Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:02

capopjekop schreef:
Met de taverne snap ik de ophef ook niet. Genoeg alternatieven waar kinderen welkom zijn. Als je niet van kinderen houd ga je toch ook niet naar een kindvriendelijk hotel of camping?

Tuurlijk wel, kun je fijn genieten van hun schattige gelach enzo :') :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:13

Magrathea schreef:
Jeetje wat een idiote buurman :oo Dat hij ook niet bang was dat je paard over het kind heen zou rennen.. En dan heb jij het natuurlijk weer gedaan

Ze liep langs het hek dus aan de buitenkant van onze wei.
Ik begrijp gewoon niet dat je niet zelf al hebt ingegrepen, je kind erop aanspreekt dat het paard onrustig wordt van dat gespring met een mega grote paarse giraf. Je ziet toch wel dat het paard geen rondje rent omdat hij zo blij is? Paard was compleet in paniek!
Eigenlijk snap ik niet dat je je kinderen überhaupt niet van te voren uitlegt dat je je rustig gedraagt bij paarden. Kind zit notabene zelf op een manege -:(-

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:12

benangelique schreef:
Exact dat! En eerlijk, ik vind min kinderen ook geregeld niet leuk en er zitten dagen bij dat ik om 7 uur s ochtends de tijd tot bedtijd al aftel..
En dan komen er ook nog kinderen spelen. Wat een horror. Overal aanzitten, smerig eten, wc vies achter laten etc. En mijn kinderen maar roepen 'dat doen we hier niet!'
Sommige kinderen zijn dan ook gewoon niet meer welkom, jammer dan

Van mij mag je meepraten hoor, zonder propaganda dan maar dat zit volgens mij wel goed.
Dat is ook de reden dat ik ze niet wil (een van de). Heb je je kind(eren) bewust of ongepland maar wel gehouden?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:32

Ik wilde nooit kinderen. Echt nooit. En van de een op de andere dag ging het van nooit naar nú. Heel bizar en niet te remmen. En vervolgens was ik heel snel zwanger. Onze dochter heeft 2 jaar gehuild ivm verborgen koemelk allergie. Toen dat onder controle was, kwam onze wens voor een tweede naar voren. Daar waren we al voor de eerste over uit. We wilden niet 1 kind om allerlei, voor ons belangrijke, redenen. 4 dagen voor haar derde verjaardag kwam haar broertje.
Ik ben heel blij met ze, maar kan me een leven zonder dat zij er geweest zouden zijn ook heel goed voorstellen en soms ook missen. Nu ze ouder worden en meer zelfstandig neemt dat gevoel wel wat af, ook omdat ik meer keuzes voor mezelf maak ipv alles in t teken van hen. Dus ga ik lekker op citytrip met vriendinnen, boek ik weekendjes weg zonder hen of stuur ik ze naar de bso zodat ik iets voor mezelf kan doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:14

Ik moet ook zeggen dat ik soms echt geschokt ben door jullie ervaringen. Sluit me aan bij benangelique daarin, lees al hele tijd mee en hoewel ik soms denk "nounou" vind ik over het algemeen dit topic echt hilarisch en (ook als bijna-moeder) verschrikkelijk herkenbaar.
Blijkbaar nu ik zwanger ben moet ik iedereens kinderen leuk vinden en genieten van de moeders (ooit gewoon mijn vriendinnen, nu alleen nog maar moeder volgens mij) die niks anders kunnen dan praten over hun kinderen of bezig zijn met hun kinderen terwijl ze op bezoek zijn. Geen normaal gesprek meer mogelijk ook. Echt om doodmoe van te worden.
Afgelopen week nog een vriendin die het nodig vond me even flink af te snauwen omdat ik niet genoeg interesse toonde in haar kind. Nu ik zeanger was had ze dat toch wel van mij verwacht :+ oke, doei...

Er zijn zo ontiegelijk veel slecht opgevoedde kinderen. En ik ben nuchter genoeg om me te realiseren dat ik straks ook genante momenten ga krijgen met mijn uk als hij besluit grandioos dwars te zijn, maar bij sommige ouders denk ik echt "no wonder..." ouders die je iedere week tegen komt in de supermarkt met een krijsend kind, week op week op week....

Wat me het meest schokt is hoe veel jullie te maken krijgen met mensen die denken je te moeten overtuigen dat kinderen krijgen echt leuk is. Waarom?! Laat mensen lekker zelf kiezen.

sanso

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:19

Dat laatste vraag ik mij ook af secricible.. wáárom perse jouw zin doordrammen.. mag een ander zijn eigen leven niet leven en indelen.
Fijn om te lezen dat er nog (bijna) moeders zijn die nog wél kunnen relativeren en niet stoppen met nadenken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:24

Zou het helpen die mensen te gaan overtuigen een hond of paard te nemen? Kost ook veel geld, tijd, energie en planning :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:19

secricible schreef:
Wat me het meest schokt is hoe veel jullie te maken krijgen met mensen die denken je te moeten overtuigen dat kinderen krijgen echt leuk is. Waarom?! Laat mensen lekker zelf kiezen.

Ja dit is echt zo.. hier zelfde collega’s, kennissen
Toen wij vertelde dat we graag een pup wilde, werd er gezegd : ja leuk, en als je straks aan kinderen begint, doe je hem weer weg toch?!?!

Of, jullie hebben nu een koophuis met 3 slaapkamers waar blijf jullie zwangerschap??

Of: het geeft zoveel geluk en voldoening een kindje... waarom ben je zo eigenwijs dat je geen kind wilt??

joyce_eddy schreef:
secricible schreef:

Ja dit is echt zo.. hier zelfde collega’s, kennissen en zelfs familie en ouders...
Enkele voorbeelden?!

Toen wij vertelde dat we graag een pup wilde, werd er gezegd : ja leuk, en als je straks aan kinderen begint, doe je hem weer weg toch?!?!

Of, jullie hebben nu een koophuis met 3 slaapkamers waar blijf jullie zwangerschap??

Of: het geeft zoveel geluk en voldoening een kindje... waarom ben je zo eigenwijs dat je geen kind wilt?

Of vertellen dat je geen wens hebt, ohh daar ga je spijt van krijgen en dood ongelukkig worden zonder kinderen...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:27

joyce_eddy schreef:
secricible schreef:

Ja dit is echt zo.. hier zelfde collega’s, kennissen

Of: het geeft zoveel geluk en voldoening een kindje... waarom ben je zo eigenwijs dat je geen kind wilt??

Oh ja! Iedereen aan wie wij ons huis lieten zien zeiden "Oh maar 1 extra slaapkamer, dat is lastig voor als je kinderen krijgt" Toen we uiteindelijk onze housewarming hadden, waren er een paar die zeiden 'Oh ja en nu de kinderkamer dus...' Nou ik gaf het maar op en ben toen gewoon weg gelopen. Zoek het uit met je irritante opmerkingen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:30

Meestal helpt het beter als je gewoon duidelijk bent en iets zegt zoals nee die komt er niet ik heb een hekel aan kinderen, of ik vind kinderen helemaal niet leuk. Dan is het zo klaar hoor en word je ook niet meer lastig gevallen met foto's etc. van hun kinderen.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:37

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:40

Wij hebben ook 2 kamers leeg in ons koophuis en daar werd ook door meerdere kinderkamer geroepen :roll:
Sommige (kuch schoonmoeder) roepen het nu nog..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:41

Nikass schreef:
Magrathea schreef:
Jeetje wat een idiote buurman :oo Dat hij ook niet bang was dat je paard over het kind heen zou rennen.. En dan heb jij het natuurlijk weer gedaan

Ze liep langs het hek dus aan de buitenkant van onze wei.
Ik begrijp gewoon niet dat je niet zelf al hebt ingegrepen, je kind erop aanspreekt dat het paard onrustig wordt van dat gespring met een mega grote paarse giraf. Je ziet toch wel dat het paard geen rondje rent omdat hij zo blij is? Paard was compleet in paniek!
Eigenlijk snap ik niet dat je je kinderen überhaupt niet van te voren uitlegt dat je je rustig gedraagt bij paarden. Kind zit notabene zelf op een manege -:(-

Hebben wij ook wel gehad.. maar dan deden die kinderen het erom.. alle sportpaarden opjagen dat was mooi... Niet toen ik erbij was hadden ze nog mazzel dat de eigenaar het niet was.

Wij hebben ze buiten maar dan moeten ze rustig staan en zelf eens een korte sprint trekken.

Ze hielden er wel mee op. En de ouders legden het verder nog uit na mijn uitleg.

Heb ook wel eens een gehad die ging spelen met de longeerzweep terwijl ik een jong beest longeerde en ook niet aan de kant gaan... Moeders luisterde die niet na
Die is binnen twee weken weggestuurd. Vond een stal beter geschikt voor kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:42

sanso schreef:
Wij hebben ook 2 kamers leeg in ons koophuis en daar werd ook door meerdere kinderkamer geroepen :roll:
Sommige (kuch schoonmoeder) roepen het nu nog..

Mijn kinderen bebben de logeerkamer gevuld :+ (konijnen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:44

En dat is dus de taverne waar ik het vanochtend over had :))

Edit: bij onze housewarming 6 jaar terug kwam die opmerking ook, omdat we 2 extra kamers hadden. De ene kamer is intussen herwerkt tot inloopdressing ( *\o/* ) en de andere kamer is onze werkkamer/bureau geworden. Hier staat wel het oude 1-personsbed van mijn vriend, maar dat is niet bedoeld als kinderkamer in wording. Dat kan wel ingezet worden als logeerbed voor vrienden mocht dat ooit nodig zijn :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:50

Oeps Varekaj, had zover nog niet meegelezen :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:51

Ik heb een logeerkamer, werkkamer en een héle grote kleedkamer :P En natuurlijk onze eigen slaapkamer.

En nog een badkamer met 2 douches. En nog een kamer met een vrijstaand bad (nu ja, als het klaar is dan :P)

En geen kinderen. Wat een ruimte, heerlijk!

Ik moet zeggen dat ik steeds minder vaak de opmerking krijg dat ze nog wel komen. Komt wellicht ook dat ik duidelijk NEE zeg als ze vragen of ik geen kinderen heb. En als ik dan nog een opmerking krijg dat ze nog wel komen, zeg ik doodleuk, nee hoor. Dat is onklaar gemaakt. Dan is het meestal wel klaar met die onzin...

Varekaj, zag hem op FB ook langskomen idd. Had ik trouwens volgens mij laatst ook al 1 (een andere) van gezien. Fijn dat het steeds vaker voorkomt :) Nu nog die achterlijke zeugen ervan overtuigen dat ze zich niet zo moeten aanstellen... Waar dat toch vandaan komt is me echt een raadsel, dat ze dan ineens alle respect verliezen en gewoon accepteren dat ze niet welkom zijn. Het is niet dat je een kind geworpen hebt, dat je dan gelijk heilig bent ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:55

Ik geef die man groot gelijk.. laat ze met die koters lekker ergens anders gaan zitten. Plek zat. Het feit dat je er zo over moet klagen op fb zegt mij genoeg over het niveau van de persoon achter de post :x

Ja joh als kindloze mag je maar 1 slaapkamer hebben tenslotte :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:58

Ik snap de opmerking dat kinderen en verrijking zijn inmiddels wel, want ik leer ontzettend veel nu ik moeder ben. Maar... kinderen zorgen er ook voor dat Heel, héél veel niet kan en dat kan je zelfs als ver-arming zien.
Want ik kan geen verre reizen maken, ik kan niet van loopbaan veranderen ivm de vaste lasten en opvang, ik kan geen paard houden omdat t geld naar de kinderen gaat etc.
Misschien kunnen jullie dat als tegenwicht zeggen tegen de totaal ongepaste opmerkingen die jullie krijgen?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:01

Heeft geen zin. Hier niet in ieders geval. Allemaal ego mamabrigades hiero. Die allemaal zogenaamd op de roze wolk zitten maar stiekem zitten te balen maar daar niet voor uit durven komen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:02

Neuh, standaard krijg je dan de opmerking, ja maar je krijgt er zóveel dingen voor terug die zwaarder wegen dan........

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:02

benangelique schreef:
Ik snap de opmerking dat kinderen en verrijking zijn inmiddels wel, want ik leer ontzettend veel nu ik moeder ben. Maar... kinderen zorgen er ook voor dat Heel, héél veel niet kan en dat kan je zelfs als ver-arming zien.
Want ik kan geen verre reizen maken, ik kan niet van loopbaan veranderen ivm de vaste lasten en opvang, ik kan geen paard houden omdat t geld naar de kinderen gaat etc.
Misschien kunnen jullie dat als tegenwicht zeggen tegen de totaal ongepaste opmerkingen die jullie krijgen?

Inderdaad het leven bestaat uit keuzes maken.. ik vind vrijheid erg belangrijk.. als ik zie hoe het leven van mensen veranderd als ze een kind krijgen, alles is kind, kind, kind en nog meer kind... niks anders meer dan kind dit en kind dat.... alle hobby’s worden ( vaak) aan de kant geschoven want kind gaat voor.. ( misschien is dit dan ook financieel beter, kids kosten nu eenmaal veel geld..

Maar dat een kind alleen verrijking brengt, geloof ik niet.. her brengt veel zorgen mee om voorbeeld gezondheid, toekomst en presteren..

Neemt niet weg dat ik kids niet leuk vind hoor... ik vind er erg leuk ( voor een ander) kan ook gerust met baby’s op de arm zitten en met wat oudere kinderen spelen maar als ze dan weer naar huis gaan vind ik het ook weer prima

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:11

En ook zonde van al die studies. Heb genoeg vriendinnen die mooie studies hebben gedaan en er in het begin mee zijn gaan werken. Maar nu alleen nog maar twee dagen in een winkel werken of zo. Verder alleen maar met die kinderen bezig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:12

joyce_eddy schreef:
benangelique schreef:

Inderdaad het leven bestaat uit keuzes maken.. ik vind vrijheid erg belangrijk.. als ik zie hoe het leven van mensen veranderd als ze een kind krijgen, alles is kind, kind, kind en nog meer kind... niks anders meer dan kind dit en kind dat.... alle hobby’s worden ( vaak) aan de kant geschoven want kind gaat voor.. ( misschien is dit dan ook financieel beter, kids kosten nu eenmaal veel geld..

Maar dat een kind alleen verrijking brengt, geloof ik niet.. her brengt veel zorgen mee om voorbeeld gezondheid, toekomst en presteren..

Neemt niet weg dat ik kids niet leuk vind hoor... ik vind er erg leuk ( voor een ander) kan ook gerust met baby’s op de arm zitten en met wat oudere kinderen spelen maar als ze dan weer naar huis gaan vind ik het ook weer prima

Pff daar heb ik me in verslikt joh! Had gewild dat iemand me dat had verteld voordat ik aan kinderen begon. Want die allesoverheersende zorgen, die gaan nooit meer weg. Gaat het met mijn kind slecht, dan ook met mij. En financieel is het soms heel heftig. Wij verdienen beiden niet slecht, maar alleen aan sport gaat er al 300 euro per maand naar de kinderen. Ik heb me dat echt nooit gerealiseerd voordat ik zo broeds werd. Vind het heel goed te lezen dat jullie je dat wél bedenken en daar dus een keuze in maken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:14

Tuurlijk is een kind niet alleen een verrijking, niks is alleen een verrijking. Voor alles krijg je dingen terug en moet je ook dingen laten. De vraag is of welke kant de weegschaal voor jou omslaat. Voor de 1 is dat met kinderen en de ander zonder kinderen. Net als dat een paard of hond nadelen en voordelen met zich mee brengt. Keuze is aan jou hoe je je daar bij voelt. Voordeel bij honden en paarden is dat ze wat minder lang meegaan en zelfs eventueel verkocht en/of herplaatst kan worden. Is met een kind wat lastiger :D des te belangrijker om die afweging goed voor jezelf te maken lijkt me.

W.b. Die brasserie. Ik dacht eerst dat ik me wel kon voorstellen dat je de balen hebt dat je nergens terecht kan met je kind na een dag gezellig weg zijn, maar las toen dat er meerdere tentjes zijn. Ik zou wel even verbaasd opkijken denk ik als me de toegang met mijn kinderen ontzegd werd, vooral omdat ik nijdig zou zijn omdat iemand zonder dat hij me kent oordeelt over mijn opvoeding (kinderen niet welkom omdat ze niet opgevoed zijn terwijl ik hopelijk zelf kan beslissen of mijn kinderen dat aankunnen). Maar eerlijk, als ik er over nadenk: er zitten daar blijkbaar genoeg zaken waar je wel welkom bent met kinderen en als die kerel inderdaad al zoveel gezanik heeft gehad met kinderen die met messen in zijn kussens steken ( :x 8)7 ) en er een bende van maken kan ik niet anders dan hem gelijk geven dat hij dat soort ouders weert. De reacties vervolgens op fb maken dat ik spontaan weer aan zijn kant sta |o