Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:03

Achter de titel kan gewoon 'deel2'??

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:05

KarinvdM schreef:
Achter de titel kan gewoon 'deel2'??

Lijkt mij ook het makkelijkste. Ook fijn voor de mensen die het topic 'kwijt' zijn en her weer willen zoeken. (Ik heb ook een tijd alleen meegelezen).

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:05

Watermelon schreef:
Mijn workout zit er ook weer op..
Vind het tot nu toe erg leuk (dag 3). Hopelijk is er over een week of 3 al wat resultaat te zien. De meesten van jullie letten geloof ik ook wel op voeding he?
Ik heb geen idee of het goed is met mijn voeding, ik heb vaak het gevoel dat ik teveel eet. Vandaag twijfel ik daar ook over. Lastig is dat.

Ik voel mijn buikspieren nu wel trouwens..Nog 2 dagen en dan 2 dagen pauze.
Klopt het dat je dan sneller resultaat ziet (wanneer je 5 dagen buikspieren doet en 2 dagen niet)?
Of kan her geen kwaad om door te gaan en geen rustdagen te nemen?
Ik doe 6w6p.

Ukkiee ik heb een abonnement op de sportschool en doe daar ook wel eens groepslessen mee (toevallig vandaag nog geweest). Ik weet dus hoe je moet staan ed. En het is ook niet zo dat ik opeens als een gek ging springen, sporten deed ik daarvoor ook al. Voor mij gaat dat dus niet op!
Maar Jillian zegt het ook vaak valt mij op (zo doen, niet zo, want dat is slecht voor je knie/ander lichaamsdeel).
De andere dingen die je noemt daar kan ik mij goed in vinden. :)

6w6p ? Waar staat dat voor ?

J508

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:06

6 week 6 pack = 6w6p :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:07

J508 schreef:
6 week 6 pack = 6w6p :)

En wat betekent pack ? :o

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:08

6 week sixpack! Een sixpack is een blokjesbuik.

Als ik hier opschrijf wat ik vandaag heb gegeten, kunnen sommige van jullie dan vertellen of het teveel is of niet? Dan weet ik of ik moet minderen of niet.

Heb namelijk echt het idee dat ik me helemaal te buiten heb gevreten maar ik had echt enorme honger.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:16

Ik heb net level 1 gedaan, eerste dag.... Pfff.... Vond het nog best zwaar.. :o

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:46

wythlove schreef:
Yeah, level 1 afgerond. Morgen op naar 2 :-)

Zin in!!! Level 1 werd nu eigenlijk net te makkelijk....al hebben mijn armen het nog steeds zwaar met de gewichten :P

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:10

Watermelon schreef:
Als ik hier opschrijf wat ik vandaag heb gegeten, kunnen sommige van jullie dan vertellen of het teveel is of niet? Dan weet ik of ik moet minderen of niet.

Heb namelijk echt het idee dat ik me helemaal te buiten heb gevreten maar ik had echt enorme honger.

Er zitten hier wel mensen die verstand hebben van voeding, ja, ik heb alleen verstand van vetten en calorieën :P Maar kom dus maar op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:12

Goh gister begonnen en vandaag niet kunnen ahredden. Gaat lekker := Maargoed, morgen dan maar weer opnieuw beginnen. Heb er wel weer zin in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:20

Voeding ben ik ook wel benieuwd naar, wat is nou het "perfecte" of in ieder geval het goede dieet om hierbij te gebruiken? Ik ga sindskort vrij actief naar de sportschool en had voor mezelf wel bedacht dat ik aan een heel strak dieet kon gaan. 's Morgens een beschuitje of een cracker, tussendoor een appel, lunch met een bruine boterham met kaas of iets in die richting, 's middags een stuk fruit en een koekje en dan avondeten, maar ik merk dat ik daar mijn energiewaarden op één of andere manier niet uit haal. Nou ja op één of andere manier... Ik ben tegen de vlakte gegaan in de sportschool dus blijkbaar was het gewoon echt te weinig als k het combineerde met intensief sporten.

Wat zijn nou echte do's en dont's als je aan zo'n workout gaat beginnen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:22

@ Watermelon, je kan het ook zelf invoeren http://www.valtaf.nl of op de site van het voedingscentrum (hoewel ik het niet eens ben met wat volgens het voedingscentrum gezond en goed eten is, die schijf van vijf is imo achterhaald en niet correct).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:27

Emma: je moet net voldoende eten (en niet alleen voor de shred). Via valtaf kan je berekenen wat je BMR is, dat heb je absoluut nodig voor alleen de basisfuncties van je lichaam. Het volgende trapje is je BMR + de kcal die je nodig hebt als je gedurende een dag enkel neerzit achter je pc/bureau. Dus sowieso ben je elke dag minstens zo actief... Het is de bedoeling dat je zo gezond mogelijk eet (dus veel groenten, fruit, volkoren producten), maar af en toe iets lekkers wegsnoepen of een heuse cheatdag kan geen kwaad.

Ik heb jaren schandalig weinig gegeten; voelde mij enorm slecht en uitgeput en ben door de shred moeten beginnen meer eten. Van 1200-1400 ben ik naar 1800-1900 gegaan, met elke week 1 a 2 dagen van minstens 2000. En sindsdien ben ik afgevallen. Maar wat veel belangrijker is: ik voel mij ontzettend goed!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:30

Een beschuitje of een cracker als ontbijt vind ik erg weinig Emma. Slechts één boterham tussen de middag is ook niet genoeg (nu ben ik sowieso geen voorstander van gewoon brood, maar dat is ieder voor zich).
Als ik zo weinig zou eten zou ik ook onderuit gaan...
Maar ik ben er van mening dat je voor een simpele workout van 20 minuten je eten niet zou hoeven aanpassen, zo zwaar is dat nu ook weer niet. Maar met wat jij nu aangeeft wat je eet zou ik het ook niet redden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:33

Ik vind het zo lastig om dat te ondervinden. Ik heb een vrij goed metabolisme maar ik ben een flinke meid (1.85 lang en op dit moment rond de 75 kilo) en ik moet wel iets hebben om op te teren. Ik ben aan het afvallen samen met een huisgenootje en zij kan echt leven op twee appels en een broodje overdag, dan eten we 's avonds een lekkere pasta met groenten, zo mager mogelijk. Als ik dan 's avonds rond een uur of 7/half 8 nog ga sporten merk ik dat ik heel snel uitgeput raak en ook gewoon echt intens duizelig als ik cardio aan het trainen ben. Als ik juist weer te veel eet heb ik ook geen energie. Het is heel dubbel en ik moet zeggen dat ik het ook heel moeilijk vind om de balans te vinden tussen mijn doel bereiken, wat 10 kilo afvallen is, of op een gezonde manier langzaam afvallen. Ik ben ontzettend ongeduldig en al wil ik natuurlijk gezond blijven, ik weet ook hoe makkelijk het is om snel gewicht kwijt te raken. Ik heb absoluut geen eetstoornis hoor, ik gooi het alleen in de groep omdat ik gok dat er meer mensen zijn die af en toe wat moeite hebben. Als ik bezig ben met sporten durf ik niet eens naar een koekje te kijken want dan voel ik me schuldig. Als ik dan een week niet sport vreet ik mezelf weer helemaal vol

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:35

Ik heb het net getypt dus ik plaats het toch maar...
Die website zal ik morgen eens bekijken. Maar wordt daar ook rekening gehouden met beweging? Dank voor de link.
Dit is mijn lijstje van donderdag vrijdag en vandaag...

Donderdag:

O
4 kiwi's een pruim en 2 droge crackers

T 2 bananen

L
Dubbele boterham kaas en sla

A
Macaroni

Drinken: 1 glas dubbelfris, 2 cappuccino, 1 cola light, water en thee (zonder suiker)

Beweging 6w6p

Gisteren:

O
2 crackers met smeerkaas.

L
2 crackers met smeerkaas

T
Flinke bak blauwe druiven, denk wel 3 of 4 handen.

A
Flink bord (verse) pittige tagliatelle

4 koekjes

Drinken. 2 glazen sinaasappelsap, 1 witte wijn, 1 cola light, water en thee (geen suiker).

Beweging: 6w6p

Vandaag

O
2 volkoren beschuitjes met Hüttenkäse

L
2 bananen , 1 pruim.
Hand blauwe druiven

A
Spinazie (vers), groente burger. 2 eieren. Geen zin in aardapp of rijst. :n

T
Pot kwark optimel 500 gram :oo

T
Mango, pruim, blauwe druiven (1 hand)
1 snee volkoren pindakaas, 1 snee volkoren zalm (blikje).

Drinken 2 espresso, 1 glas sinaasappelsap, water, thee (geen suiker)

Beweging
6w6p, step/crosstrainer 1 u 15 min volgens het apparaat dik 600 cal verbrand maar ik weet niet of dat betrouwbaar is..
Ik heb aan het einde van de middag nog eventjes flink doorgestapt op de crosstrainer , maar ik vind dat ik wel heel veel gegeten heb daarna. Moet wel zeggen dat ik echt honger had en geen trek ofzo. :o

Zoals jullie zien hou ik van fruit...eet sochtends ook graag fruit ipv een boterham...(niet iedere dag)
Laatst bijgewerkt door Watermelon op 27-04-13 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:36

KarinvdM schreef:
Een beschuitje of een cracker als ontbijt vind ik erg weinig [naam]. Slechts één boterham tussen de middag is ook niet genoeg (nu ben ik sowieso geen voorstander van gewoon brood, maar dat is ieder voor zich).
Als ik zo weinig zou eten zou ik ook onderuit gaan...
Maar ik ben er van mening dat je voor een simpele workout van 20 minuten je eten niet zou hoeven aanpassen, zo zwaar is dat nu ook weer niet. Maar met wat jij nu aangeeft wat je eet zou ik het ook niet redden.

Ja daar zit ook een beetje een verhaal achter. Ik heb anderhalf jaar geleden tijdens een val van mijn paard mijn rug gebroken.. Ik sportte daarvoor heel fanatiek en was altijd druk bezig met fit zijn. Helaas als je je rug breekt raak je nogal snel uit de running en moet je het puur op je dieet gooien omdat je niks meer mag. Het eerste halve jaar mocht ik echt he-le-maal niks, zelfs niet op de fiets naar de stad 's avonds als ik ging stappen. Ik zat aan de pijnstillers waar ik af en toe wat suf van werd en meedoen aan het verkeer is dan niet toegestaan, zelfs niet met je fietsje over de fietspaden blijkbaar. Na een half jaar waren de pijnstillers minder noodzakelijk en kon ik het gaan gooien op paracetamol als ik echt last van. Helaas was sporten gewoon nog geen mogelijkheid, het deed me nog te veel zeer en de fysio raadde het ook sterk af. Nou zit ik nu weer op het punt waarop ik mijn eigen lichaam weer een beetje mag pushen tot mijn limieten, ik mag weer kijken hoe ver ik kan gaan zonder dat ik pijn heb. De shred is daarvoor goed, sommige oefeningen doen meer pijn dan anderen en die voer ik dan aangepast aan, maar het werkt wel.
Helaas heb ik het dus lang van mijn dieet moeten hebben om op gewicht te blijven, ik heb dus zo veel gegeten als ik hierboven heb beschreven, maar ben alsnog 15 kilo aangekomen. Dit as echt hartverscheurend voor mij, vandaar dat ik het er ook gewoon weer af wil hebben

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:41

Ik heb net dag 1 van level 1 weer gedaan. Was in januari mee gestart, maar na 15 dagen kwam de klad erin en ben ik uiteindelijk gestopt. Stom, want ik wiul nog steeds slanker, fitter en strakker worden! Intussen wel begonnne met hardlopen op kangoo jumps en dat opgebouwd naar 3 x in de week 6 km.

Dag 1 ging mij gelukkig makkelijk af, ondanks dat ik vanmiddag ook al 6 km had gehold. Dat was in januari wel anders! Alleen die rottige pushups lukken voor geen meter.

Ik gebruik sinds deze week de ap van ShapeUp om mijn calo's bij te houden. Werkt erg goed! Ik heb de gratis versie en daardoor kan ik niet vooruit plannen (je kunt alleen de huidige dag invullen), maar evengoed een fijne app! Ik eet nu 1640 kc en zou daar, volgens de app 0,5 kilo per week mee af moeten vallen. Als ik train, zou ik meer mogen eten, maar dat doe ik niet. Ik heb nu al een hoop geleerd van die app. Ik eet erg gezond, maar nog steeds, blijkbaar, veel te veel van die gezonde dingen. Ik zit in no time over mijn max als ik niet goed plan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:14

NeverGiveUp schreef:
Sorry dat ik even tussendoor piep mensen, maar zag dit opeens:

[ Video ]

Weet iemand waar dit op slaat? Aangezien mensen in de comments ook zeggen dat ze het geloven en zo.
Ik ben wel benieuwd eerlijk gezegd, geloof er niks van...

Ik geloof het meeste meteen. Het is niet moeilijk te geloven dat Jillian een moeilijk persoon is, dat ze misbruik kan maken van mensen en dat ze niet vies is van een snuif.
Het gedeelte over operaties vind ik wat minder geloofwaardig. Ik kijk ook wel eens naar d'r gezicht en bedenk me dan dat ze best wat mannelijke trekjes heeft, maar ik vind de steroids dan een inkoppertje. Ach, wie weet is het ook wel zo.

Hoe dan ook, het kan me vrij weinig schelen; de meeste succesvolle mensen stelen het geweldige concept van iemand anders en worden er vervolgens beroemd mee. Kijk maar naar Edison, die staat bekend als de uitvinder van de lightbulb, maar dat is helemaal niet zo. En zo zit de geschiedenis vol met dat soort mensen, lekker boeiend :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:15

Emmaa_ schreef:
Ik vind het zo lastig om dat te ondervinden. Ik heb een vrij goed metabolisme maar ik ben een flinke meid (1.85 lang en op dit moment rond de 75 kilo) en ik moet wel iets hebben om op te teren. Ik ben aan het afvallen samen met een huisgenootje en zij kan echt leven op twee appels en een broodje overdag, dan eten we 's avonds een lekkere pasta met groenten, zo mager mogelijk. Als ik dan 's avonds rond een uur of 7/half 8 nog ga sporten merk ik dat ik heel snel uitgeput raak en ook gewoon echt intens duizelig als ik cardio aan het trainen ben. Als ik juist weer te veel eet heb ik ook geen energie. Het is heel dubbel en ik moet zeggen dat ik het ook heel moeilijk vind om de balans te vinden tussen mijn doel bereiken, wat 10 kilo afvallen is, of op een gezonde manier langzaam afvallen. Ik ben ontzettend ongeduldig en al wil ik natuurlijk gezond blijven, ik weet ook hoe makkelijk het is om snel gewicht kwijt te raken. Ik heb absoluut geen eetstoornis hoor, ik gooi het alleen in de groep omdat ik gok dat er meer mensen zijn die af en toe wat moeite hebben. Als ik bezig ben met sporten durf ik niet eens naar een koekje te kijken want dan voel ik me schuldig. Als ik dan een week niet sport vreet ik mezelf weer helemaal vol

Why the f*ck wil je 65kg wegen met jouw lengte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:20

phormicola schreef:
Emmaa_ schreef:

Why the f*ck wil je 65kg wegen met jouw lengte?

Ja, zo'n reactie had ik al verwacht. Ik vind het een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik ben altijd heel slank geweest. Ik heb altijd rond de 60-65 kilo gewogen en ik ben altijd gewoon gezond geweest. Altijd fit, nooit te dun. Het zag er gewoon goed uit. Nu ik ben aangekomen heb ik gigantische striemen over mijn hele lijf gekregen, vooral bij mijn heupen en op mijn dijen, en dat vind ik gewoon verschrikkelijk. Ik snap dat het overkomt als zo'n mutsje die zo dun wilt zijn als alle modellen maar daar gaat het voor mij niet om. Ik hou vast aan dat 65 kilo streefgewicht omdat ik weet hoe ik eruit zag toen ik zo veel woog en dat ik toen heel tevreden was met mijn uiterlijk. Als ik er zo weer uit zie terwijl ik 5 kilo zwaarder ben dan nu zou ik ook tevreden zijn. Gewicht is voor mij een nummer, maar ik wil gewoon weer goed in mijn vel zitten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:22

Gelukkig maar :) Als je met gewichten gaat trainen zul je wrs iets zwaarder uitkomen, maar er wel beter uit zien dan bij die 65kg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:23

Ik ben gelukkig realistisch genoeg ingesteld om te weten dat een gewicht ook maar een nummer is, maar zoals ik er nu uit zie ga ik niet in een bikini. Heb nooit zo over mezelf gedacht en ik vind het ook heel erg dat ik zo over mezelf denk, maar het is wel de harde waarheid. Dus het wordt gewoon knokken tot de zomer, dan weet ik dat ik er alles aan gedaan heb en dan zal ik ook wat meer gerustgesteld zijn

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:24

@ Watermelon; ik heb niet zo veel verstand ervan, maar volgens mij eet je (te) veel fruit. Bananen bijvoorbeeld zit best veel suikers in, dus probeer dan iets steviger te ontbijten en als tussendoortje maar 1 banaan te nemen ipv 2. Wat betreft je drinken; probeer zo min mogelijk koffie te nuttigen en ook zo min mogelijk frisdrank. Op donderdag zie ik bijvoorbeeld 2 koffie en 2 frisdrank staan. Zet bijvoorbeeld voor jezelf het limiet van 1 koffie óf 1 frisdrank (of 1 koffie én 1 frisdrank als je het echt niet kan laten). Cola light kan je beter sowieso laten staan ivm aspartaam (dan kan je zelfs nog beter gewone cola drinken). Als je merkt dat je niet genoeg hebt aan thee of water, dan kun je ook ervoor kiezen om je water aan te lengen met een heel klein beetje suikervrije siroop. Dat doe ik altijd, echt heel weinig, maar het drinkt wel makkelijker weg :) Of straks in de zomer een druppeltje citroen erdoorheen. Nou moet ik sowieso 2 liter vocht op een dag binnen krijgen door mijn medicijnen dus dan is een smaakje ook net iets fijner.

@ Emma; Ik denk dat je verkeerd zit met het willen lijnen als je sport, maar als je niet sport helemaal volproppen. Denk dat je het juist beter andersom kan doen ;) Als je te weinig eet hebben je ook niet genoeg om spieren op te bouwen. Dus je valt misschien wel af (of flauw) maar wordt er dus niet fitter van. Door meer te eten, wat voor je gevoel misschien vreemd klinkt, maar door vooral meer vet- en suikervrij en gezond te eten, heb je toch genoeg kcal en voedingsstoffen en kun je dus én afvallen én fitter worden. Maar dan moet je wel echt genoeg eten. Ik gebruik op mijn telefoon de app Diet Assistant, je kunt dan zelf één van verschillende dieten kiezen die bij je past en die je prettig vindt en het geeft per dag aan wat je moet eten. Je kunt ook vervangende maaltijden kiezen en per maaltijd kijken wat de hoeveelheden zijn.
Laatst bijgewerkt door Ehona op 27-04-13 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:25

Ik ben dan wel heel erg benieuwd hoe je er nu uitziet Emma, ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand van 1,85m en 75kg dik is. Ik ben 1,78m en ik weeg ongeveer 71kg en ik ben echt niet dik :n