Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:37

Hellofresh zijn wij mee gestopt. Mijn vent eet echt HEEL VEEL en de porties waren gewoon echt te klein. Plus hij kiest liever zelf wat hij maakt. Laatst wel een gratis box van GreenChef gekregen, 3x2 maaltijden. (mocht iemand er ook een willen voor 5.99 euro verzendkosten geef naar een gil :) ) Voor dat bedrag altijd goed.

Wij koken vaak (samen) apart van elkaar. Hij eet anders dan ik (staat bijvoorbeeld absoluut niet stil bij hoeveel kcal iets betreft) en ook meer groenten. Dat blijft bij mij toch problematisch.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:55

Slim Roosch om apart te koken, zeker als je beide een ander eetpatroon hebt.

MuSLi, lekker vooruit zicht! Wat is de tempratuur daar in die periode?

Balen Moi22, zeker na een actieve vankantie verwacht je dat niet echt.

In het weekend de skyr air chocolade kers geprobeerd. Vond de smaak erg lekker, ben alleen niet zo van de stukjes chocolade door iets zachts heen. Volgens mij was er bij de AH verder alleen de karamel smaak.
Vanochtend was de weegschaal toch nog een beetje lief voor me. -0,3kg deze week. Gister stond ik er ook even op en was die nog liever, maar opzich ook niet gek. Gister bij de IKEA de gehaktballetjes met patat en een taartje als toetje gegeten. Over dag ook nog een broodje frikandel en een ijsje gegeten.

Afgelopen week nog redelijk veel gesmokkeld. Deze week probeer ik weer strenger op te letten. Met elke week 0,3kg eraf ga ik m'n ski broek nog niet passen in januari.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:12

Het zal ergens rond de 23/24 graden zijn. Helemaal prima dus :D

Aight

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:44

ja snap ik dan Roos, als je beide anders eet. Qua groenten was ik ook echt een moeilijke eter, maar doordat ik meer curry's/pastasauzen/ovenschotels ben gaan eten zit het meer in een saus en kan ik er alles groentesoorten ingooien :)

@kosseh ook 0.3 kg per week (iedere week) is al best wel veel, hoeveel wil je eraf hebben?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:46

Ja het zit hem ook vooral in het feit dat ie bijvoorbeeld onwijs veel olie gebruikt zonder erbij na te denken, of dat ie zomaar zonder erbij na te denken een kwak truffelmayonaise op mijn broodje salami gooit. Lief bedoeld, want extra lekker, maar dit zijn echt onnodige kcal voor mij. "Ja maar olie is toch gezond?" Ja, als je 1.93m bent en je niet over die krengen van kcal hoeft na te denken wellicht.

Of zoals in onze lunchpauze, ik op de Foxy, hij hardlopen. Komt terug, trekt zak chips open. :') #hetlevenisnieteerlijk

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:34

MuSLi, dat is nog best lekker. Fijne tempratuur om iets actiefs te doen.

Aight, uiteindelijk kom ik er met elke week 0,3 ook wel. Maar over ongeveer 20 weken wil ik m'n (tussen) doel hebben bereikt en m'n oude skibroek weer passen.
Met maar 6kg (20*0,3) er af gaat het niet lukken. Ik wil er uiteindelijk tussen de 25 en 30 af hebben, voor de broek is 10-15 nodig. Laatste keer dat ik hem gebruikt heb was ik 15 kg lichter.
nu zit de broek zo:
Afbeelding
De knoop kan net dicht, maar ik kan dan niet ademen of bewegen :')

Haha Roosch, het is zo oneerlijk. Ik ben wel lang, maar moet eigenlijk ook over al m'n kcal nadenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:41

Afgelopen weekend was voor ons verjaardag van dochter, grote BBQ om te vieren dat ons huis soort van af is (met mensen die dan met borrepakketten aankomen en zo := ) én het laatste weekend van onze niet zo succesvolle vakantie.

Ik ga het dus maar even niet hebben over mijn kcal inname _O-

Vandaag iets te ultieme balansdag. Heb 3 rijstwafels op. Had geen trek en was compleet hyperfocus bezig op kantoor. Eerste dag na de vakantie en ik heb mijn eigen organisatie dus ik had 180 mails weg te werken, 18 clienten te bellen/appen, 52735182 administratieve handelingen te verrichten en allerlei afspraken in te plannen.

Ik had het zo druk dat ik zelfs de muziek niet had aangezet :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:30

Afbeelding

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:00

Ooh zo herkenbaar Roosch :') zowel het plaatje als manlief. Vreet als een dijkwerker en komt nauwelijks wat aan. Ik ben savonds vaak eerder moe dan hij. Zodra ik dan boven ben hoor ik de kast open gaan en komt er weer een zak chips/zoutjes of wat dan ook te voorschijn.
In de vakantie heeft hij opgebiecht dat hij een tijdje geleden meer dan 100 kg woog (is wel heel lang dus daarmee is hij niet echt dik) om erachteraan te zeggen ja dus ben maar even wat minder gaan snoepen en nu weer gewoon 95 hoor. :roll:
Ik wil dat ook -O-

Vandaag voor t eerst sinds 6 weken m’n bazen weer gezien (is een echtpaar die samen de praktijk runnen en mij qua vakantie afgelost hebben). Kreeg als eerste een compliment dat ik er goed uit zag en of ik afgevallen was in m’n vakantie. Denk dat ik voorlopig maar op haar oordeel ga vertrouwen in plaats van die van de weegschaal :')

Wel gek dat iedereen momenteel in hetzelfde schuitje zit en tegen de zelfde motivatie dip aanloopt.

@kosseh afgelopen winter had ik ook het skibroek doel. Hele goede motivatie om door te gaan. Hopelijk lukt het je op tijd om erin te kunnen bewegen. Dit jaar stel ik maar een ander doel. M’n kleinere skipak is minder leuk dan deze dus als ik hem pas is de beloning dit keer kinder groot :o

@musli dat is perfect om nog actief te kunnen zijn.

@ linoleum het was inderdaad weer super mooi.
Zit nu al weken met heimwee dat ik terug wil en droom ook regelmatig dat ik daar ben. Van de week nog op wintersport geweest :Z :+

Voor de bruiloftgangsters. Heel veel plezier en lekker van genieten.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:02

Wow wat is dit topic ineens weer actief o.O

Niet bij te houden voor mij hoor :=

Ik kwam alleen even hier om deze te delen, nadat ik net terug ben van interval hardlopen, niet mijn favoriet haha. Ik doe liever duurlopen :=

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:06

Hahaha @Rose :')

@moi, ik denk dat die motivatiedip bij iedereen vooral te maken heeft met de wisselingen in het weer die we steeds hebben, waardoor je nooit echt lekker in een ritme komt. Elke dag is zo verschillend en voelt helemaal niet alsof je in één seizoen zit.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:21

Godsamme de weegschaal gaf vanochtend gewoon +2,5 aan tov vorig week... Ik wil dan eigenlijk de weegschaal van het balkon gooien :Y)
Maar toch goed denk ik om vrijdag er op te gaan staan.... toch even doorgaan... want kreeg gisteren wel van een collega; "je bent echt afgevallen of niet"
Nou nee.... eigenlijk niet meer echt.... :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:38

Yonker schreef:
Godsamme de weegschaal gaf vanochtend gewoon +2,5 aan tov vorig week... Ik wil dan eigenlijk de weegschaal van het balkon gooien :Y)
Maar toch goed denk ik om vrijdag er op te gaan staan.... toch even doorgaan... want kreeg gisteren wel van een collega; "je bent echt afgevallen of niet"
Nou nee.... eigenlijk niet meer echt.... :=

Volgens mij zijn al die weegschalen ook gewoon helemaal van slag door al die rare weersomstandigheden en wisselingen van de seizoenen. Ze doen maar rare dingen allemaal >;)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:41

Ja dat zal het zijn :j
Het is wel oprecht frustrerend want heb echt goed gegeten... 2x gesport.. en dan alsnog dit. Vanavond maar weer gewoon sporten en doorgaan...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:42

Yonker schreef:
Ja dat zal het zijn :j
Het is wel oprecht frustrerend want heb echt goed gegeten... 2x gesport.. en dan alsnog dit. Vanavond maar weer gewoon sporten en doorgaan...

Hou op, schei uit. Ik snap helemaal wat je bedoelt. Bij mij gaat het momenteel net zo -O-
Maar inderdaad, we gaan gewoon maar weer door en hopen dat het snel anders wordt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:47

Ik heb besloten voorlopig niet op de weegschaal te gaan. Dat is veel te bepalend voor mijn motivatie (en mijn gemoedstoestand :') ).

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:21

@kosseh ik word in ieder geval wel blij van je lach op de foto's! :D Maar 10-15 kg in 20 weken pfoe dat is pittig! Maar alles wat daarbij in de buurt komt is ook al mooi meegenomen! Wel leuk zo'n doel!

@yonker de aanhouder wint, dadelijk zul je zien dat het in één keer duikt als je volhoudt!

hier blijf ik ook even van de weegschaal af. Die geeft elke keer een ander cijfer aan, ook niet echt bemoedigend. Verder loop ik nog steeds mank van de spierpijn van het sporten van zaterdag :') Tjongejonge dat is echt niet fijn

Iemand nog lekkere tips om op een broodje met guacamole te doen? Die moeten allebei vandaag op haha

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 08:27

Ik denk dat het universum mijn weegschaal gesaboteerd heeft. Hoe netter ik me hou aan alles (eten, bewegen, sporten) hoe meer er lijkt bij te komen... :x ik was vanochtend 800gram zwaarder dan gisteren volgens mijn weegschaal.

Freaking frustrerend, want ik heb echt het idee dat het juist supergoed gaat. Snap niet waar dit vandaan komt. Beter maar gewoon even wegblijven bij dat ding en focussen op het feit dat het goed gaat... Dat is uiteindelijk veel belangrijker, maar pfff -O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 08:32

MuSLi schreef:
Ik denk dat het universum mijn weegschaal gesaboteerd heeft. Hoe netter ik me hou aan alles (eten, bewegen, sporten) hoe meer er lijkt bij te komen... :x ik was vanochtend 800gram zwaarder dan gisteren volgens mijn weegschaal.

Freaking frustrerend, want ik heb echt het idee dat het juist supergoed gaat. Snap niet waar dit vandaan komt. Beter maar gewoon even wegblijven bij dat ding en focussen op het feit dat het goed gaat... Dat is uiteindelijk veel belangrijker, maar pfff -O-

Vocht, hormonen, niet naar de wc geweest. Het kan vanalles zijn. Laat je niet gek maken en ga ff niet op die weegschaal staan!!
Volgende week pas weer, dat is het beste denk ik zo. Je moet er ook rekening mee houden dat het weer weer veranderd... dat is bij mij ook altijd wel een indicator dat ik meer vocht vast hou.

Hier weinig energie... dinsdag niet gesport omdat ik zo moe was en nog moest koken en het niet uit kwam. Vanavond wel sporten, beter 1x deze week dan helemaal niet. Het is gewoon even druk met de zorg voor 2 katten en 2 konijnen erbij. In theorie is dat maar een kwartiertje werk maarja je moet erheen en weer terug.. dus toch al snel 3 kwartier. Is maar eventjes en de gunst wordt ook terug gedaan dus is prima verder :D Eten gaat alsnog wel redelijk, niet helemaal zoals ik zou willen maar prima voor nu :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:22

Het ligt aan de weegschalen Musli.
Die van mij doet ook vaag.
Nieuwe batterij er in gedaan eergisteren.
Als ik er 3x achter elkaar op ga staan geeft hij 3 verschillende getallen aan met ruim.een kilo verschil tussen het lichtst en het zwaarst ^)
Heb op moment ook weer last van vocht vasthouden door het weer..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:25

Rationeel weet ik het ook allemaal @Yonker. Maar dat gevoel zegt soms toch andere dingen.
Zal in de loop van volgende week nog eens kijken inderdaad. Voor nu is het vooral fijn dat het lukt.

Goed dat je vanavond wel gaat sporten! Alle beweging helpt natuurlijk.
Soms is het ook prima om ook eens een keertje over te slaan als je vermoeid bent :j

Ik ga vanavond ook nog een uurtje sporten in de garage - bokszaktraining.
Gisteren samen met mijn man en zoon 4km hardgelopen.
En dinsdagavond met een vriendin een ronde van ruim 40km op de racefiets gedaan.
Aan de beweging ligt het in ieder geval zeker niet ;)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:29

MuSLi schreef:
Rationeel weet ik het ook allemaal @Yonker. Maar dat gevoel zegt soms toch andere dingen.
Zal in de loop van volgende week nog eens kijken inderdaad. Voor nu is het vooral fijn dat het lukt.

Goed dat je vanavond wel gaat sporten! Alle beweging helpt natuurlijk.
Soms is het ook prima om ook eens een keertje over te slaan als je vermoeid bent :j

Ik ga vanavond ook nog een uurtje sporten in de garage - bokszaktraining.
Gisteren samen met mijn man en zoon 4km hardgelopen.
En dinsdagavond met een vriendin een ronde van ruim 40km op de racefiets gedaan.
Aan de beweging ligt het in ieder geval zeker niet ;)

Gevoel is soms zo irritant, ik zou ook wel eens willen dat we dat uit kunnen schakelen...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:36

Meet je ook musli?
Ik ben weer begonnen met meten omdat mijn weegschaal vaag doet.
Heupomtrek is na 5 dagen een cm minder en kuiten een halve cm.
Meten vind ik toch betrouwbaarder dan die stomme weegschaal.

Edit: na mijn meting vanmorgen toch ff op de weegschaal gaan staan, -0.5 kg.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:49

Hier doe ik 1x in de week aquajoggen. Nu vanwege vakantie geen les, dus ga ik die tijd baantjes zwemmen. Dat mensen met 2 of meer komen om te zwemmen is geen probleem. Alleen soms werd ik een beetje simpel omdat die mensen aan elkaar geplakt leken.. niet aan de kant gaan en dat ik in mijn uppie van links naar rechts door het zwembad kan om aan de kant te gaan.. Normaal ga ik een uur, maar hier was ik al snel klaar mee. Alleen ik moest vanmezelf minimaal toch een half uur zwemmen en daarna voor mezelf de uitdaging nog gerekt naar 45 minuten. Ik vind sporten oprecht niet leuk, dus het is voor mij al heel wat dat ik dit doe. :') Moest van mezelf iets gaan doen. Goed voor de spieren, conditie en gewicht. :o

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 12:56

Jullie gaan mij te hard om te reageren haha. Wel fijn dat de meeste toch nog zoveel bewegen op vakantie, blijft toch lastig.
Iedereen die aangekomen lijkt te zijn op de weegschaal, gooi hem weg :+
Ik ben geobsedeerd door die stomme weegschaal, heb er 2 staan en met wisselende getallen vervang ik de baterijen. :o Ik moet er echt 2x per dag opstaan omdat ik anders zo een onrustig gevoel heb... zonde als je die gevoelens krijg bij een weegschaal.
Denk echt dat de beste meetstaaf je kleding is en andere mensen. Beetje tegenstrijdig misschien maar wil echt waarschuwen voor het, het is gewoon heel irritant.

Bloeduitslagen terug en lijk niet in de overgang te zitten wel een heel laag oestrogeen, mijn lichaam reageert als een 80 jarige als het ware op herstel. Heb nu daar een soort pufje op mijn huid voor gekregen. Ben zelf alleen beetje bang voor hormoon gebruik omdat ik bij een eerdere kuur voor broze botten bijna 24 uur heb lopen kotsen. :o
Merk nu na 2 dagen nog niets dus heb hoop! Hoop dat mijn haren hiervan weer terug groeien, mijn haar is in mijn haarlijn zo uitgevallen dat er kalende plekken zijn ontstaan. Dit is overigens al gebeurt voor het stoppen met de medicatie, dus geen specifieke aanleiding voor gevonden.
Positieve is dat ik eindelijk een verwijzing heb gekregen voor een academisch ziekenhuis, dit is een hele toer geweest. Gewicht is hier stabiel hoog :+ figuur veranderd wel!

Roosch ik blijf wel stuk gaan om je verhalen over je pak omdat ik in mijn hoofd bij het lezen een tekenfiguur poppetje heel erg zie springen om het pak aan te krijgen. _O- dat pak aan lijkt mij al een workout anzich.

Voor iedereen die het heeft over het sporten haten, ik voel met jullie mee! Het moet maar zo normaal gevonden worden maar zo een sportschool vind ik echt vreselijk.. hoelahoepen heb ik dus 0 problemen mee bijv. Er komt echt iets wat je wel leuk vind en wat goed werkt! :)