Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:25

Cer schreef:
Ik denk dat je het op een tip misschien ook beter af kan knippen/snijden omdat er geen nagelriem naast zit?

Hebben ze daar hele kleine heeeele scherpe mesjes voor oid? (en dan hopen dat je vingertopje blijft zitten :') )

Je kunt voor natuurlijke nagels een cuticle clipper gebruiken. Met een gewone schaar hou je randjes.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:26

Op een tip krijg ik die tape ook nog wel netjes maar probeer die rommel maar eens strak op te plakken met de verkeerde hand op je nagel :P Mij lukt t niet...

Overigens nu volop bezig met de module gelnagels, valt niet mee zeg! Ik heb een oefenhand gekocht om ook tussendoor nog extra te kunnen trainen. Snap niet hoe sommigen een certificaat halen in 2 dagen? Hoe dan? Of ik ben extreem perfectionistisch dat kan ook :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:29

OliLau schreef:
Gaaf Shena! Hoe doe je dat?

Born Pretty zwarte gel lak, uitharden, met BP basecoat puntjes zetten, op die puntjes kleine folie-rondjes plakken, 10 seconden locken, BP sealcoat erover (eventueel 2 laagjes als je dat mooier vindt), uitharden, en dan druppels met BP sealcoat op de foliestipjes laten 'vallen', welke je na elke 4 of 5 druppels even 10 seconden onder de lamp doet. Als je alle stipjes hebt gehad, dan één of twee keer volledig uitharden (net wat je zelf prettig vindt).

LadyMadonna

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:37

Knippen gewoon met een vellentang :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:46

Mars schreef:
Op een tip krijg ik die tape ook nog wel netjes maar probeer die rommel maar eens strak op te plakken met de verkeerde hand op je nagel :P Mij lukt t niet...

Overigens nu volop bezig met de module gelnagels, valt niet mee zeg! Ik heb een oefenhand gekocht om ook tussendoor nog extra te kunnen trainen. Snap niet hoe sommigen een certificaat halen in 2 dagen? Hoe dan? Of ik ben extreem perfectionistisch dat kan ook :=

Het is zeker niet makkelijk. Ik heb nu wel hele fijne gel. Fibergel van q-nails. Die egaliseert zichzelf. Ook legt ie heel fijn. Scheelt een hoop vijl werk en dus tijd!
Als je eenmaal de handigheid er in hebt is het alleen maar oefenen oefenen oefenen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:33

LadyMadonna schreef:
Knippen gewoon met een vellentang :j

Dat is hetzelfde als een cuticle clipper, inderdaad.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:39

Hoi hoi!
Ik lees al heel lang mee en heb een vraagje.
Ik ben al zo lang als ik mij kan herinneren een nagelbijter.
Af en toe heb ik een periode dat ik er prima vanaf kan blijven, en dan groeien mn nagels ook vrij snel en ook nog wel enigszins mooi, alleen ze zijn heel zwak en dun dus komen heel snel scheurtjes in waardoor ze zo weer kort zijn.
Nu wil ik graag kunst nagels, omdat ik dat er toch wat toonbaarder uit vind zien (ook ivm mijn werk).
Nu is alleen mijn vraag; wat voor soort raden jullie aan? Aangezien er zo veel soorten en mogelijkheden zijn.
Ik vind zelf die nagels die iets puntig lopen zeg maar het mooiste, en hoef ze ook echt niet mega lang want daar kan ik toch niet mee overweg haha :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:20

Morgen super sale bij Js Internationails. Zocht iemand nog een marathon 3?
Citaat:
Een bericht van Sinterklaas!

Het zou best kunnen dat jullie het al weten misschien,
maar wat ik nu toch bij JS InternatioNAILS heb gezien!

Op zaterdag 2 december tijdens de Super Sale,
zijn er in de winkel kortingen en acties, o zo veel!
Retention+ monomer met korting van maar liefst 25%,
dat is écht een superdeal, daar wordt vast hard voor gerent.

Kinetics en Nail Perfect doen zaterdag ook mee met de Sale,
25% korting op alles, dat scheelt wel héél veel!
Als je op zoek bent naar een mooie Marathon 3 freesmachine,
dan kan je daar zaterdag maar liefst 20% korting op verdienen.

Bij aankoop van 2 Shield gelpolish krijg je de 3e er gratis bij.
Wat een aanbieding! Zo maak je toch alle klanten blij?
En om alles aan de nageltafel goed te laten reilen en zeilen,
ook extra korting op de rechte en de boomerang vijlen.

Ik denk dat ik nu wel bijna klaar ben met al dit gerijm,
eerst verklap ik jullie nog een goed bewaard geheim...
Aan het eind van deze dag wordt één klant super blij,
hij of zij wint de allernieuwste Kinetics LED/UV lamp in de loterij*

Jullie hebben ruim de tijd om zaterdag even binnen te lopen,
voor deze gezellige dag is de winkel van 10.00 - 20:00 open.

Groetjes van de Sint en natuurlijk ook van Piet

* Op zaterdag 2 december ontvang je bij aankoop, in de winkel of online, tussen 10:00 en 20:00 een lot. (max. 1 per klant)
Met dit lot maak je kans op de nieuwe Kinetics LED/UV lamp t.w.v. € 179,00
Zie voor overige voorwaarden de website
www.js-internationails.com

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:54

UltimOo schreef:
Hoi hoi!
Af en toe heb ik een periode dat ik er prima vanaf kan blijven, en dan groeien mn nagels ook vrij snel en ook nog wel enigszins mooi, alleen ze zijn heel zwak en dun dus komen heel snel scheurtjes in waardoor ze zo weer kort zijn.
Nu wil ik graag kunst nagels, omdat ik dat er toch wat toonbaarder uit vind zien (ook ivm mijn werk).
Nu is alleen mijn vraag; wat voor soort raden jullie aan? Aangezien er zo veel soorten en mogelijkheden zijn.
Ik vind zelf die nagels die iets puntig lopen zeg maar het mooiste, en hoef ze ook echt niet mega lang want daar kan ik toch niet mee overweg haha :')

Als je mijn klant zou zijn zou ik het met gel doen met sjablonen. Behalve als je nagels lang genoeg zijn voor tips. Ik zou ze dan ook niet te lang nemen, maar mooie korte lengte zodat ze zelf kunnen groeien. Een nagelstyliste in jouw buurt kan jou vast verder helpen :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:24

UltimOo schreef:
Hoi hoi!

Ik snap je frustratie, want dat is bij mij ook ooit de reden geweest om voor kunstnagels te kiezen. Niet dat ik op mijn nagels beet, maar wel dat ze van nature heel dun zijn. Zelf vind ik acrylnagels erg fijn. Heb wel eens gel geprobeerd, maar dat voelde bij mij erg zwaar aan. Bleef er ook de hele tijd aan pielen alsof er iets op mijn nagels zat dat er niet hoorde. Grote kans dat ze toen te dik/verkeerd gezet zijn, maar het was voor mij een goede reden om bij acryl te blijven. Mijn advies is om ze niet te lang te laten zetten. Hooguit tot je vingertop, in het begin. Je moet echt wennen aan lange(re) nagels en zodra het 'eigen' is, kun je alle kanten op. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:34

Grappig, ik vind acryl juist zwaar ;)

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:21

Bedankt voor de fijne tips en antwoorden allemaal! :) ik ga op zoek naar een goede hier in de buurt!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:46

Welke regio woon je?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:48

LadyMadonna schreef:
Grappig, ik vind acryl juist zwaar ;)

Eens.

Ik heb toevallig afgelopen weekend model gezeten voor een examen van iemand. De opdracht was reverse french op 1 hand met gel en 1 hand acryl. Twee vingers met sjabloonverlenging en 3 met tips. Wel erg leuk voor mezelf om even het dragen van twee producten en twee technieken te ervaren.

De acryl zit links en ervaar ik ook als zwaarder maar daarbij wel de opmerking dat ik rechtshandig ben dus mijn rechterhand is ook wat sterker.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:09

c_alsemgeest schreef:
Welke regio woon je?

Groningen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:43

Over het algemeen wordt ook juist gezegd dat gel natuurlijker draagt, het is ook flexibeler en "zachter".

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:54

Ik bijt ook nagels en heb daardoor ook kunstnagels, alleen wel altijd met sjabloon gehad en niet met tips. Tips hechten slecht doordat de nagelvorm niet bepaald standaard meer is, en met een sjabloon kan je wat uitknippen om het zo beter passend te maken.

Gekleurde tip word sowieso niks, ziet er vaak belachelijk uit door onze korte nagelbedjes. Ik zou dus voor sjablonen gaan, en ook voor gel.

Heb eerst jaren acryl gehad, maar vind gel toch prettiger dragen. Ik ben al erg gefocust op mijn nagels, dus hoe lichter hoe beter voor mij.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:54

Een bekende van mij had eerst ook gel, maar sinds ze overgestapt is op acryl ervaart ook zij dit als fijner dan gel. Zulke dingen zijn persoonlijk, dus niet te zeggen wat wel of niet juist is. Zolang je maar een hygiënische styliste kiest, UltimOo. En niet zo'n Chinees die met dezelfde vijl iemands teennagels met schimmel doet. De prijzen zijn van zulke zaken wel aantrekkelijk, maar uiteindelijk heb je er alleen maar ellende van.

Net even geprobeerd met tape en het pakt erg goed hier. Let niet op de bolletjes van de andere vingers, want die ga ik er weer afhalen. Op een popstick is het erg grappig en met hele lange nagels wellicht ook, maar met korte nagels vind ik het erg raar staan. Zit ook de hele tijd aan die bolletjes te pielen, dus ga ik zo dadelijk alle vingers met tape doen. Morgen ga ik dan mijn rechterhand proberen.

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:06

Ik vind gekleurde tips (of french whites >;) ) sowieso afgrijselijk... (sorry Cin...)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:10

LadyMadonna schreef:
Ik vind gekleurde tips (of french whites >;) ) sowieso afgrijselijk... (sorry Cin...)

Ja, dat ben ik wel met je eens. De verhouding klopt zelden, en ik zie vaak dat de tip aan de zijkantjes niet netjes zit. Of je ziet de doorzichtige acryl of gel duidelijk boven de kleur uit.

Ik heb het wel eens geprobeerd, leek me lekker handig. Maar nee, niet mijn ding. Vond het ook een takkewerk trouwens. Eerst alles uitzoeken, op maat vijlen want ik heb blijkbaar geen standaard maten. Opplakken. Lijm geknoeid. Tip er scheef op. Afknippen. De een langer dan de andere. Bij vijlen. Ondertussen mopperen..

Nee, te bewerkelijk.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:11

geeft niet hoor lm :) ieder eigen mening

Shena...ik vind ze wel leuk, die bolletjes

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:27

Dit bijv:
Afbeelding

Heb ooit een klant gehad die vroeg of ik ook witte tips had.... Vond ze mooi.... :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:48

Ik krijg weer examen-nachtmerries als ik die French White zie... Bij sommige mensen staat het echt heel mooi en het is ook net hoe het gezet is. Ik vind die van Cinnepin erg grappig: die mag je gerust bij mij zetten, hoor Cinnepin!
Voorheen had ik ook Glitter French laten doen: elke vinger een andere kleur glitter. Was ik helemaal weg van. Maar net als acryl of gel is ook het wel of niet laten zetten van French-varianten heel persoonlijk.

Ik heb de bolletjes verwijderd en nog een vinger met tape gedaan. De rest met glittertjes. Morgen doe ik mee aan een Pieten-optocht en zal veel met mijn handen in de zak met strooigoed graaien om uit te delen. Ben benieuwd hoe de tape dan houdt, maar tot nu toe zit het als een huis.

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:30

Ik vind het bijmezelf ook leuk..:j

Wat lm laat zien vind ik ook niks, die pink....
Maar denk ook dat het idd ligt hoe het geplaatst is

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:30

aaah die bolletjes waren zo leuk :j