De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:26

blensink schreef:
[

Ik maak me ontzettend veel zorgen om onze gasten die hier verblijven, het zijn toch oudere mensen en als er wat gebeurd kunnen we weinig tot niets betekenen.
Het ziekenhuis is gesloten voor bezoek...……..
Daar één etage van de drie vol ligt met corona patiënten.
Wij redden het gelukkig, maar er zullen vast gezinnen zijn die het erg moeilijk hebben op het moment.
Je moet er toch niet aan denken om thuis te zitten op een appartement met drie kleine kinderen die niet naar buiten kunnen.

Is het dan niet jullie verantwoording om de toko te sluiten en de gasten op het vliegtuig te zetten?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:29

Chiren schreef:
Lief dat jullie aan me denken! Ik ben er nog gewoon en zit nog steeds thuis. Het ging vorige week wat beter maar ben inmiddels weer minder. Maar gelukkig niet meer die hoge koortsen. Het begint wel een beetje eenzaam te worden.
[/quote]

Blij wat van je te horen! Hopelijk knap je snel op. En wat naar die eenzaamheid. Niet veel aan te doen maar misschien troost je de gedachte dat er wel veel mensen aan je gedacht hebbem hier.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 16-03-20 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:29

elnienjo schreef:
Ah okee. Dacht dat het luchtruim ook gesloten werd en je dan dus vast zou komen zitten als Nederlander voor minimaal de komende 2 weken.

Dat gaat niet lang duren uiterlijk donderdag denk ik.
Onze (Nederlandse ) gasten die besloten hebben te blijven zitten inderdaad opgesloten voor minimaal twee weken.

Berdien

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 19:33

Net was op het RTL4 een man van de Nederlandse IC-vereniging (oid) die aangaf dat de situatie NU op de IC landelijk (!) goed is, er zijn nog 200+ IC-bedden beschikbaar. Maar juist daarom is het van belang dat iedereen de maatregelen opvolgt, zodat ze over twee weken ook nog voldoende capaciteit is. Maar voor nu is er zeker geen reden tot 'IC-paniek'. Goed dat ze deze man het woord hebben gegeven, dan heb je het tenminste rechtstreeks van de bron en niet via-via.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:33

Pindabear schreef:
MoniqueT schreef:
Is er niemand die Ciren persoonlijk kent of contact heeft? We horen inderdaad al een tijdje niets meer van haar. Zorgelijk!

Zat ik ook al aan te denken. Ik lees veel mee in het topic en reageer maar erg weinig, en ook kijk ik regelmatig of er iets nieuws is over Chiren en Raket.

Lief dat jullie aan me denken! Ik ben er nog gewoon en zit nog steeds thuis. Het ging vorige week wat beter maar ben inmiddels weer minder. Maar gelukkig niet meer die hoge koortsen. Het begint wel een beetje eenzaam te worden.[/quote]

Fijn dat de koorts iig gezakt is, sterkte en dikke knuf! Y;(

Raket jij ook heel veel sterkte en dikke knuf! Y;(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:35

quote="Emmaa_"]
Vanuit meerdere plekken op de wereld worden ondertussen gevallen van herbesmetting gemeld. Helaas betekent het vroeg gehad hebben dus niet per se dat je er immuun voor bent, misschien maken sommige mensen niet genoeg antilichamen aan. Ik zou hoe dan ook gewoon voorkomen dat je het krijgt. Er liggen ook veel jonge en verder gezonde mensen op de IC aan de beademing, ik bedank daar echt heel vriendelijk voor.
[/quote]

raket schreef:
[
Heb je daar een bron van? Ik wilde namelijk op de cohort afdeling gaan werken als ik hier ooit nog eens van opknap. Maar herbesmetting zou naar zijn. Ik hoor alleen berichtgeving over mensen die toch nog ziek waren. En hoe stellen ze herbesmetting vast? Kweken is niet betrouwbaar meer voor mij zeggen ze hier.

Ik word niet zieker. Maar ook niet beter. Dus lig nog steeds gestrekt.

Ik heb ook begrepen dat herbesmetting mogelijk is. Die geluiden kwamen al uit China. Dat komt waarschijnlijk omdat het virus zich voortdurend muteert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:37

Die man op rtl 4 legt het goed uit
En kinderen zonder klachten kunnen gewoon buitenspelen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:39

[***] schreef:
Die man op rtl 4 legt het goed uit
En kinderen zonder klachten kunnen gewoon buitenspelen

Pfft.
Alsof kinderen telkens 1,5m afstand van elkaar gaan houden.
Weer een mooie vrijbrief voor de ouders om morgen lekker met z'n allen naar buiten te gaan om te spelen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:40

elnienjo schreef:
blensink schreef:
[

Ik maak me ontzettend veel zorgen om onze gasten die hier verblijven, het zijn toch oudere mensen en als er wat gebeurd kunnen we weinig tot niets betekenen.
Het ziekenhuis is gesloten voor bezoek...……..
Daar één etage van de drie vol ligt met corona patiënten.
Wij redden het gelukkig, maar er zullen vast gezinnen zijn die het erg moeilijk hebben op het moment.
Je moet er toch niet aan denken om thuis te zitten op een appartement met drie kleine kinderen die niet naar buiten kunnen.

Is het dan niet jullie verantwoording om de toko te sluiten en de gasten op het vliegtuig te zetten?

De toko gaat so wie so vanzelf dicht strakjes...….
Zal nogmaals met de familie praten, maar als zowel de gasten als de familie besluiten dat het niet uitmaakt waar ze verblijven dan kunnen wij ook weinig doen, voorlopig hebben ze het appartement gehuurd.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:46

Pff, hier gaat de kdv ook open als 1 vd ouders een vitaal beroep heeft ipv 2, tot zover contact vermijden..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:56

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:58

Ik vind dat er hier een hele hoop mensen zijn die roomser willen zijn dan de Paus.

Begrijp me goed, ik hoop dat we het in de hand kunnen houden en dat we over een paar weken kunnen zeggen: pfieuww dat is toch alles meegevallen.

Maar we kunnen niet verwachten dat iedereen zijn/haar kinderen binnen houdt als dit niet uitdrukkelijk aangegeven wordt.

Ook begrijp ik een kdv dat ze kinderen aannemen van ouders met maar 1 vitaal beroep, mits dit summier gedaan wordt en niet aangemoedigd.
Wanneer vader ZZPer is en moeder werkt in een cruciaal beroep dan kan ik begrijpen dat je niet op stel en sprong oppas geregeld hebt en dat een kdv dan uitkomst kan bieden als er weinig mensen zijn.

Nogmaals, ik hoop dat we dit heel snel de baas zijn maar hier wordt momenteel gedaan alsof anderen de meest verschrikkelijke keuzes in hun leven maken.
Maar er wordt nog steeds vanuit gegaan dat mensen zonder symptomen niet besmettelijk zijn en dat zij dus nog naar een kdv mogen of buiten mogen spelen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:59

mariekeoo schreef:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220101/O ... met-corona

en weer 2 medisch personeel in het UMCG besmet. nu al 8.... ik vind het steeds spannender worden.

Waar krijgen die het allemaal weg. Het kan toch niet anders dan dat er in het noorden van het land heel veel mensen besmet zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:00

_Lydia_ schreef:
Er waren toch ook juist gevallen bekend waarbij mensen na herstel weer besmet raakten?
Dit bleek bij een aantal mensen het geval, maar men denkt nu dat die gewoon nog niet helemaal uitgeziekt waren en dus nog positief testen.
Het is iig naar mijn weten niet vaker voorgekomen.

Suzanne F.

Maar hoe kan het nou zo extreem druk zijn bij bouwmarkten en winkels nu? Mensen moeten thuiswerken maar niet naar bouwmarkten toch? Op een normale werkdag is het ook niet zo druk.

cursebreaker

Meer mensen problemen met de NOS site om de persconferentie te zien?

tienus63

Emmaa_ schreef:
Vanuit meerdere plekken op de wereld worden ondertussen gevallen van herbesmetting gemeld. Helaas betekent het vroeg gehad hebben dus niet per se dat je er immuun voor bent, misschien maken sommige mensen niet genoeg antilichamen aan. Ik zou hoe dan ook gewoon voorkomen dat je het krijgt. Er liggen ook veel jonge en verder gezonde mensen op de IC aan de beademing, ik bedank daar echt heel vriendelijk voor.

En vanwege die herbesmetting verwacht ik ook dat de periode strenger en verlengd gaat worden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:01

@Blensink: hoe bot het ook klinkt, maar als die oudjes zelf willen blijven en ook hun familie niet wil luisteren, dan kan je niks meer doen als het fout gaat. Hoe vervelend ook ... En ja, Spanjaarden zijn contactmensen, sociaal. Die hebben het zwaar nu!

Chiren: fijn dat je even reageert. Kop op!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:02

Justme_Lisaa schreef:
Pff, hier gaat de kdv ook open als 1 vd ouders een vitaal beroep heeft ipv 2, tot zover contact vermijden..

Dat is ook de leidraad stond vanmorgen in de kranten (wanneer thuis houden niet lukt)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:02

Gaan op lockdown straks, zou me niets verbazen

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:03

Ik heb altijd gedacht dat in een landelijke/wereldwijde noodsituatie het beste in de mens naar boven zou komen, en niet die rampscenarios die je altijd in films en series ziet.

En misschien is dat ook wel zoo voor veel mensen, maar man man... wat ziet ik een hoop dingen waarvan mijn mond openvalt... -O-

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:03

DubbelDun schreef:
_Lydia_ schreef:
Er waren toch ook juist gevallen bekend waarbij mensen na herstel weer besmet raakten?
Dit bleek bij een aantal mensen het geval, maar men denkt nu dat die gewoon nog niet helemaal uitgeziekt waren en dus nog positief testen.
Het is iig naar mijn weten niet vaker voorgekomen.

ja geen idee

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:04

Iemand een idee hoe besmettelijk het is? De collega van een pensionklant heeft corona,ze werkt daar intensief mee samen. Zelf heeft ze nog geen last. Maar heb afgelopen week veel contact met haar gehad,ze heeft geholpen met voeren dus we hebben dingen van elkaar aangepakt en tegen elkaar aangestaan met ruiven vullen.
Ik pas op het moment op kinderen van andere klanten en hoop nu niet dat ik die besmet heb en of het nog wijs is verder op te passen. Ik was eigenlijk overtuigd dat ik vrij Coronavrij leefde,we wonen afgelegen en ik heb verder weinig contact met vreemde.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:04

Wat een heerlijk duidelijk verhaal heeft Rutte. Momenteel niets dan lof van mijn kant.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:06

Respect voor Rutte hoor, hij brengt het heel netjes en duidelijk.