Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:57

Echt heel goed gedaan! Lekker genieten van je prestatie en de mooie bling.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:04

Wat een mooie prestaties weer allemaal! Lekker doorgerend ook Dilan.

En sterkte SV met je zus. Wat vervelend die onzekerheid.

Ik ga even in meeleesmodus. De laatste twee weken weinig hardgelopen. Misschien pak ik nog eens een klein rondje, maar verder wordt het weer opbouwen na m'n zwangerschap denk ik.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:32

@ Dilan: ik loop eigenlijk het liefst 's ochtends. Nu moet ik nog wandelen en dan is het stom, maar als ik gewoon kan lopen vind ik 6u ideaal om weg te gaan. Zelfs in de winter, dan slaapt iedereen nog en is het heerlijk rustig overal...

Da's trouwens idd een onlogische startvolgorde!
Hoewel het bij de Antwerp 10 Miles ook zo is hé, eerst de short run en pas na de middag de 16. Nooit echt bij stilgestaan omdat het altijd al zo geweest is, maar 't is idd gek.

Gefeliciteerd met je PR, super!! Hardlopen en drinken uit een beker kan ik ook niet, dan zit 't water overal behalve in m'n mond.

@ SV: ik hoop dat ze je zusje snel kunnen helpen! Op zich heel fijn dat ze haar nu zo goed binnenstebuiten keren, maar ik snap heel goed dat je gewoon antwoorden (en vooral oplossingen) wil. Ik duim met jullie mee. Hou je ons op de hoogte?
Mooie foto's zag ik ook weer langskomen.

@ Mama3: fijn gelopen, goed bezig! Ook een mooi plaatje, daar zou ik ook voor stoppen!

@ foxy: knap gelopen!!! Super gedaan!

@ Fenn: veel meeleesplezier ;-) Wanneer moet je bevallen?

Ik ging vanochtend voor het eerst weer mijn "normale" rondje van 's morgens, is 4,5 km. Uiteraard weer lopen-wandelen en op 't einde gewoon een paar minuutjes extra gewandeld. Was gezellig en zowel de hond als ikzelf zaten onder 't slijk. Oh well, what can you do?

Vanaf januari wil ik graag met een vriendin de "Tour de Kempen" gaan lopen. Vanaf 12 januari start dit, het is een reeks van 10 natuurlopen op verschillende locaties in de Kempen. Allemaal lekker dichtbij voor mij dus. Er zijn diverse afstanden, de voorwaarde is dat je in januari 5 km kan wandelen of lopen, maar daartegen moet dat lopen lukken hé. Vanaf donderdagochtend kan je dan zelf op de locatie van die week gaan lopen als je alleen wil, en op zondag is er dan telkens een georganiseerde loop op dat parcours. Voor elke locatie zijn er diverse afstanden, dus dan kan ik nog wat kijken wat lukt, mss als er eens 7 of 8 tussen zit dat dat daartegen ook wel weer kan. Je krijgt er een schema bij als je dat zou willen ook.
Wij zouden dan op onszelf lopen op vrijdag telkens. Mijn vriendin loopt een stukje trager dan ik normaal, dus da's voor mij wel goed :+ Dan kan ik rustig wat opbouwen en kom ik toch eens ergens anders. Leek me een tof initiatief wel!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:45

Memuska, dat klinkt superleuk! Ik hoop dat je daar aan mee kunt doen tegen die tijd. Ook dat er diverse afstanden zijn, dat je alleen kunt lopen of samen, dat is fijn.

De uitslag van de scans zijn gelukkig goed. Niks extra raars in het hoofd.
Nu is er weer ruggemergvocht afgenomen om ontstekingswaardes te vergelijken met de vorige twee keren. Ze weten nog niet helemaal waar ze naar zoeken, het kan dat dit bij het verloop van de hersenvliesontsteking hoort, maar het kan ook iets anders zijn. Ze vroegen bijvoorbeeld ook of ze in contact is geweest met wilde dieren en dergelijke. Morgen krijgt ze de uitslag van dat ruggemergvocht.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:02

Pff, klinkt nog steeds heftig Supervixen, ik hoop dat er morgen meer duidelijk wordt en dat het meevalt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:12

Voelt je zus zich al wat beter SV?

Memuska, dat klinkt super leuk! Ik ben zondagavond gelijk online beginnen speuren naar andere loopinitiatieven om volgend doel te zetten: zondag 7 november is hier de havenland run&walk en daar kan ik mooi de 8 km inschrijven. Ook tof om in de haven en aanpalend natuurgebied en fort St Marie te lopen! Voor de rest vind ik niks leuk in de buurt. Met de familie lopen we de corrida in Leuven eind december maar dat is ook "maar" 8 km. Hoor mij, ik kon op 1 juli nog geen km rennen voor geld...

Heb ook gekeken naar urban trail, maar dat zegt me gewoon veel minder. Ten eerste nemen ze geen tijd op, en ten tweede heb je kans op gedrum bij bepaalde punten, en als je doorloopt mis je waar je naar kan kijken qua gebouwen/interieur etc.

Dilan, dikke proficiat met je PR!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:03

Hopelijk knapt je zus snel op SV en is het allemaal niets erg.

Memuska: mooie vooruitzichten! Ik ga dat sebiet eens opzoeken zi die Tour. Voor mij wel erg ver maar mss wel leuk voor 1 of 2 lopen.

Vandaag voelde ik me super tijdens het lopen, viel de tijd best tegen :’) ik kan dat dus echt van geen kanten inschatten e :D niet erg verder hoor want ik heb erg genoten in het gouden uur met wat regen erbij Halfweg :) en ik ben nog maar 4 weken weer een beetje bezig dus alleen maar goed :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:44

Memuska, gave plannen :j :D

SV, fijn dat er op de scans niks geks gevonden is. Maar alsnog duimen draaien voor je zus zo te lezen.

Poes, ik kan dat ook nooit goed inschatten hoor. Gisteren viel het me vrij zwaar door mn benauwdheid, maar de tijd viel dan weer heel erg mee.
En soms loop ik super fijn, op datzelfde tempo, of vlotter :')
En het voelt ook wel eens loodzwaar, terwijl het tempo achteraf dan heel laag blijkt te zijn geweest

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:36

Hier lijk ik op het moment 's avonds lekkerder te lopen dan 's ochtends vroeg, was eerder juist andersom.

Net ook echt heerlijk gelopen met de hardloop club. 5 x 1,5 kilometer met 6 min/km en steeds tussendoor een circuitje met allerlei kracht en coördinatie oefeningen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:24

Klinkt als een fijne training @Gaucho :j daar zou ik ook wel fijn op gaan.

Sterkte Supervixen met je zusje. Hopelijk gauw positiever nieuws.

Ik liep zondag een rondje, flink doorgelopen. 10km PR, maar telt ook weer niet helemaal, want ik moest meerdere keren even stoppen voor verkeerslichten. Maar als met al liep ik 50:57 *\o/* Best wel heel tevreden over. Binnenkort maar eens kijken of ik een evenement kan vinden, waar ik het voor het echie kan testen, haha..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:38

@ SV: ik blijf duimen voor je zusje! Hopelijk weten ze snel meer en is haar hoofdpijn ook gauw onder controle.

@ foxy: die lijkt me ook leuk! Maar voor mij nu nog wat ver.
Urban trail vind ik altijd wel leuk voor de beleving maar ik heb mijn ticket nu ook laten terugbetalen gezien de omstandigheden. Welke regio zoek je precies?

@ poes: klinkt goed! De kalender staat nog niet online, maar 'tis normaal Turnhout, Arendonk, Kasterlee, Retie, Mol, Geel, Westerlo, Rijkevorsel, Herentals, Merksplas. Voor mij dus wel iets dichterbij ;-)

@ gaucho: klinkt leuk! Hoe vaak ga je daar lopen?

@ MuSLi: knap seg! Proficiat!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:25

Nog geen goed nieuws, ontstekingswaarden zijn verdubbeld. Ze heeft ergens een infectie, maar weten niet waar. Kan nog een hele tijd duren voor ze dat vinden.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:50

Jemig wat een rottigheid, beterschap voor je zus! Blijft ze voorlopig in het ziekenhuis?

Ik heb gisteravond tegen mijn vriend gezegd dat we maar op zoek moeten naar een 10km oud en nieuw loopje om aan mee te doen, hij was helemaal blij. Hij loopt zelf halve en hele marathons en hoopt al jaren dat ik wat vaker samen met hem wil gaan lopen :').

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:56

Balen zeg SV :(
Hoop dat ze snel vinden waar het vandaan komt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:06

Memuska ik loop elke maandagavond met de hardloop club.

Hier wel een urban trail op de agenda, die van Amsterdam.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:07

Die van Haarlem is ook leuk @Gaucho! :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:16

Maak het maar mee zeg. Elke dag is er een te veel met zulke hoofdpijn.

Memuska ik zit op de rand van O-Vl en Antwerpen.

Zotte planning:
Na de 8 km op 7 nov bij de havenland run& walk zal het 26 dec de eindejaarscorrida worden in Leuven, ook 8 km. Ik vind niets met 10 km rond die periode. Nu zit er met die corrida ook wat hoogtemeters in want is geen vlak parcours dus dat is ook weer winst in de training.

Het volgende is 12 feb de winterloop in Beveren waar ik op de 12 km zou willen inschrijven, maar ik vond ook een Valentijnsrun in het Rivierenhof in Antwerpen in het verleden dus misschien dat die in 2022 weer door gaat.

6 maart is er een naturarun in Westmalle met 14 km, maar het aantal vrije plaatsen is nog maar beperkt en vind het tricky nu al in te schrijven.

En 26 april is het dus de 10Miles met 16 km. Waarvoor ik ook absoluut wil voor trainen op hellingen. Desnoods rijd ik naar Vlaams-Brabant in het weekend.

Dat klinkt mooi op papier maar:
- Ik heb geen flauw idee waar ik mee bezig ben qua training. Ik loop nu eigenlijk maar gewoon mijn neus achterna. Vanochtend in 50 minuten 6 km gelopen (2 keer versnelling gedaan over 100 meter, voor de rest calma calma)
- Ik heb in 2013 mijn heupkop afgebroken (van paard gevallen) en die pin zit er nog in. Na de training vanmorgen voelde ik dat voor het eerst, dus toch uitkijken met belasting en minder op asfalt gaan lopen. In het weekend dus de auto in naar de Finse pistes in de buurt.
- Ik heb het idee dat mijn basistempo te hoog ligt, want ik kan gewoon niet in volzinnen praten. Is dat iets om in de gaten te houden? Na het lopen ben ik trouwens nooit uitgeput, ben wel moe maar moet me niet voortslepen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:58

Er zijn op internet veel schema’s/apps te vinden en ook info over hoe je een schema opbouwt. In het begin zou ik vooral kijken om 1 langer loopje, 1 korter wat sneller en 1 met enkele intervallen of heuvels te doen en dan per week maximaal 10% totale afstand erbij en om de 4 weken een rustiger week doen.
Voor pijntjes kun je ook kijken naar ondersteunende oefeningen (eventueel samen met een sportkinesist): balans, core en benen bvb.
Als een pijntje meer is dan een 3/10 of langer dan 48u aanhoudt zou ik sowieso een professional inschakelen.

Edit: ik heb een Garmin en volg meestal 1 van de Garmin coach programma’s. Je kiest een afstand en eventueel een doel tijd, je kiest een coach en vervolgens wordt je plan gemaakt dat zich ook wat aanpast naargelang je trainingen. Deze komen automatisch op je horloge.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:50

SV: ik hoop oprecht dat ze snel vinden waar het vandaan komt, wat een ellende! Mag je haar wel opzoeken?

@ gaucho: die Naturarun is werkelijk nog NOOIT uitverkocht geweest, ik liep die al een aantal jaar na elkaar en elke keer is het "plaatsen beperkt" en elke keer heb ik de dag ervoor nog ingeschreven dus 't zal wel geen vaart lopen. Ik doe daar normaal ook wel mee trouwens.

Die hellingen in de 10M vallen best mee hoor. Ik doe soms eens een brug and that's it.

Ik zou wel uitkijken met die heup, Finse piste vind ik zelf heel ongemakkelijk en pijnlijk.
Dat basistempo zou ik idd in de gaten houden, ik kan altijd nog een heel verhaal doen of een liedje zingen :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:19

Memuska schreef:
@ gaucho: die Naturarun is werkelijk nog NOOIT uitverkocht geweest, ik liep die al een aantal jaar na elkaar en elke keer is het "plaatsen beperkt" en elke keer heb ik de dag ervoor nog ingeschreven dus 't zal wel geen vaart lopen. Ik doe daar normaal ook wel mee trouwens.

Die hellingen in de 10M vallen best mee hoor. Ik doe soms eens een brug and that's it.

Ik zou wel uitkijken met die heup, Finse piste vind ik zelf heel ongemakkelijk en pijnlijk.
Dat basistempo zou ik idd in de gaten houden, ik kan altijd nog een heel verhaal doen of een liedje zingen :+

Merci! Hoe is dat parcours trouwens?

Ik liep verleden jaar ook al de hele start to run op Finse piste zonder problemen. Het zal iig beter zijn qua demping.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:57

Memuska: ik heb haar nog niet bezocht, want er mogen twee bezoekers per dag en dat zijn nu haar zoontje plus degene die met hem mee is. Of haar vriend. Wel bel en app ik. Alleen heeft ze vanaf vanmiddag al haar telefoon uit, ik hoop niet dat ze zich te beroerd voelt. Ik probeer het straks nog even.

Foxy, ik doe ook altijd maar waar ik zin in heb, ik loop zonder schema's.
Wat belangrijk is, heb ik gemerkt in de afgelopen jaren, is afwisseling. Wissel je afstanden af, maar ook je tempo per run. Doe eens een kort en snel loopje. De keer erna een langere loop op relaxed tempo, loop een keer met wat korte sprints of pak juist heuvels mee. Of loop een keer op het onverharde.

Morgen doe ik een laatste loopje op de weg voor mijn 50km van zaterdag.
Ik merk dat de spanning rondom mijn zusje me veel energie kost en dat maakt dat ik me nu al wel zenuwachtig voel als ik aan zaterdag denk. Ben de afgelopen dagen heel erg moe en niet helemaal fit. Ik ga al extra vroeg naar bed om rust te pakken. Ik hoop maar niet dat ik ziek word, ik werk momenteel ook tussen de snotterende kinderen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:11

Foxy, ik heb datzelfde probleem met mijn basistempo. Heb helaas geen tips. :n

SV, goed om even je rust te pakken idd. Spanning en vermoeidheid gaan niet goed samen.

Ik heb vanavond een semi-trailrun gelopen. Deels op het asfalt, deels onverhard.
Liep heel fijn, tempo was laag, maar toch blijft mn hartslag hoog (gemiddeld 168, terwijl ik dus ook korte stops heb voor foto's)

Vind dat echt super frustrerend, omdat ik dus niet het gevoel heb dat ik me flink inspan...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:09

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:56

Bedankt voor de link! Gelijk gedaan!
Wat lijkt me dat verschrikkelijk... Gaat het met haar zelf wel goed? En haar familie en dieren? Weet je daar iets van?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:21

Mens en dier zijn blijkbaar ok aldus de tekst bij de crowdfunding. Ze heeft nog een topic geopend om iedereen te bedanken.