[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:31

Die kun je nog heerlijk watercoloren !:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:31

lrm schreef:
Door het uploaden lijkt het vaag (is hij niet :Y) )
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BBSSLXWU.jpg

De vogeltjes zijn een beetje mislukt, sorry dat ik het zeg. Maar die kun je wel laten aanpassen, worden ze waarschijnlijk iets groter maar g goed, dan lijken ze wel op vogeltjes :)
Verder kun je de tatoeage met kleur laten oppimpen? Of echt met schaduw en achtergrond maar dan wordt het een hele andere tatoeage, dat moet je willen :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:49

ik vind watercolor echt mooi. maar ik zit gewoon te kijken hoe ik dat in wil passen.
het begin (de hartslag dus) vind ik echt mooi zoals ik het wou. maar het einde is gewoon niet zo uitgepakt als ik had gehoopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:51

Mail eens wat artists of ze je kunnen adviseren.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:26

Ik heb afgelopen zterdag mijn tattoo laten zetten en sinds gisteren is ie af en toe flink aan het jeuken. Weet dat dat normaal is ivm de genezing, maar hoelang heeft het bij jullie geduurt? Het is echt irritant namelijk haha :+

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:34

Kan een paar dagen duren... goed insmeren met bepanthen dat verzacht de jeuk

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:45

*\o/* ik heb mijn voorbeeld binnen!!

en datum gezet : 2 Mei! zooo benieuwd en ontzettend veel zin in.

alleen als ik dan het verhaal hoor van bijkleuren en hel in dezelfde zin :? wil ik het dan wel?? O:) :j :j :j toch wel :D haha

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:10

Haha! Bij mij ging ze over exact dezelfde lijnen, misschien dat dat het verschil is ;) Ach, als hij eenmaal staat is de pijn nagenoeg weg dus gewoon doen joh! :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:14

Lijnen opnieuw zijn inderdaad een hel :=

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:26

Ik ben nog steeds druk bezig met uitzoeken wat ik nou echt precies qua tattoo wil. Een tijdje terug heb ik hier gevraagd naar de eventuele vertaling van 'make each day count ' in het Grieks of Latijn. Naar lang zoeken ben ik erachter gekomen dat het vertalen naar Latijn erg lastig gaat worden, omdat dat gewoon niet kan. Of het wordt iets in de zin van 'carpe diem'.

Nu heb ik verschillende Griekse vrienden gevraagd om 2 zinnen te vertalen (de ene spreekt zowel Nederlands, Engels als Grieks en de andere alleen Grieks en Engels).

Hier zijn de volgende vertalingen uitgekomen;
'Make each day count' = κανε κάθε μέρα να μετράει

Daarnaast vind ik 'opgeven kan morgen ook nog' erg mooi, dit kan op 2 manieren vertaald worden;
- μπορω και αυριο να παραιτιθω
- μπορώ και αύριο να τα παρατήσω

Ik denk dat ik er wel aardig vanuit kan gaan dat deze vertalingen kloppen, maar ik zou het voor de zekerheid nog door iemand willen laten checken, maar ik heb geen idee wie of waar ik dat zou kunnen.

Maar nu..
Welke ga ik kiezen? Ik denk dat ik 'opgeven kan morgen ook nog het mooist vind en dan de eerste vertaling.
Dan ook nog steeds de plek, het liefst laat ik het op mijn rechterpols zetten. Maar waar en hoe precies.

Daarnaast, zullen ze dit in een tattooshop kunnen tatoeëren zo'n vreemde taal?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:31

Ik heb wel gehoord dat je met script tatoo's op moet letten, als het te klein is wordt het al snel lelijkals je ouder word, omdat je het dan minder goed gaat zien ofzo.

Wil zelf ook een tekstje laten zetten 'cogito ergo sum'

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:35

@natsuki, wat bekent dat?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:36

I think, therefore I am.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:54

DewiRox schreef:
Ik ben nog steeds druk bezig met uitzoeken wat ik nou echt precies qua tattoo wil. Een tijdje terug heb ik hier gevraagd naar de eventuele vertaling van 'make each day count ' in het Grieks of Latijn. Naar lang zoeken ben ik erachter gekomen dat het vertalen naar Latijn erg lastig gaat worden, omdat dat gewoon niet kan. Of het wordt iets in de zin van 'carpe diem'.

Nu heb ik verschillende Griekse vrienden gevraagd om 2 zinnen te vertalen (de ene spreekt zowel Nederlands, Engels als Grieks en de andere alleen Grieks en Engels).

Hier zijn de volgende vertalingen uitgekomen;
'Make each day count' = κανε κάθε μέρα να μετράει

Daarnaast vind ik 'opgeven kan morgen ook nog' erg mooi, dit kan op 2 manieren vertaald worden;
- μπορω και αυριο να παραιτιθω
- μπορώ και αύριο να τα παρατήσω

Ik denk dat ik er wel aardig vanuit kan gaan dat deze vertalingen kloppen, maar ik zou het voor de zekerheid nog door iemand willen laten checken, maar ik heb geen idee wie of waar ik dat zou kunnen.

Maar nu..
Welke ga ik kiezen? Ik denk dat ik 'opgeven kan morgen ook nog het mooist vind en dan de eerste vertaling.
Dan ook nog steeds de plek, het liefst laat ik het op mijn rechterpols zetten. Maar waar en hoe precies.

Daarnaast, zullen ze dit in een tattooshop kunnen tatoeëren zo'n vreemde taal?

Volgens mij is de vertaling vzn make each day count / opdat elke dag telt.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:15

@joolien, ja volgens mij ook. Maar ik heb ze dus 2 afzonderlijke zinnen laten vertalen zeg maar; "make each day count" en "opgeven kan morgen ook nog". Of bedoelde je dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:09

Nee ik bedoel dat dit de vertaling is naar het Nederlands. Zat een kat op mn arm dus kon niet uitgebreid typen :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:48

Maar dan snap ik eigenlijk de opmerking niet zo goed, want ik heb het juist naar het Grieks vertaald omdat ik in het Engels niet mooi vind en de vertaling van 'make each day count ' in het Nederlands vind ik ook niet zo.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:42

Ik vind die hartslag tattoo's altijd zo jammer dat het niet eens op een fatsoenlijk, normaal, écht hartritme lijkt. Misschien beroepsdeformatie, maar ik zou het niet willen hebben. Wel als het een echt goed hartritme is, dat vind ik dan wel weer mooi!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:36

cruesli schreef:
Ik vind die hartslag tattoo's altijd zo jammer dat het niet eens op een fatsoenlijk, normaal, écht hartritme lijkt. Misschien beroepsdeformatie, maar ik zou het niet willen hebben. Wel als het een echt goed hartritme is, dat vind ik dan wel weer mooi!

Ken iemand die heeft haar eigen hartfilmpje laten tatoeëren.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:07

Let met dat Grieks dan wel dondersgoed op dat de letters exact over genomen worden en ze niet door toevoegen van een leuk krulletje of uitsteekseltje de letter ineens veranderen waardoor er iets anders staat. Ik heb hier in't verleden al es voorbeelden van laten zien in het hebreeuws, waarbij een sierlijk puntje aan een streep de betekenis van de hele zin al kan veranderen. Grieks heeft niet van dat soort subtiele lettertekens maar door gebruik van bijv. krullen of een apart 'lettertype' kan het wel heel makkelijk mis gaan. Tenzij je natuurlijk een Griekse tattooartist neemt ;)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:09

Hier weer even een vraag van mij. Ik denk te weten wat ik wil en toch twijfel ik nog steeds, ik wil zeker weten wat ik wil voor ik een afspraak maak voor de schets.
Nu twijfel ik tussen 2 verbonden hartjes, naast elkaar/door elkaar zeg maar, of een hoefijzertje. Hoefijzertje zou ik dan alleen wel met wat details willen en niet enkel de vorm. Nu vroeg ik mij of hoe klein kan die dan minimaal zijn als ik met details wil.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:16

Mijn ervaring is dat ze 'm altijd groter willen dan je zelf in gedachte had. Zekers als je er details in wil hebben zou ik er maar op rekenen dat het dan geen inieminie dingetje wordt..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:20

Oke dan moet ik denk ik toch voor die hartje gaan. Het is voor op mijn pols en wil echt niet groot.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:25

Wat doen jullie eigenlijk als je tatt gezet wordt? Ik moet binnenkort zo'n 3 uur zitten en vraag me echt af hoe ik zo lang rustig kan blijven zitten.. Dus, wat doen jullie?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:28

Uuuhm... dagdromen :')...
5 uur lang zitten dagdromen, af en toe een praatje van iemand die kwam kijken. That's it haha