De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:54

Liezel1 schreef:
Wat ik persoonlijk bijzonder vind is dat de kinderopvang waar je 3 weken geen gebruik van kunt maken, wél doorbetaald moet worden.
Houden we dan met zn allen de kinderopvang overeind?
En voor andere ondernemers is het "ondernemersrisico"?

Ouders betalen een gedeelte en grotendeels krijgen ze van de belasting..en ze krijgen elke 20e de toeslag voor de komende maand dus maart is bij de meeste opvangen al betaald. (bij sommige krijg je factuur achteraf) dus eigelijk betalen we met zijn allen middels belasting de opvang en nu ook omhet overeind te houden anders hebben ouders over 3 weken ook geen opvang meer.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:55

MoniqueT schreef:
blensink schreef:
Spanje sluit de grenzen vanaf 00.00h

Hoe is het nu in Benidorm? Hebben ze feestende zuipers er eindelijk uit?

Politie rijd op straat met een luidspeaker om te roepen dat iedereen moet binnenblijven.
Hotels gaan dicht en toeristen moeten naar huis (gisteren aangekondigd binnen 72 uur).
Er worden boetes uitgedeeld aan toeristen en lokale bevolking die zich niet aan de regels houden.
Hoe gaat het met jullie, slaat de verveeldheid al toe?
Het weer werkt ook niet mee, komt een nieuwe Dana aan.
Liefs van ons en stay safe xxx

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:56

DubbelDun schreef:
Als een gastheer niet of weinig ziek wordt is het ook niet zo'n ramp dat het zich wijd verspreid.
Sybelle schreef:
:j Dat is dus wat de virologen verwachten, dat het muteert en over een tijd een gewoon verkoudheidsvirus wordt. En de kans dat het onschuldiger wordt is groter dan dat het heftiger wordt na mutatie.
Dus op termijn zou het dan niet zo’n ramp meer zijn. .

Eerst zien dan geloven...

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:57

raket schreef:
Emmaa_ schreef:
Vanuit meerdere plekken op de wereld worden ondertussen gevallen van herbesmetting gemeld. Helaas betekent het vroeg gehad hebben dus niet per se dat je er immuun voor bent, misschien maken sommige mensen niet genoeg antilichamen aan. Ik zou hoe dan ook gewoon voorkomen dat je het krijgt. Er liggen ook veel jonge en verder gezonde mensen op de IC aan de beademing, ik bedank daar echt heel vriendelijk voor.

Heb je daar een bron van? Ik wilde namelijk op de cohort afdeling gaan werken als ik hier ooit nog eens van opknap. Maar herbesmetting zou naar zijn. Ik hoor alleen berichtgeving over mensen die toch nog ziek waren. En hoe stellen ze herbesmetting vast? Kweken is niet betrouwbaar meer voor mij zeggen ze hier.

Ik word niet zieker. Maar ook niet beter. Dus lig nog steeds gestrekt.

Pfff... het houd nog niet op :(
Wel positief dat je niet zieker word en dat je weer thuis bent.
Heel veel beterschap!! Y;(

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:57

Wij krijgen een corona isolatie unit in het gebouw tegenover mijn stage unit op dezelfde afdeling voor de gehele regio van de ggz instelling waar ik werk. Ben benieuwd wanneer we de eerste opnames daar gaan krijgen..
Wel goed initiatief, ons gebouw zit namelijk naast het ziekenhuis. kunnen wij toch weer 12 mensen opvangen met daarnaast een psychische kwetsbaarheid.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:58

blensink schreef:
Politie rijd op straat met een luidspeaker om te roepen dat iedereen moet binnenblijven.
Hotels gaan dicht en toeristen moeten naar huis (gisteren aangekondigd binnen 72 uur).
Er worden boetes uitgedeeld aan toeristen en lokale bevolking die zich niet aan de regels houden.
Hoe gaat het met jullie, slaat de verveeldheid al toe?

Worden toeristen vanuit Spanje nog wel naar Nederland vervoert nu?
En die moeten voor vannacht het land uit zijn?

Shaggy09

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:59

Mijn familie zit op dit moment vast in India, kunnen nog wel naar huis binnen paar dagen. Ticket kost dan 2200 euro.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:05

Ninette schreef:
Liezel1 schreef:
Wat ik persoonlijk bijzonder vind is dat de kinderopvang waar je 3 weken geen gebruik van kunt maken, wél doorbetaald moet worden.
Houden we dan met zn allen de kinderopvang overeind?
En voor andere ondernemers is het "ondernemersrisico"?

Ouders betalen een gedeelte en grotendeels krijgen ze van de belasting..en ze krijgen elke 20e de toeslag voor de komende maand dus maart is bij de meeste opvangen al betaald. (bij sommige krijg je factuur achteraf) dus eigelijk betalen we met zijn allen middels belasting de opvang en nu ook omhet overeind te houden anders hebben ouders over 3 weken ook geen opvang meer.

We krijgen toeslag ja.
Maar die 800 euro per maand die we zelf moeten betalen dan???

Neverland

Ik heb het nog nooit zo druk gezien in de straat. Alle scholieren denken dat ze volgens mij gewoon 'vrij' zijn. Ook in de stad zelf was het belachelijk druk. := Ik merk niks van een lockdown in ieder geval. Ook vanmorgen naar het werk was het drukker dan normaal.

Westhof

Even een vraag. In geval van complete lockdown, blijft werkverkeer dan ook toegestaan voor mensen met een “niet-vitaal” beroep?

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:07

Ik zie hier nu een paar keer voorbij komen dat het de bedoeling is dat een deel van de bevolking immuun wordt voor het virus door het een keer te krijgen. Is er op dit moment ook echt bewijs voor dat dit zo werkt bij dit virus of wordt hier vooral op gegokt?

Er waren toch ook juist gevallen bekend waarbij mensen na herstel weer besmet raakten?

PSvanLot

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:08

Je moet sociaal contact vermijden, maar mogen kinderen nog buiten spelen? - https://nos.nl/l/2327277

Ik weet niet of iemand het al geplaatst heeft. Maar hier een artikel over buitenspelende kinderen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:10

_Lydia_ schreef:
Ik zie hier nu een paar keer voorbij komen dat het de bedoeling is dat een deel van de bevolking immuun wordt voor het virus door het een keer te krijgen. Is er op dit moment ook echt bewijs voor dat dit zo werkt bij dit virus of wordt hier vooral op gegokt?

Er waren toch ook juist gevallen bekend waarbij mensen na herstel weer besmet raakten?

Die zijn hoogstwaarschijnlijk niet goed uitgeziekt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:10

blensink schreef:

Neuh, wij vervelen ons niet zo snel, leven sowieso altijd in een vrij laag standje en zijn veel thuis. We lezen, kijken naar het slechte weer buiten en volgen het nieuws. Gelukkig veel app-contact met de kinderen in Nederland, daar ligt onze grootste zorg nu.

Bizar, die toeristen in Benidorm, wegwezen nu!

https://www.ad.nl/video/britse-toeriste ... je~p135125

Redden jullie het? Jullie inkomen komt ook voornamelijk uit de verhuur, toch?

Liefs uit een héél stil Macisvenda!

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:14

Pindabear schreef:
MoniqueT schreef:
Is er niemand die Ciren persoonlijk kent of contact heeft? We horen inderdaad al een tijdje niets meer van haar. Zorgelijk!

Zat ik ook al aan te denken. Ik lees veel mee in het topic en reageer maar erg weinig, en ook kijk ik regelmatig of er iets nieuws is over Chiren en Raket.

Lief dat jullie aan me denken! Ik ben er nog gewoon en zit nog steeds thuis. Het ging vorige week wat beter maar ben inmiddels weer minder. Maar gelukkig niet meer die hoge koortsen. Het begint wel een beetje eenzaam te worden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:16

Westhof schreef:
Even een vraag. In geval van complete lockdown, blijft werkverkeer dan ook toegestaan voor mensen met een “niet-vitaal” beroep?

Hier in Spanje wel, maar omdat bijna alles dicht is, werken er ook nog weinig mensen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:18

elnienjo schreef:

Iedereen kan gewoon het land uit, alleen zal het oponthoud geven aan de grens.
Binnenkomen kan alleen nog als je spanjaard en resident bent.
Onze gasten hebben besloten te blijven en kunnen ook blijven.
Andere gasten hebben besloten om toch naar Nederland te vetrekken morgen.
Het is dus niet zo dat elke toerist het land uit moet op stel en sprong.
Wij laten de beslissing aan hun over.
Wetende dat wij in geval van nood ook weinig kunnen doen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:18

Westhof schreef:

Nee, want in een lockdown mag je met een niet-vitaal beroep niet naar je beroep toe werkverkeren. Als in, je werk zou dicht moeten zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:19

MoniqueT schreef:
Westhof schreef:

Hier in Spanje wel, maar omdat bijna alles dicht is, werken er ook nog weinig mensen.

Zijn er bij jullie ook initiatieven vanuit beroepsgroepen die wat anders gaan doen?
Hier gaan restaurants opeens bezorgen of laten afhalen. En taxichauffeurs die boodschappen gaan doen voor oude mensen heb ik ook al voorbij zien komen.
Dan kunnen bedrijven toch overeind blijven en hoeven de kwestbaren niet onnodig de straat op.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:20

Mijn dochter is ook Nederlands ingezetene en woont nu tijdelijk bij ons, maar dus niet officieel. Zij mag gewoon in Spanje blijven, maar zou dus nu niet meer mogen komen.

En ja, veel restaurants gaan ook bezorgen of afhaal doen. Verder heb ik nog niet echt veel gehoord ....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:21

blensink schreef:
elnienjo schreef:

Iedereen kan gewoon het land uit, alleen zal het oponthoud geven aan de grens.
Binnenkomen kan alleen nog als je spanjaard en resident bent.
Onze gasten hebben besloten te blijven en kunnen ook blijven.
Andere gasten hebben besloten om toch naar Nederland te vetrekken morgen.
Het is dus niet zo dat elke toerist het land uit moet op stel en sprong.
Wij laten de beslissing aan hun over.
Wetende dat wij in geval van nood ook weinig kunnen doen......

Ah okee. Dacht dat het luchtruim ook gesloten werd en je dan dus vast zou komen zitten als Nederlander voor minimaal de komende 2 weken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:22

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:23

Italie weer 300+ doden in 24 uur tijd.....
Ook weer 3300 besmettingen.... :(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:24

Popstra schreef:
Italie weer 300+ doden in 24 uur tijd.....
Ook weer 3300 besmettingen.... :(

Dat zal de komende dagen ook nog wel zijn, de besmettingen voor het sluiten komen nu nog boven.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:25

MoniqueT schreef:
Neuh, wij vervelen ons niet zo snel, leven sowieso altijd in een vrij laag standje en zijn veel thuis. We lezen, kijken naar het slechte weer buiten en volgen het nieuws. Gelukkig veel app-contact met de kinderen in Nederland, daar ligt onze grootste zorg nu.

Bizar, die toeristen in Benidorm, wegwezen nu!

https://www.ad.nl/video/britse-toeriste ... je~p135125

Redden jullie het? Jullie inkomen komt ook voornamelijk uit de verhuur, toch?

Liefs uit een héél stil Macisvenda!

Haha fijn te lezen dat jullie je vermaken, Ernesto mist het sociale contact wel heel erg moet maar even wat klusjes voor hem gaan verzinnen. Haha.
Ik maak me ontzettend veel zorgen om onze gasten die hier verblijven, het zijn toch oudere mensen en als er wat gebeurd kunnen we weinig tot niets betekenen.
Het ziekenhuis is gesloten voor bezoek...……..
Daar één etage van de drie vol ligt met corona patiënten.
Wij redden het gelukkig, maar er zullen vast gezinnen zijn die het erg moeilijk hebben op het moment.
Je moet er toch niet aan denken om thuis te zitten op een appartement met drie kleine kinderen die niet naar buiten kunnen.