Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:13

@ Time, volgens mij heb ik dezelfde als jij nu gekocht. Er is vanmorgen een doos bezorgd, straks eens kijken of ik mijn man eens lief aan kan kijken om het op te zetten voor me.

@Marlies, hopelijk kan je eigen huisarts een beetje meedenken. Want dat de bloeduitslagen niets laten zien dat afwijkend is, betekent nog niet dat er niets aan de hand is. Het kan heel goed hormonaal zijn, maar ik hoop dat de overgang toch nog even op zich laat wachten. En misschien is het wel een combinatie met werk wat onbewust veel energie vraagt. Ik heb ooit een burn-out gehad en ik kon letterlijk niet meer mijn bed uit komen op een goede dag. Heb je binnenkort niet toevallig een vakantie staan? Dat je kunt kijken of je van een andere omgeving en even niets moeten een beetje opklaart in je hoofd?

Het lijkt zondag mooi weer te worden. Ik heb zin om ergens anders te fietsen dan het gewoonlijke Gooische Natuurreservaat. Ik heb behoefte aan andere bomen. Eens kijken of ik mijn man zover kan krijgen om de fietsen op de auto te knopen en ergens naar toe te rijden. Want ook al ziet het er uit alsof ik heel mans ben, afsteunen op een stuur lukt, maar ik kan de fiets niet op een fietsendrager tillen en ook met het pakken en opbergen van de gravel heb ik hulp nodig. Ik sta gewoon aanwijzingen te geven in de deuropening :))

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:48

@Maaike, die vakantie heb ik in oktober gehad, ik had idd dezelfde hoop, maar helaas....
Idd zeggen die bloeduitslagen niets over het hormonale deel, ben ook een dagdeel per maand uit de running tegenwoordig, dus daar moet is goed naar gekeken worden. Die arts is een vent, maar wel een goede in mijn ogen, zelfs voor dit soort vrouwenzaken haha.

Jaaa lekker naar de Veluwe of zo, nu met het herfstbos en hopelijk zondag een zonnetje is dat toch gewoon verwennerij. Hopelijk is je vent er voor te porren!

Wij gaan vanavond ff lekker een paar uurtjes sauna meepakken. Goed voor mijn lijf en geest :P

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 17:09

@ Marlies: hm onbevredigend dat er niets uit het bloed kwam. Hopelijk kan de huisarts hormonaal wel iets vinden, zodat je in ieder geval weet waar je aan toe bent. Sauna klinkt heerlijk <3

@ Maaike: jouw kerstman komt vroeg dit jaar met je Tacx :D

Ik zag ook de droge voorspelling voor zondag, ik probeer zeker tijd te maken om een rondje buiten te doen :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:22

Ik ben heel druk de black Friday deals van Mantel in de gaten aan het houden. Die hebben in aanloop daarnaartoe nu al elke dag een paar dingen alleen die dag in de aanbieding. Ik verwacht niet dat de Tacx daar al bij zit maar hoop er toch op :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:49

Daar issie dan!!!

Afbeelding

Ik ben echt even 2023 ingeschoten zo. Ik fietste op een hele oude, mechanische en analoge Tacx en nu is daar dus een soort showpony. Hij beweegt een beetje mee waardoor ik geen dooie doos kreeg net en het armpje vond het ook fijn, hij simuleert wegdek, hij simuleert klimmen en dalen en hij kan waarschijnlijk nog veel meer.

Mijn vriend heeft nu weer een hekel aan mij <<) . Op de een of andere manier weet ik het iedere keer voor elkaar te krijgen om voor hetzelfde bedrag of marginaal meer als hij betaald voor gewone spullen, het luxere model te krijgen. Getuige de twee carbon fietsen en deze Tacx. Nu wil hij er ook een en zit er over te denken om zijn huidige Tacx te verkopen. Hij kan het niet hebben _O-

@IMAY, ik weet niet wat je budget is, maar dit model is nu bij futurumshop enorm in de aanbieding omdat hij er uit gaat.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:29

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Hoppa , en al in gebruik !
Ja , hij is echt gaaf . De eerste keer schrok ik me rot toen de Tacx het wegdek simuleerde _O-
Dacht dat hij kapot was .

Veel plezier ermee .

Trouwens wel gezellig fietsen zo naast elkaar .

Is idd dezelfde prijs als ik bij mantel betaald heb .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:59

Wat een leuk shirtje heb je trouwens aan!

Succes ermee!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:20

Gaaf Maaike :D Leuke setup ook!!

Nog Bokkers die vandaag de fiets op gestapt zijn?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:44

Nee hier uiteindelijk gekozen voor een flinke boswandeling van ruim 14km. Scheelt weer fiets wassen :+

Tof Maaike *\%/* super mooi zo. Dat gaat je vent geld kosten haha.

Jij wel gefietst leeslampje?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:53

Ik ben samen met mijn vriend naar Loenen afgereden om daar een rondje op de gravelfietsen te fietsen. Wat was het mooi met het zonnetje en al die herfstkleuren. Al was deze route wel op het maximale wat ik op dit moment kan. Best wat stukken met mul zand, wat klimmetjes, en hele zware bospaden. Mijn arm hield het wel aardig, maar ik was zo moe op het eind dat mijn hoofd echt super overprikkeld raakte. Een route volgen werd uitdagend :') . Gelukkig de auto weer teruggevonden!

Vanavond lig ik uitgeteld op de bank O:) .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:02

leeslampje schreef:
Gaaf Maaike :D Leuke setup ook!!

Nog Bokkers die vandaag de fiets op gestapt zijn?

Yea *\o/* :j
Ben met een vriendin een rondje easy wezen fietsen .
Het was fantastisch weer voor de tijd van het jaar .
Op het eind nog lekker koffie met appeltaart.
En het gezicht van Nijmegen bezocht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:07

Die appeltaart :9k :wow:

Nadeel aan gravel, je komt weinig tegen. In ons geval moesten we het doen met een broodje kroket.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:20

Onze pauze plaats was helaas dicht, besloten feestje. Konden alleen een kop koffie krijgen buiten, vriendelijk bedankt en ff om gegaan via de AH voor lekkere broodjes.

Fijn weertje vandaag idd!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 07:28

@Marlies ; Zo dan , dat is een flinke boswandeling .
Daar is ook niets mis mee .

We hebben effe buiten gezeten , bij zo,n gashaard <3
Dan konden we goed de fietsen in de gaten houden .

Afbeelding
En ze hadden allemaal fleece dekens buiten liggen , lekker gezellig .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 07:45

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 08:19

Yes ik! Alleen nu op vakantie, dus ik kan eind november/begin december pas op jacht.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:59

Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik voor de Tacx Neo 2T 2850 wil gaan voor €799 bij Futurumshop, of voor de 2875 met assecoirepakket voor €1097. Als ik de waarde van de extra's op tel dan maakt dat het verschil in prijs wel goed, maar aan de andere kant heb ik al een hartslagmeter en hoe veel ga ik werkelijk baat hebben bij die motion plates zegmaar...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:57

Ik heb die neo2t nu een paar dagen en ik ben er echt heel blij mee. De motionplates had ik ook voor gekeken, maar dat werd me toch iets te prijzig. Ik had het budget op ongeveer 700 euro gezet, en toen was het geld wel op.

Ik weet niet hoe lang je bent, maar je mag hem wel uittesten hier. Moet je alleen wel op mijn fiets passen (het opbouwen was even een dingetje, wisselen doe ik liever niet).

Gisteren goed nieuws gekregen van de neuroloog: zij hoeft me niet terug te zien! *\o/* . De orthopeed was wel blij verrast van de vooruitgang van de afgelopen weken. Er gaat een echo gemaakt worden om te zien wat die heftige pijnklachten veroorzaakt bij het zijwaarts heffen van de arm. Minder nieuws was dat ze niet denkt dat ik ooit nog zal klimmen, ze hoop dat mijn arm voor dagelijks leven functioneel zal worden. Het letsel is ernstig. We gaan het zien, ik zal ervoor blijven vechten. I’ll prove them wrong. Ze hadden ook niet verwacht dat ik alweer kon fietsen.

En een collega heeft super meegedacht over mijn reïntegratie. Ik ga onderwijsdingen opzetten op de afdeling voor de studenten. Dat kan ik al wel én ik vind onderwijs super leuk!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:18

Imay, ik kan je daar niet mee helpen. Maar lief aanbod van Maaike om daar is te testen.
Maar dus wel serieus ook met een Tacx aan het kijken?

Maaike wat fijn! Ondanks het klim nieuws, toch een positief bericht.
Hoop zo dat ze je klachten qua heffen kunnen verminderen, lijkt me ontzettend frustrerend. Maar verder heb je zo te lezen een goede positieve vibe te pakken.

Hier gisteren naar de HA geweest. Die wil een half jaar een pil voorschrijven en dan kijken of dit verlichting brengt. Nu mag dat niet zijn wat ik vroeger had (bijwerkingen niet tof) en wat hij wel wil heb ik een contra indicatie voor ivm mijn moeder die voor haar 50e een longembolie heeft gehad. Dus hij gaat alles overleggen met de gyn en dan hoor ik meer.

Bidden jullie mee voor droog weer vanmiddag, zodat ik ff lekker op de fiets kan?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:06

Ik probeer die positieve vibe telkens weer op te zoeken. Er zitten best heel wat verdrietige en gefrustreerde momenten tussen, maar die mogen niet de overhand nemen. Daar wordt het niet beter van, daar wordt ik niet leuker van en dat is niet wie ik ben of wil zijn. En ik kan al veel dingen wel!

Ik snap dat je niet helemaal zit te wachten op een anticonceptiepil. Als het overgangsgerelateerd zou zijn, zou een doorverwijzing naar een gynaecoloog niet een optie zijn? Of zou het daar misschien helemaal niets mee te maken hebben?

Ik bid voor je mee!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:18

Blijkbaar is een pil juist de oplossing, ook bij de overgang. Of spiraal maar dat drama ga ik niet meer aan :o
Hij wil wel kijken naar een pil met 1 van beide hormonen laag qua gehalte om te voorkomen dat ik weer allemaal bijwerkingen krijg.
Voelde me echt wel gehoord en er is goed meegedacht. Vind het ook sterk dat hij durft uit te spreken dat hij niet 100% zeker is en ruggespraak met de gyn wil houden. Denk dat ik dus hier voorlopig wel goed zit en sta zeker open om het te proberen, alleen niet de standaard Mycrogynon 30 zeg maar.

Zie net een oproepje van 1 van de meiden waar ik mee fiets om hier aan mee te doen:
https://www.nltourrides.nl/gravelty-rudolph/partner/5/

<|- _O-

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:32

Ohhhh, wat leuk! Ik wil spontaan meedoen. Al ben ik bang dat 60 kilometer echt te lang gaat zijn voor mijn huidige staat van verval. Afgelopen weekend 40 gedaan op de Veluwe en ik lag er echt helemaal af. Ik was de laatste 5 kilometer zo moe dat mijn brein niet meer wilde meewerken. Ik geloof dat 2 uur iets doen (fietsen, werk, huishouden) momenteel de max is van wat lukt achter elkaar.

Damn those hormones. We kunnen er niet zonder, maar af en toe... Ik ga zelf ontzettend slecht op hormonen in welke vorm dan ook. Maar je moet wat! Ik hoop voor je dat het de problemen oplost of verlicht. Wat zo moe en lusteloos zijn dat is gewoon poedersuiker.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:35

Oh ik zie een gezellig warm vuurtje en taart voorbij komen :9

Gravelty Rudolph ziet er heel leuk uit zeg! Die foute wielerjacks zijn briljant _O-

MarliesV ik bid mee voor droog weer vandaag! Hier zie ik blauwe lucht (tussen de wolken door). Hopelijk bij jou ook. En het klinkt alsof je huisarts je heel serieus neemt, wat fijn. Goed dat hij het dubbel checkt met de gyn. Hormonen...

Mijn Tacx heeft connection issues met Zwift. Binnenkort maar dat hele ding opnieuw installeren, firmware updaten, opnieuw kalibreren etc. Hopelijk verhelpt dat het.

Ik mopper er wel over hoor, want echt AL mijn tech gaat ineens tegelijk stuk! Oordopjes, hartslagmeter, sporthorloge, blender etc. En mijn telefoon en tablet zijn bijna onbruikbaar geworden omdat ze zo oud zijn met oude software. Gelukkig staan black friday, cyber monday en kerst voor de deur. Misschien kan ik wat cadeau vragen of goede deals scoren :7

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:46

Bedankt voor het aanbod @Maaike maar ik heb vanochtend de knoop doorgehakt en gekozen voor het model van €799, en niet voor de net iets nieuwere versie met extra's die ik toch niet nodig heb. Als het goed is wordt ie morgen al geleverd, en dan ga ik denk ik vrijdag of zondag met mijn fiets naar Mantel en daar alle dingen halen die ik er bij nodig heb/ wil hebben want ik heb nu een beetje budget over om naast een cassette bijvoorbeeld ook een trainermat en dat soort dingen te halen...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:50

Sakura789 schreef:
Yes ik! Alleen nu op vakantie, dus ik kan eind november/begin december pas op jacht.

Jammer , er zitten mooie aanbiedingen tussen .

IMAY1990 schreef:
Bedankt voor het aanbod @Maaike maar ik heb vanochtend de knoop doorgehakt en gekozen voor het model van €799,

Goede keuze Imay *\o/*
Dan zou ik idd voor de Tacx mat gaan .
Heb zelf ook eerst een goedkopere overwogen , maar ben blij dat ik toch voor de originele ben gegaan .

maaikemuis schreef:
Gisteren goed nieuws gekregen van de neuroloog: zij hoeft me niet terug te zien! *\o/* . De orthopeed was wel blij verrast van de vooruitgang van de afgelopen weken.

En een collega heeft super meegedacht over mijn reïntegratie. Ik ga onderwijsdingen opzetten op de afdeling voor de studenten. Dat kan ik al wel én ik vind onderwijs super leuk!

Dat is goed nieuws ... *\o/*

Trouwens , las ooit eens op het triatlon forum dat iemand zelf een motion plate had gemaakt .Zal eens kijken of ik dat terug kan vinden .

Hey , misschien kunnen we op Zwift een Bokt groep maken ?
En 1 x per week samen een training 7 social ride doen ?

Grappig die Gravelty Rudolph....maar heb geen gravel bike .