[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:29

Heb je er een voorbeeld van met hoe het dan zit zeg maar ?
Op internet is inderdaad ook een overvloed aan tips te vinden wat het er niet makkelijker op maakt :')
Wat ik zeg maar echt niet wil zijn die "harde" krullen zoals bijv na mouse.

Djoopie

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:50

Kennis van mij is speciale krullen kapper en heeft de website spullenvoorkrullen.nl
Wie weet zit daar iets bij??

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:04

Daar ga ik eens op rondneuzen ! Dankjewel :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:14

Ik doe het allemaal best anders dan jij, maar deel het toch :D

Ik was het met yes to carrots, daarna cremespoeling en met dat erin uitkammen onder de douche. Doe dit 3x pw

Op nat haar een beetje mousse van wella en dan fohnen met diffuser op de koude stand. Hier echt even de tijd voor nemen en goed kneden.
Na het fohnen een beetje gelwax van de hema in de punten en een beetje lak van wella aan de aanzet, voor wat meer volume.
Op deze manier mooie, zachte krullen zonder pluis.

Op de dagen dat ik niet was, maak ik het ook niet nat. Doe er dan alleen een klein beetje gelwax in en slaap snachts met een knotje.

Wat doet de kapper met je haar? Want vind het daar erg mooi zitten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:38

Shanna schreef:
Kan je henna uit je haar krijgen/ hoe lang duurt het voordat je het kan ontkleuren/ chemisch verven?

Ik heb al jaren henna-haar, en wil het nu grijs laten verven door de kapper. Ik weet wel dat Henna en chemische verf op elkaar kunnen reageren, maar na hoe lange tijd zou ik het kunnen laten doen? Is er ook een manier om het te versnellen?

Iemand die mij kan helpen?

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:44

Hoi!
Iemand ervaring met haar verf, ik heb bruin haar, geverfd. En wil de onderkant Ariël rood zeg maar.. de puntjes ofzo..
of iemand Omg Vlaardingen die me daarmee wilt helpen :D

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:18

Voor krullen: shampoo/conditioner/ masker zonder siliconen gebruiken!!!!!!
De meest voorkomende is dimethicone of dimethiconol, alles wat eindigt op one of onol is silicone. Siliconen in maskers e.d. laten je haar super glad voelen(!) maar sluiten in werkelijkheid je haar totaal af voor voedende en hydraterende producten. Zo word je haar dus alleen maar droger droger droger en pluiziger.

Sinds ik hier achter ben gekomen is mijn haar veel handelbaarder en is conditioner eigenlijk niet eens meer nodig.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:49

savannah030x schreef:
Haaai!
Wie heeft er hier permanente krullen gezet met haar wat tot je bh-bandje komt? Zit er echt al heel lang over te denken maar ben vooral ook benieuwd naar de prijs en eventueel foto's. :D

Iemand de me kan helpen?

Iemand?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:21

Corelli schreef:
Ik doe het allemaal best anders dan jij, maar deel het toch :D

Ik was het met yes to carrots, daarna cremespoeling en met dat erin uitkammen onder de douche. Doe dit 3x pw

Op nat haar een beetje mousse van wella en dan fohnen met diffuser op de koude stand. Hier echt even de tijd voor nemen en goed kneden.
Na het fohnen een beetje gelwax van de hema in de punten en een beetje lak van wella aan de aanzet, voor wat meer volume.
Op deze manier mooie, zachte krullen zonder pluis.

Op de dagen dat ik niet was, maak ik het ook niet nat. Doe er dan alleen een klein beetje gelwax in en slaap snachts met een knotje.

Wat doet de kapper met je haar? Want vind het daar erg mooi zitten :j

Mondy, zo ziet het er dan bij mij uit

Afbeelding

De pluk vooraan is nog een beetje "moussig", die moet nog even een kneepje hebben :))

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:37

Thx voor alle tips al !!!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:19

XxLiindsaYxX schreef:
Hoi!
Iemand ervaring met haar verf, ik heb bruin haar, geverfd. En wil de onderkant Ariël rood zeg maar.. de puntjes ofzo..
of iemand Omg Vlaardingen die me daarmee wilt helpen :D

Als je het echt Ariel rood wilt hebben dan moet het eerst ontkleurd worden. Hoe veel verf of hoe donkerder de verf in de punten zit hangt af hoe lang het gebleekt moet worden. Hoe langer je bleekt hor schadelijker (schadelijk is het sowieso )

Ik zou het door een kapperlaten doen ipv thuis modderen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:52

Aangezien het voorjaar er weer aan komt wil ik ook weer een ander kleurtje in mijn haar :D
Alleen heb ik geen idee meer wat. Ik vind iets van een balayage idee heel mooi, dus in die richting zit ik een beetje te zoeken.
Ik heb al highlights en ombre gehad, dus nu opzoek naar iets anders :P

Ik ben stiekem een beetje verliefd geworden op zoiets:
Afbeelding
Alleen heb ik van mezelf dus bruin haar, en ik zit er niet echt op de wachten om de hele boel te bleken. Maar of dat echt nodig is? of is zoiets mogelijk als ik alleen het gedeelte wat grijs moet ga bleken?
Ik schijt al 3 kleuren stront als ik er aan denk mn haar zwart te verven, dus ik wil wel zeker weten dat het er goed uit komt.

Ik heb thuis nog een pakje intens rood staan, maar dat durf ik er echt niet zelf in te smeren om zoiets te creeren :')

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:55

Gewoon alleen het gedeelte wat lichter moet wordt geblondeerd lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:56

Volgens mij moet daarvoor inderdaad je hele haar gebleekt worden. Ook de donkergrijze plukken zijn waarschijnlijk lichter dan je eigen haarkleur?

Ik ga dinsdag van henna naar grijs, ik schijt nu al bagger :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 23:01

Ik heb de blauwe colorista van L'Oréal op mijn haar gemieterd (zou volgens de verpakking werken op donker haar), je ziet er geen zak van. Had me zo verheugd op een toffe dipdye. Maar blijkt maar weer, als iets te mooi lijkt om waar te zijn... :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 23:03

Jammer voor je. Ik heb nog een pakje roze liggen. Zin om 't komende week op m'n haar te doen als ik naar kantoor ga. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 01:02

Doe het 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:35

Ik ga morgen kijken wat de kapper met mijn henna-haar kan.. Slaap er door alle horror-verhalen gewoon al een paar dagen slecht van! :oo :')
Vandaag vast een voor-foto gemaakt, dan morgen aanvullen met een na :D

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:12

Mondy! Je vraagt dit echt op het perfect moment!

Ik heb precies hetzelfde haar als jij en ik wist er dus ook geen raad mee. Meestal maar gewoon stijlen.

Nou heb ik voor mij de perfecte oplossing gevonden. Ik douche met een reinigende conditioner. Dit schuimt dus niet maar reinigt wel. Dan doe ik er en olie in en dan een curl controle creme van andrelon. Ik prop het in een knot of vlecht en va dan slapen. 8 van de 10 keer word ik dan wakker met perfecte niet pluizende krullen. Als ik eeeecht zeker wil zijn dat het niet pluist doe ik er ook nog wax in maar dan moet niemand aan mijn haar gaan voelen want dan word het super vettig. Maar het ziet er verder wel prima uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:34

Mijn haar-transformatie is gestart, en door 10 jaar henna een heuse uitdaging en verrassing wat het gaat worden! Vandaag stap 1 achter de rug, over 2 weken verder met stap 2 (en misschien daarna nog stap 3/ 4..? Geen idee hoelang tot het gewenste eind-resultaat..)!

Voor nu ben ik alvast op mijn paas-best? Ik geloof dat het kleurtje wel overeen komt met strawberry blonde, maar ik vind het wel wat weghebben van kuiken-geel :')

Wat is nou een goede repair-shampoo om mijn haar de komende 2 weken wat op te krikken voor de volgende intensieve bleek-sessie?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-03-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:37

Geen shampoo die je hierbij helpt, gebruikt je kapper geen Olaplex? Sowieso je haar nu niet wassen, laat het maar even bijkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:48

Geen idee wat mijn kapper allemaal gebruikt heeft haha :+

Ik weet wel dat het door de 10 jaar henna extreem onvoorspelbaar is wat mijn haar zou doen, en dit is al 2 stappen lichter dan dat mijn kapper van de eerste keer verwacht had! Het is (gelukkig) ook niet groen geworden ofzo :D
Ik ben nu dezelfde kleur als onze rode poes :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:51

Huh? Hoe kun je dat niet weten? Ik zou toch op z'n minst wel willen weten of mijn kapper iets haarbesparends erin gooit alvorens hij het in de bleek zet.

In ieder geval zou ik een kapper zoeken die Olaplex gebruikt tijdens het ontkleuren en daar de thuisbehandeling van meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:59

Mijn kapper gebruikt wel haar-besparende producten, er is dan ook een laag percentage peroxide gebruikt, maar als er een thuisbehandeling bij Olaplex hoort heeft ze dat niet gebruikt.
Mijn kapper gebruikt de producten van Oolaboo en Kevin Murphy.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:02

Nee er hoort niet per definitie een thuisbehandeling bij, stap 3 is gewoon extra. Maar je weet het niet, ik vind dat knap stom.