Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:48

xNavatu schreef:
Ja dat moet ik ook maar ach dan beweeg ik nog wat :+

Hahaha dat is dan ook wel weer zo :P

Nou scheelt t bij mij al dat ik staand/ lopend werk doe. Als ik dat niet zou doen, dan waren er het afgelopen jaar heel wat meer kilo's bij gekomen denk ik zo :o

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:51

En het spoelt lekker je lichaam schoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:53

@ Pallatin: goedzo!!

Ik heb ook altijd een flesje water naast me staan. Dronk eerder ook altijd te weinig en nu drink ik vaak ook uit verveling :P

Lijstje van vandaag:

O: 260 gram magere yoghurt met 1 banaan
L: 2 tarwe boterhammen met sandwichspread
A: 3 tarwe boterhammen met sandwichspread
B: 3 uurtjes werken

Met dit lijstje kom ik op veel te weinig kcal uit, dus ik denk dat ik tijdens de lunch misschien ander beleg pak of een gekookt eitje eet. We hebben weinig in huis en mijn avondeten moet ik onderweg eten aangezien ik vanuit school gelijk ga werken.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:06

Ik merk ook dat ik te weinig drink. Maar vind water niet zo lekker. Gister maar een hoop thee gedronken :+

Mijn lijstje van gister :
O; 100 ml magere yoghurt met een banaan, kaneel en wat agave siroop.
Klein bekertje magere chocomelk.
T: 1 manderijn.
L: 2 kleine wraps met kruidenkaas, kipfilet en komkommer.
T: -
A: 150 gram aardappels, 100 gram gemengde groente en wat sla.
T: 1 manderijn en een blikje cola life.
B: enkel het wandelen op mijn werk.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:11

Thee is hetzelfde denk ik hoor!
Ik drink in het algemeen veel te weinig, ik kon echt makkelijk niets drinken, iets drinken was een uitzondering, serieus. Heb ook helemaal niet de gewoonte frisdrank te drinken ofzo, dronk gewoon niets een hele dag! Heel ongezond eigenlijk! Heb nu ook braaf mijn fles water mee naar het werk en dat helpt wel. Maar dat WC-lopen gaat inderdaad vervelen :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:12

Water vind ik ook niet heel lekker. Liefst drink ik chocomel of yoghi, maar das al helemaal slecht. Cola of fanta houd ik niet zo heel erg van. Vind vooral ice tea green lekker. En de spa rood met smaakjes. Vooral citroen en cassis variant vind ik lekker :j

Qua eten lust ik dan weer vrij veel. Alleen bietjes en zuurkool vind ik echt niet lekker en snijbonen zijn niet mn favoriet maar lust ik wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:14

Ik dronk eerder altijd ranja. Nu drink ik dit alleen nog maar bij het avond eten licht aangelengd. Voor de rest inderdaad ook veel thee.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:16

Ik dronk vroeger ook een hele dag niets.. meestal kwam ik er om 10 uur 's avonds achter dat ik nogniks gedronken had omdat ik hoofdpijn kreeg.. :+ Echt heel slecht..

Nu drink ik op stage minimaal 4 inmense glazen thee (zijn glazen van 0,4 liter), dus dat is al 1,6 liter bij elkaar :)) En dan heb ik ook nog een flesje water van een halve liter en die drink ik er tegenwoordig ook wel 3 per dag dus dat is ook al 1,5 liter :))

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:19

Pallatin schreef:
Net gewogen....-6 kg in totaal! *\o/* Laatste weegmoment was oudejaarsdag en toen was het -5,5kg....de oliebollen en lekkere hapjes zijn d'r weer af...strakke jurk gepast en zit al prima, dus dat is mooi....
Wel een lang weekend voor de deur, en dan heb ik meer moeite met goed eten dan als ik werk, goed opletten dus....ga ik ook die skyr eens proberen en weer eens granola maken

Wat goed! En dat in de decembermaand!

Ik drink het meest water maar ik drink ook cola Light (ook zo slechtttt)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:20

Ik heb een tijdje geleden een proefblikje coca cola life genomen. Maar die vond ik dus helemaal niet lekker. Dan maar een gewoom glas cola, heel af en toe als ik daar zin in heb. Is niet zo vaak :+

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:22

Ik drink altijd op werk heel veel thee en ik heb een fles water op mijn bureau staan die aan het eind van de werkdag leeg moet zijn.

Tot vorige week dronk ik ook elke dag 1 blikje cola light en thuis sap, maar vanaf maandag drink ik echt alleen nog maar thee en water.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:30

Aan thee zit nog een smaakje. Daarom krijg ik het makkelijker weg. Of spa rood dat is ook nog wel te doen.
Mag van mezelf tijdens een werk dag wel 1 blikje fris drinken. Gewoon voor t lekker :)

Mijn verwachte lijstje voor vandaag:
O : 150 gram magere yoghurt met ciazaad, lijnzaad, tarwezemelen, haverzemelen, kaneel en een halve appel.
T: -
L: 2 kleine wraps met kruidenkaas kipfilet en komkommer.
T: manderijn.
A: ? Eet mee op werk.
T: ? Ook nog geen idee

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:48

Ik drink zo'n 2 liter op een dag aan water. Soms heb ik van die dagen dat het mij heel makkelijk af gaat maar soms moet ik mijzelf er ook echt toe dwingen om het te doen :').
Voornamelijk water, heel soms afgewisseld met thee of rivella.

Pallatin schreef:
Net gewogen....-6 kg in totaal! *\o/* Laatste weegmoment was oudejaarsdag en toen was het -5,5kg....de oliebollen en lekkere hapjes zijn d'r weer af...strakke jurk gepast en zit al prima, dus dat is mooi....
Wel een lang weekend voor de deur, en dan heb ik meer moeite met goed eten dan als ik werk, goed opletten dus....ga ik ook die skyr eens proberen en weer eens granola maken

Netjes hoor :D! Hoelang ben je er nu mee bezig?
Ik nu 2 kilo vanaf de kerst, ook wel tevreden mee.

Gisteren keek ik er erg naar uit om weer te gaan kickboksen, de sportschool was in de vakantie 2 weken dicht geweest. Ging het niet door omdat het glad was :x. Hopelijk gaan vanavond de lessen wel door. Daar gaat direct mijn goede voornemen om 2 keer in de week naar de sportschool te gaan -O-

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:49

Stral schreef:
Thee is hetzelfde denk ik hoor!
Ik drink in het algemeen veel te weinig, ik kon echt makkelijk niets drinken, iets drinken was een uitzondering, serieus. Heb ook helemaal niet de gewoonte frisdrank te drinken ofzo, dronk gewoon niets een hele dag! Heel ongezond eigenlijk! Heb nu ook braaf mijn fles water mee naar het werk en dat helpt wel. Maar dat WC-lopen gaat inderdaad vervelen :)

Hier het zelfde.. Ik heb dan wel een flesje water mee naar school maar dan zie ik die bv rond half 4 en dan denk ik, oliebol.. nog helemaal niks gedronken!

Heb het nog steeds en vind t erg moeilijk om veel water te blijven drinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:50

Goedzo Pallatin!

Ik drink ook vaak te weinig

Zal eens ontbijten , darmen sputteren wat tegen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 11:50

Goed bezig pallatin!

Och drinken, dat is hier ook zo'n gevecht :D

Mijn lijstje:
O: crackers en een appel
L: erwtensoep
T: nog bedenken
A: spruiten, aardappelen en een kipburger
B: Kayla week 1 dag 2

Ik ga ook een weegschaal kopen vandaag dan kan ik het echt in de gaten houden :)
Deze meet ook je vocht- en vetpercentage.

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:57

Goedzo pallatin! Hoelang ben je hier nu mee bezig!

Water drinken gaat me gelukkig aardig goed af. Denk dat ik de 2,5 liter wel haal op een dag.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 250 gram kwark en een appel
T: 2 crackers kipfilet
L: bruin volkoren hard broodje (60gram) met kipfilet en een gekookt eitje
T: kiwi gold en een cracker met 15+ smeerkaas
A: nog 100 gram overgebleven kip uit de oven van gister, 200 gram wortel en 100 gram verse aardappelpuree
T: 200 gram magere kwark

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:06

Ik drink echt heel veel water en thee. Ik heb van die grote flessen waar je fruit bij kan doen (echt heel lekker, voor degene die geen water lusten). Daar kan 0.75l in. Die drink ik 2 op een dag leeg en daarbij nog heel veel thee!

Ik lustte vroeger ook geen water, echt smerig vond ik het gewoon! En nu, lust ik juist geen cola meer :Y) Echt vies! Zo veel suiker!

Mijn lijstje vandaag:
O: Whey shake met 150 ml halfvolle melk
T: Peer
L: Wrap met Philadelphia en havermoutpannenkoek met appel en kaneel
T: Komkommer, paprika
A: Spaghetti, met tomaten spinazie saus en vega gehakt en cashewnoten

B: 1 uur bodybalance, 45 minuten wandelen

Wij lopen op stage elke dag een half uur in de pauze, echt super fijn! Daarnaast moet ik elke dag nog minimaal 15 minuten of naar de bus of mijn auto te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:17

Standaard een flesje water op tafel zetten wil ook wel eens helpen! als ik op school zit heb ik altijd een flesje water op tafel staan. Dit komt gelijk met mijn boeken uit de tas. Als het in mijn tas blijft zitten vergeet ik het inderdaad ook. Op het werk kan dit helaas niet en dan drink ik dus ook overdag alleen in mijn pauzes een klein beetje.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:22

Stral schreef:
lijstje gisteren:
O: 450gr skyr framboos
L: maaltijdsalade kip-mango
T: appel
A: maaltijdsalade tomaat-mozarella
T: cracottes en kerstomaten
B: 2 1 paarden rijden

totaal: 1215 kcal - 150 kh - 27 vet - 81 eiwit

Vandaag:
O: muesli met magere melk
T: kerstomaten
L: ???
T: cracottes
A: portobello's, ik denk opgevuld met tomaat/spinazie mozarella/feta ofzo

Ik heb alleen nu al echt erge honger dus ga niet van die cracottes kunnen blijven tot vanmiddag denk ik...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:30

_sharonnn schreef:
Ik ga ook een weegschaal kopen vandaag dan kan ik het echt in de gaten houden :)
Deze meet ook je vocht- en vetpercentage.

Wel even goed opletten dat je dan een goede weegschaal neemt! Goedkope rekenen daar echt beroerd mee. Volgens mijn weegschaal thuis heb ik een vetpercentage van 18 % :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:32

Stral: Komt er nog wat bij die 1215?
Ik vind het anders wel weinig, helemaal als je nu al denkt dat je honger krijgt :=

Linoleum: Heb je nog suggesties voor een goede weegschaal dan? Ik had 1 in het Blokker krantje gezien voor €20.99 normaal €29,99

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:35

Sharonn: die 1215 is voor het lijstje van gisteren (aangezien er vandaag nog vraagtekens staan, is het vrij logisch dat daar nog iets zou bijkomen he :P Dat kan ik dus ook helemaal nog niet berekenen)
Gisteren totaal geen honger gehad, 's avonds die cracottes en tomaat nog gegeten om hoger in kcal uit te komen, maar had gewoon geen honger (en geen tijd en zin om zwaarder te eten voor ik zware training had 's avonds, dan krijg ik buikpijn op mijn paard).

Ik ga bewust niet te hoog in kcal deze week, even de riem aantrekken na vorige week!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:36

Sharon, ik weet dat weegschaal bij mij met fitness wel goed is, maar dan weer geen idee waarvan die is.

Handigste is denk ik even rondkijken op kieskeurig en bol.com bij de reviews.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:39

Stral schreef:
Sharonn: die 1215 is voor het lijstje van gisteren (aangezien er vandaag nog vraagtekens staan, is het vrij logisch dat daar nog iets zou bijkomen he :P Dat kan ik dus ook helemaal nog niet berekenen)
Gisteren totaal geen honger gehad, 's avonds die cracottes en tomaat nog gegeten om hoger in kcal uit te komen, maar had gewoon geen honger (en geen tijd en zin om zwaarder te eten voor ik zware training had 's avonds, dan krijg ik buikpijn op mijn paard).

Ik ga bewust niet te hoog in kcal deze week, even de riem aantrekken na vorige week!

Ik probeer je er alleen even op te attenderen ;)

Linoleum: ik zal even kijken!