Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:30

Het is dus een vierdubbele verjaardag, niet alleen van de kinderen, maar van de ouders ook := Anders was het relatief makkelijk geweest.
Ik zit erover te denken om gewoon even mijn kast in te duiken en een spelletje te geven wat ik zelf niet meer speel :)* Ruimt hier ook weer een beetje op en is vast leuk.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:45

Ook dan zou ik niet gaan. Het issue met de kinderen blijft dan staan en dat is voor mij persoonlijk echt de reden om niet te gaan. Of je nou voor 1, 2 of 4 personen uitgenodigd bent.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:47

Ik zou pas ´s avonds gaan, dan gaan die kinders hopelijk wel een keer naar bed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:12

Kunnen die ouders niet zelf aan de kinderen zeggen "M komt ook vandaag maar ze brengt geen cadeautjes mee dus niet zeuren"?
Bespaart jou het besprongen worden en de schaamte.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:15

Tuurlijk niet joh, dan moeten ze effectief iets "opvoederigs" doen, of praten met hun kinderen, the horror... :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:47

Ik vermijd kinderfeestjes zoveel mogelijk. Ik word daar echt bloedchagerijnig van.
Vooral dat gillen, waarom moeten kinderen zo gillen? En ook schreeuwen? Ik raak daar ernstig overprikkeld van.
En als ze daarna nog aan me gaan zitten.... brrr
Bij het idee word ik al boos :(

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:30

Sintara schreef:
Ik zou pas ´s avonds gaan, dan gaan die kinders hopelijk wel een keer naar bed?

Nee, ze mogen opblijven want het is feest en dan zijn ze pas echt hels... Strontvervelend van de vermoeidheid :=

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:12

Ik vind dat spelletje een prima idee. A: vintage is hip B: het echte kado is dat je ze uitlegt hoe het gespeeld moet worden.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:55

En ze grandioos inmaakt natuurlijk. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:20

Of speel het spelletje ‘wie is er als eerste in Groningen’. Rustige dag gegarandeert.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:35

Mars schreef:
Of speel het spelletje ‘wie is er als eerste in Groningen’. Rustige dag gegarandeert.

_O- _O-

Ja 's avonds zou ook wel kunnen maar helaas is het hele gezinsleven nogal demanding voor deze mensen dus die liggen er ook om 9u al in, als ze niet tegelijk gaan slapen met de kinderen.

Ik heb het al aangegeven, maar goed de vorige keer had ik dat óók gedaan en toen werkte het ook niet :o
Ik vertrouw ze er ook 100% op dat ze dat echt doen hoor, maar goed, als je kinderen hebt die niet nadenken voor ze iets zeggen... Ze kunnen ze moeilijk de mond dichttapen tot ik binnen ben. Wel lekker rustig _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:39

Sanet schreef:
Ik vermijd kinderfeestjes zoveel mogelijk. Ik word daar echt bloedchagerijnig van.
Vooral dat gillen, waarom moeten kinderen zo gillen? En ook schreeuwen? Ik raak daar ernstig overprikkeld van.
En als ze daarna nog aan me gaan zitten.... brrr
Bij het idee word ik al boos :(

Het zijn kinderen dus ze moeten lekker kind kunnen zijn :j :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:01

Zag vanmorgen op FB een "razende actie" tegen een taverne aan de kust. Een dame wou ergens wat drinken met haar dochtertje, maar werd binnen de 5 min door het personeel vriendelijk verzocht te vertrekken want kinderen niet toegelaten.

De reacties... tenenkrommmend. Discriminatie, hoe kan dat met zo'n lief kind, oproepen om te boycotten via de pers, lesje leren, erheen gaan met een hele bende en aansporen om dan een koelbox met eigen drankjes/de hond/emmertjes zand mee te nemen en de Kids zeggen "doe waar je zin in hebt", traumatisch voor het kind etc etc etc.

Ik schaam me rot voor het gedrag van deze mensen. Hoofdzakelijk vrouwen. Het hangt omhoog in die taverne, het is gevraagd. Is dat nu echt zo'n grote ramp dat er een uitbater geen kinderen als klant wil? Is dat zo een ramp dat zij niet tot de doelgroep van zijn klantenbestand horen?

Vind het ronduit schandalig dat de moederbrigade denkt dat hun kleine mirakel maar altijd en overal welkom moet zijn. Kan best dat dit kind prima opgevoed is, maar dan nog.
Het is nu niet dat er op de dijk in deze tijd van het jaar geen plek meer is op de terrasjes en dat je koppen moet lopen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:05

Niet :oo
Ik ga toch ook niet met mijn kinderen naar een adulds only vakantie.
Helemaal geen probleem hoor om een ander terras te nemen. Op de ene is roken niet toegestaan, de ander geen honden en dus bij sommige ook geen kinderen.
Whats the deal. Vaak zijn er zat andere terrassen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:12

Ik ken de taverne en snap echt dat er geen kinderen toegelaten zijn en vind het zalig. Er zijn trouwens 5 zaken op een rij daar waarvan de andere van veel “lager” niveau zijn. Deze zaak is niet de standaard taverne maar is echt chique. Een heel gedetailleerd interieur met kroonluchters met parels (zoals je ze in de films ziet) en de volledige zaak in die stijl. Het teras zijn geen standaard stoelen, maar echt luxe mooie stoelen.
Ik ben er een aantal jaar geleden geweest toen kinderen wel toegelaten waren en dat deed toch afbreuk aan de ervaring en het genot. Koters die overal rondrende en overal aanzaten. Ik vind het juist top van de uitbater! (Nu krijg ik plots zin om naar zee te rijden en daar lekker wat te gaan eten).

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:33

Waar is deze zaak? Ik ga er de komende week elke avond eten _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:33

In Nieuwpoort :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:35

Geweldig!
Die adult only-vakanties vind ik ook briljant, en het plan voor adult only-vluchten waarover het hier ook al eens ging ook. Lekker in mijn eigen kinderloze bubbel :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:38

watchthesky schreef:
Geweldig!
Die adult only-vakanties vind ik ook briljant, en het plan voor adult only-vluchten waarover het hier ook al eens ging ook. Lekker in mijn eigen kinderloze bubbel :D

Maar dat is toch ook niet erg. Er zijn zoveel vakanties waarbij bepaalde groepen geweigerd worden. Ik snap heel het probleem niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:41

Mag ik mij als moeder van 2 hier ook melden? Ik lees al lange tijd mee en hoewel het soms erg bot of grof gaat, kan ik me in veel van wat jullie schrijven herkennen.
Van mij dus geen hossana verhalen of pogingen jullie over te halen. Ik vind het juist heel ontnuchterend om jullie reacties te lezen.

Wat betreft bovengenoemd nieuwsbericht snap ik de hetze tegen de taverne dan ook niet. Duidelijk verhaal toch als het al staat aangegeven? Ik vind het ook irritant als ik ergens wat eet of drink en er rennen kinderen rond of ze zitten je aan te staren.
Net als vakantie. Met de kinderen zoeken we expres plekken op met andere kinderen, maar als ik alleen weg ga, heb ik ze liever niet in mijn vizier

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:46

Heel begrijpelijk benangelique. Laat je die van jezelf lekker thuis, zit je opgescheept met die van een ander. Zou ik ook niet willen, ook niet als ik ze zelf wel had.

Raar ook dat er van je verwacht wordt dat als je er zelf hebt, je die van een ander ook automatisch leuk vindt.
Ik vond onze eigen hond altijd hartstikke lief, maar andermans kwijlende, springende mormel over het algemeen echt niet. Zo stel ik me voor dat het met kinderen ook is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:49

Exact dat! En eerlijk, ik vind min kinderen ook geregeld niet leuk en er zitten dagen bij dat ik om 7 uur s ochtends de tijd tot bedtijd al aftel..
En dan komen er ook nog kinderen spelen. Wat een horror. Overal aanzitten, smerig eten, wc vies achter laten etc. En mijn kinderen maar roepen 'dat doen we hier niet!'
Sommige kinderen zijn dan ook gewoon niet meer welkom, jammer dan

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:50

Mijn buurmeisje bedacht van de week om met een grote paarse giraf langs onze wei heen en weer te gaan huppelen -O-
Merrie met veulen helemaal over de zeik.
Dat dat kind dat niet helemaal goed inschat snap ik nog enigszins (al is het geen kleuter meer en je hebt toch ogen in je hoofd _-:( ) maar toen ik haar vriendelijk verzocht om ergens anders met dr giraf te gaan spelen bemoeide haar vader zich ermee: het was toch heeeeel normaal dat het kind met een paarse giraf wilde rondspringen? Zo zijn kinderen...
Tja en het geeft toch niet dat het paard over de wei rent? Dat doen paarden toch nou eenmaal?
>Serieus? paard was helemaal in paniek en stond het schuim tussen de billen. Veulen werd bijna overlopen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:00

Varekaj, bij ons worden kinderen onder de 16 ook niet toegelaten. Huisregels. En ooit in het leven geroepen omdat iemand die alcohol probeerde te bestellen als 16- er waarschijnlijk uit gezet zou worden (dus dan laat je dat wel als je toch stiekem binnen wilt zijn). Nu moeten we alsnog controleren op leeftijd := Maar ach.

Jeetje wat een idiote buurman :oo Dat hij ook niet bang was dat je paard over het kind heen zou rennen.. En dan heb jij het natuurlijk weer gedaan

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:01

Ouders die zich ermee bemoeien vind ik de horror. Hadden we vorig jaar bij het voetbal. Kinderen verveelde zich in het home terwijl hun ouders na de wedstrijd een biertje drinken. Gingen ze bierviltjes versnipperen op de grond. Dus een vrouw uit onze groep sprak ze op best vriendelijke toon aan van ruimen jullie dat zo ook zelf op? Of moet een van de vrijwilligers dat straks zeker doen? Ze reageerden met schouderophalen. Dus die vrouw wordt wat feller en zegt dat dat niet netjes is om een ander je zooi te laten opruimen. Komt een van de vaders erbij. Ipv zn kinderen op te voeden zegt ie doodleuk tegen die blagen:'Let maar niet op hen hoor. Dat is omdat Vitesse heeft verloren.' Toen werd ik zo giftig dat ik die man heb toegebeten dat door mensen zoals hij de maatschappij naar de klote gaat. En erna ben ik naar huis gegaan want ik bleef woedend. Hoe kun je zo zijn?

Met de taverne snap ik de ophef ook niet. Genoeg alternatieven waar kinderen welkom zijn. Als je niet van kinderen houd ga je toch ook niet naar een kindvriendelijk hotel of camping?