[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:35

Net haren laten knippen, stiekem vind ik t wel errug kort, iemand een idee hoe ik t in model kan brengen? Afbeelding

Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:55

LiannePuthzy schreef:
Net haren laten knippen, stiekem vind ik t wel errug kort, iemand een idee hoe ik t in model kan brengen? [ [url=m/lGZDhb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EBuS0e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als het nog vochtig is föhnen met een grote ronde borstel, daarna modelleren met volumepoeder en een beetje gelspray erin.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:57

Lous schreef:
LiannePuthzy schreef:
Net haren laten knippen, stiekem vind ik t wel errug kort, iemand een idee hoe ik t in model kan brengen? [ [url=m/lGZDhb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EBuS0e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als het nog vochtig is föhnen met een grote ronde borstel, daarna modelleren met volumepoeder en een beetje gelspray erin.

Qua haar en hoofd zit ik bijna precies hetzelfde in elkaar als jou ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:21

Hallo allemaal, ik heb net echt van dat hollandse haar, super steil, dun haar in kleur donkerblond ( beetje zoals de foto hierboven van LiannePuthzy). Van de week highlights laten zetten in een koele kleur ( 01 ??) met verf niet met blondeer, maar helaas het is meer gelig geworden. Heeft iets te maken met de pigmentkleur in je haren begreep ik ??? Kan ik het nu zelf nog wat lichter krijgen ?? Met zilvershampoo misschien ?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:18

Hi allemaal!

Sinds 3 jaar heb ik mijn haar (tot aan mijn billen) laten scheren en ben dol op het kapsel. :+:
Alleen, ik zou het graag wat laten groeien. Hoe je het ook doet, je zal door een rotlengte moeten.
Ik deed het altijd zelf scheren, zijkanten op 3 mm en de bovenkant liet ik groeien. Nu moet ik ook de zijkanten laten groeien en mijn kapster heeft aangeraden dat in etappes te doen zodat ik er zo min mogelijk last van ga krijgen. Ik wordt namelijk helemaal kriebelig van lelijk haar. :')

Zo was mijn kapsel na de eerste keer knippen/verven:

Afbeelding

Helaas begint het grijze uit te groeien en heb ik nu een regenboog van paars, grijs en eigen haarkleur.

Afbeelding

Zo zou ik het graag willen:

Afbeelding

Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet doen qua kleur. Nog een x grijs verven of alleen highlights? Of uit laten groeien?
Ik doe het ook wel eens vast, maar dan zie je goed waar het haar nu gaat groeien aan de zijkant. Dat vind ik lelijk:

Afbeelding

Hebben jullie nog ideeen wat ik met mijn kapsel nu zou kunnen doen?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:28

Als je het gaat laten groeien is dat het perfecte moment om het even niet te verven! Die fase waarin het aan de zijkanten heel zichtbaar is dat het aan het aangroeien is is zo voorbij, je moet er alleen even doorheen want in het begin staat het inderdaad vooral een beetje opzij :)) Je haar lijkt best lang aan de bovenkant, misschien kun je het in een ander kapsel proberen dat het aan beide kant opzij valt waardoor het over de aangroei heen valt? Ik deed ook wel eens in vlechten aan de zij- en bovenkant waarmee je wat volume creëert waardoor de korte stukken minder uitsteken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:34

Killyenn schreef:
Als je het gaat laten groeien is dat het perfecte moment om het even niet te verven! Die fase waarin het aan de zijkanten heel zichtbaar is dat het aan het aangroeien is is zo voorbij, je moet er alleen even doorheen want in het begin staat het inderdaad vooral een beetje opzij :)) Je haar lijkt best lang aan de bovenkant, misschien kun je het in een ander kapsel proberen dat het aan beide kant opzij valt waardoor het over de aangroei heen valt? Ik deed ook wel eens in vlechten aan de zij- en bovenkant waarmee je wat volume creëert waardoor de korte stukken minder uitsteken.

Ik heb vanmiddag nog geprobeerd het aan beide kanten te laten vallen, zodat je een soort scheiding creeert. Dat zag er uit als een clown. :D
Misschien als ik het dan krul of juist styl... Ik ga het morgen nog eens proberen en dan een foto plaatsen! Op dit moment draag ik het meestal zo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:') Ieuw.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:48

Ik vind dat ieuw nog heel erg meevallen hoor, maar misschien zie ik het niet goed ....

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:37

Ik kom hier ook even mee lezen. Ik ben mijn haar weer aan het laten groeien. Het was heel kort, en nu langzaamaan wordt het weer wat langer :D Even wat inspiratie door het topic heen is dan dus wel fijn :))

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:42

Weet iemand een goede volume shampoo ( liefst zonder teveel troep erin ) ? Ik heb mijn jaren de afgelopen jaren gewassen met haarzeep, super voor het volume, maar omdat we hier hard water hebben krijg ik de zeep er niet voldoende uitgewassen met als gevolg wat vettig haar.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:43

Hallo Allemaal!

Vrijdag heb ik een LSD (laatste school dag) festival bij ons in de stad. Veel meiden gaan hun haar krullen maar ik wil wat anders. Heeft iemand iedeeën ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:42

Wat voor een haar heb je? En wat voor een outfit doe je aan?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:52

Shanna schreef:
Wat voor een haar heb je? En wat voor een outfit doe je aan?

Ik heb haar tot aan mijn bh bandje, slag. Ik doe mijn LSD polo aan die we krijgen van school en een jeans met witte sneakers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:58

Nonchalant opgestoken/ los gevlochten? Op youtube zijn er zat tutorials te vinden!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:53

Dankjewel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:54

Wat ga je doen? :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:57

Ik denk een vlecht. Opsteken word lastig met mijn dikke haar

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:41

Maris schreef:
Weet iemand een goede volume shampoo ( liefst zonder teveel troep erin ) ? Ik heb mijn jaren de afgelopen jaren gewassen met haarzeep, super voor het volume, maar omdat we hier hard water hebben krijg ik de zeep er niet voldoende uitgewassen met als gevolg wat vettig haar.

Kérastase is wat duurdere shampoo, maar echt waanzinnig goed. Het is heel geconcentreerd waardoor je veel minder shampoo per wasbeurt nodig hebt, dus het is het wel waard. Mij geeft het ook meer volume.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:28

Krullen tips zijn goed bevallen !
Ik gebruik tegenwoordig de krullen crème van Andrelon in handdoekdroog haar plus een anti pluis serum en dan in een losse knot of los met slapen.
Dichtende weer die olie er in. (Eerst ondersteboven hangen... dan alle haren links en dan rechts)
En het zit nu vaak goed :j
Beetje haarlak er soms doorheen om het net iets steviger te houden op dagen dat t niet mooi wil vallen.

Vandaag eens iets uitgeprobeerd en best tevreden mee ! Kan stiekem toch nog best veel met wat korter haar dus :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:22

@Mondy: Zijn deze filmpjes niet wat voor jouw?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:52

Zal die morgen eens bekijken ! Wie weet zit er nog wat bruikbaars tussen :j

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:52

Zal dat onderste filmpje eens proberen... Al ben ik geen fan van gel in m'n haar, ben wel benieuwd of het werkt. :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:30

Mooi Mondy, ik zie zeker verschil! Minder pluis en mooier gevormde krullen :j Fohn je ook of laat je het aan de lucht drogen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:06

Ik laat het snachts gewoon drogen en soms overdag even met de difuser. Ook weer eerst ondersteboven en dan links en rechts. Maar nooit helemaal droog

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:13

Mondy, welke anti pluis serum gebruik je? Ik heb namelijk een beetje hetzelfde krulhaar als jij, alleen dan tot op mn kont bijna _O- Maar los dragen kan ik enkel als het net gewassen is anders is het ook een pluizebol tot en met..