Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:11

karuna schreef:
Gewoon _-:( kneus. En de rechter die dit zo goedkeurd is dat persoonsafhankelijk of had elke rechter deze beslissing genomen? Geen idee of dat ook anders kan als een rechter bv voor of tegen de maatregelen is persoonlijk? En als de sjit weer losbarst kunnen zij dan aangeklaagd worden voor de schade die volgt op deze beslissing? Meer besmet, rellen enz?

Rechter kijkt er niet met een persoonlijk oogpunt naar he. die hoort objectief te zijn. In dit geval is de wetgeving niet correct gevolgd. En ja, dan is iets niet wettelijk.

Blue_Eyes

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:13

En toch kan het zomaar zijn dat er in een hoger beroep iets anders uitkomt. Objectief bestaat niet hè? Zo'n rechter kijkt er ook zoor zijn eigen bril naar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:13

Een rechter interpreteert zelf ja, dat is zijn beroep. Dat is nogal wat anders dan vooringenomenheid impliceren zeg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:14

Inderdaad. Ik zou overigens echt niet in de schoenen van die rechter willen staan... Wat een stress.
Heb overigens alle vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak en dat ze echt alleen uitspreken wat zij denken dat écht volgens de wet is en de juiste interpretatie. Het is allemaal niet zo zwart-wit hè.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:15

secricible schreef:
Een rechter interpreteert zelf ja, dat is zijn beroep. Dat is nogal wat anders dan vooringenomenheid impliceren zeg.

Dat impliceer ik ook niet. Ik geef alleen aan dat objectief niet bestaat en dat een hoger beroep met hetzelfde wetboek anders kan uitpakken.

karuna
Drukke kabouter

Ik vraag het me gewoon af ik weet wat rechters doen maar heb geen idee of je volledig niet gekleurd kunt kijken naar deze dingen. Of je ongeacht voor of tegen dezelfde uitspraak doet en hoe collega rechters er naar kijken nu.

En ik vind die virusflap een kneus. En als virus toeneemt of er rellen uitbreken na zijn oproep of dan dhr engel aangeklaagd kan worden voor de ontstane schade?

Tancreda4

DuoPenotti schreef:
En vanavond word het opgeheven en ligt 80% van de bevolking weer vanaf het avondeten op de bank onderuit gezakt netflix te kijken...zoals altijd... behalve als er een avondklok is, is er en probleem met dat bankhangen blijkbaar. :+

Ja, en nu gaat opeens iedereen na 21 uur de deur uit als de avondklok wordt afgeschaft 'want het kan en whaaa lekker wild'....

Toch bijzonder hoe het werkt bij de mens :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:18

Blue_Eyes schreef:
secricible schreef:

Dat impliceer ik ook niet. Ik geef alleen aan dat objectief niet bestaat en dat een hoger beroep met hetzelfde wetboek anders kan uitpakken.

Sorry dit was ook richting karuna.

Sheran schreef:
Inderdaad. Ik zou overigens echt niet in de schoenen van die rechter willen staan... Wat een stress.
Heb overigens alle vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak en dat ze echt alleen uitspreken wat zij denken dat écht volgens de wet is en de juiste interpretatie. Het is allemaal niet zo zwart-wit hè.

Hoger beroep bestaat niet voor niks, en dat is goed.

Hoe zeer ik tegen WE ben, als de avondklok juridisch niet goed is opgezet is het goed om daar naar te kijken. En het is een bewijs dat onze rechtstaat goed functioneert.

Op het moment dar je het niet eens bent met een uitspraak dat soort impliceringen gebruiken richting een rechter, dan ben je echt niks beter dan viruswaarheid.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:20

karuna schreef:
Ik vraag het me gewoon af ik weet wat rechters doen maar heb geen idee of je volledig niet gekleurd kunt kijken naar deze dingen. Of je ongeacht voor of tegen dezelfde uitspraak doet en hoe collega rechters er naar kijken nu.

En ik vind die virusflap een kneus. En als virus toeneemt of er rellen uitbreken na zijn oproep of dan dhr engel aangeklaagd kan worden voor de ontstane schade?

Uiteraard niet omdat hij heeft gezorgd voor de afschaffing als de inzet van de avondklok ongegrond was.
Opruiing ed, daar zal diezelfde rechtspraak weer wat van moeten vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:26

Hoop dat de avondklok gehandhaafd word tot er in hoger beroep een uitspraak is. En de talkshowhost die WC Engel een podium bied? Hoop dat ze hem helemaal vastpraten maar natuurlijk zit zijn advocaat er ook bij .

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:26

secricible schreef:
Dankje Laurie, dan heb ik het goed begrepen.

Ondertussen heeft Willem Engel opgeroepen vanavond te gaan hossen op de pleinen om het te vieren. Dus dat wordt weer feest vanavond. Wat een zak hooi.

Yup en zitten we allemaal nog langer aan de maatregelen vast.... |o
Wat een l*l is het toch ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:30

De rechter heeft getoets met het wetboek id hand of de maatregel rechtmatig was en is van mening van niet.
Misschien baalt hij hier zelf ook van.
Wellicht dat in hoger beroep een andere rechter in diezelfde wet wel een formulering vindt waardoor het oordeel wel rechtmatig wordt.
Ik vind het ook goed. We zijn geen bananen koninkrijk ,de rechtelijke functioneert onafhankelijk van de uitvoerende macht en dat is goed.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 16-02-21 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:31

De rechter heeft inderdaad gewoon gekeken of de maatregel wettig is en dat is geen oordeel over de werking er van.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:34

Vind ik ook zeker een goed en terecht punt. En wat mij betreft ook prima als de avondklok eraf gaat, maar dat moet geen reden zijn om mensen op te roepen tot straat feestjes. Dat zal worden gestopt vanwege verbod op samenscholen en dan heb je weer kans dat het uit de hand loopt. Daar wordt niemand beter van, lijkt me.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:38

Jessix schreef:
Vind ik ook zeker een goed en terecht punt. En wat mij betreft ook prima als de avondklok eraf gaat, maar dat moet geen reden zijn om mensen op te roepen tot straat feestjes. Dat zal worden gestopt vanwege verbod op samenscholen en dan heb je weer kans dat het uit de hand loopt. Daar wordt niemand beter van, lijkt me.

WE is gewoon olie op het vuur aan het gooien. Dat doet hij elke keer weer. Helaas zijn er mensen die er compleet in meegaan en zit hij lekker op zijn podium.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:40

Glibberige aal is het, want straks is het weer "ik heb nergens toe opgeroepen hoor"

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:40

Het is onze rasta man , de gesjeesde student die liever dansles geeft die oproept tot feesten, alles is liefde is zijn motto. Voordeel van een talkshow , mits die hem aan durven pakken en met feiten om de oren slaan is dat hij ze niet kan blokkeren zoals hij op social media meteen doet. Nette maar strenge commentaren worden niet getolereerd en zijn grootste verdedigers zijn dames van een bepaalde leeftijd die waarschijnlijk ..... dromen van deze gast hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:45

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:37

Ik ben totaal geen complotdenker, maar je gaat het toch bijna toevallig vinden dat precies vandaag het aantal besmettingen weer stijgt :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:40

Op het dashboard staat een daling van 126... https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Maar met dat winterse weer... Betwijfel ik of iedereen die besmet is ook getest is. Het aantal ziekenhuisopnames is wel omhoog.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:42

Hier is het ook gedaald, maar ze zeggen erbij dat dat ook vanwege de code rood komt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:43

Dat werd gister al voorspeld ivm minder testen door slecht weer eerder

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:54

Citaat:
Als de avondklok definitief verdwijnt, moet het kabinet mogelijk andere maatregelen overwegen om het virus onder controle te krijgen. Over alternatieven heeft het OMT nog niet gesproken, zegt Bonten. "Dan kom je uit bij reisbeperkingen in regio's.

https://nos.nl/liveblog/2368897-omt-lid ... dklok.html

Je moet je ook maar afvragen of je vrolijk wordt van het alternatief als die avondklok van tafel wordt geveegd.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:02

Laurie schreef:
Citaat:
Als de avondklok definitief verdwijnt, moet het kabinet mogelijk andere maatregelen overwegen om het virus onder controle te krijgen. Over alternatieven heeft het OMT nog niet gesproken, zegt Bonten. "Dan kom je uit bij reisbeperkingen in regio's.

https://nos.nl/liveblog/2368897-omt-lid ... dklok.html

Je moet je ook maar afvragen of je vrolijk wordt van het alternatief als die avondklok van tafel wordt geveegd.

Ja, maar die consequentie heb je met alle versoepelingen. Ik ben geen complotdenker, maar dit vind ik dus bangmakerij.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:04

Maar de IC opnames zijn weer wel gezakt! Ik vind het al met al echt wel redelijk stabiel blijven. Aantal positieve testen zegt me heel weinig. Inmiddels staat de teller hier op 32 aan mensen in directe omgeving die het gehad hebben. Zeker 10 daarvan hebben geen klachten of slechts een snotneus gehad.

Pff nou ik ben echt benieuwd naar de avondklok. Het komt hier ook lekker uit zo met carnaval. Ik hoop echt niet dat dit gaat leiden tot veel groepen mensen op straat vanavond. Ik merk dat ik er zo klaar mee ben met telkens die veranderingen en de gevolgen daarvan. De draagkracht neemt bij mij echt af merk ik. Ik heb meer moeite met de ´onzekerheid´ en de ´wat als´ wat betreft groepen mensen op straat vanavond dan de avondklok tot 2 mrt. Daar had ik me wel op ingesteld. Met nog steeds gemiddeld dalende cijfers had ik er wel wat vertrouwen in dat de avondklok en 1 persoon er dan af zouden gaan. De rellen waren er (volgens mij) niet meer en het was rustig in de straat. Ik had liever een uitspraak gehad dat de avondklok er per 2 mrt af moet dan nu per direct en dit hoger beroep.