[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:16

cass1991 schreef:
inderdaad niki! Mijn centimeters zijn een stuk minder! hij geloofde het gewoon niet hahah! mijn borstomtrek was 99 nu 97, taille was 87 nu 86, buik was 97 nu 94 en mijn billen/heup was 110 nu 108!! in totaal 8cm eraf!
Vet was 42% nu 41,8% haha dus niet veel verschil en mijn spieren waren 0,1% minder geworden maar hij gaf aan dat dat vaak in de eerste week gebeurd! we gaan hier vrolijk verder!! :D er is tog ook al 8,1 kg af, dus mag niet veel klagen! :D

dipstaartje goed bezig!! :D *\o/*

super hoor 8.1 kg eraf
hier gaat het heel rustig eraf, vandaag huishouden en morgen sporten

Uppojono

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:27

Ik denk dat ik ook stop met dagelijks wegen. Gaat nu iets minder hard, al twee dagen geen verschil. Dus maar weer 1 x per week wegen :).
Ik heb wel een tussendoortje-tip: rijstrepen paprika/tomaat van de Aldi. 90Kc per pakje en is echt lekker ! Bijvoorbeeld als vervanging van Sultana ofzo.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:39

Ik ben heel benieuwd of iemand mij kan helpen..

nieuw hier!

Ik wil zelf ook wat afvallen en heb verschillende dingen geprobeerd, zoals dieet en cambridge, cambridge was ideaal, viel veel af ,maar nadeel als je ermee stopt..dat het dubbel en dwars weer en zelfs extra aan kwam.. Gevolg steeds zwaarder worden.
Dietiste schoot niet op, die ene kilo in een maand was voor mij ook niet echt de moeite om door te gaan.

Ik ben een moeiljke eeter, niet vegatarisch maar eet geen vlees ,alleen kip en via en vega burgers.
Maar hoe kan ik nou toch weer af vallen??!?!?!
In mn zwangerschap ben ik veel aangekomen, doordat ik 4 maanden kots misselijk was en alleen maar spuugde, ik dacht de laatste maanden, goh ik moet maar echt meer eten.. Zelfs bv heeft niet geholpen (10 mn lang) , ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet vaak sport , heb daar simprlweg weinig tijd voor maar weet dat ik dat wel moet gaan doen. Wie heeft een gouden tip voor me haha? Ik eet namelijk weinig groentes, wat ik wel eet zijn, boontjes, sla, broccoli, tomaat..

Ben benieuwd..

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:59

Kip is heel mager en je kunt er onwijs veel mee, dus dat lijkt me geen probleem.

Het belangrijke bij afvallen is dat je meer caloriën verbrand dan dat je binnen krijgt op een dag (of gelijk mits je op gewicht wilt blijven)

Ik ben erg benieuwd naar een 'doorsnee' dag van jou, om te zien waar er aan gesleuteld kan worden :)

En wat doe je zoal aan beweging? "niet vaak sport" zegt mij niet zoveel ;)

Cass, wat is er al een hoop af zeg! In kilo's als in cm's! Top :D

Tarzan, fijn dat die ene slechte dag geen effect heeft. Wat lijkt het me lastig om te werken met zulke omstandigheden (overal snoep en vaak buiten de deur eten hahaha).

Vanmiddag moet ik naar de fitness voor een weegafspraak. Ik zie er enorm tegenop aangezien ik terug in de 70 zit (was zo mooi in de 69 beland, maar helaas nu weer in de 70). Ik ben vandaag heel streng geweest op mijn werk. Ik heb bijna 7 uur lang moeten kijken naar lions, brossen, kitkats, ice-tea etc etc.. en ik heb niks gepakt! Ipv ice tea heb ik water gepakt. Ik moet wel zeggen dat ik het erg zwaar had en onder werktijd afentoe het gevoel had dat ik om zou vallen! Stomme rotsuikers. Ik heb in plaats van snoep/ontbijtkoek een schaaltje vers gesneden fruit gepakt :) (maar helaas toch nog het zwakke/lome gevoel)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:14

Misschien zijn de programma's van Jillian Michaels wat voor je kashmira.. duurt maar een half uur en je kunt ze thuis doen (er is hier een topic van op bokt, kun je zelfs de links naar de filmpjes vinden)

Balen Dais.. valt ook niet mee als er zoveel verleidelijks voor je staat. Ik werk altijd onderweg of thuis.. dan kan ik het alleen zelf doen :P

Mooi resultaat hoor Cass. Hoe lang heb je daarover gedaan?

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:26

chessie: Ik ben begin april begonnen, dus nu iets meer dan 2 maanden! :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:42

Dames ik zit een beetje in de knoop...
Ik at eerst niet zo veel, sportte ook niet, maar nu zit ik dus 4-5 dagen per week in de sportschool (cardio en kracht) en merk dat ik meer honger hou.. het is ook logisch dat ik dan meer moet eten anders maak ik m'n spieren alleen maar kapot,
Maar kan iemand mij misschien een opzetje geven wat ik zou kunnen eten op een dag?
Ik kom er niet meer uit :( of heeft iemand tips wat goed is om te eten voor/na het sporten?
Alvast bedankt :)

Edit; heb even mijn BMR berekent en vermenigvuldigd met mijn activiteitsniveau, daar -500 kcal vanaf gehaald om ongeveer een halve kilo per week af te vallen..
Dan kom ik uit uit 1800/1850 kcal.. Dat haal ik dus niet!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:04

Ik krijg honger van koolhydraten. Eet tegenwoordig meer eiwit en m'n honger en trek gaat ook weg.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:10

ik eet ook meer eiwit, ook omdat mijn spiermassa te laag is! kwark is ook goed om te eten na het sporten!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:54

Niki, goed bezig! Hopelijk kun je van al het snoep af blijven als je zelf lekker paprika enzo meeneemt :) Oehhh klinkt lekker je ovenschotel!

Mandarijn, 1,8 is al heel netjes hoor :D

Cassandra, zit er dik in hoor, dat je lijf even moet wennen :) In het begin gaan je ook veel sneller dan als je wat langer bezig bent :). Wat goed dat je wel in cm’s kwijt bent! :D Mam zei trouwens ook al tegen mij dat ze kon zien dat je bent afgevallen :D Isa en Stef zijn lieffff <3 Isa met ‘ik wil met Paulien’ hahahaha <3 super schattig <3!

Dipstaartje, goed bezig!! :D

Kashmira, afvallen kost veel tijd, en dat is denk ik de tip voor jou nu… Het is moeilijk, I know :D

Dais_, misschien is laten bloedprikken? Lijkt me niet helemaal goed als je zelfs na het eten van fruit je nog zo voelt..

Mandy, wat ik als advies geef: yoghurt/kwark en gekookt eitje vult ook super! Ook goed voor je eiwitten (zeker gezien je veel sport). Groente, fruit is natuurlijk ook goed, cracker met mager beleg :) Misschien (als je ’s morgens/’s middags brood eet) een boterham extra? Honger hebben lijkt mij ook niet oke.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:14

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:48

Dais :(:) Vervelend he als er snoep op het werk is, ik ken het probleem maar al te goed helaas!
Wel vervelend dat je bijna van je stokje ging, inderdaad misschien even langs je dokter? Misschien is je bloeddruk wel te laag? Was het een beetje meegevallen met wegen?

Madeira, ik ben vandaag van al het snoep en verleidingen afgebleven en lekker op mijn komkommer en paprikas geknabbeld *\%/*
Ik heb alleen op mn andere werk in mn pauze een paar blokjes geitenkaas en paar stukjes worst gegeten := ik had zo'n enorme honger en ik had geen alternatief dus dat heb ik dan weer niet kunnen weerstaan -O-
Ik hoop dat mijn schotel lekker is ja, hij zit nu in de oven :P

Wauw mandy, wat goed van je zeg, ik zie echt duidelijk verschil, super meid!!

Ik moet straks nog even terug naar de winkel, ik heb geen komkommer meer in huis alleen paprika maar daar heb ik niet genoeg aan om morgen de hele dag op te knabbelen :P
En ik had de snoepjes verstopt maar de baas heeft ze terug gezet :')

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:26

Mandy517 schreef:
Dames ik zit een beetje in de knoop...
Ik at eerst niet zo veel, sportte ook niet, maar nu zit ik dus 4-5 dagen per week in de sportschool (cardio en kracht) en merk dat ik meer honger hou.. het is ook logisch dat ik dan meer moet eten anders maak ik m'n spieren alleen maar kapot,
Maar kan iemand mij misschien een opzetje geven wat ik zou kunnen eten op een dag?
Ik kom er niet meer uit :( of heeft iemand tips wat goed is om te eten voor/na het sporten?
Alvast bedankt :)

Edit; heb even mijn BMR berekent en vermenigvuldigd met mijn activiteitsniveau, daar -500 kcal vanaf gehaald om ongeveer een halve kilo per week af te vallen..
Dan kom ik uit uit 1800/1850 kcal.. Dat haal ik dus niet!

Richtlijnen:
Uur voor et sporten geen koolhydraten meer, wel veel eiwitten (zodat je lichaam minder spieren af gaat breken tijdens sporten). Na het sporten hetzelfde, binnen uur geen koolhydraten (zodat je lichaam vet blijft verbranden ipv koolhydraten) maar wel zo snel mogelijk eiwitten. Uur na het sporten mag je wel gewoon koolhydraten.
Na 18 uur geen koolhydraten meer, voornamelijk eiwitten. Als je savonds sport is het even een weg zoeken, misschien minder koolhydraten dan normaal?

Oftewel, zorg dat je koolhydraten smorgens en smiddags binnen krijgt. Probeer zoveel mogelijk snelle koolhydraten (witte pasta, wit brood, snoep, suiker enz) te vermijden en kies voor langzame koolhydraten. Deze komen langzamer in het bloed vrij en zul je dus ook beter verbranden. En voorkomen een plotselinge suiker stijging in je bloed.

Dit is 1 van de vele theorieën over voeding en sport, als je je gaat inlezen zul je meer vinden. De theorieën verschillen bijvoorbeeld over koolhydraten als je savonds sport, wel of niet doen? Koolhydraten zorgen voor herstel van je spieren (meest optimaal, 1 gram koolhydraat per 1 kilo lichaamsgewicht 1 uur na je training) maar dit is niet altijd handig als je vet wil verliezen.
Ook over koolhydraten voor het sporten zijn er discussies. Je zult meer vet verbranden als je geen koolhydraten eet voor het sporten, maar je zult wel deels spiermassa afbreken en je mogelijk slecht voelen. Is dat het waard als je maar (bijv) 10% meer vet verbrand dan normaal?

Verder, probeer als grove richtlijn 50% koolhydraten binnen te krijgen (even rekenen vanaf je BMR, koolhydraten hebben 4kcal dus dan zou je voor 900 kcal binnen moeten krijgen = 225 gram koolhydraten), 30% eiwitten (4 kcal per 1 gram eiwit) en 20% vetten (9 kcal per 1 gram vet). Grove richtlijn, probeer hierin te zoeken wat voor jou werkt. Koolhydraten zijn niet slecht, koolhydraten zijn energie. Energie heb je nodig als je sport. Téveel koolhydraten zijn wel slecht, maargoed, is dat niet met alles? Ga niet blindelings koolhydraten mijden maar probeer je de perfecte verhouding tussen koolhydraten eiwitten en vetten te vinden voor jou lichaam. Een verhouding waarbij je afvalt/stilstaan in gewicht en een verhouding waarbij je je voelt alsof je de hele wereld aan kan.
Beetje mee spelen dus, een paar weken volhouden en kijken wat het met je lichaam doet.

Begin je dag iig altijd met deels eiwitten, en sluit hem voor het slapen af met eiwitten. Zorgt ervoor dat je spieren zo min mogelijk afgebroken worden als je een kcal tekort hebt en zorgt ervoor dat je verbranding op gang blijft.

Voor meer info en theorieën raad ik je aan om dutchbodybuilding forum eens te bezoeken, daar staat enorm veel informatie over optimale voeding op :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:02

_Tarzan schreef:
Dais :(:) Vervelend he als er snoep op het werk is, ik ken het probleem maar al te goed helaas!
Wel vervelend dat je bijna van je stokje ging, inderdaad misschien even langs je dokter? Misschien is je bloeddruk wel te laag? Was het een beetje meegevallen met wegen?

Het wegen is enorm meegevallen. Er was 1,7kg af en ruim 5% minder vet tov van de vorige keer. Wel méér vocht, maar heb gisteren nogal zout gegeten dus dat kan kloppen. Ik vreesde er voor, maar het viel me alles mee! Nu supergemotiveerd weer verder :D

Ik drink op dit moment ijzersiroop en slik extra vitaminepillen zodat het hopelijk vanzelf over gaat. Mocht het nu nog lang zo blijven of erger worden, dan ga ik wel weer even bloed laten prikken. Ik ben bekend met ijzertekort, heb dat vrij snel. Verder heb ik snel last van de warmte. Op mijn zware gewicht was mijn bloeddruk nog te hoog, nu zou ik het eerlijk gezegd niet weten :=

Maartje, interessant stuk tekst! Maar kan ik zoiets ook als richtlijn aanhouden voor hardlopen?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:20

Bedankt voor het uitgebreide antwoord Maartje!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:45

Helemaal netjes dan Dais, zonder vocht was je misschien nog meer afgevallen!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:15

Welkom Joslinn en MD_Triumph en Kashmira!!

Mandy wat een duidelijk verschil zeg!, en vooral in je gezicht zie je het goed.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:26

Ik zie weer wat prachtige resultaten voorbij komen! Ik ben nu net pas echt bezig met op mijn eten letten, ben benieuwd wanneer ik ook zulke mooie cijfertjes op kan schrijven!

Vandaag bij mijn ouders gegeten. Mijn moeder had erg gezond gekookt, alleen had ze chocolade ijs als toetje }:0 . Ik heb het kunnen weerstaan, heb maar 1 klein hapje gepikt. Mijn zus zat een hele bak weg te werken en die heeft een figuur waar ik een moord voor zou doen -O- . Zo'n stofwisseling wil ik ook!

Morgen appelflapjes eten bij oma, die kan ik echt niet afslaan. Die bakt ze speciaal elke vrijdag omdat iedereen dan langskomt. Supergezellig natuurlijk, maar ze zet naast de flapjes altijd een heleboel lekkers op tafel. Ik ga het echt bij een appelflapje houden... hoop ik

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:43

Heeft iemand tips voor tussendoortjes en lunch etc om te eten?

ik weet dat eiwit rijk erg goed is, maar zonder koolhydraten hou ik het niet vol...Heb ooit eiwit dieet gedaan, dus geen koolhydraten, geen brood geen pasta geen aardappelen geen zuivel en zelfs geen fruit omdat daar dan suikers in zitten... ik viel erg snel af maar hield het niet langer dan bijna 2 weken vol.

Dus nu wil ik het anders aanpakken, gewoon gezond eten en veel sporten.

als ontbijt heb ik bijvoorbeeld yoghurt zonder suiker met aardbeien, of vanille yoghurt 0% vet met kellogs
en 2 stuks fruit op een dag.

dus als iemand tips heeft om te eten, heel graag!!! :) en ook wat vooral makkelijk is om mee te nemen, werk veel dagen op stal dus is handig als ik het makkelijk mee kan nemen en daar kan bereiden...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:56

Als tussendoortjes eet ik een krentenbol, een banaan, een appel, een mandarijn, een pakje droge crackers, een bak magere yoghurt, een waterijsje of wat popcorn. :))

Vanochtend m'n eerste doel bereikt, de -5 kg geraakt. :D

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:09

Gefeliciteerd Saskiaatje.. wat is je volgende doel?

Idd, veel fruit of evt mueslireep

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:21

Super Saskia! Lekker gevoel is dat he?!

Fijn Dais!! Ga zo door!

MD: ik eet bijna nooit tussendoortjes, maar als ik het eet dan is het een appel en een volkorenknacker met 20+ kaas.

Uppo: ik houd zelf niet zo van die voorverpakte tussendoortjes....

Welkom Kashmira! Ik denk dat groente toch heel belangrijk is, je lust gelukkig wel al een paar dingen! Misschien toch wat experimenteren? Ik vind bv. broccoli erg vies, maar gestoomd of in de wok met een rood uitje en wat champignons kan ik het toch binnenhouden!

Fijn Paulien, dat je mama zag dat Cassandra was afgevallen! Die complimentjes zijn zo fijn!!
en wat een leuk neefje en nichtje heb je Cassandra!

Goede duidelijke uitleg Maartje!
Mijn diëtiste zei ook tegen me als je sport moet je ietswat meer tot je nemen, ik mag van haar dan een beetje appelsap vermengd met water. Dat werkt heel goed voor mij!

Lekker rauwkost Niki! Ik eet het bij elke maaltijd! Heb gaande weg ook steeds meer ontdekt wat ik lekker vindt!

Tja Petra, iedere persoon is ander qua stofwisseling, maar geen reden om daar jaloers op te zijn hoor! Iedereen heeft z'n eigen goede en mooie dingen!

Wauw Mandy, wat een mooie meid ben jij! en wat een verschil zeg! Super!

Ik ga dit weekend en komende week weer even streng zijn, laagste gewicht zat op 58,7, vanochtend zat ik op 59,2 (afgelopen week steeds geschommeld tussen 59 en 60,2)
Vanavond weer boodschapjes doen, dus komt helemaal goed! Wil graag die laatste 2 kg eraf!!

Gisteren lekker gesport met Jillian en een vriendinnetje! Lekker flink gezweet!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:44

MD_Triumph, als tussendoortjes kan je denken aan rijstwafels met smeerkaas of met kipfile, gekookte eieren, avocado, fruit, en zelf gemaakte smoothie meenemen waar je niet alleen fruit maar ook yoghurt en lijnzaad in kan doen bijvoorbeeld. Tomaatjes, stukje pure chocolade (van tenminste 70% puur). Als ontbijt kan je ook een roerbak eitje proberen met uitjes, daar ben je ook lang verzadigd van. Of volle yoghurt met stukjes banaan. Als je van vis houd en je heb een koeling daar kan je ook een stukje makreel meenemen of wat ik regelmatig doe is een blikje tonijn (op waterbasis) meenemen. Dit zijn allemaal eiwitten en producten die goed vullen en ook nog eens goed voor je zijn.

Kom op Wollie die laatste kilo's gaan je lukken!!.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:19

Ei zit je indd. lekker lang vol van. Als ik 's ochtends een roerei of een gekookt ei in stukjes op mn boterham/broodje doe, kan ik daar vrij lang op teren! (als tussendoortje wordt ik er altijd een beetje misselijk van helaas, maar in combi met iets anders, koolhydraten, groenten gaat het altijd wel goed)
Smoothies zijn ook heerlijk en lekker vullend!

Edit: mijn bikini is trouwens binnen! Hijs echt gaaaaaaf!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:34

Foto :D

Voel me ook beter op de dagen dat ik 's ochtend zuivel neem, ookal zijn het minder calorieen dan wanneer ik brood eet

Uit pakjes is idd niet zo goed, maar vind die chocolade repen van kellogs toch wel heel lekker