Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:27

Gothico wat naar, ben je wel verder ok?
Leuk vooruitzicht, hier gewoon een werkdag dus helaas. Maar ga duimen voor droog weer voor jullie die dag!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:11

I did something…

Afbeelding

Meet Eucalypta! De waardige opvolger van Paulus. Door de link van Tri kwam ik erachter dat de geometrie van de nieuwe gravelbikes van Liv behoorlijk was veranderd en voor mijn lijf niet perse handiger was geworden. Dus als ik iets wilde upgraden dat ik het misschien nu moest doen. En ik vond dat ik mijzelf wel een cadeautje mocht geven. Misschien dat ik nooit meer zal klimmen, dan maar een extra luxe fiets!

Dus is daar mijn nieuwe aanwinst. En ze heeft alles wat ik maar kon wensen aan boord <3 . Volgende week ophalen *\o/*
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 25-11-23 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:12

maaikemuis schreef:
I did something…

[ [url=m/eK1XB7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meet Eucalypta! De waardige opvolger van Paulus. Door de link van Tri kwam ik erachter dat de geometrie van de nieuwe gravelbikes van Liv behoorlijk was veranderd en voor mijn lijf niet perse handiger was geworden. Dus als ik iets wilde upgraden dat ik het misschien nu moest doen.

Dus is daar mijn nieuwe aanwinst. En ze heeft alles wat ik maar kon wensen aan boord <3 . Volgende week ophalen *\o/*

Gefeliciteerd! Mooi ding! <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:17

Dat is een hele toffe aanwinst en zeker verdiend! Hopelijk ( maar ik denk vast wel ) ga je er super veel plezier aan beleven!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:26

@Maaike ; whoop whoop ...what a beauty <3 gefeliciteerd *\o/*
Voor welk model ben je gegaan ?

@MarliesV ; mooie prijs hoor voor je BIB :j
Daar doe je denk ik niks verkeerd mee .

@Gothico :(:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:08

Het is een Liv devote advanced pro uit 2021. Ik rij nu op een devote advanced 2 uit 2021 en die fiets past mij als een handschoen. Daarom wilde ik heel graag upgraden naar dat model. De 2022 en 2023 modellen zijn hetzelfde alleen vond ik de kleur van de 2022 versie niet mooi en de 2023 versie was niet zo afgeprijsd.

De kleur is echt super mooi, afhankelijk van het licht is hij lila, blauw of turquoise. En hij weegt niets, dus hopelijk kan ik hem zelf uit de schuur tillen binnenkort. En hij heeft alle specs die je maar kunt wensen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:20

maaikemuis schreef:
Het is een Liv devote advanced pro uit 2021. Ik rij nu op een devote advanced 2 uit 2021 en die fiets past mij als een handschoen. Daarom wilde ik heel graag upgraden naar dat model. De 2022 en 2023 modellen zijn hetzelfde alleen vond ik de kleur van de 2022 versie niet mooi en de 2023 versie was niet zo afgeprijsd.

De kleur is echt super mooi, afhankelijk van het licht is hij lila, blauw of turquoise. En hij weegt niets, dus hopelijk kan ik hem zelf uit de schuur tillen binnenkort. En hij heeft alle specs die je maar kunt wensen.

Ja , mooie keus hoor . :j *\o/*
En idd het oog wil ook wat , bij mij tenminste wel .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 18:53

Oh wat een heerlijke fiets! Ik hoop dat ik vrijdag ook een nieuwe kan showen O:)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:46

@Marlies, Ik heb mentaal een tik gehad. Lang verhaal kort. Ik werd twee keer afgesneden binnen 5 seconden op een rotonde. Dus ik toeter dat ik dat niet echt netjes vindt. Iets verderop stoppen ze en komt de passagier nog rustig naar buiten. Maar de bestuurder kwam heel pissig uit de bus, schreeuwde iets tegen mij en gaf een trap tegen mijn velo. (Gelukkig op de meest flexibele plek.) Maar ik ben dus meteen doorgefietst naar huis. Echter hebben ze gezien waar ik woon omdat ze mij gevolgd hebben terwijl ik binnendoor ging. Dit zit mij niet lekker en blijf ik boos.

Helaas zie ik ze nog wel eens voorbij rijden als ik loop omdat ze dicht bij wonen.
Verder wordt ik gek van alle werkmensen die aan de weg werken. Ze zetten boren verkeerd neer of zorgen ervoor dat een brede fiets er niet door kan door hun voertuigen half op het fietspad te parkeren.(Wat overigens ook niet mag)

Ik probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken door leuke dingen te gaan doen.

@maaikemuis, Wat een mooie fiets. Zeker een mooi kleurtje ook. Liv heeft wel mooie kleuren wat ik hier zo voorbij zie komen.

Doen ze ook net als bij velomobielen op bestelling kleuren spuiten?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:54

Sakura789 schreef:
Oh wat een heerlijke fiets! Ik hoop dat ik vrijdag ook een nieuwe kan showen O:)

Ooeeeeh spannend *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:57

Ai , dat klinkt niet fijn Gothic :(:)
Het blijft helaas altijd geven en nemen in het verkeer .
Voorrang of niet , ik let altijd op of men mij ook ziet .
En dat is helaas niet altijd het geval -O-
Maar onbeschoft en grof worden is natuurlijk een no Go !
Sterkte !

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:07

Balen Gothico :n Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Wat een beauty Maaike <3

Ik heb vandaag weer eens een rondje buiten gedaan. Overschoenen vergeten dus na een kwartier al zeiknatte voeten door opspattend water. Dat was KOUD. Ik heb thuis echt lang nodig gehad om weer warm te worden. Maar het was het waard :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:50

Gothico wat naar. Vooral het gevoel van onveiligheid doordat ze je gevolgd zijn. Weet je wat voor soort mensen het zijn, kan je met ze praten om de lucht te klaren? Natuurlijk met iemand er bij die je vertrouwt.

Die wegwerkers en de ergenis er omheen is waarschijnlijk de druppel die de emmer doet overlopen. Hopelijk vind je een beetje rust.

Maaike, super gave aankoop! Hopelijk heeeeeeel veel kilometers zonder pijn voor jou in het nieuwe jaar.

Jullie het weer en de drek nog getrotseerd?

Hier lekker gewandeld. Wou fietsen maar mijn vent niet. Gezien ik last heb van een zere rib (bekend probleem) maar besloten om met hem dan lekker een rondje Lemelerberg te doen. Geen straf, genieten jullie mee?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:02

Shiiiit! Ik had toch naar het oosten moeten gaan. Ik heb uiteindelijk op de tacx gefietst, het weer was niet denderend en had geen zin in regen. Ik had toch naar het oosten moeten gaan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 07:07

Het was hier gisteren idd wel redelijk weer .
Zelf een half uurtje hardgelopen en een half uurtje op de Tacx .
Zit op het moment een een behoorlijke trainings dip .
Dus was hier al best trots op .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:42

Ja Maaike, het viel hier echt mee! Paar druppels in 9 km lopen. Maar ja, niets zo onvoorspelbaar als die buien van gisteren.

Ach 1 ding weet ik zeker, vandaag is het geen fietsweer :+

@T2T dipje, nou ja, je hebt iig wat gedaan. Het is ook niet niks om na zo'n grote prestatie weer te gaan trainen en motivatie te vinden. Soms is even rustig aan prima.

Hier ook te makkelijk in toegeven aan dan maar wandelen ipv fietsen. Ach, vanaf donderdag wordt het droog en koud, hopelijk valt het mee qua gladheid en kunnen we weer lekker buiten op de fiets.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:18

Bedankt dames, Ja ik weet dat het jonge gasten zijn en verkeerd reageerden. Ik denk niet dat het nu nog zin heeft om te praten. Maar gewoon hopen dat het niet nog eens gebeurd met deze gasten.

@Sakura, ik heb er overheen gelezen, maar ik ben benieuwd naar wat voor een fiets het wordt.

@leeslampje, Ja het is vies nat buiten, wat nu extra koud is als iets nat wordt.

@Marlies, Ja die wegwerkzaamheden maken het mij gewoon ook moeilijk. Vindt ik normaal niet heel erg mits ik er gewoon doorheen kan. Nu is het inderdaad wat extra geweest.
En wat een mooie foto's komen er voorbij.

Ik ben zelf ergens ook wel blij. Ik zie steeds meer mensen zich inschrijven voor de oliebollentocht.
Nu is er al het plan om voor de mensen die nog oostelijker wonen, bij mij thuis te laten verzamelen om samen naar Arnhem te fietsen. Zijn er al 4 dus heb er steeds meer zin in.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 22:19

Hier ook een mega dip , ik heb sinds 1 oktober de fiets niet meer aangeraakt :+ Maar wat wil je ook met de koude en natte weer. Alle mtb paden liggen er slecht bij , en eigenlijk hebben ze ook liever dat je ze links laat liggen omdat alles beschadigd.

Ik heb maar besloten even te wachten tot het echt winter wordt of om in januari weer op te gaan starten.

De fiets moet eerst nog maar eens goed schoon. En ik merk ook het is wel lastig te combineren nu ik elke dag naar stal moet om uit te mesten. Ik kan wel mensen vragen hoor , maar wil ik ook niet aan de lopende band doen.

Al vindt ik over de weg fietsen prima , ik wil toch graag het bos in en dat is nu echt niet mogelijk.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:12

Prachtige herfstfoto's MarliesV <3

Ik pak ook sneller hardloopschoenen dan de racefiets met die nattigheid. Het helpt niet dat de racefiets ook steeds op/van de Tacx moet, best een gedoetje.

Zebrastreep: het is/wordt minder regenachtig, misschien kan je binnenkort toch wel weer het bos in!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 16:57

Ik heb aan het begin van mijn revalidatie geprobeerd om hard te lopen omdat ik merkte dat ik geen conditie meer overhield. Maar dat plan heb ik snel laten varen; anders had ik naast intensieve fysio en een orthopeed voor mijn schouder ook nog een stel nieuwe knieën moeten krijgen… :x

Het probleem van de Tacx en het slepen met fietsen heb ik twee jaar geleden al opgelost. Ik zag het niet zitten om twee trappen op te moeten. Ik heb de goedkoopste fiets met hetzelfde frame gekocht als ik al had en die staat standaard op de Tacx. Ik heb bij deze ook gewoon geen excuus meer om te smokkelen.

Mijn nieuwe Tacx is confronterend _O- . Het maakt niet uit of je lichter schakelt omdat je doodgaat, ja zal en moet de training afmaken op het ingestelde wattage. Schakel ik lichter, dan past hij gewoon de weerstand aan. Ik heb echt geen excuses meer _O-

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:12

@maaikemuis, Zo weet je wel zeker dat als je met een training begint je het ook af maakt. Niet meer steggelen.

Ik wilde vanavond naar de paarden, is mijn velomobiel dichtgevroren. Ik kon er dus iet in komen.
Heb ik snel mijn trike gepakt, die nog niet winter klaar gemaakt is. Rustig aan naar de paarden gefietst en alles was prima met de fiets.
Na op de weide druk te zijn geweest en (Oja het vriest) geen water kunnen bijvullen voor de paarden. (zat nog meer dat genoeg water in.)
Ben ik mijn trike op gestapt. Mijn spiegels bevroren, mmm minder.
Wilde ik voordat ik de weg op ga even remmen, rechter rem vast gevroren. Mmm maar ene rem dat wordt rustig aan doen.
Eenmaal aan het fietsen wilde ik schakelen, en één keer raden, jawel mijn versnellingen vast gevroren.

Dit was een erg rustig en voorzichtig ritje terug naar huis. Morgen moet ik werken dus hopen dat de velomobiel open kan morgen vroeg. Anders moet ik nog heel veel doen om mijn trike winter klaar te maken.

Ach ja, ik zie het zo, we beleven weer eens wat anders rondom fietsen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:32

Oef Gothico, dat klinkt niet best. Heb je mogelijkheid om de fietsen binnen te zetten?

Het is echt heel koud opeens! Vandaag stond er een zone 2 training op de planning en het zonnetje scheen flauw door de mist. Dik aangekleed, wanten, elektrische sokken, muts, buff. Ik zat als een soort mummy op de fiets.

Maar, het was wel heel mooi

Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 15:52

Afbeelding

Geslaagd in het oosten…

Na 20.000 posts over toch wel/niet een racefiets aanschaffen, is ie er dan eindelijk.

Een Langma Advanced Pro Disc1 - DI2.

Ik ben onwijs benieuwd naar de kleur in het eggie!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 15:58

Prachtig Sakura, welkom bij de Liv familie <3

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 16:18

Nice!!! Die is wel heel fraai! Al zou hij niet lekker fietsen, deze kun je bijna in de woonkamer zetten om gewoon naar te kijken.

Heel veel fijne kilometers alvast gewenst!