Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:00

Gravelty Rudolph kan ook prima op de MTB, laat dat je niet tegenhouden haha.

IMAY toppie, keuze gemaakt, leuk altijd om dat soort dingen bij elkaar te shoppen (behalve voor je portemonnee)

Gisteren uiteindelijk wel de fiets gepakt, spatbord er achterop want heb een bui afgewacht en toen weg gefietst dus het was erg nat en modderig onderweg.
Eerst naar stal voor de hoefsmid, toen door naar een vriendin die ziek is voor en theetje en wandeling en toen weer naar huis.
45 km op de teller, dikke bui de heenweg op de kop:

Afbeelding

Terug in het schemer donker, bijna een uitlje voor de fiets, dier schrok van mij en vice versa maar super mooie ervaring <3
En uiteindelijk met het laatste daglicht het bos uit komen en dit zien, dan is alle regen en vermoeidheid ff vergeten:

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:11

@ Marlies ; een MTB heb ik ook niet .
Ben niet zo’n off road rijder .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:43

haha wat dat betreft zit ik totaaaaaal aan de andere kant van het fietsspectrum. Ik heb geen race fiets en geen Tacx maar dus een mtb en een gravel bike. I love modder :P , hekel alleen mul zand, maar dan ga ik met de gravel op pad :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:24

Ik neig ook meer naar de mullere kant van het spectrum O:) . Ik heb een racefiets en een racefiets op de tacx, maar ik zie dat meer als een leuke manier om conditie te krijgen en te behouden. Mijn gravelfiets is de fiets waar ik avonturen mee beleef en waar ik echt helemaal gelukkig van kan worden om op pad te zijn. Op de weg is leuk, offroad is puur plezier. Mountainbiken daarentegen is iets teveel opwinding voor mij, dat vind ik (nu helemaal) eng.

Ik duik, bij slecht weer, meestal de eerste de beste plas in. Ik hou van modder *\%/*

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:27

MarliesV schreef:
haha wat dat betreft zit ik totaaaaaal aan de andere kant van het fietsspectrum. Ik heb geen race fiets en geen Tacx maar dus een mtb en een gravel bike. I love modder :P , hekel alleen mul zand, maar dan ga ik met de gravel op pad :')

Ik ook hoor!

Mul zand doe ik ook liever niet met de fiets, wel lopend:

Afbeelding

Nog even genieten van de zon en het mooie weer als ik jullie zo lees….

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 11:17

Jij bent in Namibie denk ik? :D Geniet ervan!
Maaike wat goed te lezen dat het weer beter met je gaat en goed dat he de positieve vibe erin probeert te houden!
Marlies leuk event! Ik ga tegen die tijd eens kijken of ik dan voldoende op conditie ben.

Ik ga het gravellen hopelijk komende week weer oppakken. Net terug van vakantie en mijn leven komt hopelijk in een wat rustiger vaarwater dat ik weer wat kan. Nu helaas nog wel ff ziekjes dus hopelijk snel weer beter. Mijn fiets kijkt me aan haha!

Los zand vind ik niet zo heel leuk, dan misschien toch ook liever modder en dan maar poetsen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 13:10

Namibië was ook tof! Maar dit is Tadrart Rouge in Algerije. Nu nog een weekje rondom Algiers. Net voor het eerst sinds een week weer kunnen douchen, wat is dat hemels!

Toch ook wel weer zin om de fiets te gaan pakken en op pad te gaan voor een racefiets. Hopelijk houden ze de kortingen (en passende fietsen) nog even vast!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:56

Zo, de eerste twee ritjes op de Tacx zitten er op. Of ja, eigenlijk 3, maar de 3e was een cool-down spin na hardlopen.

Ik moet zeggen dat ik als ik voor mijn gevoel hetzelfde effort level geef als ik buiten zou doen, mijn wattage een stuk lager ligt. Ik vraag me af of er een verschil zit tussen wat de Tacx meet en wat de powermeter in mijn crank meet. Misschien test ik dat ergens komende week een keer uit door mijn fietscomputer ook aan te zetten tijdens een ritje, maar het is wel opvallend. Ook heb ik het gevoel dat ik iets meer voorover zit dan dat ik buiten zit. Alsof mijn voorvork lager is ten opzichte van mijn achtervork dan buiten.

Maar al in al ben ik erg blij met de trainer en hoe gemakkelijk het is om een ritje in mijn dag te werken. Al is het maar een half uurtje of een uurtje. Ik zie mezelf ook wel een kort ritje doen voor mijn werk, of zoals ik vrijdag gedaan heb, een super low effort cool-down als ik terug kom van hardlopen...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:30

@Sakura, wat een prachtige zandbak <3 . Het ziet er echt prachtig uit daar.

@Imay, buiten moet ik ook harder werken. Alhoewel, wanneer ik de fan uitschakel, dan krijg ik het wel een stuk zwaarder. De fiets die ik op de tacx heb staan is zo aangepast dat het nu de; soort gehandicaptenvoertuig is, ik zit juist veel meer rechtop op de tacx. Maar dat is meer omdat die fiets zo is afgesteld. Heb je wel het voorwiel in de houder staan?

Vandaaghad ik het briljante plan om in de buurt van Roermond te gravelen en een goede vriend te bezoeken die daar woont. Ik had verwacht op zandgrond te fietsen, maar het was een soort dikke klei en de route ging deels door akkers heen (die nu dus half onder water staan). Ik voelde me af en toe net een soort langzame Puck Pieterse, het leek wel een veldrit! Alles zat onder de blubber en het gras :') . En ergens Jannie daar dus enorm van genieten. Hopelijk is het morgen een beetje droog, de fiets heeft wat tlc nodig…

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:33

@imay , je kunt je eigen powermeter aan Zwift koppelen ?
Dat doe ik ook altijd .

En idd zit je binnen op de in doortrainer altijd vrij statisch .

Mooie foto Sakura :j

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 00:31

@ imay: heb je een voorwielsteun?

@ Sakura: prachtig plaatje <3

Hihi ik las iets over team modder en tram asfalt (mijn woorden :D ). Ik overweeg iedere maand wel een mountainbike te kopen, maar ja, dan concludeer ik weer dat dat zonde is voor mij. Ik woon in een omgeving van beton en moet voor MTB routes op pad. En da’s lastig zonder auto. De NS zal niet zo blij zijn met een volledig besmeurde MTB in de trein… maar modder, jaaaaa, laatst wel mee gedaan aan mud masters en dat was het leukste wat ik dit jaar deed :D Maar fietsend hou ik het voorlopig bij de racefiets op de weg (en binnen). En af en toe een MTB huren op locatie.

T2T: een group ride op Zwift lijkt me wel wat, zijn er meer die mee willen doen? (Je tempo maakt niet uit! Zwift kan de groep bij elkaar houden)

Oh ja mijn Tacx doet het na firmware update en kalibreren weer <3

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 01:56

Kan m’n post niet meer editten. Maar ik zag net pas dat er een Bokt Strava clubje is :x Ben lid geworden, leuk om wat meer mensen te kunnen volgen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 07:34

leeslampje schreef:
T2T: een group ride op Zwift lijkt me wel wat, zijn er meer die mee willen doen? (Je tempo maakt niet uit! Zwift kan de groep bij elkaar houden)

Ik zou dat wel leuk vinden , is ook een beetje een extra motivatie :D :D

leeslampje schreef:
Kan m’n post niet meer editten. Maar ik zag net pas dat er een Bokt Strava clubje is :x Ben lid geworden, leuk om wat meer mensen te kunnen volgen.

Op Zwift ( companion app ) , of op Strava ( dat klopt idd )

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:40

Oh leuk, heb me ook gelijk aangemeld!

Hier nu ziekjes, heel koud vanmorgen toen ik wakker werd, uit bed, licht in mijn hoofd, toch maar weer terug. Nu wissel ik elke paar minuten tussen bloedheet en rillerig koud.

Ben maar ff toch aan gaan kleden, heb puppy uitlaatdienst vandaag, en nu even achter de computer gaan zitten. Maar motivatie en concentratie zijn onder het nul punt haha.

Gisteren was Dutch Masters of MTB in Haarle, 100 of 200 km. Vorig jaar zelf de 100 gereden, dit jaar mee als supporter. Heb het laatste deel een vriendin opgevangen en regelmatig ff gesupport, en het laatste stuk mee gefietst terug. Die fietste behoorlijk in niemandsland, dan is het best lekker als er ff support mee gaat.

Lekker zo Imay! Direct goed gebruik van gemaakt.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:06

Ik heb nog even geen Swift aangezien mijn vriend heel lief een abonnement op Rouvy had aangemaakt voor mij. Als die afgelopen is wil ik Swift uit gaan proberen want volgens mij kan ik daar meer mee. Ik kom mij in januari ergens aansluiten!

En dan nu twee volledig door modder bedekte fietsen schoonmaken -O- . En mijn verende stuurpen is binnen. Eens kijken of mijn schouder daar blij van wordt.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:55

Fijn maaike! Ik vond het altijd we fijn, maar mn wederhelft had er altijd issues mee. Die bleef nog wel eens vast zitten, paar keer ook mee terug geweest en hij blijft muiten.

Als de aanbiedingen blijven en de voorraden ook, ga ik denk ik volgende week even naar die Giant store in s Heerenberg O:)

Eerst nog even genieten van het zonnetje O:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:56

Hoe herken je het huis van fietsers? Wanneer de hal vol staat met drogende fietsen en je de voordeur niet meer fatsoenlijk uit kan. Gelukkig hebben we nog de deur bij de keuken… maar de fietsen zijn weer schoon!

En jongens, ik heb vanmorgen met de fysio ballen gegooid! En dat ging niet eens onaardig. Of zoals de fysio het zegt: ‘het ziet er lelijk uit, maar zolang we het maar functioneel krijgen.’

En ik hoop dat Liv de gravelbikes in de aanbieding doet. Ik wil zo graag de devote met SRAM etap hebben |o . Misschien maar goed dat ik daar nog geen aanbieding voorbij van heb zien komen, want ik ben nog altijd heel blij met ‘Paulus’. Maar toch….

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:58

Beterschap @ Marlies :(:)

@ Sakura ; woon je in de buurt van s Heerenberg ?

Hard work payes off @ Maaike *\o/*
Je komt er wel .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:00

Nee, helaas niet… Dus wordt een flink eind rijden, andere optie is in Assen, maar dat is nog verder weg.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:14

Sakura789 schreef:
Nee, helaas niet… Dus wordt een flink eind rijden, andere optie is in Assen, maar dat is nog verder weg.

Ik zou eventueel wel vooraf een belletje doen .
Weet namelijk niet of ze de fietsen allemaal in de winkel hebben . Of dat ze eerst vanuit het magazijn/ dienstverlener moeten komen .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:33

Klopt, heb net een mail gestuurd, want we zijn nog weg. Degene die ik op het oog heb, staat volgens de site op voorraad in de Giant store. Het liefst ga ik er dinsdag direct naar toe!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:38

Sakura789 schreef:

Ah leuk mijn woonplaats :D waar ga je kijken voor een fiets?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:30

Ik ga ‘s Heerenberg eerst proberen denk ik! Leuk uitstapje haha, misschien gooi ik mn gravel in de achterbak om een rondje te doen daar. Beetje afwachten wat het weer gaat doen. Ziet er nu uit dat het flink kouder gaat worden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 16:08

I love de kou haha, alles liever dan dit vieze nattige winderige weer. Kou kan je op kleden.

Net via het werk van Bioracer een bibshort besteld, kregen dikke korting dus 37 euro voor een goede bib is wel een prima deal volgens mij. Wil alleen niet volledig met de reclame van mijn huidge werkgever rond rijden, dus heb de rest maar gelaten voor wat het is.
https://www.bergfreunde.nl/bioracer-wom ... ietsbroek/

Iemand ervaring met dit zeem? Zag er erg prettig uit met passen iig.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:32

Sorry dat ik weer even binnenval.

Ik heb wat vervelende dingen meegemaakt de laatste tijd, onder andere in het verkeer.

Maar leuk nieuws. De kudde van Willow mijn paard staat in uitgelicht.

En 28 December is de oliebollentocht. De grootste velomobiel meeting in Europa en misschien zelf van de wereld. Hij wordt gereden vanuit Arnhem. Maar de pauze is in Zevenaar. 800 meter van mijn huis.
Zalencentrum Staring is de pauze plek. En dan komen er tussen de 160 en 200 velomobielen bij elkaar. Zoveel zo dicht bij huis ga ik natuurlijk niet missen. Maar wordt wel heel vaak heen en weer fietsen voor mij. XD Voor wie wil komen kijken schat ik op dit moment dat we tegen 12 uur in Zevenaar zijn. Maar de route word pas een week van tevoren bekend gemaakt.