Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:50

Daan_O schreef:
Greetje wat een zware trainingen zeg! Ik ben het trouwens wel eens met Supervixen, jij loopt niet alleen afstanden maar ook tijden waarvan veel andere alleen maar kunnen dromen.

Supervixen gefeliciteerd, op naar de halve! :D Welke afstand heb je nu maximaal gelopen? Met een wedstrijd is het denk toch anders, gaat je ongetwijfeld lukken! Zeker als er ook nog wat publiek is.

Welkom Fetisje!

Piekosj, mooie afstand!

Benangelique heb je gisteren nog gelopen? Ben benieuwd hoe het is gegaan.

Ik heb gisteren weer 2km toegevoegd aan mijn maximaal gelopen afstand, zit nu op 17,2km :D Tempo weer gelijk aan de vorige lange duurlopen; 5.29 per km. De laatste km’s had ik wat verval door erg harde wind en het begon ook nog te regenen. Ik had nu voor het eerst echt last van wind, vanaf de 7e km bijna alleen maar harde tegenwind gehad. Maar ik ben tevreden en ik voel vandaag niet dat ik gisteren zo ver heb gelopen dus dat is ook fijn. Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat ik die halve marathon makkelijk onder de 2 uur kan lopen, misschien mijn doel maar gaan bijstellen naar 1.55 uur.

Iemand nog gekeken naar de 3000m EK finale? Jammer dat Maureen Koster geen medaille pakte. Vond het wel een spannende race! Wat maakte die Muir een gigantische eindsprint!!

Volgens mij ga je dat echt heel goed kunnen, als je hem <2u wil lopen, moet je gemiddeld ongeveer 5:40 per km lopen. Red jij echt wel!

Welkom Lieselotte!

Op maandagavond heb ik tegenwoordig running bootcamp, leuke combinatie van intervaltraining en krachttraining. Vanavond eerst een blok kracht gedaan, loopoefeningen en afgesloten met 10x 100m sprinten op 3:30 per km. Heerlijk <3.

wishmelucky

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:28

Thx plien,
Zo'n bootcamp lijkt me echt de max, helaas in belgië nog niet zo bekend... :(

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:35

Ik heb ongeveer 8,8km gelopen in de gietende regen. Fijn gevoel over! Wel reuzehonger nu. :')

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:39

Veel nieuwe mensen hier!

@fetisje zo laat nog aan het hardlopen? Fanatiek!

Leuk dat er hier zoveel mensen voor de 21 km trainen Is ook mijn favoriete afstand.

Weet iemand hoe het zit met ranglijsten bij hardloopevenementen? Is de eerste degene met de kortste brutotijd of nettotijd? Ik zag op de lijsten dat ik bijna 6 min sneller was dan de nr 2 maar die wordt wel winnares genoemd omdat haar brutotijd korter was. Volgende keer toch maar zorgen dat ik vooraan start :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 07:31

Wat raar. De netto tijd hoort altijd te tellen.
Ik heb pas een wedstrijd gelopen die zo klein was dat de tijden met de hand werden geklokt, maar daar startte dus iedereen ook vooraan zo ongeveer.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:50

Welkom nieuwe hardlopers!

Plien dat zijn flinke tempo's!
Ja ik geloof nu zelf ook wel dat ik de halve onder de 2 uur kan lopen. In april ga ik m voor het eerst lopen en wil ik dan voor 1.55 gaan en een maand later die tijd verbeteren.

Is het niet altijd zo dat in de ranking de volgende op bruto tijden staat? Ik let altijd wel op dat ik een beetje vooraan sta bij de start, maar ik heb nog niet bij van die hele massale wedstrijden meegelopen.
Wel zonde van je plaatsing Hinke!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:11

Wat een fijne tijden lees ik hier allemaal. Heel ver weg voor mij maar wel inspirerend om te lezen dat jullie mooie tijden lopen.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:33

Ik had late dienst dus ben erna nog vertrokken :)! Nu twee rustdagen en donderdag terug!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:31

Hinke schreef:
Veel nieuwe mensen hier!

Leuk dat er hier zoveel mensen voor de 21 km trainen Is ook mijn favoriete afstand.

Weet iemand hoe het zit met ranglijsten bij hardloopevenementen? Is de eerste degene met de kortste brutotijd of nettotijd? Ik zag op de lijsten dat ik bijna 6 min sneller was dan de nr 2 maar die wordt wel winnares genoemd omdat haar brutotijd korter was. Volgende keer toch maar zorgen dat ik vooraan start :+

Wat vreemd, ik heb de lijst van Vsen er even bijgepakt en ik zie dat zowel je bruto- als nettotijd sneller zijn dan die van de nr 2. Of bedoel je dat zij direct na de finish tot winnares is uitgeroepen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:11

De wedstrijd gaat altijd over bruto tijd en niet over netto tijd. Als je daadwerkelijk denkt een podiumplaats te kunnen bemachtigen moet je inderdaad niet te ver achterin starten want dan kun je inderdaad hebben dat iemand met een hogere netto eindtijd voor je komt. Anderzijds moeten diegene die weten toch niet snel genoeg te zijn dan weer niet voorin gaan staan zodat daar ruimte is voor de echte kanshebbers.
Op zich is dit wel logisch want hardlopen is niet alleen zo snel mogelijk lopen maar ook zo tactisch mogelijk En dan moet je bij de finish je concurrenten ook daadwerkelijk in het oog hebben.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:20

Zo, dat is een verschil! Wat jammer! Hier wordt soms in het reglement aangegeven of ze gun time of chip time gebruiken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:58

Plien91 schreef:
Hinke schreef:
Veel nieuwe mensen hier!

Wat vreemd, ik heb de lijst van Vsen er even bijgepakt en ik zie dat zowel je bruto- als nettotijd sneller zijn dan die van de nr 2. Of bedoel je dat zij direct na de finish tot winnares is uitgeroepen?

Edit: grapje, ik was even vergeten dat het natuurlijk gaat over alle leeftijdscategorieën samen. Nu zie ik het wel :').

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:59

wishmelucky schreef:
Thx plien,

Ik zie dat je van regio Brugge bent. Anders es informeren bij Running Center: heb gisteren een bootcamp gevolgd georganiseerd door hun afdeling in Hulste.

Behoorlijk pittig, had het nogal onderschat. En dan waren we nog trailschoenen aan het testen, dus 3,5 km "warmlopen" met nieuwe schoenen aan een tempo van 5 min/km, en daarna allerlei oefeningen op hellinkjes, in het zand,... En dan moesten we nog die 3,5 km terug. Heb nooit spierpijn na het lopen, zelfs niet na een pittige wedstrijd, maar nu voel ik het toch wel een beetje.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:11

hwn schreef:
wishmelucky schreef:
Thx plien,

Ik zie dat je van regio Brugge bent. Anders es informeren bij Running Center: heb gisteren een bootcamp gevolgd georganiseerd door hun afdeling in Hulste.

Behoorlijk pittig, had het nogal onderschat. En dan waren we nog trailschoenen aan het testen, dus 3,5 km "warmlopen" met nieuwe schoenen aan een tempo van 5 min/km, en daarna allerlei oefeningen op hellinkjes, in het zand,... En dan moesten we nog die 3,5 km terug. Heb nooit spierpijn na het lopen, zelfs niet na een pittige wedstrijd, maar nu voel ik het toch wel een beetje.

Thx voor de tip! :)
Ik volg de pagina van running center op fb, heb tot nu toe niets zien voorbij komen maar zal het zeker in de gaten houden!

Hoe beviel de bootcamp /run met die trailschoenen? Heb je ze gekocht?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:25

@Wishmelucky, ik was aangenaam verrast dat ik toch kon meekomen met de groep, nochtans duidelijk meer wedstrijdlopers dan joggers.

Nee, ik heb die schoenen niet gekocht, was ik ook niet van plan, aangezien ik al een paar trailschoenen heb en ik bijna volledig op het harde loop. Maar ze vielen wel mee, al had ik in het begin wel wat pijn aan mijn scheenbenen, maar dat was na een kilometertje over. Wss iets te weinig demping voor mij, maar da's normaal met trailschoenen. Het was het merk Scott, maar ik moest een herenschoen aan, de damesversie was te smal voor mij.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:25

Zijn er hier eigenlijk mensen die aan krachttraining doen om hun lopen te verbeteren? En wat doe je dan zoal?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 07:25

Mijn zusje doet dat, maar welke oefeningen ze doet weet ik zo niet. Ze doet in elk geval ook nog 2 keer per week mee met de body combat. Ik heb er zelf helaas geen tijd voor, maar ik zie bij haar dat haar prestaties er echt beter van worden.

Gisteren heb ik eindelijk weer eens wat op snelheid getraind, na lange tijd alleen op afstand te hebben gelopen. Lekker 5 km op verschillende tempo's gelopen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:32

Ik doe bijna dagelijks een sessie corestability en evenwichtsoefeningen. Een aantal algemene oefeningen en een aantal gericht op mijn zwakke plekken of advies van de fysio. Krachttraining is een groot woord. Ga niet met gewichten of zo in de weer. Elastische band gebruik ik dan weer wel veel.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:58

Ik doe helemaal niet aan krachttraining of oefeningen...

Dinsdagavond een rondje van 6,5 km gelopen waarbij iedere km wat sneller, snelste km op 4.45 :) Morgen wil ik een pittige intervaltraining met wat langere tempoblokken doen, denk van 500m.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:03

Ik heb 2u per week small group training waarbij veel aandacht is voor kracht. Maandag hadden we dus running bootcamp, maar daarin train je zowel op kracht als op uithoudingsvermogen. Gisteravond alleen bovenlijf getraind, dus corestability en armen. Merk wel dat het veel voor me doet, mijn hardloopprestaties zijn echt veel beter geworden sinds ik ook SGT doe.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:28

Ik doe ook 1-2 maal per week small group training met krachttraining. Vooral omdat ik het leuk vind! *\o/*

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:13

Lopen jullie met verkoudheid? En dan eentje waarbij je hoofd echt vol zit en daardoor een soort waas geeft, ik nies me suf en de zakdoekjes zijn in grootverbruik :') . Ik twijfel, al zegt mn verstand niet doen, ik kom lastig uit met mn schema als ik vandaag niet ga lopen. Wanneer lopen jullie echt niet?

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:21

Sleeper schreef:
Lopen jullie met verkoudheid? En dan eentje waarbij je hoofd echt vol zit en daardoor een soort waas geeft, ik nies me suf en de zakdoekjes zijn in grootverbruik :') . Ik twijfel, al zegt mn verstand niet doen, ik kom lastig uit met mn schema als ik vandaag niet ga lopen. Wanneer lopen jullie echt niet?

Ik heb net hetzelfde! Ging net hetzelfde vragen :')

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:05

Bij een gewone verkoudheid ga ik wel trainen maar pas wel eventueel de tempo's aan. Met koorts ga ik echt niet trainen maar ook zonder koorts maar met een verkoudheid waarbij ik mij algemeen ziek voel (bv als je inderdaad het gevoel hebt dat je hoofd vol snot zit) sla ik over.
Verder wacht ik een onweersbui af tot die overgetrokken is en wacht een stevige hagelbui even af. O ja en bij blessures ga ik natuurlijk niet.
Een clubgenoot gaf mij ooit de tip dat als ik zelf twijfelde of het wel verstandig was om te gaan trainen ik maar beter niet kon gaan. Is best moeilijk om dat op te volgen maar ik denk wel dat er een bron van waarheid achter schuilt. Van een gemiste training zal je op termijn niet ineens veel slechter presteren maar net een keer teveel getraind kan wel fataal zijn.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:05

O ja e na ziek te zijn geweest nooit proberen het schema weer in te halen.