Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Bedankt voor de tip, UkkieIk heb nu ShapeUp op mijn telefoon staan, daarin kan ik precies bijhouden hoe veel calorieën ik met mijn gewicht per dag moet eten om bijvoorbeeld 1 kilo per week af te vallen, wat ik op dit moment wel zie zitten. Dat is 1403 ofzo. Ik heb van de afgelopen dagen mijn voedingspatronen ingevuld en ben erachter gekomen dat ik eigenlijk consistent ongeveer twee keer te veel vet eet, en de helft te weinig koolhydraten bijvoorbeeld. Hier moet ik dus even op gaan letten! Foto's komen eraan hoor phormicola
Ukkiee schreef:Bananen bijvoorbeeld zit best veel suikers in, dus probeer dan iets steviger te ontbijten en als tussendoortje maar 1 banaan te nemen ipv 2. Wat betreft je drinken; probeer zo min mogelijk koffie te nuttigen en ook zo min mogelijk frisdrank. Op donderdag zie ik bijvoorbeeld 2 koffie en 2 frisdrank staan. Zet bijvoorbeeld voor jezelf het limiet van 1 koffie óf 1 frisdrank (of 1 koffie én 1 frisdrank als je het echt niet kan laten). Cola light kan je beter sowieso laten staan ivm aspartaam (dan kan je zelfs nog beter gewone cola drinken). Als je merkt dat je niet genoeg hebt aan thee of water, dan kun je ook ervoor kiezen om je water aan te lengen met een heel klein beetje suikervrije siroop.
KarinvdM schreef:Achter de titel kan gewoon 'deel2'??
Ukkiee schreef:Nou geloof ik alleen ergens gelezen te hebben dat fruitsuikers minder kwaad kunnen dan toegevoegde suikers aan andere producten, dus in principe mag je zoveel fruit en groente eten als je wilt? Correct me if I'm wrong!Bananen bijvoorbeeld zit best veel suikers in, dus probeer dan iets steviger te ontbijten en als tussendoortje maar 1 banaan te nemen ipv 2.