Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:nee, juist niet. Op deze manier voorkomen ze juist dat gezinnen bij elkaar op bezoek gaan en heb je dus extra beperkingIk kan nu niet gezellig vrienden die samen zijn bij ons uitnodigen als ik me aan het advies houdt. Dus het beperkt meer dan alleen huishoudens, want dan zouden die mensen wel nog gewoon bij ons mogen komen.
Wat je daar van vindt is een tweede.
secricible schreef:nee, juist niet. Op deze manier voorkomen ze juist dat gezinnen bij elkaar op bezoek gaan en heb je dus extra beperkingIk kan nu niet gezellig vrienden die samen zijn bij ons uitnodigen als ik me aan het advies houdt. Dus het beperkt meer dan alleen huishoudens, want dan zouden die mensen wel nog gewoon bij ons mogen komen.
DuoPenotti schreef:Maar hoeveel maakt dat in besmettingskans uit?
Of ik nu alleen ergens kom of mijn vriend gaat mee.
Dikke kans als we besmettelijk zijn we dat alle 2 wel zijn. Of ik nu in mijn uppie mijn moeder besmet of wij doen dat beide, dan is ze toch wel de klos.
Sheran schreef:secricible schreef:nee, juist niet. Op deze manier voorkomen ze juist dat gezinnen bij elkaar op bezoek gaan en heb je dus extra beperkingIk kan nu niet gezellig vrienden die samen zijn bij ons uitnodigen als ik me aan het advies houdt. Dus het beperkt meer dan alleen huishoudens, want dan zouden die mensen wel nog gewoon bij ons mogen komen.
Mijn gedachtegang is dat iedereen die bij elkaar in huis woont elkaar toch wel besmet/besmet heeft. Dus dat virus haal je dan toch wel binnen... Zie jij dat anders?
SusanH schreef:Ik vind die 1 persoonsregel steeds moeilijker. Ik wil graag als gezin weer ergens op visite kunnen. En dat zegt veel voor een huismus als ik.
DuoPenotti schreef:Maar als je 1 gezin als regel stelt, dan kunnen ouders met hun 2 kinderen bij oma op bezoek.
Maar een grote verjaarspartij kan dan nog steeds niet.
Nu word oma te gast gevraagd om bij dezelfde mensen op bezoek te komen.
Vayo schreef:sommigen slaan dan ook wel erg door wat regels betreft...Klopt, maar voor sommigen wordt het dan wel erg eenzaam. En ik mis ook enorm het perspectief wanneer dit veranderd. Ik vind het vooral voor mijn 13 jarige erg verdrietig. 3 maanden geleden was ze 12 en had het allemaal nog wel gemogen.
Haar beste vriendinnetje uit de klas mag zelfs echt helemaal niemand meer zien. Die woont bij opa en oma en de angst is daar zo groot. Ik heb voorgesteld dat ze bij ons huiswerk mocht komen maken op mijn werkdag. Dan is ze dus alleen hier met mijn dochter. Maar dat mocht ook niet.
Sheran schreef:#secredible: ja, dan snappen we elkaar weer. Als mensen hun bezoek uitstellen is het natuurlijk alleen maar mooi.
Ik vind de 1-personeel maar lastig. Sinds maart zag ik eigenlijk maar 2 mensen, maar altijd samen (we zijn een klein vriendengroepje). Dat kan nu niet meer. En ik merk dat bevriende stellen nu ook hun bezoek uitstellen. Volledig begrijpelijk uiteraard, maar als single wel heel k*t. Ik heb nu nog even mijn werk waarbij ik mensen zie in de wandelgangen, maar op persoonlijk vlak gaan er weken voorbij dat ik niemand zie en spreek. Het langst was 6 weken en dat hakt er wel in hoor. En ben dan wel een beetje moeilijk: ben vrij introvert en beleef niet echt plezier aan random mensen, hoe goed bedoelend ook. Ik mis gewoon die paar mensen bij wie ik een beetje mezelf kon zijn en waar ik mee kan lachen.
Pandora2 schreef:Spuit 11 hier hoor, maar wat is de grond waarop die avondklok bij jullie moet afgeschaft worden ?
Ik hoorde het net op het nieuws hier, maar ze gaven verder geen uitleg.
lenaa_tje schreef:Nou hier de eerste leerlingen thuis na contact met een besmet iemand tijdens een schaatsfeestje vrijdagDit was dus waar ik mij dus al wat druk over maakte.
secricible schreef:Pandora2 schreef:Spuit 11 hier hoor, maar wat is de grond waarop die avondklok bij jullie moet afgeschaft worden ?
Ik hoorde het net op het nieuws hier, maar ze gaven verder geen uitleg.
De wetgeving waarop het gebaseerd is had nooit gebruikt mogen worden. Het is nu als een spoedmaatregel ingevoerd en dat had niet mogen gebeuren.
bigone schreef:secricible schreef:
De wetgeving waarop het gebaseerd is had nooit gebruikt mogen worden. Het is nu als een spoedmaatregel ingevoerd en dat had niet mogen gebeuren.
Dat had wel gemogen wanneer er niet eerder over gepraat zou zijn en niet zolang voorbereid, vandaar dat er niet over noodmaatregel gesproken kon worden via de noodwet.
Rechter zegt niets over de werkzaamheid van de avondklok alleen de weg er naar toe was verkeerd.