[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:27

Ik vond de pleister/nuvaring ook veel fijner dan de pil. Van de pil kreeg ik puisten en als maar meer en meer migraine, ik voelde me daar echt niet goed op. Grote nadeel van de pleister vind ik dat je het ziet en het niet echt handig is. De randjes worden al gauw grijs van de lijm en soms kwam hij los, ik plakte hem meestal op mijn onderrug maar kreeg dan blauwe/rode plekken op de plaats waar hij hing. De kans op bloedklonters is ook groter met de pleister dacht ik. Helaas hier iemand in mijn omgeving aan overleden, dus toen besloten om toch maar weet wat anders te nemen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:30

Fading schreef:
Ik ben er helemaal klaar mee. Vorig jaar januari mijn spiraal laten zetten omdat ik bleef klooien met klachten zoals flinke afscheiding en bloeden tijdens de gemeenschap. De mirena zou dit moeten oplossen..

Na heel wat onderzoeken heb ik een cryo van mijn baarmoedermond gehad in augustus. Daarna heb ik 3 maanden aan een stuk constant gebloed..

Daarna leek het beter maar ik blijf last van spotting houden dus ik slik nu sinds 2 weken Progynova.

Weer zonder resultaat, behalve dat ik er misselijk en depressief van wordt..

Ik weet echt niet meer wat te doen maar weet wel dat ik klaar ben met constant last van bruine afscheiding en dus nooit zonder inlegkruisje kunnen leven..

Hebben jullie tips en of ervaringen?

:(:) geen tips voor de oorzaak, wel symptoombestrijding tegen elke dag inlegkruisjes:
https://eu.modibodi.com/collections/seamfree

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:34

Ik slik sinds een dikke week de minipil na het verwijderen van de implanon. Ik heb het vandaag bloedheet gehad. Mijn handen zweten ook helemaal. Normaal heb ik het altijd koud zelfs onder een deken... Bloeddruk was net iets verhoogd 140/80.
Ook ruikt mijn urine vreemd (zoet volgens mijn vriend)
Is dit te wijten aan de anticonceptie?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:09

dalena schreef:
Ik slik sinds een dikke week de minipil na het verwijderen van de implanon. Ik heb het vandaag bloedheet gehad. Mijn handen zweten ook helemaal. Normaal heb ik het altijd koud zelfs onder een deken... Bloeddruk was net iets verhoogd 140/80.

Mag ik vragen waarom je de overstap gemaakt heb? Ik wil ook die overstap maken maar dan omgekeerd.

Ik herken je symptomen niet, ik slik de mini-pil. Ik zou met deze symptomen ook niet te lang wachten met bellen naar je HA want dit klinkt niet echt normaal

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:20

CalipsoLover schreef:
dalena schreef:

Mag ik vragen waarom je de overstap gemaakt heb? Ik wil ook die overstap maken maar dan omgekeerd.

Ik herken je symptomen niet, ik slik de mini-pil. Ik zou met deze symptomen ook niet te lang wachten met bellen naar je HA want dit klinkt niet echt normaal

Ja dat mag. Mijn implanon zat ongeveer 3 jaar dus moest eruit. Ik kon gelijk een nieuwe plaatsen en dit had ik ook gedaan, als ik geen kinderwens had O:)
Nu is nog geen optie. Maar ik hoop toch wel binnen 3 jaar. Vandaar de keuze voor de minipil :)

Ik bel morgen de HA als ik er nog last van heb. Het gaat nu alweer wat beter.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:10

Sinds augustus heb ik een mirenaspiraaltje. Gekozen daarvoor omdat ik bijwerkingen had van de pil (vooral laag libido en neerslachtig). De HA raadde spiraal aan omdat die minder hormonen bevat.

Nou ben ik niet tevreden, laatste tijd snel angstig, veel buikpijn, libido is ook niet anders dan eerst. Als ik heel de nacht mijn plas heb opgehouden en ik ga dan naar de toilet dan heb ik daarna nare krampen in mijn baarmoeder.

Dus ik wil hem laten verwijderen. Alleen ben ik ontzettend bang daarvoor omdat het plaatsen echt killing was. Nog nooit zo'n pijn ervaren, zelfs het zetten van mijn gebroken pols deed minder pijn :o

Doet het verwijderen ook zeer? Is het mogelijk om dit te doen met verdoving en wat zijn de ervaringen daarmee?

Ik ben helemaal bang omdat ik zelf de touwtjes niet kan voelen en ben bang dat ze te kort heeft afgeknipt

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:12

Geen ervaring mee, maar ik lees wel de tip on dit bij een gynaecoloog te doen omdat die meestal meer ervaring gehad en het prettiger verloopt. Maar dat is enkel van horen zeggen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:48

Linde99, bij mij was het plaatsen ook een hel, heb hem er na 2,5 maand al weer uit laten halen ivm heftige klachten. En dat was eigenlijk een eitje. Kon ook de touwtjes niet voelen, maar het was zo gepiept.

De huisarts gaf wel aan dat het handig was om ongesteld te zijn bij het verwijderen, dan is alles wat weker en doet het minder snel pijn.

Mijn klachten (pijn, zoveel dat ik er regelmatig misselijk van was) waren binnen een uur na het verwijderen weg en zijn nooit terug gekomen.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:41

@Slmt9 dat heb ik ook gehoord idd! Ga me er even in verdiepen

@MarliesV dat klinkt hoopgevend :)
Ik ben sinds de spiraal niet meer ongesteld geworden dus dat wordt hem denk ik niet. Hoe meer ik hoor dat de klachten gelijk verdwijnen hoe sneller ik het wil.

Heb morgen een afspraak bij de HA om te overleggen en of ik naar de gynaecoloog kan doorverwezen worden

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:44

Verwijderen is meestal minder/niet pijnlijk en het duurt ook minder lang. Ik voelde er eigenlijk niks van.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:48

@Linde: Ik heb nooit mijn touwtjes voelen zitten en op minder dan 1 seconde en een korte hevige pijnscheut was mijn Mirena er uit. Dit was wel bij de gynaecoloog. Hij vroeg of ik pijnstilling of een verdovende pasta had opgespoten vooraf. Dus het kan, maar ik heb het niet gedaan. Na een half uur voelde ik er niets meer van (eerst nog wel wat mentruatiekramp-achtig gevoel).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:09

ik weet nog of ik blij moet zijn nu zonder hormonen.

ja ik voel me minder angstig en opgeblazen. Maar heb giga last van stemmingwisselingen het wordt nu versterkt omdat ik op moment niet kan genieten van beide paarden. (net verhuisd en moeten duidelijk wennen vooral mijn oudere haf gedraag zich niet terwijl hij meestal rust zelve is haha iets met merries)

heb nu ook last van onder rug pijn volgens de app zou ik nu eisprong hebben dus oke dat klopt nog wel.

Maar heb wel gedachtes waar dit ik nog voor.. wat heeft het voor zin.. Terwijl ik dinsdag echt super dag had. Ik wordt er beetje moedeloos van haha.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:35

Heel herkenbaar :(:)
Ik had het ‘geluk’ dat ik angsten, opblazen en stemmingswisselingen had door de pil. Zonder pil heb ik daar helemaal geen last van.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:18

Hoe lang ben je al van de pil af? Het duurt sowieso (volgens mijn HA) een jaar voor de pil volledig uit je lichaam is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:22

Ik heb 8 jaar een hormoon spiraal gehad. Sinds 9 sept geen hormonen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:29

Oh ik las het verkeerd :+
Qua pijn en bloeden is het bij mij enorm verergert na het stoppen met de pil. Dat was niet gelijk vanaf het begin, maar dat is helaas wel gebleven. Ik heb 15 jaar de combi pil gebruikt, nu 6 jaar niet meer (ja een maandje minipil). Dus wellicht veranderen dingen bij jou ook nog, positief danwel negatief.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:03

Qua pijn en bloeden is juist minder dan toen ik tiener was. Met spiraal werdt ik niet ongesteld

Nu hooguit 3 dagen en een beetje en weinig pijn. Dus dat overleef ik wel. Haha

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:13

Bij mij is de pijn en de bloedingen de eerste 2 dagen veel heviger zonder anticonceptie.
Echter duurt het nu veel minder lang. Max 5 dagen terwijl het met zo maar 8 dagen kon doorgaan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:04

Ik ben eens 8 maanden gestopt met hormonen, ik voelde me toen de eerste 3 uitstekend maar daarna ook terug heel veel last van mijn huid en ben ik super veel vermagerd. Wel positief is minder moodswings en veeeeel minder migraine.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:05

Mag ik wat vragen aan de mensen die helemaal gestopt zijn met hormonen? Zou iemand die echt helemaal van de hormonen af is & natuurlijk open staat voor wat vragen mij een pb willen sturen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:06

Jessica_1998 schreef:
Mag ik wat vragen aan de mensen die helemaal gestopt zijn met hormonen? Zou iemand die echt helemaal van de hormonen af is & natuurlijk open staat voor wat vragen mij een pb willen sturen?

Je mag mr PB'en

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:15

CalipsoLover schreef:
Ik ben eens 8 maanden gestopt met hormonen, ik voelde me toen de eerste 3 uitstekend maar daarna ook terug heel veel last van mijn huid en ben ik super veel vermagerd. Wel positief is minder moodswings en veeeeel minder migraine.

Ik wou dat ik afviel… weeg naar mijn gevoel nog steeds te weinig. Ik heb nu juist meer moodwings wel meer energie en vrolijker als ik geen last heb van moodwings

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:18

Na de zoveelste doorbraak bloeding begin ik het echt zat te worden..

Slik al 9 jaar de pil en heb hier nu 2 jaar last van denk ik.

Een vriendin zei dat je met een mirena spiraal helemaal niet meer ongesteld wordt. Klopt dit of is zij een uitzondering?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:15

Volgens mij hangt dat van persoon tot persoon af, maar krijgen de meeste heel af en toe nog wel wat spotting.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:48

Veel minder in ieder geval wel.
Maar ik verlies wel een aantal dagen wat bloed, maar echt niet te vergelijken met zonder mirena