Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Eind vorige week was het echt overal heel rustig. Maar nu de scholen dicht zijn en iedereen thuis werkt vind ik het overal echt superdruk, in winkels, in bossen, op straat. Snap dat niet. Mensen doen net of het een soort vakantie is. En wel balen als door dat soort gedrag straks echt alles dicht gaat en je als je wel op let helemaal niks meer mag.
Pandora2 schreef:blensink schreef:Spanje sluit de grenzen vanaf 00.00h
Dat lijkt mij zeer verstandig. Er zullen nog landen volgen.
DubbelDun schreef:Als een gastheer niet of weinig ziek wordt is het ook niet zo'n ramp dat het zich wijd verspreid.
Emmaa_ schreef:Bloodymary schreef:Eind vorige week was het echt overal heel rustig. Maar nu de scholen dicht zijn en iedereen thuis werkt vind ik het overal echt superdruk, in winkels, in bossen, op straat. Snap dat niet. Mensen doen net of het een soort vakantie is. En wel balen als door dat soort gedrag straks echt alles dicht gaat en je als je wel op let helemaal niks meer mag.
Je kan ook gewoon prima het bos in. Sociaal isolement betekent niet dat je nooit meer naar buiten mag, het betekent gewoon dat je beter even niet met tien mensen in een flatje kan gaan zitten en dat je niet na je wandeling op het terras moet neerploffen met maar 10 cm tussen jou en de persoon naast je. Juist met de sluiting van de scholen is het belangrijk dat mensen waar mogelijk en veilig gewoon naar buiten blijven gaan, anders vliegen je kinderen (en jij zelf ook) straks tegen de muren op.
Cookies schreef:Hier zaten groepen jongeren in het dorp op bankjes ijs te eten.
DubbelDun schreef:imaudy schreef:Als ik het goed begrijp van minister Bruins willen ze Nederland niet op slot doen, omdat je dan een grotere golf besmettingen krijgt als het land weer open gaat. Ze willen dat het volk er wat immuun voor wordt. Dat kan alleen met best veel besmettingen. Nou fijn dan..elnienjo schreef:Nu wordt het Darwinisme. De kwetsbare en/of verstandige mens moet zich nu gewoon blijven isoleren terwijl die hordes dagjesmensen corona oplopen en daardoor het groepsimmuunsysteem versterken.
Maar de mensen die zich isoleren zullen nooit immuun worden, dus wat schieten die er mee op.
Bloodymary schreef:Emmaa_ schreef:Je kan ook gewoon prima het bos in. Sociaal isolement betekent niet dat je nooit meer naar buiten mag, het betekent gewoon dat je beter even niet met tien mensen in een flatje kan gaan zitten en dat je niet na je wandeling op het terras moet neerploffen met maar 10 cm tussen jou en de persoon naast je. Juist met de sluiting van de scholen is het belangrijk dat mensen waar mogelijk en veilig gewoon naar buiten blijven gaan, anders vliegen je kinderen (en jij zelf ook) straks tegen de muren op.
Ja daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in, klinkt logisch. Het is meer dat ik het zelf irritant vind denk ik, maar dat doet er helemaal niet toe.
Sybelle schreef:DubbelDun schreef:Of juist niet... met een virus kun je alle kanten op...
In het college zeiden ze dat een virus het meest gebaat is bij gastheren die kunnen verspreiden. Dat is niet het geval als de gastheer te ziek wordt of dood zou kunnen gaan. Eigenlijk is het voor een virus beter als de gastheer niet ziek wordt. Dat een gastheer dat wel wordt noemde hij zelfs ‘een bedrijfsongevalletje’.
En dat er nu twee mutaties bekend zijn van dit corona virus en het het meest waarschijnlijk was dat het deel dat alleen verkoudheid veroorzaakt het overneemt van de ander of verder muteert. Omdat die het makkelijkst verspreid.
Edit:** disclamer. Zo heb ik het begrepen. Volgens mij is het nog wel te bekijken als iemand wil checken.
Sybelle schreef:DubbelDun schreef:Als een gastheer niet of weinig ziek wordt is het ook niet zo'n ramp dat het zich wijd verspreid.
Dat is dus wat de virologen verwachten, dat het muteert en over een tijd een gewoon verkoudheidsvirus wordt. En de kans dat het onschuldiger wordt is groter dan dat het heftiger wordt na mutatie.
Dus op termijn zou het dan niet zo’n ramp meer zijn.
Heftiger worden is Hollywood scenario over het algemeen.
Erretje schreef:Ergens kwam ik een vraag tegen of een paard dit over kan nemen van de mens, maar ik kan het niet meer terugvinden![]()
Paarden hebben een 'eigen' Coronavirus... http://paarden.nu/coronavirus-bij-paarden-het-equine-corona-virus/
Femke_Tweety schreef:Sybelle schreef:
In het college zeiden ze dat een virus het meest gebaat is bij gastheren die kunnen verspreiden. Dat is niet het geval als de gastheer te ziek wordt of dood zou kunnen gaan. Eigenlijk is het voor een virus beter als de gastheer niet ziek wordt. Dat een gastheer dat wel wordt noemde hij zelfs ‘een bedrijfsongevalletje’.
En dat er nu twee mutaties bekend zijn van dit corona virus en het het meest waarschijnlijk was dat het deel dat alleen verkoudheid veroorzaakt het overneemt van de ander of verder muteert. Omdat die het makkelijkst verspreid.
Edit:** disclamer. Zo heb ik het begrepen. Volgens mij is het nog wel te bekijken als iemand wil checken.
Klopt, is een bekende theorie dat dit zo werkt.
Gastheer dood: virus wordt niet meer gekopieerd. Dus gaat niet verder.
Dus niet ernstig ziek maar véél kopieën is het voordeligst, als je kijkt naar het idee dat genen 'doorgegeven' willen worden.
Zat hij in het college van Raoel Groot, universiteit Utrecht?
Dan is dat even langs mij heengegaan.
Kan, want deze theorie is mij bekend, dus dan sla ik hem niet meer zo bewust opnieuw op.
Als hij in een ander college zit, ben ik benieuwd welke, want dan wil ik die ook graag zien!
Emmaa_ schreef:Vanuit meerdere plekken op de wereld worden ondertussen gevallen van herbesmetting gemeld. Helaas betekent het vroeg gehad hebben dus niet per se dat je er immuun voor bent, misschien maken sommige mensen niet genoeg antilichamen aan. Ik zou hoe dan ook gewoon voorkomen dat je het krijgt. Er liggen ook veel jonge en verder gezonde mensen op de IC aan de beademing, ik bedank daar echt heel vriendelijk voor.
raket schreef:Emmaa_ schreef:Vanuit meerdere plekken op de wereld worden ondertussen gevallen van herbesmetting gemeld. Helaas betekent het vroeg gehad hebben dus niet per se dat je er immuun voor bent, misschien maken sommige mensen niet genoeg antilichamen aan. Ik zou hoe dan ook gewoon voorkomen dat je het krijgt. Er liggen ook veel jonge en verder gezonde mensen op de IC aan de beademing, ik bedank daar echt heel vriendelijk voor.
Heb je daar een bron van? Ik wilde namelijk op de cohort afdeling gaan werken als ik hier ooit nog eens van opknap. Maar herbesmetting zou naar zijn. Ik hoor alleen berichtgeving over mensen die toch nog ziek waren. En hoe stellen ze herbesmetting vast? Kweken is niet betrouwbaar meer voor mij zeggen ze hier.
Ik word niet zieker. Maar ook niet beter. Dus lig nog steeds gestrekt.