Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 07:14

Goedemorgen ,

Trouwens @leeslampje , op zwift vind je ook leuke trainingsplannen die je kunt doen .
Om bv je FTP te verhogen etc .

Gisterenavond was iig pittig , kon wel merken dat ik langer geen intensieve trainingen heb gedaan . :=

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:28

Wat lekker dat jullie nog zo actief zijn allemaal!

@maaikemuis wauw , super netjes dat je al een rit van een uur kunt maken! Wat moet dat heerlijk zijn om weer te kunnen doen!

--

Hier is de klad er een beetje heel erg ingekomen... Na mijn laatste 'wedstrijd' heb ik de fiets nog niet weer aangeraakt. Het startnummer zit er zelfs nog op :+.

Ik heb nog speciaal een winteroutfit gekocht , dus ik moet ook wel gaan fietsen. Helaas heb ik sinds vorige week een virus te pakken. En ik voel mij op zich wel weer goed , alleen de verkoudheid en vermoeidheid blijft een beetje hangen.

Ook heb ik best wat stress van mijn werk. Veel afspraken verplicht moeten verplaatsen wat echt zo moeilijk gaat dat ik vrijwel nergens zin aan heb. Gisteren daarin weer stappen kunnen maken , dus hopelijk kan ik nu een beetje zonder schuldgevoel weer even wat meer tijd in mijn hobby's steken.

In ieder geval bestaat de winter vaak ook meer uit mijn paarden omdat ik nu dagelijks heen moet. Wil dit wel gaan combineren , maar niet met mijn fietsschoenen de stal uitmesten :')

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:57

Wat leuk om al die fietsen op de tacx te zien staan! Ging het nog een beetje Leeslampje of ben je halverwege omgekieperd en in bed beland? Hopelijk heb ik volgende week dezelfde fancy Tacx als Time, ik ben heel benieuwd (ik rij nu op een hele oude van voor het elektrische tijdperk). Volgens mij hebben wij Rouvy op de computer, mijn vriend fietst daar al mee. Ik niet want die van mij kan daar niet op worden aangesloten nog.

Zebrastreep, stress en virussen zijn voor mij heel erg met elkaar verbonden. Wanneer ik stress heb, dan kan ik er donder op zeggen dat ik verkouden word. Voor mij is het enorm belangrijk om af en toe lekker even tijd te besteden aan zaken die mij een fijn gevoel geven. En dat is (voor mij) dus natgeregend, uitgewaaid en onder de modder uit een bos komen zetten. Gewoon lekker doen, dan kun je daarna weer goed verder werken.

Die arm wordt vooral heel stijf op de fiets. Tijdens het fietsen heb ik er geen last van, als ik afstap dan moet ik alles weer een beetje in model trekken. Maar zolang de pijn daarna weer afneemt is het goed. Op de tacx heb ik hier het minste last van, op de weg iets meer en op gravel het meeste. Ik ben nu aan het kijken voor een verende stuurpen voor op de gravel om te kijken of ik dan minder mezelf hoef te ‘bracen’ (ik kan niet op het Nederlandse woord komen).

Ik denk dat ik baat heb bij het fietsen. Wanneer mijn lichamelijke conditie goed is, zal mijn schouder ook minder klachten geven (dat wil ik graag geloven) en ik word er een leuker en gelukkiger mens van. Ik had hardlopen nog even opnieuw op proberen te pakken, maar ik moest al snel tot de conclusie komen dat ik dan ook fysio voor mijn knieën nodig zou hebben.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:40

Lekker maaike, sowieso is bewegen goed voor herstel en de doorbloeding. Alhoewel ik hier thuis merk (zweepslag) dat het starten in de kou wat pijn geeft. Alleen na het fietsen voelt hij zich wel een stuk beter. De fysio zei gisteren zelfs dat ie meer moest gaan bewegen, dus ik hoop dat het onstuimige weer wat gaat liggen in de namiddag/avond. Dan kunnen we een rondje nog gaan doen. Tijd voor dikke banden trouwens, er ligt hier zoveel troep op de fietspaden met die harde wind en bomen die nog vol blad zitten.

Hier is het gelukt om 6 maanden op rij 600+ kilometer te fietsen, komende maanden zal het wel wat minder worden. Eerst op vakantie en dan december even afwachten qua weer. Los van het feit dat ik al weer een paar keer zeiknat ben geweest, hou ik ook wel van de herfst. Vooral het bos is fantastisch. Die donkere stammen van de bomen en dan de groen/geel/rode bladeren, dat vind ik echt mooi.

Beterschap aan alle zieken, het heerst echt enorm.

Hebben jullie nog tips voor een fijne winterbroek? Ik wissel er nu twee af, maar doordat het zo slecht droogt is dat echt een beetje te weinig. Liefst eentje met een soort fleece binnenkant. Echt voor de winter, wij fietsen door tot ongeveer het vriespunt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:07

Sakura ik heb een fijne van Craft, simpel broekje maar lekker warm. Zonder zeem, maar ik rij altijd met een losse zeembroek er onder;
https://www.mantel.com/craft-thermal-collant-fietsbroek

Overigens is dit voor mij nog te warm, ik rij met dit weer nog met blote benen of 3/4 en pas onder de 5 graden met een lange broek en onder het vriespunt met een thermobroek haha.
Warm bloedig aangelegd :+

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:14

Sakura; bij mij helpt het om voordat ik ga bewegen de spieren op mijn schouderkop warm te maken. Ik heb er dan een kwartier een kruik op liggen, of maak gebruik van de sunshower. Dan is de opstartpijn minder. Ik zit er zelfs aan te denken om met fietsen buiten van de winter een warmtepleister te plakken op mijn schouder. Warmte scheelt!

Ik rij in de winter met een broek van Agu. Ik heb mijn castelli broek ook weer eens uitgeprobeerd en dat gaat nu wel goed (geen zenuwuitval door de zeem), maar die is toch minder favoriet.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:27

Met een zeem erin vind ik wel fijn. Ik heb een Gonso die eigenlijk wat te groot is en een oude Castelli. Weet je welk type de Agu is?

Met deze temperaturen rij ik ook nog in korte broek, tenzij het echt vies en regenachtig is (geweest), dan vind ik het wel handig om niet direct te hoeven douchen met modderbenen. Dat doe ik meestal later op de avond na het eten.

Ik zal de tip even doorgeven, even de kruik erop denk ik en hij heeft zo'n compressiekous, dus die houdt de warmte ook wel even vast denk ik.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:05

De Agu is de prime bib tight. Die is lekker warm, heeft een fijne zeem en zit verder goed. Althans, naar mijn menig dan. Enig nadeel is moeten plassen onderweg, dan moet je je helemaal uitkleden.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:15

Hihi, ik ben gisteren niet halverwege van de Tacx omgekieperd. Ik ben namelijk niet eens meer opgestapt :Y) Was ineens zo beroerd... Dus ik ben direct in bed gedoken. Vandaag heel rustig aan gedaan en vanavond voelde ik me weer redelijk ok. Dus net nog even op de Tacx gestapt. Lekker ziektekiemen uitzweten :D

Maandag poging 2 voor de virtuele group ride :j

Lange broek tips heb ik niet. Maar als de Agu Prime Bib tight net zo lekker zit als z'n broertje in de korte variant, dan is dat idd echt een aanrader.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:06

Vandaag tot 2 keer natgeregend op de fiets, wanneer stopt het eindelijk met regenen? Het is echt uitkienen wanneer je naar buiten kan met buienradar in de aanslag :roll: .

Afgelopen weekend precies nog een stukje op de gravelfiets kunnen rijden. Ik had echt enorm genoten. Ik was echt enorm blij dat de fysio fietsen had toegevoegd aan de training. Tot een vriendin er iets van vond. En dat was niet de eerste keer dat ze ergens iets van vond. De korte samenvatting van 5 maanden revalideren: ik heb het ongeluk aan mijzelf te danken, ik had mij nooit moeten laten opereren en als ik op een fiets kan zitten kan ik ook wel weer gewoon volledig werken. Oh, en ze bedoelt het alleen maar goed om me te beschermen. Ben je potverdorie heel blij dat 1 ding lukt, is dat gevoel daarna als sneeuw voor de zon verdwenen.

Wat dan wel weer leuk is en waar ik hopelijk snel weer energie voor heb… ik heb mij ingeschreven voor de tijdrit eind maart in Almere. In het kader van ‘als mijn armen het niet goed doen, dan moeten mijn benen maar heel sterk worden’. Lang end met spaghettibenen op een endurance bike. Dat wordt wat _O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:49

Zoooo Maaike, wat een rot opmerking zeg. Een niet sporter zonder empathie zo te lezen. Die zou ff mijn energie niet waard zijn.

Mooi vooruitzicht! Vier maanden trainen/herstel genoeg tijd denk je?

Hier erg moe momenteel. Vanmorgen bloed laten prikken op onder andere ijzer. Benieuwd of er wat uit komt.

Zaterdag 40km op de gravel, rondje zou 60 moeten zijn maar had de emmer leeg na 40 en had ontzettend last van mijn buik, met uitstraling naar de bovenbenen. Bijna in de kramp.
Dus gestopt, ben er bang voor al vrij vroeg overgangsklachten heb. Zus is ook al aan het rommelen een tijd. Ben bijna 43, hoop toch dat ik niet telkens meerdere dagen per maand uit de running ben hierdoor.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 08:40

Oef Maaike wat vervelend van die 'vriendin', als ik jou was had ik haar even in de koelkast gezet. Dat soort energie kun je niet echt gebruiken als je aan het herstellen bent.

Hopelijk blijkt het 'onschuldig' ijzertekort Marlies. Overgang lijkt mij echt geen pretje. Het is bizar soms om te horen hoeveel klachten vrouwen daarvan hebben. Het lijkt mij in ieder geval erg pittig.

Bij ons was het gisteren de hele dag zonnig, heerlijk zeg! Echt van genoten. Hopelijk vanmiddag ook nog droog, dan zou ik graag een rondje gravellen. Inmiddels hebben we de dikke (45) winterbanden er weer op zitten. Vriendlief heeft beide fietsen uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt. Wat een wereld van verschil zeg! Alleen nu mag ik niet meer in de nattigheid fietsen voor de vakantie... Helaas gaat 'even' een racefiets kopen voor de vakantie niet meer lukken, hopelijk hebben ze in december ook nog die mooie kortingen op modellen van dit jaar.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:13

Hoop het ook Sakura, ijzertekort is prima op te lossen, hopelijk daarmee ook de klachten. We zullen zien. Baal vooral van het gebrek aan energie momenteel.

45 past niet helaas hier in de fiets, lijkt me echt ideaal. Welke banden rij je mee?
En waar gaat de vakantie naar toe?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:50

Ja, dat begrijp ik. Geen energie hebben is killing voor je energie. Ik heb het een aantal jaren geleden gehad, uiteindelijk alle waardes goed, maar gewoon geen energie vanuit mijn werk. Toen uiteindelijk wat anders gaan en ging het wel beter. Maar goed, je moet dat altijd uitsluiten. Ijzertekort komt zoveel voor en is relatief makkelijk te verhelpen.

Ik heb er nu mijn originele banden weer onder; WTB Riddler 700 x 45. Was nog wel even hangen en wurgen die bijna nieuwe banden. Waren erg stijf.

Vakantie gaat naar Algerije, echt onwijs veel zin in. Vooral ook na de vele regen hier, toe aan een beetje zon!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:24

Ik ben er ook wel even klaar mee. Jammere is dat ik donderdag een etentje heb staan met haar en een andere vriendin. Ik ga beleefd afzeggen. Ik voel er heel weinig voor om in een druk restaurant te zitten met iemand waarvan ik het gevoel heb dat is continu word bekeken en beoordeeld. Ik vermoed dat zij niet in gaat zien dat een druk restaurant voor mij naast gezellig ook resulteert in behoorlijke overprikkeling en dat ik daar een dag van bij moet komen.

Maar ik vind het op dit moment ook compleet stom van mijn hoofd dat het zo in de overdrive gaat en ik niet meer kan genieten van het fietsen. Ik was nooit zo, de mening van een ander deed mij zelden wat. Nu komt het zo ontzettend hard binnen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:10

Het is niet gek hoor maaike, je hebt zo'n enorme klapper gemaakt, daar moet je echt helemaal van herstellen. Niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik zou de prio's even op jezelf zetten, en ja, ik weet dat het heel makkelijk spreken is. In je situatie zou ik precies hetzelfde van mezelf vinden (stom). Probeer echt lief voor jezelf te zijn en vooral dingen te doen waar je energie van krijgt.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:24

Hallo allemaal

Ik denk dat ik hier helemaal aan het juiste adres ben met mijn vraag en ik hoop dat jullie me willen helpen :j

Mijn partner heeft gisteren een super mooie e-mountainbike besteld van Specialized. Hij is helemaal in zijn nopjes ermee. Hij heeft jaren geleden wel een mountainbike gehad maar toen alles verkocht, hij heeft dus echt helemaal niks meer!

Ik zou hem erg graag willen verrassen met wat basis artikelen. Dus kleding, misschien verlichting of een bidon. Een helm? Of andere handige dingen...Het maakt me niet zoveel uit wat, want hij heeft in principe alles nodig. Ik zou het liefste vandaag al iets bestellen want hij gaat zijn fiets zaterdag ophalen.... Lekker kortdag allemaal.

Raden jullie een (online) winkel aan met leuke artikelen? Ik heb er 0,0 verstand van dus ook specifieke producten die jullie aanraden hoor ik graag :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:51

Change03 schreef:
Hallo allemaal

Ik denk dat ik hier helemaal aan het juiste adres ben met mijn vraag en ik hoop dat jullie me willen helpen :j

Mijn partner heeft gisteren een super mooie e-mountainbike besteld van Specialized. Hij is helemaal in zijn nopjes ermee. Hij heeft jaren geleden wel een mountainbike gehad maar toen alles verkocht, hij heeft dus echt helemaal niks meer!

Ik zou hem erg graag willen verrassen met wat basis artikelen. Dus kleding, misschien verlichting of een bidon. Een helm? Of andere handige dingen...Het maakt me niet zoveel uit wat, want hij heeft in principe alles nodig. Ik zou het liefste vandaag al iets bestellen want hij gaat zijn fiets zaterdag ophalen.... Lekker kortdag allemaal.

Raden jullie een (online) winkel aan met leuke artikelen? Ik heb er 0,0 verstand van dus ook specifieke producten die jullie aanraden hoor ik graag :D

Als je 1 winkel zoekt om zo veel mogelijk verschillende dingen tegelijk te kunnen bestellen zou je eens kunnen kijken bij mantel.nl, zij hebben ook een aantal best grote winkels waar je fysiek heen kan om van alles te bekijken. Ze hebben veel en voor alle soorten fietsen zegmaar.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:44

Allereerst een helm! Zo sprak degene die een half jaar geleden hersenletsel heeft opgelopen (en een op meerdere plekken gebroken schouder, maar daar helpt geen help tegen). Ik viel van mijn stadsfiets, mountainbiken is hoog risico, zeker wanneer deze elektrisch zijn. Ik heb altijd helmen op, op de racefiets, op de gravelbike, op een paard, bij het buitenklimmen, maar deze avond op de stadsfiets niet. En de gevolgen zijn nog altijd aanwezig.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:05

Een helm inderdaad! Maar kies er dan niet online een voor hem uit, maar neem hem mee naar een winkel (idd Mantel bijvoorbeeld) om helmen te passen. Een slecht zittende helm heb je weinig aan.

Alles wat je noemt is leuk om te geven. Goede kleding is altijd goed. Alleen verlichting zou ik niet doen. Grote kans dat die weinig gebruikt wordt en dan kan hij het alleen maar verliezen onderweg.

Zou hij met fietsnavigatie/computer willen fietsen? En hoeveel wil je uitgeven? Een mooi (groot) cadeau kan een Garmin zijn.

Als je een bidon geeft, doe er dan ook een bidonhouder bij :D Zit waarschijnlijk niet standaard op z’n fiets.

@ Maaike: jeetje wat een gebrek aan steun van die vriendin ;(

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 07:47

Goedemorgen ..

Tja , regen hebben we helaas meer dan genoeg -O-
@Maaike ; Wat een nare opmerking van je vriendin -:(-
Iemand die denkt , als je kunt sporten kun je ook werken .
Probeer er boven te staan , en laat je niet gek maken .
Je bent op de goede weg !
Super leuk dat je de Tijdrit Almere gaat doen , dat is een mooi doel *\o/*

@Marlies ; ik ben benieuwd wat er uit je bloed prikken komt .
Word er alleen op Hb getest of ook Ferritine ( ijzer eiwit )
Die geeft bij mij problemen als deze te laag is .
En ..overgangs klachten ...daar kan ik een potje van meepraten . -O-

@ Change03 Een goed passende helm is het allerbelangrijkste .
En voor het huidige weer zou ik voor goede outdoor kleding gaan .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:59

@T2T, geen idee, ze prikken op veel, schildklier, suiker, hb enz. Maar exact wat weet ik niet. Zal het is ff navragen.

@Change, lekker met hem op pad gaan voor een helm, die is online niet te koop. Mantel is idd prima. Bever heeft ook fietshelmen, maar de meeste plaatselijke winkels ook wel, voor de MTB zou ik er wel 1 nemen met zo'n klepje vooraan.
Wielersets.nl is fijn voor de 'starter'. Niet te duur en als je een korte en lange set neemt, is hij direct klaar voorlopig.

Wordt de fiets geleverd via een winkel? Ivm het op maat maken en wat zit er bij? Want de meeste fietsen worden zonder pedalen, bidonhouder enz geleverd.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:34

Ik heb het etentje voor vanavond op nette wijze afgezegd, ik had er ook echt niet van kunnen genieten. Ik ben echt enorm overprikkeld, de reden daarvan heb ik maar achterwege gelaten. Ik ben voorlopig klaar met haar: eerst was het ongeluk mijn eigen schuld want wie gaat er nu met drank op op de fiets zitten, wie gaat er nu 15 kilometer fietsen en dan was het ook nog een elektrische fiets, war had ik dan verwacht? Toen was het dat ik me absoluut niet moest laten opereren, ik maakte overhaaste beslissingen en ik ging daar niet beter van worden. Ik was te ongeduldig en wilde onrealistische dingen (klimmen in de toekomst). Oh, en mijn onvrede met het ziekenhuis vond zij maar onzin. En nu dit weer.

Maandag weer terug naar de orthopeed. Hopelijk gaat er onderzoek gedaan worden naar de pijnklachten die ik ervaar. Ik kan inmiddels al best veel kanten op bewegen, alleen zijwaarts niet. Die pijnig zo heftig dat ik alles uit mijn handen laat vallen wanneer mijn biceps in ‘iets’ grijpt. Dat levert vooral deuken op in de vloer, een professionele reiniging van de bank in verband met cappuccino’s en de behoefte aan nieuwe glazen.

Maar… it is not all bad. Morgen of overmorgen gaat mijn nieuwe tacx geleverd worden *\%/* .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 07:56

maaikemuis schreef:
Morgen of overmorgen gaat mijn nieuwe tacx geleverd worden *\%/* .

Groot gelijk , je moet vooral geen dingen doen waar je geen zin in hebt .
Dat geeft alleen maar negatieve energie . :(:)
Er boven staan en afhaken .

Welke Tacx is het ook alweer geworden ? :):)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:57

Beter afzeggen en haar maar ff in de ijskast zetten. Die is wel erg vol van haar eigen mening en veroordelend zeg.

Haha, ik moest wel lachen om je bank/vloer en glazen, maar super vervelend! Hopelijk kan de orthopeed er wat mee.

Hier bloeduitslagen goed. Dus de vraag is nu verder .Heb voor dinsdag een afspraak met de HA wederom, wil toch kijken naar het hormonale verhaal, had nu een 'nieuwe' huisarts in de praktijk, maar daar voelde ik me totaal niet door gehoord, dus dinsdag terug naar de praktijkhouder. Hopelijk denkt die mee.

Daarnaast bezig met de geestelijke kant, mijn werk is niet iets waar ik oud ga worden, dat speelt wel mee, kan vanuit het werk daar ondersteuning in krijgen, om te kijken wat ik wel wil.
Had het er gisteren met een vriendin over, en die zegt, leuk en aardig, maar jij bent altijd heel stabiel en nu ook niet erg emo er over, dus ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt.
Lief natuurlijk maar ik verwacht misschien wel een combi van? We gaan het uitzoeken.

Nog fietsplannen ladies dit weekend?