maar dat heb ik (gelukkig) dus bij al het eten dus ook bij snoep, yeah, goed idee!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar dat heb ik (gelukkig) dus bij al het eten dus ook bij snoep, yeah, goed idee!
Saskiaatje schreef:Het enige dat bij mij werkt om niet te snoepen is mijn zelfdiscipline. Al eet ik maanden suikerloos, die behoefte blijft bij mij altijd wel, omdat ik 't gewoon zo lekker vind.Af en toe een kleine barst in m'n discipline, dan neem ik een snipperdag en eet ik alles wat ik wil. Dat heeft als voordeel dat het m'n lichaam weer even wakker schudt en ik daarna weer een tijdje er tegenaan kan.
Vooral niet schuldig voelen als je iets slechts gegeten hebt! Dat werkt alleen maar averechts. Accepteer dat je er trek in had en dat je het hebt gegeten en dan weer vooruit kijken. Vooral ook niet denken 'nou ja, ik heb nu al één koekje gegeten, dan kan ik net zo goed de rest van het pak ook leeg eten'. Dat ene koekje kan namelijk nog wel, maar het hele pak is een stuk slechter.

!
. Ik kan mij jou trouwens echt niet voorstellen toen je zwaarder was, haha!
. Goed bezig verder joh. Dat je minder honger hebt nu je minder suiker enz. eet kan ik mij goed voorstellen, heb ik ook altijd
. Maar inderdaad probeer wel genoeg te eten, anders gaat je verbranding weer zo omlaag. wollie2004 schreef:Ik wil dunne benen, dan zou ik wel een foto hier neer durven zetten
jij bent helemaal gewoon slank!! 

magli schreef:OK domme vraag mss... Maar is het dan in principe zogezegd beter dan 1 keer je gelaten gaan dan elke dag iets kleins? (Is bij mij nl zo omdat ik altijd te streng ben)
Kijk, ik zeg niet dat je die ene dag moet ontbijten met pizza, lunchen met chips en een frikandel en 's avonds twee large menu's bij de Mac moet wegwerken, uiteraard wel met mate, maar dan kun je inderdaad beter een aantal slechte dingen op één dag eten en de overige dagen gezond, dan dat je alles over de dagen verdeelt.Madeira_ schreef:Saskiaatje, superrr -5 kg!!![]()
Oke ik voel mij dik als ik jullie doelen lees :’). Ik was vanmorgen 82.5 (op mijn nieuwe weegschaal) en ben
1,75. Wil rond de 72 kg wegen..

Het is een duursport, het is voordelig voor je conditie en als je echt zwaar overgewicht hebt zul je vast afvallen door het feit dat je uberhaupt beweegt, maar om af te vallen is hardlopen niet per se aan te raden.
Monnie_ schreef:Saskia waarom zou je van hardlopen niet afvallen?
je valt van alles af zolang Kcal in maar lager is dan kcal die je verbruikt.
Goed uitgelegd!
Vet verbranden en spieren opbouwen tegelijk gaat namelijk niet. Beginnersgains misschien maar daarna niet meer. Vet verbranden en gelijk blijven in spier wel. Bijv als je op onderhoud eet en je verschil haalt uit bijv hardlopen
. 
) en vind het eigenlijk ook wel lekker. Monnie_ schreef:Bron? Want dit is namelijk NIET waar.
Begrijp me niet verkeerd ik ben pro krachttraining maar cardio is zeker een goed steuntje in de rug en versnelt je metabolisme. Daarnaast kun je ook meer eten als je wat cardio doet zoals hardlopen.

, maar niet om af te vallen. Daarvoor roei, fiets en zwem ik.
en daarna boodschapjes gedaan, toen kwam dat gevoel van eerder weer naar boven van, zo nu heb ik wel wat lekkers verdient, zo raar en vertrouwd egenlijk, maar ook helemaal niet goed natuurlijk, want ik moet mezelf niet belonen met eten!! Dus ik heb het niet gedaan, maar lekker savonds en kop thee op de bank gedronken en lekker tegen mn vriendje aangekropen... en daarna was ik pas echt trots op mezelf
)
en ik kan dan ook keer onder de zonnebank enzo, beetje bij bruinen dat word ik niet zo snel!
Wil per 1 juli inschrijven! heb er nu al zin in!
Saskiaatje schreef:Monnie_ schreef:Bron? Want dit is namelijk NIET waar.
Begrijp me niet verkeerd ik ben pro krachttraining maar cardio is zeker een goed steuntje in de rug en versnelt je metabolisme. Daarnaast kun je ook meer eten als je wat cardio doet zoals hardlopen.
Oh, ik ben ook zeker pro-cardio hoor.
Alleen is mij altijd verteld dat hardlopen niet de juiste vorm van cardio is. Zeer blessuregevoelig en niet per se om gewicht te verliezen, des te meer voor strakker worden en een betere conditie krijgen.
Ik loop overigens zelf ook hard, maar niet om af te vallen. Daarvoor roei, fiets en zwem ik.
? Ikzelf ben wetenschappelijk opgeleid en neem dus nooit zomaar iets aan omdat mensen het 'zeggen'. Maar ben er wel erg benieuwd naar.

Weeg nu rond de 81/82 (wat aangekomen) en baal als een stekker want de kg’s gaan zo traag eraf grrrrr.
Monnie_ schreef:Saskia waarom zou je van hardlopen niet afvallen?
je valt van alles af zolang Kcal in maar lager is dan kcal die je verbruikt.
super!
. 
Monnie_ schreef:Madeira,
dan eet je toch nog teveel of beweeg je minder dan je denkt
Schrijf het hier eens op dan kan ik er naar kijken.
je moet je onderhoud uitrekenen en daar ongeveer 300 vanaf trekken, ligt eraan hoe diep je wilt gaan.
Als je wat meer wilt eten zon tweehonderd eraf en dan maak je bijv nog een verschil van 300 met cardio.
En vooral niet alle trucs in een keer inzetten, als je begint met heeel weinig eten raak je vanzelf een keer in de stop en heb je niets meer om bij te zetten.
Dus bijv, eerst ga je wat naar beneden in kcal, nog wel genoeg eten natuurlijk, anders kom je er nooit.
Dan ga je wat krachttraining doen.
Blijf je stilstaan, doe je wat cardio erbij.
Blijf je weer stilstaan, gooi je nog meer cardio erbij en evt nog een 150/200 kcal naar beneden.
Als je meteen als een dolle heel laag gaat in kcal en je zelf een slag in de rondte sport loop je vast.
. Werk nu met honden, veel schoonmaak werk ect., straks stop ik en ga ik weer studeren. Dus moet even kijken hoe ik daarop reageer.