Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:15

Bedankt Ladies, ik heb de soesjes achter me gelaten en net 2 mini snickers op. Zonder schuldgevoel, want ik had er echt trek in. Dat was met de soesjes niet het geval, maar uit gewoonte oid en dan krijg ik spijt.

Yltje, wat vervelend, ik weet er helaas alles van. Ik ben in de periode van mijn enkelbreuk de nodige kg aangekomen, door verveling, snacken en weinig tot geen beweging. Deze kg zijn er nu bijna af, nog 2 kg te gaan.

Probeer eiwitrijk te eten en groente en fruit en verder geen lekkere dingen in huis te halen. Dan kan het ook niet superfout gaan. Probeer eat andere groenten of fruit dan je normaal eet, dan blijft het afwisselend. Of zoek wat gezonde snacks die je zelf kan maken uit en laat dit door iemand maken. Evt wat invriezen. Op pinterest staan veel lekkere en gezonde receptjes voor muffins, candybars oid. En wanneer je zonder gips bent kun je misschien gaan zwemmen. Een therapeutisch bad in de buurt?

Vandaag een lekker dagje, de ei muffins waren een kleine tegenvaller. Ze waren nog wat nat/klef en ik kreeg de papieren cups er niet vanaf. Volgende keer dus bakspray of silicone cups gebruiken.

O; 150 kwark en 5 gr schudde buikjes
T; 6 cherrytomaten en een banaan
L; 2 wasa crackers en 1 plak kaas en 2 eimuffins
A; tilapia, sperziebonen en krieltjes
T; bakje dubbelvla (al maanden geen toetje op) en 2 mini snickers

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:22

Ohhh snicker :~

Mn moeder hadipv de beloofde spaghetti met tomatensaus, iets anders bij de pasta gemaakt. Weet niet meer precies wat erin zat, iig kipfilet, creme fraiche, witte wijn, zongedroogde tomaten, kaas.... heeeerlijk, en een kcal-bom.... en heerlijk.... :+
Beetje teveel gegeten dus :')

linoleum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:32

Mijn lijstje van vandaag:
O: 250gr optimel magere kwark citroen + 25gr Cruesli chocolade
T: eierkoek, 2 mandarijnen
L: 2 krentenbollen
T: cup a soup champignon, halve combat crunch eiwitreep
A: quiche lorraine van 300gr
T: 2 zeebanket chocolaatjes
B: hond uitlaten (uur verdeeld in meerdere wandelingen), halfuur hardlopen

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:44

Ach als iets echt lekker is en je hebt er zin in dan moet je dat gewoon doen vind ik. :) Je moet het natuurlijk wel vol kunnen houden mama3!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 rijstwafels met linesse
L: 2 witte harde broodjes met linesse
T: Wat paarse druiven
A: Quiche!

Ik heb zelf voor de eerste keer Quiche gemaakt en het was echt heerlijk! Hieronder een fototje!Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:52

Iedereen heeft gezondigd maar de meeste weegschalen waren nog lief :D

Ik ga normaal gezien altijd met de fiets naar het werk, maar dat is ook echt maar 2km :') :')

Welkom yltje!
Probeer ipv elke keer iets te eten een paar slokken water te drinken? Ik heb ook al gehoord dat tandenpoetsen ook helpt tegen zin-in-snoepen :D

Nette lijstjes allemaal!

Vandaag:
B: 10km hardlopen op nuchtere maag
O: fruitsap en een minimars (ik had nood aan suikers :') )
L: salade geitenkaas met een wit bolletje. Achteraf nog een deca koffie met een koekje
B: 2 paarden gereden
A: veggie kip met curry van kikkererwten en wortels met wat gebakken aardappelschijfjes
T: dessertpotje van Nestlé

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:56

Dat ziet er lekker uit, ga ik ook eens proberen. Ik ben een ramp met koken en bakken, maar al die gezonde dingen lijken mij zo heerlijk en weer eens iets anders dan de standaard dingen. Gelukkig heb ik vaak hulp van mijn man (chefkok) al vindt hij al dat gezonde onzin en smaakloos en heeft dan allerlei tips om het lekkerder (en veel ongezonder) te maken

En met de auto naar het werk doe ik ook, half uur fietsen doe ik alleen bij echt mooi weer (2x gedaan dus dit jaar)
Verder is alles hier in 10 min te fietsen en fietsen we alles

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:31

Heeft iemand recept van quiche?! Ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:34

Mama3 schreef:
Dat ziet er lekker uit, ga ik ook eens proberen. Ik ben een ramp met koken en bakken, maar al die gezonde dingen lijken mij zo heerlijk en weer eens iets anders dan de standaard dingen. Gelukkig heb ik vaak hulp van mijn man (chefkok) al vindt hij al dat gezonde onzin en smaakloos en heeft dan allerlei tips om het lekkerder (en veel ongezonder) te maken

En met de auto naar het werk doe ik ook, half uur fietsen doe ik alleen bij echt mooi weer (2x gedaan dus dit jaar)
Verder is alles hier in 10 min te fietsen en fietsen we alles

Gezond eten hoeft totaal niet smakeloos te zijn, dat hoort je man toch wel te weten :)) mijn vader is ook chefkok (geweest) en nadat we het er lang over gehad hebben probeert hij er wel echt op te letten dat hij de maaltijden over het algemeen wat magerder probeert te maken. Het enige wat soms nog erg lastig is is dat hij graag kookt in veel olie en boter, en laten dat nou net flinke kcalbommetjes zijn.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:39

Ik heb deze quiche gemaakt met 6 plakken bladerdeeg op de bodem en 6 eieren met 200 ml slagroom voor de stevigheid (ik las later op internet dat gewoon melk ook genoeg zou moeten zijn en dat is minder vet, dus dat ga ik de volgende keer proberen).
Daarna kan je eigenlijk alles er doorheen gooien wat je lekker vind. Ik ben voor het volgende gegaan:
- 300 gram spekjes (eerst uitgebakken en vet afgeschept)
- 1 courgette
- 1 prei
- 400 gram champignons
- 1 paprika
- 75 gram gorgonzola voor de smaak (ik hou normaal helemaal niet van blauwe schimmelkaas, maar hierbij overheerst het echt totaal niet!)

Dit bak ik allemaal eventjes kort op, en daarna het vocht van het ei en room erbij. Ook de kaas daardoorheen zodat die smelt en de smaak goed verdeelt. Dan op de bodem storten en in de oven (ik heb hem 20-30 minuten erin gedaan ofzo).
Kennelijk kan je de bodem ook eerst bakken, Nu werd deze een beetje zompig, dus dat ga ik volgende keer proberen. :)

Uit deze schaal kan je 4 porties halen, wat overeenkomt met ongeveer 800 kcal per persoon met mijn ingrediënten. Eerder heb ik hetzelfde gegeten maar dan zonder spekjes en apart nog salade met kip. Dat was ook lekker en dan heb je minder quiche nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:46

Ik had vandaag ongelofelijk geen honger dus heb een rare dag gehad. M'n moeder heeft ook heel uitgebreid Indonesisch gekookt dus heb geen idee hoe veel kcal ik precies binnen heb gehad en had eigenlijk ook geen zin om het uit te zoeken :o Volgens mij viel het uiteindelijk best mee, heb het nu in MFP maar een beetje globaal ingevuld.

O: 1/6e roomboter appeltaartje van de AH (336)
L/T: Balisto yoberry (186)
A: Gehaktballetjes in gado gado saus, saffraanrijst en sajoer boontjes (gegokt op 807)
T: 2 bakjes nibbits sticks :+ (283)
D: Een biertje en 2 glazen witte Rioja (287)

Zit nu totaal op 1901. Lastig want aan de ene kant heb ik het gevoel alsof ik mijn avondeten gigantisch overschat heb (zo veel heb ik nou ook weer niet gegeten) maar aan de andere kant wil ik het toch een beetje safe spelen omdat ik bang ben dat ik toch veel meer heb gegeten dan ik dacht.
M'n medicatie slaat helaas weer ff wat harder aan na een paar dagen ziekte dus mijn eetlust is echt een beetje halfbakken. Overdag totaal geen honger maar 's avonds gaat mijn lichaam daar hard voor compenseren als de boel uitgewerkt is. Vandaag echt niet netjes gegeten, als ik niet twee wijntjes had gedronken was ik echt heel laag in m'n kcal geweest terwijl ik geen moment honger heb gehad.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:47

Welkom Yltje! Ik herken het ook, ik ben door vreterij na een enkelbreuk weer 20 kilo aangekomen. En die waren er net af }:0
Inmiddels ben ik ze gelukkig weer kwijt, en nog eens 30, dus weer terug waar ik moet zijn!

Mijn lijstje voor vandaag

O; yoghurt met weetabix, banaan,
framboos
L; krentenbrood met kaas
T; time-out koekjes
B; 3 kwartier paardrijden
A; pita kipgyros en heul veul knoflook :Y)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:19

Vervelend Emma, van je medicatie. Hopelijk snel weer helemaal beter! Is altijd weer even stom om je normale eetritme op te pakken na dat je ziek geweest bent. Morgen beter!

Mijn dag ook beetje raar. Vooral mn ontbijt..
O: boterkoek :o
L: Broodje spelt, mozarella tomaat en pesto
T: blikje rivella
A: courgette aardappelsoep en twee volkoren tosti's met ketchup, bak salade
T: stuk choco

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 05:32

De planning vandaag:
O: 200 gr skyr met schuddebuikjes en 1 weetabix
T: vitalinea plus en appel
L: liefde en passie volkoren brood met kaas en wortel/seldersla
A: ? Ik denk misschien een halve zelfgemaakte pizza :)

B: paard(en) rijden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:09

Emma wat lastig dat je zo'n last hebt van je medicatie, en het is toch altijd al lastig om weer in je ritme te komen na ziek zijn :(:)

Vandaag is mn planning:
O: havermout met halfvolle melk
T: bananenbrood (laatste plakje :') )
L: Belegd broodje uit de kantine
T: Appel, kiwi
A: Pasta met kip, spinazie en boursin
B: half uur intervaltraining, veel lopen op werk

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:28

Yltje, heel lastig ja!
Mm, ik denk dat je ook wel wat snaaitrek krijgt omdat je niet zo veel ontbijt! Hou je van yoghurt/kwark? Je zou dat misschien als ontbijt kunnen nemen (je hebt heel veel 'magere varianten' met een smaakje, zoals optimel, campina, skyr etc). Je kunt eens granola/krokante muesli nemen? Dat wordt niet zacht zoals muesli en smaakt ook minder 'gezond'. Wel even kijken dat je niet die van quaker pakt want die zijn niet zo gezond. Maar Eat Natural of Dorset heeft wel lekkere volgens mij. :j
Of een banaan (of ander fruit) er in stukjes doorheen.
Anders een boterham bij de eitjes pakken? Vult toch al iets meer.

Om minder snaaitrek te krijgen kun je ook dingen toevoegen aan je salade die vullen. Idd tonijn zoals je zegt, of kip. Iig iets om het wat meer vullender te maken!
En wat bij mij heel erg helpt is om alternatieven te vinden voor het snacken die je ook lekker vindt. Niet snacken is voor mij namelijk geen optie. :P Dus zorg dat je gezonde alternatieven in huis hebt! Fruit, snackgroenten (komkommer, paprika, tomaat snijden met philadelphia of hummus als dip), zelf iets bakken, 'gezonde' tussendoortjes kopen? Handje noten, gezonde mueslireep/notenreep, zakjes knijpfruit/fruitmoes etc. Als je dat al 'te gezond' of niet lekker vindt eventueel ontbijtkoek zonder suiker? Snack a jack/rijstwafel, droge crackers? Niet ideaal maar altijd beter dan chocolade/chips :)

Avondeten is wel lastig als je niet zo veel lust. Je zou eens andere groenten erbij kunnen proberen? Iig rode saus ipv gebonden saus. Hou je van vis?
Ook niet onbelangrijk: wat drink je? Probeer frisdrank te laten staan en drink meer water/thee/cristal clear/spa/rivella etc etc.

Emma: Je avondeten klinkt heerlijk! :9 Hopelijk kom je snel een beetje terug in je ritme. :(:)
Rest van de lijstjes zien er ook lekker uit! :D

Planning voor mij vandaag, veel snacks tussendoor want moet veel leren :Y) :
O: 200g alpro go on, 2 el zonnatura muesli, wat bosbessen, chia zaad en rozijnen
T: gekookt ei, sinaasappel
L: ijsbergsla met 110g gerookte kip, komkommer, tomaat, geitenkaas en balsamico
T: banaan, handje doppinda's
A: ijsbergsla en spinazie, tonijn, eappel, ui, augurk, tomaat, komkommer en wat yoghurt slasaus
T: protein chips, miss nog wat fruit

B: uurtje fitness (voornamelijk cardio)
D: thee, water, chocolademelk van 100 ml amandelmelk en cacaopoeder

Nog redelijk laag in kcal, 126g khd, 51g vet en 118g eiwit

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:57

Ik ben de ochtend vandaag begonnen om 8 uur in de sportschool met mijn vader. Ontzettend leuk om samen te sporten, ik geef namelijk wat minder snel op als er iemand met me meekijkt :o

Ik heb wel het gevoel dat ik vandaag onverzadigbaar ben.. ik hoop dat ik dat weg kan drinken.
O: 200 gram kwart met een beetje sinaassappel limo van slimpie
B: 10min geroeid, hele lichaam qua krachttraining en toen 10 min hardlopen/wandelen
L: 4 volkoren knackebrod (25g pindakaas, 2 plakes kipfilet) + 250 gram cherrytomaatjes
T: ?
A: gekookte aardappelen, spinazie a la creme met een ei, slavink
totaal van 1337kcal, waarvan 72g eiwit, 126 khd, 58 vet
dus ik heb nog wel ruimte voor een tussendoortje :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 12:45

Ik ga volgende week op vakantie, maar daarna samen met mijn vriend weer inschrijven bij sportschool. Zit paar straten achter ons een sportschool echt gericht op krachttraining en dus veel losse gewichten en trekkerbanden en alles. Dus nauwelijks apparaten. Met professionele begeleiding, veel kennis vanuit bodybuilding, sterkste man wedstrijden, kickboksen. Klinkt als precies in mijn straatje :D nu al zin in!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:57

Sorry guys, ik ben druk druk met nieuw werk, sollicitaties en nog meer ellende...
Maar met dank aan het nieuwe werk gaat het wel super goed! *\o/* (lang leve werken met meer jonge meiden die een normaal gewicht hebben en een realistische kijk op eten, in plaats van al die vrouwen van middelbare leeftijd die denken dat het niet uit maakt wat ze eten en dat ze toch wel aankomen ongeacht wat ze eten, zoals op mijn vorige werk :+ )

Wil eigenlijk vanavond wel even hoepelen nog. Echt bijlezen etc, ik probeer het, maar het valt op het moment niet mee :o

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:00

Fijn Linoleum! Sportschool moet echt goed voelen vind ik altijd.. Hou je het het langste vol en vooral leuk! :))
Janine wat goed nieuws top!!

Nou hier gaat t weer prima, 3de dag dus mag nog niet oordelen maar is al weer wat vocht vanaf.. :Y) Dus hoop echt dat de meting volgende week maandag weer positief is *\%/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:20

Is het ook leuk op je nieuwe werk Janine? En hoe gaat het met het huizengebeuren?

Goedzo Jaimy +:)+

Ik moet vanavond weer wegen en meten bij de sportschool, ben benieuwd. Gok dat ik ongeveer gelijk gebleven ben, was thuis 's ochtends alweer wat lichter, maar vaak zie ik dat 's avonds niet zo terug. Maar die meting is toch beetje "extra", dat doen ze daar de eerste 3 maanden standaard 1x per maand, incl een gesprekje hoe het gaat etc.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:13

Goed bezig Eleadoras!
Ah fijn Linoleum!
Supergoed nieuws Janine!
Goedzo Jaimy! (alleen maar goed nieuws met uitroeptekens zeg :') )
Komt goed Laura!

Mijn lijstje van vandaag. Wilde gewoon, maar gezond eten. Helaas niet helemaal gelukt vanwege een suikerdipje vanwege iets te intensief sporten, maar morgen beter!
O: twee boterhammen met appelstroop en nutella en een kop thee.
T: twee koekjes en een pepermuntje en een glas sap.
L: drie boterhammen met gekookte gelderse worst, zalm met ei en nutella, kaas met tomaatjes, korstje met ongezouten roomboter en vruchtenhagel, mini korstje met pindakaas en een beker melk.
T: een kop thee, water en een halve banaan (met moeite).
A: driekwart worst, een schepje aardappelen, twee scheppen bloemkool, met wat kaassaus (uit een pakje, maar wel met extra kaas erdoor).
T: vanille vla zacht en luchtig met de andere helft van de banaan.
T: kop thee wss.
B: 30 minuten intensief oefeningen bij cesartherapeut, 15 minuten flink doorwandelen, 10 minuten fietsen, paard poetsen, longeren en 40 minuten rijden (waar hij er vandoor ging, flink lang, dus heb hard moeten werken :') ).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:20

Het werk zelf is behoorlijk saai, echt behoorlijk saai. :+ Werk waar ik eigenlijk veel te goed voor ben :+ Maar de mensen zijn er wel heel erg leuk. Nouja, de meesten dan... :P Maar ze zijn allemaal behulpzaam enzo.

De huizenjacht is een wat ander verhaal, het bod dat ik heb uitgebracht werd niet geaccepteerd. Wat ik wel had verwacht. Maar ik had een serieus tegenbod verwacht en geen halve woorden 'meer dan 500 mag er niet af'. Dat vind ik raar onderhandelen. Dus ik heb tegen de makelaar gezegd dat ik na het weekend wel terug zou bellen. Dat moet ik nog doen :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 20:02

jaimy10 schreef:
Fijn Linoleum! Sportschool moet echt goed voelen vind ik altijd.. Hou je het het langste vol en vooral leuk! :))
Janine wat goed nieuws top!!

Nou hier gaat t weer prima, 3de dag dus mag nog niet oordelen maar is al weer wat vocht vanaf.. :Y) Dus hoop echt dat de meting volgende week maandag weer positief is *\%/*

Ja ga nu naar sportschool waar mijn trainers van vorige sportschool heen gaan. Dus denk dat ik wel goed zit :D

Janine, niks mis met werk onder niveau. Heb zelf ook HBO niveau, doe werk op MBO niveau en zie mezelf dit werk nog jaren doen. Vind het heerlijk dat ik niet al teveel verantwoordelijkheid heb. Ondanks dat ik qua kennis en kunnen aan kan, vind ik dit in mijn kop lekker rustig. En verdien genoeg om te leven en te genieten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:10

Is ook niets mis mee hoor Linoleum, maar de hele dag van het ene beeldscherm naar het andere om iets te controleren en dan weer de volgende pakken... Nee, dat is me veel te weinig nadenkwerk.
Ik moet nadenken, anders is werken niets... Ik wil wat doen, ik wil ergens over nadenken. Ik kan niet domweg kijken of een datum klopt. Zeker niet als ik dat 8 uur op een dag moet doen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:33

Herkenbaar janine. Ik heb tussen 2 opleidingen in eens een paar maanden data entry gedaan via het uitzendbureau, werd gillend gek :+
Heb t alleen volgehouden door de leuke mensen en leuke salaris.

Ik was stiekem toch wel 2 kg afgevallen sinds de vorige weging *\o/* keek ff terug in mn eigen metingen en klopt idd, had t gevoel dat er niet zoveel gebeurd was maar viel dus best mee. Vetpercentage ook goed gedaald. En kreeg compliment van medesportster dat ze goed kon zien dat ik gespierder en slanker werd, dus mijn dag is goed :D