Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:57

Wij gaan volgende week ook op vakantie.
Ardennen in een huisje.
We gaan dan vaak samen boodschappen doen en mijn man en kinders gooien dan alleen maar slecht spul in de kar.
Hopelijk kan ik me bedwingen en gezond spul eten haha.
En ik neem mn hardloopschoenen mee. Denk dat daar best leuk lopen is.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:58

Roosch schreef:
Netjes :j

Ik heb ze voor op vakantie ook gekocht. Ik heb dan vaak zin in wat zouts bij een warm land en vaak kan ik dan niet zo snel iets vinden ter plekke. :+ dus we hebben nootjes en Pringles in de koffer. Maar vakantie is vakantie, daarna zie ik wel weer verder.

Ben vooral benieuwd of ik iets van resultaat zie/voel voor we vertrekken. Duurt nog even, maar zou mooi zijn. Ik heb het idee dat mn buik iets kleiner is en m'n huid wel strakker. Zolang ik dat blijf geloven moet het goedkomen. :D

Ok, musli! DAs een goede vergelijking en ik zeg: Lekker bezig!

Uiteindelijk is het veel belangrijker hoe jij je voelt in je lichaam, dan hoe je lichaam er daadwerkelijk uitziet. Alleen dat gevoel, dat zelfvertrouwen wat je daarmee uitstraalt, zorgt er al voor dat mensen anders naar je kijken en jij anders naar de wereld kijkt _/-\o_

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:58

ClaudiaHS schreef:
Wij gaan volgende week ook op vakantie.
Ardennen in een huisje.
We gaan dan vaak samen boodschappen doen en mijn man en kinders gooien dan alleen maar slecht spul in de kar.
Hopelijk kan ik me bedwingen en gezond spul eten haha.
En ik neem mn hardloopschoenen mee. Denk dat daar best leuk lopen is.

Ardennen kun je heel erg goed hardlopen <3
Ik hou sowieso van lopen in een andere omgeving!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 15:01

Ik heb er ooit eens gemountainbiked, zo gaaf!! Dus ik ga de boel daar eens mooi verkennen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 15:59

De Ardennen zijn inderdaad erg mooi, dat moet vast goedkomen!

Inderdaad Musli, het gaat mij nu voornamelijk om het mentale en hoe voel ik me. Ik ben tot nu toe blij met het apparaat en heb er vertrouwen in. :j

De skyr air bananensmaak was trouwens ook lekker. :9

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:31

MuSLi schreef:
Roosch schreef:
Netjes :j

Ik heb ze voor op vakantie ook gekocht. Ik heb dan vaak zin in wat zouts bij een warm land en vaak kan ik dan niet zo snel iets vinden ter plekke. :+ dus we hebben nootjes en Pringles in de koffer. Maar vakantie is vakantie, daarna zie ik wel weer verder.

Ben vooral benieuwd of ik iets van resultaat zie/voel voor we vertrekken. Duurt nog even, maar zou mooi zijn. Ik heb het idee dat mn buik iets kleiner is en m'n huid wel strakker. Zolang ik dat blijf geloven moet het goedkomen. :D

Ok, musli! DAs een goede vergelijking en ik zeg: Lekker bezig!

Uiteindelijk is het veel belangrijker hoe jij je voelt in je lichaam, dan hoe je lichaam er daadwerkelijk uitziet. Alleen dat gevoel, dat zelfvertrouwen wat je daarmee uitstraalt, zorgt er al voor dat mensen anders naar je kijken en jij anders naar de wereld kijkt _/-\o_

wat een topopmerking dit! <3

Fijne sfeer in het topic, lief zijn voor jezelf en jezelf dat gezondere lichaam gunnen!!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:30

Ik merk het nu ook weer, nu ik deze week gezonder eet enzo ik mezelf ook oprecht beter voel. Zo vreemd hoe makkelijk dat kan gaan en hoe snel we dat ook weer vergeten. Ik heb nog een lange weg te gaan maar heb wel weer echt zin om er tegenaan te gaan. Net ook weer terug van sporten :) Nu lekker een eiwitshake en straks lekkere lunch klaar maken want het is immers weekend :D
avocadotoast met een eitje :9

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:33

Yonker fijn gevoel is het eigenlijk hé. Merk wel dat als ik een tijdje gezond eet dan een keertje ongezond gelijk zwaar valt.

Zo heb ik vorige week een pak chocoade koekjes weg gewerkt, gelijk zo moe en opgeblazen gevoel. Vooral dat moe gevoel vind ik zo vervelend.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:46

Dat heb ik ook @kosseh. Voel me dan echt ineens letterlijk zwaar. Alsof ik meer moeite moet doen om mijn lichaam te verplaatsen :')

Moe zijn is echt een verschrikkelijk gevoel en het beïnvloed alle keuzes die je maakt op die dagen. En dat is niet altijd een positieve beïnvloeding :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 14:05

Die weegschaal blijft toch een ding hè... Het gaat hier al dagen echt lekker. Eet goed (geen nutteloze extra's), drink goed, beweeg goed. En dan vanochtend op de weegschaal: een plus. Maar serieus, hoe dan? En vooral, waarom? Kunnen jullie weegschalen nou niet gewoon even de motivatie ondersteunen, in plaats van de grond in rammen? :x

Nouja, ik ben maar gewoon mijn geplande duurloop van 1,5u gaan doen en heb ruim 15km hardgelopen. Dat zou dan toch wel weer moeten helpen voor dat minnetje, toch?

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 22:29

Het lijkt wel of we allemaal in t zelfde schuitje zitten. En idd klopt het gewoon dat hoe je je voelt je dat ook uitstraalt.

Hier even een flinke dip. 2,5 weken in Oostenrijk. Ruim anderhalve week de touwtandjes gelopen. Laatste dagen door regenbuien iets minder maar wel veel gezwommen waarbij ik elke dag nog op m’n 10000 stappen en kcal doel gelet heb.
Elke dag in een berghut warm geluncht en gewoon een belegd broodje als ontbijt en avondeten. Totaal met z’n 3en in de hele vakantie 2 milkarepen op en misschien 2x nog ergens een apfelstrudel of andere koek op. Verder niet gesnoept en netjes op gelet dat ik niet zou overeten enz.
Resultaat +3 kg :? |(
Eerst dacht ik gewoon vocht maar nu we 2,5 week thuis zijn en het er nog steeds aan zit geloof ik hier niet meer in. Net als spier.
Terug in het gareel gaat me ook slecht af met deze cijfers en een dochter die nog thuis zit en vakantie heeft.
Zo einde klaagmodus.

Roos heeft ben benieuwd naar de lange termijn effecten van je pak
Müsli jij loopt ook al lekker ver. Ik was net weer begonnen met hardlopen maar nu is 1 van m’n kniebanden wat geïrriteerd dus durf ik alweer 2 weken niet omdat ik bang ben t erger te maken. Net maar een uurtje gewandeld na werktijd.
Claudia mooi de Ardennen en ideaal om lekker actief te zijn.
Yonker lekker hoor Turkije. En all in moet je het er gewoon even van nemen. Opletten komt erna wel weer
Kosseh raar he dat we ondanks dat je je er vaak niet beter van gaat voelen toch zo naar zoetigheid blijven trekken en willen eten.
Oeh nieuwe skyrocket smaakjes. Heb wel gelezen dat ze er waren maar nog niet geproefd. Jullie maken me gelijk enthousiast

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:15

Gatver wat een domper dan zeg! Dat zou voor mij ook vreselijk demotiverend werken!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:21

Eugh, wat balen zeg @Moi. Snap dat dat de motivatie niet ten goede komt.
En dan ook nog eens "geblesseerd" zijn helpt dan helemaal niet mee :(:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:29

Je vraagt je dan af hoe dat kan he moi....

En hier was de weegschaal ook niet lief, nu heb ik gisteren wel gebbqt en een ijsje op net als vrijdag maar als dat niet meer kan -O-

Merk dat het me weer echt demotiveert terwilj ik zo goed bezig was... dus we zitten idd allemaal in hetzelfde schuitje :')
Maar deze week weer verder met het gezond eten. Maandag t/m vrijdag is weer gepland.... zaterdag een bruiloft dus dat wordt ook weer zo'n dagje maar dat maakt niet uit want een bruiloft is leuk!

Nieuwe week nieuwe kansen meiden *\o/* We can do this!!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:56

Ik pies nog steeds puur bier na afgelopen weekend.. :o gisteren amper wat gegeten ivm een kleine enorme kater dus dat compenseert weer deels. :') was wel gezellig.

Ik ga gewoon stug door.

Ik heb nog eens nagedacht over het gesprek wat we eerder hadden en inderdaad vind ik het mentale aspect echt het belangrijkste. Hoe voel ik me? Ook fysiek. Nou ben ik blij met de keuze die ik gemaakt heb voor deze constructie met thuis sporten. Mijn energieleegloop is nu stukken minder doordat ik nu niet 4 of 5 keer per week naar de sportschool ga. Mis wel de sauna. :') Maar goed als ik lang genoeg in het pak zit heb ik m'n eigen sauna.

Qua fysiek voel ik me goed maar frustreer me gewoon mega over die buik. Het is echt een klomp lokaal vet, de rest valt allemaal redelijk mee. Maar daar werk ik dus aan med de buikband en het pak dus work in progress.

Ik kijk erg uit naar onze vakantie, zin in!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:27

Wat een drukte hier, ik hou het even bij de laatste pagina met reageren.

Claudia, fijne vakantie! In de Ardennen kan je vast voldoende beweging krijgen, dat scheelt al een heleboel.

Roosch, ik heb nog gezocht hier naar de Skyr Air, maar niet gevonden. Wel heel nieuwsgierig nu. Misschien kijk ik morgen wel even in de AH bij mijn werk, die is veel groter en dus ook groter assortiment dan de supermarkten hier in de stad.
Klinkt als een weekend met veel granen _O-

Gezond eten en bewegen doet al zoveel voor hoe je je mentaal voelt. Alleen daarom is het eigenlijk al waard. Maar zo stom dat het dan toch zo makkelijk is om de boel weer te laten vervallen en in je oude slechte gewoontes te komen.

Moi, maar wel lekker bewogen in een prachtige omgeving en je hebt er van genoten! Ook dat doet wel wat voor je, ook al zie je het nog niet op de weegschaal terug.

Hier ook van weekend een bruiloft, dezelfde als Yonker. Daar ga ik ook niet opletten op het eten, weet al dat er veel te veel lekkere dingen voorbij gaan komen :D
We zitten in een huisje, ik heb al een redelijk gezond boodschappenlijstje gemaakt, daar doet Yonker ook aan mee *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:36

De Skyr air ben ik tot nu toe echt fan van! De caramel staat op 1, maar de chocolade kers is ook lekker. :j

Zo te horen zijn jullie goed voorbereid! Op zulke dagen moet je ook helemaal niet nadenken maar gewoon genieten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:12

linoleum schreef:
Hier ook van weekend een bruiloft, dezelfde als Yonker. Daar ga ik ook niet opletten op het eten, weet al dat er veel te veel lekkere dingen voorbij gaan komen :D
We zitten in een huisje, ik heb al een redelijk gezond boodschappenlijstje gemaakt, daar doet Yonker ook aan mee *\o/*

Hahaha ja zaterdag genieten en zondag weer terug in het gareel.
Ik denk dat we gewoon flink moeten feesten dan verbranden we ook weer kcal *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:14

Roosch schreef:
De Skyr air ben ik tot nu toe echt fan van! De caramel staat op 1, maar de chocolade kers is ook lekker. :j

Zo te horen zijn jullie goed voorbereid! Op zulke dagen moet je ook helemaal niet nadenken maar gewoon genieten.

Ik heb de Skyr air nog niet geprobeerd, maar hou niet zo van mousse normaal gesproken. Dus misschien kan ik het dan beter ook gewoon maar overslaan :') Scheelt weer... Haha.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:16

De Jumbo en de Plus hebben die Skyr hier niet -O-

Keihard dansen op die bruiloft !!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:20

Ik bestel altijd online bij AH, ik hou ervan!

Ik moet mezelf zo in de lunchpauze echt even ertoe zetten op Foxy te springen. Ik ben op zo een leeftijd dat een kater inmiddels 3 volle dagen duurt. :Z

M'n vriend zei daarstraks al "je moet de Hypoxi gaan verhuren, dan heb je de kosten er zo uit". :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:40

Veel plezier iedereen die nog gaat! En iedereen die al geweest is, we gaan er weer voor! Hier staat vanaf donderdag lowlands op de planning. Dus nog even flink wat vitamientjes binnenkrijgen :')

Volgende week komt een hellofresh box, maar jeetje sommige recepten zijn echt mega calorie vol! :wow:

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:43

Aight schreef:
Veel plezier iedereen die nog gaat! En iedereen die al geweest is, we gaan er weer voor! Hier staat vanaf donderdag lowlands op de planning. Dus nog even flink wat vitamientjes binnenkrijgen :')

Volgende week komt een hellofresh box, maar jeetje sommige recepten zijn echt mega calorie vol! :wow:

Vaak staan er wel tips bij hoe je kcal kan beperken of je kan simpelweg een broodje ter opvulling weg laten ofzo. Redelijk goed aan te passen vind ik vaak!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:45

Aight schreef:

Je hebt bij hellofresh ook de mogelijkheid om voor kcal arme recepten te kiezen toch?
Misschien dat je daarin dan wat meer je draai vindt dan tussen de "gewone" recepten.

Ik ga begin oktober nog 10 dagen all inclusive naar Fuerteventura.
Dat betekent vaak ook wel iets meer calorieën dan in het normale leven zegmaar :Y)
Maar daar staat ook wel vaak veel beweging tegenover.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:35

ja klopt! Alleen had ik het op het eerste oog niet zo door, dus goed om bij stil te staan!