Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saskiaatje schreef:Het enige dat bij mij werkt om niet te snoepen is mijn zelfdiscipline. Al eet ik maanden suikerloos, die behoefte blijft bij mij altijd wel, omdat ik 't gewoon zo lekker vind.Af en toe een kleine barst in m'n discipline, dan neem ik een snipperdag en eet ik alles wat ik wil. Dat heeft als voordeel dat het m'n lichaam weer even wakker schudt en ik daarna weer een tijdje er tegenaan kan.
Vooral niet schuldig voelen als je iets slechts gegeten hebt! Dat werkt alleen maar averechts. Accepteer dat je er trek in had en dat je het hebt gegeten en dan weer vooruit kijken. Vooral ook niet denken 'nou ja, ik heb nu al één koekje gegeten, dan kan ik net zo goed de rest van het pak ook leeg eten'. Dat ene koekje kan namelijk nog wel, maar het hele pak is een stuk slechter.
wollie2004 schreef:Ik wil dunne benen, dan zou ik wel een foto hier neer durven zetten
magli schreef:OK domme vraag mss... Maar is het dan in principe zogezegd beter dan 1 keer je gelaten gaan dan elke dag iets kleins? (Is bij mij nl zo omdat ik altijd te streng ben)
Madeira_ schreef:Saskiaatje, superrr -5 kg!!![]()
Oke ik voel mij dik als ik jullie doelen lees :’). Ik was vanmorgen 82.5 (op mijn nieuwe weegschaal) en ben
1,75. Wil rond de 72 kg wegen..
Monnie_ schreef:Saskia waarom zou je van hardlopen niet afvallen?
je valt van alles af zolang Kcal in maar lager is dan kcal die je verbruikt.
Monnie_ schreef:Bron? Want dit is namelijk NIET waar.
Begrijp me niet verkeerd ik ben pro krachttraining maar cardio is zeker een goed steuntje in de rug en versnelt je metabolisme. Daarnaast kun je ook meer eten als je wat cardio doet zoals hardlopen.
Saskiaatje schreef:Monnie_ schreef:Bron? Want dit is namelijk NIET waar.
Begrijp me niet verkeerd ik ben pro krachttraining maar cardio is zeker een goed steuntje in de rug en versnelt je metabolisme. Daarnaast kun je ook meer eten als je wat cardio doet zoals hardlopen.
Oh, ik ben ook zeker pro-cardio hoor.
Alleen is mij altijd verteld dat hardlopen niet de juiste vorm van cardio is. Zeer blessuregevoelig en niet per se om gewicht te verliezen, des te meer voor strakker worden en een betere conditie krijgen.
Ik loop overigens zelf ook hard, maar niet om af te vallen. Daarvoor roei, fiets en zwem ik.
Monnie_ schreef:Saskia waarom zou je van hardlopen niet afvallen?
je valt van alles af zolang Kcal in maar lager is dan kcal die je verbruikt.
Monnie_ schreef:Madeira,
dan eet je toch nog teveel of beweeg je minder dan je denkt
Schrijf het hier eens op dan kan ik er naar kijken.
je moet je onderhoud uitrekenen en daar ongeveer 300 vanaf trekken, ligt eraan hoe diep je wilt gaan.
Als je wat meer wilt eten zon tweehonderd eraf en dan maak je bijv nog een verschil van 300 met cardio.
En vooral niet alle trucs in een keer inzetten, als je begint met heeel weinig eten raak je vanzelf een keer in de stop en heb je niets meer om bij te zetten.
Dus bijv, eerst ga je wat naar beneden in kcal, nog wel genoeg eten natuurlijk, anders kom je er nooit.
Dan ga je wat krachttraining doen.
Blijf je stilstaan, doe je wat cardio erbij.
Blijf je weer stilstaan, gooi je nog meer cardio erbij en evt nog een 150/200 kcal naar beneden.
Als je meteen als een dolle heel laag gaat in kcal en je zelf een slag in de rondte sport loop je vast.