secricible schreef:Het was meer dan duidelijk genoeg dat thuiswerkende persvoorlichters en dat soort mensen iig níét tot de doelgroep behoorden.
Dat klopt. Maar daar gaat het in veel gevallen gelukkig helemaal niet over.
Citaat:Ik heb ook wel wat vergissingen gehoord rondom bijvoorbeeld een technische dienst die zich richt op het repareren van spullen op de kamers van bewoners, of gastvrouwen die ook helpen met het eten. Dat daar verwarring over is, echt prima.
Een aantal anderen is dat blijkbaar niet met je eens, zie de reacties onder je, zij willen alleen verpleging vaccineren blijkbaar en dat is echt te kort door de bocht.
Citaat:Ik vind dan zeggen "ik snap niet dat de GGD geen triage doet" ook wel een beetje de bewijslast verleggen naar de GGD. Je mag toch een stuk verantwoordelijkheid verwachten bij zorgorganisaties?
Voor de GGD is het ook niet altijd duidelijk, bovendien zijn zij geen politie-agent die mensen weg mogen gaan sturen omdat zij toevallig vinden dat iemand niet door de triage komt. Er zijn daarvoor echt teveel grijze gebieden. Juist de zorgorganisatie moet dit zelf kunnen inschatten.
In de eerste golf deed de GGD dit dus wel degelijk, rücksichtslos. En ja, ik vind het bizar dat ze nu dus iedereen inplannen. Waarom laat je dit dure mensen van de GGD dan doen? Dan kun je beter een commercieel callcenter dit laten doen. Sneller, efficiënter en goedkoper.