Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:13

Annikoe schreef:
finnens schreef:
Die muffins zien er heerlijk uit!

Man ben zo bang om te wegen..

Dan weeg je toch gewoon aan het eind van de week? :) Dan heb je in ieder geval weer een paar dagen om het een beetje recht te trekken.

Jaa dat is waar, maar ergens ben ik ook nieuwschierig hoeveel een week slecht eten met me doet, gek he :P

Eleadoras, goed bezig!! Maand opzegbaar is wel slim idd :D

finnens

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:45

Bizar. Ben niks aangekomen := Snap er niks van. Aan de andere kant heb ik er ook wel 3 jaar over gedaan om van 58 naar 73 kg te gaan. Nog steeds 68 kg nu dus, happy!! (Ik ga het vieren met wat wortels, haha)

Vandaag:
O/l: (laat wakker) gebakken ei, 4 vk crackers met geitenkaas, kom tomatensoep (kan veel gelijk eten)
T: bakje ovenchips
A: Gekookte aardappel met broccoli en een schnitzel
T: yoghurt en een appel

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:43

Wat goed Eleadoras! Ga je zelf fitnessen? Of ga je groepslessen enzo doen? :)

En fijn Finnens dat je niets bent aangekomen! Zo zie je maar, je kan best af en toe cheaten/treaten, als je jezelf maar weer herpakt. :)

linoleum :(:) Even paar dagen aankijken, misschien is een deel ook wel vocht. :j

Emmaa_: Nu wel weer beetje beter? :) Lekker lijstje! :9
Beterschap Black Kelpie :(:) Lekker veel soep eten! Past prima bij dit weer. :))

Mijn lijstje uiteindelijk, trainen ging niet door :Y)
Cheetahfan schreef:
O: 200 ml alpro soya yoghurt, 3 el atkins muesli, handje rozijnen
T: appel, rijstwafel pindakaas
L: omelet van 1 ei, 1 eiwit, ui, tomaat op een boterham + plak ham
T: kontje brood met pindakaas
T: 150g soya yoghurt met banaan en kaneel
A: slamelange, 1 kipfilet, tomaat, komkommer en geitenkaas (balsamico dressing)
T: halve clean protein bar

B: uur fitness (20 minuten cardio, 40 minuten kracht buik en benen)
D: thee,water

1648 kcal, 130g khd, 69g vet en 108g eiwit

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 20:18

Vandaag gaat lekker, ben nu overdag meer tussendoortjes aan eten. Tot nu toe nog geen honger. Terwijl ik dat afgelopen tijd wel vaak had na avondeten.

Net lekker drie kwartier gewandeld met hond, dat beest is nu in huis nog rondjes aan het rennen :')

En 'grappig' dat iedereen het even kwijt was. Nu met z'n allen samen weer bezig!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:49

Hee jongens! Ik was het inderdaad ook even kwijt. Gelukkig zitten alle tentamens er weer op en ben ik vandaag weer goed bezig geweest!

O: 3 rijstwafels
L: courgettesoep en twee boterhammen met linesse
A: macaroni met rode saus en gehakt en groenten met geraspte kaas

Ik ben vanaf vandaag begonnen aan een suiker detox. Natuurlijk niet alle suikers, maar alleen toegevoegde suikers. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat vol ga houden.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 23:49

Vandaag gewerkt na 1,5 wk vakantie, dat is toch een ander ritme, nu weer in het gareel.

O; 150 magere kwark en 5gr schuddebuikjes
T; glas smoothie (spinazie, peer, appel, kiwi)
T; 2 jarigen op het werk, traktatie was een bakje fruitsalade
L; salade van sla, komkommer, paprika, walnoten, augurken, tomaten en zilveruitjes
T; glas dezelfde smoothie en 2 kleine slagroomsoesjes

Voor het sporten een banaan gegeten en na het sporten volkoren fussili met pastasaus en italiaanse groenten, mager gehakt, geen kaas

15 min cardio, les funxtion en kwartier kracht bovenlichaam

Er staan nu ei muffins in de oven, met spinazie, bleekselderij, kaas en tomaten. Voor morgen als lunch met iets erbij, maar wat? Heb ze nog nooit gemaakt, weet niet hoe en of het voldoende vult of hoeveel kcal ze hebben (5 eieren, 3 plakken kaas, 50ml melk en de groenten, totaal 12 cupcakes)

Ik heb prima gegeten vindt ik, maar wel erg veel fruit, en spijt van de 2 soesjes, al waren ze klein en 26kcal per soesjes. Toch zonde en onnodig. Maar ze stonden op de tafel in het pad de kamer af, ben wel 20x langsgelopen en eind vd dag toch gezwicht... Als ze uit het zicht waren had het me niks gedaan, maar zodra ik iets lekkers zie blijft het in mij hoofd zitten, grr..

Volgende week maandag weer een meting. Weinig afgevallen, maar dat is ook niet noodzakelijk (al zal 2 kg minder echt fijn voelen/klinken)ik hoop toch echt dat mijn vetpercentage is gedaald. En dat buikvet moet er echt een keer af..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:11

Mama3 kcal zijn natuurlijk vrij makkelijk te berekenen, gewoon alle ingrediënten invoeren in bijv mfp en delen door 12 :)

De weegschaal was vanmorgen lief voor me *\o/* En ik maar denken dat t dramatisch zou zijn na hoe ik de afgelopen tijd gegeten heb. Gisteren ging het helemaal goed, tot ik me vergreep aan de koektrommel :o Weet niet wat ik heb, heb een hele tijd prima dingen kunnen laten staan, maar nu is dat stemmetje even sterker dan ik. Nou ja, maar gewoon doorzetten.

Vandaag:
O: yoghurt met havermout en frambozen
T: bananenbrood
L: salade met tomaat, kipreepjes en een beetje geitenkaas
T: frambozen en blauwe bessen
A: spaghetti met gehakt, tomatensaus en Italiaanse roerbakgroenten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 09:55

Mama3, die 2 slagroomsoesen gaan het verschil niet maken ;) lekker van genieten!

Betrapte mezelf er gister ook al op dat ik kastjes zat te zoeken. Terwijl ik niet eens honger had. Dus mezelf schop onder kont gegeven en met glas water op bank gaan zitten.

Die eiermuffins klinken erg lekker. Kan ik ook wel eens proberen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:39

Hier was de weegschaal niet zo lief... vetpercentage was met 3% gestegen.... Mweh 8)7 Flink op me lazer gehad van me coach en terecht ~~}>

Vol goede moed gisteren begonnen nu doorknallen naar volgende week kijken of de meting dan wat liever is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:40

Hier vanmorgen ook weer veel zwaarder na een week niet op de weegschaal. Ga er maar even vanuit dat ik heel veel vocht vasthoud, beetje balen maar goed.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:21

Ah lekker mama3 die slagroomsoezen en die gaan inderdaad het verschil niet maken. Wel goed dat je ze pas aan het einde van de dag heb gepakt. Anders waren het er misschien nog wel meer geworden.

Ik was ondanks mijn mega slechte week / anderhalve week niet aangekomen. *\o/* Heb natuurlijk wel heel veel gelopen dus dat heeft al het slecht eten en niet sporten gecompenseerd denk ik

Mijn lijstje van gisteren:
O: 2 rijstwafels met 1 plakje kipfilet en 1 banaan
L: 2 gebakken eieren in olie, 1 rijstwafel met pindakaas, 1 beschuit met muisjes, 1 stuk ontbijtkoek
T: Appel, spekje met chocolade, 6 blauwe druiven
A: Macaroni met rode saus en kaas
T: Chocolade en 1 digestive koekje

B: 1 uur body attack in de sportschool wat echt NIET fijn ging, iedereen had er last van door de warmte in de zaal (de airco is al 3 maanden kapot :( ) 's middags had ik nog een rondje van 40 minuten buiten gereden zonder zadel, wat nog al intensief was want volgens mij zit mijn paard in d'r 5e jeugd :')

Ik moet echt weer even terug in het gareel en niet meer zoveel chocolade eten, merk ook dat mijn buik gelijk van slag is als ik het eet alleen vind het zo lekker, hetzelfde met kaas. Vandaag zit ik op stage dus kan ik alleen maar eten wat ik mee heb genomen !

Lijstje voor vandaag:
O: 250 gram Alpro soya yoghurt met kaneel en 1 digestive koekje
T: Banaan, 5 druiven
L: 2 volkorenboterhammen met 1 plakje kipfilet en komkommer, 1 volkorenboterham met pindakaas, 6 cherry tomaatjes
T: Druiven & 1 appel
A: Rösti met zalm en groenten

B: Weinig. Ben vandaag met de auto naar stage, mijn vader is gisteren begonnen met zijn nieuwe werk en nu zijn we kantoorburen. Hij ging nog met de auto omdat hij zoveel spullen mee moest nemen en aangezien ze nog al veel regen afgaven ben ik mee gegaan met de auto (SLECHT EXCUUS) Vanavond om 8 uur heb ik vergadering dus ga proberen om na het avond eten en voor de vergadering nog even een rondje te lopen zodat ik iniedergeval nog aan mijn 10.000 stappen kom.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 11:59

Dat is toch heel goed excuus voor de auto? Ik pak letterlijk voor alles de auto :') ook toen ik nog op 5 minuten afstand werkte.

Had vrijverzoek ingediend voor vanmiddag. Denk even huis schoonmaken, boodschappen doen etc voor mijn verjaardag van weekend. Maar te druk, dus krijg geen vrij. Helaas..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:06

Ik ga nu ook met de auto naar het werk, is 10 minuutjes fietsen. Heb altijd gefietst totdat m'n man een andere baan kreeg en ik de kinderen 's ochtends weg moet brengen, als ik met de auto ga red ik het net om overal op tijd te zijn (kan ze niet eerder wegbrengen ivm openingstijd kdv), met de fiets red ik het net niet (naast het gedoe dat het oplevert :+ ). Vond het in het begin nogal gênant, maar nu vind ik het stiekem heerlijk :')

Balen linoleum!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:08

Jaimy: Ai, jammer! Hopelijk volgende week beter! Hoe vaak meet je eigenlijk? Hier in de fitness zeiden ze dat er minimaal een maand tussen moet...

Emma: Aah, :(:) idd even wat dagen aankijken en kijken of er wat vanaf gaat. Grote kans dat het ook veel vocht is ja.
Vera: Mooi lijstje! Ik moet ook echt afkicken van de chocolade na Pasen altijd...

Voor mij vandaag:
O: 200 ml soya yoghurt, bramen, chia zaad, paar rozijnen en 30g zonnatura muesli
T: appel
L: omelet van 1 ei, 2 eiwit, tomaat, spinazie en ui op een khd arme boterham
T: gekookt ei (moet op :Y) normaal niet zo veel ei op een dag), handje doppinda's
A: 1 kipfilet gebraden, 200g sperziebonen en een zoete aardappel
T: clean protein bar, wat rood fruit

D: thee, water, chocolademelk van amandelmelk en cacao

1540 kcal, 116g khd, 57g vet, 111g eiwit

Moet wel de hele dag leren dus wsl snaai ik nog wat snoepgroenten/pinda's.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:11

Niks moet, er zijn geen regels aan verbonden hihi. Het is zoooo wisselend, want wat jij zegt heb ik ook vaak gehoord van andere trainers. Ik meet mijn klanten ook maar 1x per maand. Maar hij doet het het liefst wekelijks zodat alle factoren goed bekeken kunnen worden en omdat ik veel testen moet doen weet hij precies hoe en wat.. Ach ik doe maar braaf wat ie zegt al vond ik het vanmorgen echt niet leuk -O- -O-

Dus dat word een week echt echt heel strikt..

Jij hebt echt altijd heerlijke lijstjes he! :Y)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:33

linoleum schreef:
Dat is toch heel goed excuus voor de auto? Ik pak letterlijk voor alles de auto :') ook toen ik nog op 5 minuten afstand werkte.

Had vrijverzoek ingediend voor vanmiddag. Denk even huis schoonmaken, boodschappen doen etc voor mijn verjaardag van weekend. Maar te druk, dus krijg geen vrij. Helaas..

Nou ik voel me dan echt direct schuldig dat ik niet ben gaan fietsen, wilde bijna nog op de fiets stappen vanmorgen omdat ik toch al optijd klaar was. Vervelend dan je geen vrij kan krijgen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:36

Jaimy: Aah oke. Ja het zal vast geen kwaad kunnen. :P Ja snap ik hoor :(:) Komt goed! Misschien volgende week al weer heel anders!
Haha, vind je? :P Ja ik heb tentamens dus ben gewoon thuis. Handig want kan ik alles klaarmaken. :) Als ik gewoon naar de uni moet dan wordt het allemaal wat minder clean :+ Aankomende maand zit ik bijna elke dag tot 17:30, dus moet dan ook even handige tussendoortjes en lunch gaan bedenken om mee te nemen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:54

Vanochtend woog ik alweer een halve kilo lichter dan gisteren, dus misschien was het veel vocht, geen idee.

Voor vandaag:
O: skyr met aardbeien en havermout
L: khd arme wrap met gerookte zalm, hüttenkäse en veldsla en komkommer
T: evergreen koekjes
A: stoofvlees met aardappelen en groente weet ik niet :+

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:52

Ik ga ook weer mee volgen..

Ik wil dolgraag een 20 kilo afvallen en weer rond de 60 kg wegen.

Ik was al wat te zwaar en zit nu ook al 8 weken thuis door een gebroken voet. Ik heb onwijze moeite met de juiste dingen kopen en minder te eten omdat ik zo weinig kan.. Word er inmiddels gek van dat ik mezelf niet onder controle kan houden en niet de stap nu kan nemen om te gaan sporten..

Het zou super zijn om een stok/iemand achter de deur te hebben die me wel op het juiste pad weet te houden! En tips mee te lezen over wat dan wel te eten, ik vind een hoop dingen niet lekker en val altijd terug op dezelfde dingen..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:18

Lijkt me ook ontzettend lastig als je thuis zit, zeker zo lang! Het enige wat ik kan bedenken is zoveel mogelijk afleiding zoeken, maar ik denk dat je dat vast al doet/probeert te doen tegen verveling.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:27

Ah, wat naar Yltje! :(:) Moet je nog lang thuis zitten?
Wat vind je niet lekker en waar val je nu in terug? Zou je eens een dag eten kunnen beschrijven? :) Dan kunnen we misschien tips geven! :)

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:08

Ja ik heb nog nooit zoveel gerookt om niet te eten :+ nee grapje dat is nog niet uit de hand gelopen maar merk wel dat ik er eerder een pak zodat ik niet ga eten.

Ik ben nu zelfs zo slecht en zwak in de supermarkt dat ik vrijwel altijd met chocola naar huis ga.. Troostvoer wat een beetje doorslaat -O-

Voorheen at ik sochtends 2 gekookte eieren, tussendoortjes 2x waren druiven en komkommer. Lunch was vaak salade (sla tomaat komkommer en wisselend olijven of tonijn met af en toe 1 eetlepel naturel sladressing) avond eten is altijd een drama en vaak alleen een of twee kipfilets of pasta ( wel al overgeschakeld naar volkoren pasta ) met kip en spinazie.

Ik lust geen havermout brinta pap muesli of iets in die trant.. Muesli word zo vies zacht en de rest ga ik echt van over mn nek met een hap. Krijg het gewoon niet door mn keel, is niet perse de smaak maar gewoon alles.

Ik ben een lastige eter want wat ik at was vrijwel het enige wat ik vaak kon eten zonder het snel zat te zijn.. Maar sinds ik thuis zit ben ik terug gevallen op snack snaai en chocola, eerste stap. Betere boodschappen dat weet ik, maar het is zo lastig en moet er weer helemaal inkomen. Wel de motivatie maar zodra ik er eenmaal sta :=

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:09

Heel lastig Yltje! Misschien kun je je focussen op de dingen die je wel kunt doen en wel mag? Er zijn misschien wel liggende oefeningen voor buik/armen? Bij mij helpt het ook om veel over afvallen en gezonde voeding te lezen, of juist programma's te kijken over obesitas..

Hier vandaag een redelijk goed dagje:
O: 250 gram kwark, 100ml sinaasappelyoghurt en een banaan
L: 3 bruine boterhammen met casselrib
T: appel
T: drie volkoren beschuitjes met cottage cheese en kipfilet
A: kippensoep (uit blik) en een afbak kruidenboter stokbrood (hoop zout helaas)
T: weet ik nog niet
totaal: 1697 kcal, 202gr khd/60g vet/84g eiwit

B: 40 min gefietst, in de sportschool een beginnetje gemaakt aan een hardloopschema en wat met gewichten geprobeerd. (fitbit geeft 1129 kcal verbrand aan.. lijkt me sterk)

Morgenochtend ga ik met mijn vader mee naar de sportschool, in de hoop dat hij me wat kan helpen met krachttraining. Ik voel me nu een beetje dom als ik niet weet hoe die apparaten werken :+

In de Vriendin stond een hardloopschema voor beginners, waarbij je werkt naar 15 min hardlopen aan een stuk. Het lijkt me zo ontzettend gaaf om volgend jaar mee te kunnen doen aan een hardloopwedstrijd. Op het moment is het 1 min hardlopen, 2 min wandelen. Ik houd het net bij..

Ik track momenteel alles wat ik eet in MFP, heb daarbij aangegeven 0.5 kg per week te willen afvallen maar dan houd hij een kcal doel van 1980, wat best wel hoog is. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik 1.75m ben en momenteel een gewicht van 98 kilo heb |(

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:13

Welkom Yltje, zijn altijd lastige dingen.. Ik herken het wel heel erg!
Eleadoras 1900 aanhouden in het begin en dan langzaam afbouwen is helemaal niet zo gek en hoog hoor! :))

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:26

Mooie lijstjes komen er voorbij!
Welkom Yltje!

Mijn lijstje van vandaag is eindelijk weer wat gewoner. En voor de verandering heb ik weer eens wat gebakken :') :
O: twee boterhammen met appelstroop en nutella en een kop thee.
L: twee boterhammen met zalm met ei, en ongezouten roomboter met hagelslag, wat kaas met sla, een korstje met honing en twee kleine korstjes met ongezouten roomboter en vruchtenhagel en 100% pindakaas en een beker melk.
T: een zelfgemaakt vanillecakeje, twee macarons uit lille en een kop thee.
A: driekwart karbonade, twee scheppen aardappelen, twee scheppen boontjes.
T: stukjes fruit: kiwi, ananas en druiven, bakje vanillevla zacht en luchtig.
T: kop thee met wss een zelfgemaakt vanillecakeje en misschien nog een macaron uit lille.
B: door de stad lopen, 45 minuten intensief paardrijden, rondlopen op stal en paard longeren.