[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:21

Ieeeehw hahah :') maar dat heb ik (gelukkig) dus bij al het eten dus ook bij snoep, yeah, goed idee! :P

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:36

Saskiaatje schreef:
Het enige dat bij mij werkt om niet te snoepen is mijn zelfdiscipline. Al eet ik maanden suikerloos, die behoefte blijft bij mij altijd wel, omdat ik 't gewoon zo lekker vind. :)) Af en toe een kleine barst in m'n discipline, dan neem ik een snipperdag en eet ik alles wat ik wil. Dat heeft als voordeel dat het m'n lichaam weer even wakker schudt en ik daarna weer een tijdje er tegenaan kan.

Vooral niet schuldig voelen als je iets slechts gegeten hebt! Dat werkt alleen maar averechts. Accepteer dat je er trek in had en dat je het hebt gegeten en dan weer vooruit kijken. Vooral ook niet denken 'nou ja, ik heb nu al één koekje gegeten, dan kan ik net zo goed de rest van het pak ook leeg eten'. Dat ene koekje kan namelijk nog wel, maar het hele pak is een stuk slechter. :P

OK domme vraag mss... Maar is het dan in principe zogezegd beter dan 1 keer je gelaten gaan dan elke dag iets kleins? (Is bij mij nl zo omdat ik altijd te streng ben)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:40

Goedemiddag!

Laatste dagen erg druk gehad, direct een bult pagina's bij te lezen! :list:
Ik ben momenteel bezig met het vinden van een geschikte personal trainer. Ik zoek hierin niet iemand die mij met sporten begeleidt, maar iemand die mij in het leven begeleidt.
Sporten is namelijk voor mij niet doorslaggevend in het afvallen, mijn leefstijl wel.
Ik weet niet hoe je moet eten, wat verkeerd voor je is, wat goed voor je is etc. Vanuit mijn familie heb ik alleen maar geleerd om te eten wat je lekker vind, waar je zin in hebt en zoveel mogelijk ervan te eten.
Nu woon ik al jaren op mijzelf en heb ik veel boeken over voeding gelezen, maar het tot uitvoering brengen lukt maar niet.
Ik weet niet hoe ik gezond moet leven, hierbij zoek ik nu dan ook hulp.
Daarom ben ik in gesprek met een personal trainer om mij te begeleiden in dit traject. :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:35

Niki, wat vervelend dat er steeds snoep voor je neus staat, zo word het ook wel erg moeilijk om het steeds te weerstaan. Misschien kun je wat kauwgom eten (het schijnt dat sommige mensen hier honger van krijgen, dit heb ik absoluut niet) zodat je geen snoep kan eten (kan wel maar lijkt me heel smerig, haha) :P

Je kunt het goed zien Mandy, mooi resultaat heb je al! Super :D

Dais_, netjes! Goed bezig :D!

Petra_o, goed zeg dat je je toetje hebt kunnen weerstaan :D

Saskiaatje, superrr -5 kg!! :D

Charlotte, ondanks dat je niet super veel bent aangekomen, goed dat je het nu gaat aanpakken en niet te lang wacht :). Ik kan mij jou trouwens echt niet voorstellen toen je zwaarder was, haha!

Timokyana, leuk he Evy, heb 1x gedaan (afgelopen woensdag, ga morgen weer) vond het goed vol te houden :D. Goed bezig verder joh. Dat je minder honger hebt nu je minder suiker enz. eet kan ik mij goed voorstellen, heb ik ook altijd :). Maar inderdaad probeer wel genoeg te eten, anders gaat je verbranding weer zo omlaag.

C_esther, netjes zeg -13 kg!

wollie2004 schreef:
Ik wil dunne benen, dan zou ik wel een foto hier neer durven zetten :))

Jij ziet er echt goed uitttttttttttttt :D jij bent helemaal gewoon slank!! <3

Daphne, hopelijk vind je gauw de juiste personal trainer :)

Oke ik voel mij dik als ik jullie doelen lees :’). Ik was vanmorgen 82.5 (op mijn nieuwe weegschaal) en ben
1,75. Wil rond de 72 kg wegen..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:53

magli schreef:
OK domme vraag mss... Maar is het dan in principe zogezegd beter dan 1 keer je gelaten gaan dan elke dag iets kleins? (Is bij mij nl zo omdat ik altijd te streng ben)

Nee, is helemaal geen domme vraag! Logische vraag zelfs. Maar ja, het is beter om je één dag helemaal te laten gaan dan elke dag iets kleins. Het is namelijk zo dat je lichaam gewend raakt aan wat je eet. Als hier ook één slecht ding tussen zit, al is dat twee koekjes of een stukje chocola of een Magnum, dat gaat je lichaam toch opslaan.

Als jij bijvoorbeeld elke 14 dagen 1 dag slecht eet, is je lichaam gewend aan gezond eten, zal je lichaam minder snel het vet van het slechte eten opslaan en krijgt je stofwisseling weer even een flinke oplawaai waardoor je waarschijnlijk daarna weer sneller af zal vallen. :) Kijk, ik zeg niet dat je die ene dag moet ontbijten met pizza, lunchen met chips en een frikandel en 's avonds twee large menu's bij de Mac moet wegwerken, uiteraard wel met mate, maar dan kun je inderdaad beter een aantal slechte dingen op één dag eten en de overige dagen gezond, dan dat je alles over de dagen verdeelt.

Madeira_ schreef:
Saskiaatje, superrr -5 kg!! :D

Oke ik voel mij dik als ik jullie doelen lees :’). Ik was vanmorgen 82.5 (op mijn nieuwe weegschaal) en ben
1,75. Wil rond de 72 kg wegen..

Dank je. :D

Dat hoeft toch niet? Gewicht zegt mij echt weinig. Sommige mensen wegen zwaarder dan je zou denken gebaseerd op uiterlijk en anderen zijn een stuk lichter, terwijl ik ze zwaarder in zou schatten. Daarnaast heeft iedereen toch z'n eigen doelen?
Toen ik 3,5 jaar geleden begon met afvallen woog ik 94,6. Toen uiteindelijk 73 en anderhalve maand geleden toch weer 86,5 en toen ik nog 94,6 woog was ik echt een stuk dikker dan die anderhalve maand geleden, terwijl het maar 8 kg scheelt. Getallen betekenen niets, als je je maar goed voelt over jezelf. :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:27

bedankt voor alle tussendoortjes tips :D

vandaag goede dag gehad, allemaal heerlijke koekjes en snoep op stal en heb me alleen kunnen laten verleiden tot zo'n droog maria koekje.... maaaar die heb ik er net weer af gelopen
weer wezen hardlopen, alleen met gruwelijke spierpijn dus kwam niet verder dan 4 km -_-
nouja zondag maar weer opnieuw proberen!

iemand ervaring met hardlopen in combinatie met gezond eten? of je daar dus goed van af valt?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:51

Van hardlopen zul je niet echt afvallen. :n Het is een duursport, het is voordelig voor je conditie en als je echt zwaar overgewicht hebt zul je vast afvallen door het feit dat je uberhaupt beweegt, maar om af te vallen is hardlopen niet per se aan te raden.

Dan eerder zwemmen of fitnessen. :j

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:06

Saskia waarom zou je van hardlopen niet afvallen?

je valt van alles af zolang Kcal in maar lager is dan kcal die je verbruikt.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:16

Monnie_ schreef:

Je valt wel af maar niet op de manier die je wil. Je hartslag is bij hardlopen te hoog en je lichaam heeft snel energie nodig heeft om de spieren aan de gang te houden. Vet omzetten in bruikbare energie duurt te lang in deze "nood toestand" dus gaat het lichaam zijn energie bijvoorbeeld uit de spieren halen: spierafbraak.

Afgezien dat dat doodzonde is (want spieren maken je lichaam juist mooi strak) heeft het ook weinig zin want die spieren herstellen zich uiteindelijk weer waardoor je die (bijv) 200 gram gewoon weer aankomt.

Je hartslag moet in bepaalde zone blijven wil je vet verbranden en spieren behouden (en uiteraard speelt voeding hierbij een belangrijke rol)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:33

Dat dus. :D Goed uitgelegd!

Daarbij vind ik 'je valt af wanneer het verbruikte aantal kcal hoger is dan de kcal inname' een gevaarlijke uitspraak. Als je namelijk vrij weinig sport en dus heel weinig kcal binnen probeert te krijgen gaat het lichaam in spaarstand en val je echt niet af. Hierdoor vertraag je ook nog eens je stofwisseling, waar je later - op het moment dat je je beseft dat je gewoon gezond (en voldoende!) moet eten - spijt van zult krijgen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:49

Bron? Want dit is namelijk NIET waar.

Begrijp me niet verkeerd ik ben pro krachttraining maar cardio is zeker een goed steuntje in de rug en versnelt je metabolisme. Daarnaast kun je ook meer eten als je wat cardio doet zoals hardlopen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:50

Hoe kun je niet afvallen op de goede manier ? :') Vet verbranden en spieren opbouwen tegelijk gaat namelijk niet. Beginnersgains misschien maar daarna niet meer. Vet verbranden en gelijk blijven in spier wel. Bijv als je op onderhoud eet en je verschil haalt uit bijv hardlopen ;) .

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:12

Vanmiddag lekker gezwommen en een weegschaal momentje gehad Jeeh 68 kg!
Ik ga toch kijken of ik mijn streefgewicht kan halen :-)

Hier overigens aan hardlopen begonnen mede om aan mijn conditie te werken (als roker al snel buiten adem anders :+ ) en vind het eigenlijk ook wel lekker.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:21

Monnie_ schreef:

Begrijp me niet verkeerd ik ben pro krachttraining maar cardio is zeker een goed steuntje in de rug en versnelt je metabolisme. Daarnaast kun je ook meer eten als je wat cardio doet zoals hardlopen.

Oh, ik ben ook zeker pro-cardio hoor. :j
Alleen is mij altijd verteld dat hardlopen niet de juiste vorm van cardio is. Zeer blessuregevoelig en niet per se om gewicht te verliezen, des te meer voor strakker worden en een betere conditie krijgen.

Ik loop overigens zelf ook hard :'), maar niet om af te vallen. Daarvoor roei, fiets en zwem ik.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:42

Cardio maakt niet uit wat voor cardio je doet.

Als je nou 100 x over een bezem springt of tien minuten roeit maakt geen verschil, het gaat erom hoe intensief het is hoeveel kcal je verbrandt.

Hiit- trainingen qua hardlopen zijn namelijk wel degelijk goed voor afvallen. Als je dat een paar x per week doet ga je echt als een dolle. Kan ook met roeien, fietsen of zwemmen. Maakt dus niet uit wat je doet, al ga je 4 uur stofzuigen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:45

Ik ben eigenlijk in januari begonnen bij de dietiste en ongeveer in dezelfde periode begonnen met hardlopen en diverse jillian workouts, ik heb wel het idee dat de jillian workouts (combinatie van kracht, cardio en buikspieren) meer voor het strakker worden van mn lichaam hebben gedaan dan het hardlopen, hier is eigenlijk alleen mn conditie van verbeterd (wat natuurlijk ook heel erg nodig was).

Het daadwerkelijke afvallen heb ik echt van de aangepaste eetgewoontes moeten hebben.

Dankjewel Paulien! Ik ben toch echt dik 15,5 kg zwaarder geweest begin dit jaar. Omdat ik nogal een peer-zandloper figuur heb, viel het niet heel erg op, maar ik merkte het zelf wel aan mijn kleding en aan mn gezicht en bovenbenen, ook aan mn conditie en als ik 3 hoog de trap op moest lopen ook aan mijn knieën, daarbij had ik gewoon een enorm slecht eetpatroon ontwikkeld, waardoor als ik zo door was gegaan aan het einde van dit jaar wel echt gevaarlijk overgewicht had gekregen (denk ik)

Ik heb vanochtend foto's gemaakt in mijn bikini, iemand die interesse heeft stuur maar even een PB, kijk ik of ik ze kan sturen. (er zitten ook 2 foto's bij van toen ik net begonnen was en ong. 5 kg kwijt was, daar zie je goed alle overtollige vetjes....)
hoor het wel!!

Nu ff ontbijten en dan lekker rennen met vriendinnetje en dan vanmiddag naar mijn paardje en dan daarna studeren!! en dan is de zaterdag alweer om haha!

Gisteren trouwens iets moeten doen wat enorm moeilijk was ;( en daarna boodschapjes gedaan, toen kwam dat gevoel van eerder weer naar boven van, zo nu heb ik wel wat lekkers verdient, zo raar en vertrouwd egenlijk, maar ook helemaal niet goed natuurlijk, want ik moet mezelf niet belonen met eten!! Dus ik heb het niet gedaan, maar lekker savonds en kop thee op de bank gedronken en lekker tegen mn vriendje aangekropen... en daarna was ik pas echt trots op mezelf :o

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:02

wat knap van je charlotte, met moeilijke momenten heb ik dat ook heel erg! ik heb gister wel een bakje chippies gehad maar gewoon omdat ik het hele weekend nachtdienst heb haha!(ik ben wel benieuwd naar je befor-after foto's :o )

Ik ga de stap nemen volgende week(dan heb ik vakantie) en ga me aanmelden bij de sportschool! heb hier in almelo veel keuzes maar ga toch voor iets verder weg van huis/duurder namelijk health city! daar hebben ze onwijs veel groepslessen en dat vind ik leuk! plus dat degene van wie ik nu zumba krijg bij de dansschool daar ook zumba doet!! :D en ik kan dan ook keer onder de zonnebank enzo, beetje bij bruinen dat word ik niet zo snel! :D Wil per 1 juli inschrijven! heb er nu al zin in! :D :D

Ik merkte van hardlopen ook niet echt dat ik afviel, maar zeker wel een hele goede conditie kreeg!!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:05

Saskiaatje schreef:
Monnie_ schreef:

Oh, ik ben ook zeker pro-cardio hoor. :j
Alleen is mij altijd verteld dat hardlopen niet de juiste vorm van cardio is. Zeer blessuregevoelig en niet per se om gewicht te verliezen, des te meer voor strakker worden en een betere conditie krijgen.

Ik loop overigens zelf ook hard :'), maar niet om af te vallen. Daarvoor roei, fiets en zwem ik.

maar nogmaals, waar is de bron dan :) ? Ikzelf ben wetenschappelijk opgeleid en neem dus nooit zomaar iets aan omdat mensen het 'zeggen'. Maar ben er wel erg benieuwd naar.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:58

Dames, mag ik even heel hard gillen hier????
Ik ben namelijk ondanks mijn uber niet gezonde dag gisteren toch echt`1,4 kilo afgevallen deze week!!!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb net lekker aardbeitjes en kersen gehaald op de markt (ik weet dat er veel suikers in kersen zitten maar ik vind ze zo lekker en om dat dan 1 keer te eten in het jaar zal vast niet erg zijn) en ben nu aan het genieten van mijn yoghurt met zemelen, agavesiroop en aardbeien :D
Zometeen een flink stuk met de hond wandelen, daarna mn groentes halen op de markt :D
Meiden, ik zie eindelijk weer positieviteit in het afvallen en ga er tegenaan! :D

(Vanavond een verjaardag, maar heb mij voorgenomen om daar water te gaan drinken en niet te veel snacks tot mij te nemen!)

Sorry voor mijn uber blije bericht hahaha *\%/*

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:03

Saskiaatje, op deze foto woog ik 78 kg (met lengte van 1,75). Werd toen vaak ook rond de 75/70 geschat, haha :D Weeg nu rond de 81/82 (wat aangekomen) en baal als een stekker want de kg’s gaan zo traag eraf grrrrr.

Afbeelding

Monnie_ schreef:

Als ik mij bedenk wat ik eet en beweeg, kan ik mij niet indenken dat mijn kcal verbruik lager ligt dan wat ik eet. En tóch gaat het nu heel traag. Heb gister 1 uitschieter gehad van een bakje chips, en huppa, ben 800 gram zwaarder. Eet de hele week gezond en mag hopen dat er iets af is (200 gram ofzo). Dus weet niet of het echt zo werkt, ik begin er soms aan te twijfelen, haha.

Timo, goed bezigggg :D super!

Wollie, ik wil eigenlijk wel heel graag de foto zien :D

Cassandra, wat goed van je!

Super Niki!!! *\o/* *\o/*

Gister niet helemaal gezond gegeten, gelijk +800 gram, wat demotiverend; zeker als de hele week gezond eet en amper afvalt! Maar goed we gaan gewoon door :).

Vandaag heb ik als beweging: 2,5 km hardgelopen (ja was de 2e keer, even rustig opbouwen met mijn knie ook), ga zo even 30 min. op de hometrainer fietsen en ga nog paardrijden.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:09

Madeira,
dan eet je toch nog teveel of beweeg je minder dan je denkt :)
Schrijf het hier eens op dan kan ik er naar kijken.
je moet je onderhoud uitrekenen en daar ongeveer 300 vanaf trekken, ligt eraan hoe diep je wilt gaan.
Als je wat meer wilt eten zon tweehonderd eraf en dan maak je bijv nog een verschil van 300 met cardio.

En vooral niet alle trucs in een keer inzetten, als je begint met heeel weinig eten raak je vanzelf een keer in de stop en heb je niets meer om bij te zetten.

Dus bijv, eerst ga je wat naar beneden in kcal, nog wel genoeg eten natuurlijk, anders kom je er nooit.
Dan ga je wat krachttraining doen.
Blijf je stilstaan, doe je wat cardio erbij.
Blijf je weer stilstaan, gooi je nog meer cardio erbij en evt nog een 150/200 kcal naar beneden.

Als je meteen als een dolle heel laag gaat in kcal en je zelf een slag in de rondte sport loop je vast.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:17

Monnie_ schreef:
Madeira,
dan eet je toch nog teveel of beweeg je minder dan je denkt :)
Schrijf het hier eens op dan kan ik er naar kijken.
je moet je onderhoud uitrekenen en daar ongeveer 300 vanaf trekken, ligt eraan hoe diep je wilt gaan.
Als je wat meer wilt eten zon tweehonderd eraf en dan maak je bijv nog een verschil van 300 met cardio.

En vooral niet alle trucs in een keer inzetten, als je begint met heeel weinig eten raak je vanzelf een keer in de stop en heb je niets meer om bij te zetten.

Dus bijv, eerst ga je wat naar beneden in kcal, nog wel genoeg eten natuurlijk, anders kom je er nooit.
Dan ga je wat krachttraining doen.
Blijf je stilstaan, doe je wat cardio erbij.
Blijf je weer stilstaan, gooi je nog meer cardio erbij en evt nog een 150/200 kcal naar beneden.

Als je meteen als een dolle heel laag gaat in kcal en je zelf een slag in de rondte sport loop je vast.

Ja de eerste kg's gingen heel snel, haha!

Nou zoals vandaag, dit is best wel een gewone dag.

O: maaltijdreep van Weight Watchers
L: yoghurt met 3 eetlepels muesli
T: 10 druiven denk ik ongeveer
A: weet niet wat we eten, we eten wel altijd veel groente :)
T: gekookt eitje denk ik eventueel nog wat fruit

Ik doe aan beweging vandaag: 2,5 km hardlopen, 30 min. fietsen op de hometrainer, paardrijden en wandelen. Maar ja, ik ga echt niet nog minder eten denk dat ik dat gewoon niet volhoud..

Edit: ben ook al bijna 50 kg kwijt en heb een maagbandje, dus kan ook niet veel meer eten haha.. soms eet ik wel is iets slechts maar dat wil ik helemaal gaan uitbannen. Kom van chips altijd aan, of het komt door de zout ofzo dat je daarom vocht vast houd? Nouja, ben net begonnen met hardlopen en wil straks nog meer op de hometrainer gaan fietsen, wandelen en paardrijden. Ik kan niet alles qua beweging omdat ik niet veel zie en mijn knie erg zwak is (3 operaties gedaan). Ga ook 1x per week naar fysio, krijg deze dinsdag ook oefeningen mee voor thuis dus dat komt er ook nog bij :). Werk nu met honden, veel schoonmaak werk ect., straks stop ik en ga ik weer studeren. Dus moet even kijken hoe ik daarop reageer.

Heb momenteel wel veel stress, dus denk dat ik daarom ook minder snel afval.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:28

Stress maakt idd cortisol aan en dan kan je idd zeer moeilijk tot niet afvallen. Probeer dus echt verplicht je rust te pakken, alles af te sluiten en voldoende te slapen.

Ik reageer in de loop vandeze dag ff wat utigebreider op je post, je eet namelijk echt veel te weinig,
op een gegeven moment zegt je lichaam dan ik kap ermee en dat duurt erg lang voor dat je daar weer bovenop bent.. soort van roofbouw op je lichaam plegen :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:42

Goed gedaan Wollie, bewust worden waarom je iets eet (emotie of honger) is de grootste stap!

Gefeliciteerd Tarzan, mooi resultaat!

Mooie foto Madeira, kan me voorstellen dat je daar naar terug wilt.
Vind dat je wel eigenlijk weinig eet, maar weet niet wat er in zo'n maaltijd reep zit.. zou niet mijn keuze zijn, mis bijv wel wat brood

edit: ik eet vandaag bijvoorbeeld
O: kiwi en magere yoghurt met Kellogs
T: sinaasappel
L: nasi met quorn en klein handje cassave kroepoek
T: magere kwark met aardbeien
A: 2 snee volkoren brood met brie light
T: optimel vla met aardbeien

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:51

Thanks voor jullie antwoord. Normaal eet ik iets meer eiwitten, krijg nu alleen haast niets naar binnen..