Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:34

mariekeoo schreef:
Ik was vanmorgen 90,2!!! Bijna onder de 90

Komt lekker dichtbij zo, in augustus zit je er sowieso onder!

MoniekJ

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:41

Hier is het echt ruk. Depressie en ptss die zo hevig opspelen.. dat ik nu dagelijks iht krijg.
Krijg het niet voor elkaar om genoeg te bewegen of om op mijn eten te letten. Van de week dan wel weer 1x gesport met pt en probeer dit te blijven doen. De rest komt dan ooit wel weer.

Marieke, goed bezig!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:54

Ah Moniek, wat naar!! Kleine beetjes helpen. Gewoon rustig door blijven gaan!
Zo te lezen gaan er toch een aantal nog sterk hier. Goed om te zien!
Welkom weer terug Sharani, schouders er weer onder!

Ik heb vandaag mijn pak geleverd gekregen. Naast Foxy heb ik nu ook de Hypoxi. De naam matcht al gelijk. :') Ik doe dus niet meer alleen Foxyen maar ook Hypoxyen voortaan. :')

Het pak aantrekken en degelijk vacuüm laten zuigen is een uitdaging waar ik m'n wederhelft ook hard bij nodig heb. Je moet hem net in een bepaalde houding hebben voordat ie vacuum trekt. De verkoper levert me ook een aparte buikband, die ik dan zelf kan inpluggen in het apparaat. Scheelt als m'n wederhelft er een keer niet is. Ik heb er vanmiddag al een tijdje op gestaan en ik merk dat ik het heel fijn vind. Doorgaans kost een zo een sessie volgens mij een euro of 40 bij de meeste beautysalons dus ik hoop het er relatief vlot uit te hebben.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:44

Even tijdje afwezig hier, was druk met genieten van mijn vakantie :D Wel heel blij, stond gisteren op de weegschaal en niks aangekomen *\o/* Heb niet op mijn eten en drinken gelet (wel IF tijden aangehouden), maar heb wel aantal dagen heel veel gewandeld. Dus denk dat het gecompenseerd heeft.
Vanaf deze week weer mijn oude ritme oppakken. Dus kcal tellen, zorgen voor voldoende beweging en elke dag groente en fruit. En het oppakken wil ook weer prima, dus daar ook blij mee! Alleen de beweging nog iets minder met het slechte weer..

Roosch, klinkt alsof het aantrekken van het pak al een workout op zich is, die heb je dan gelijk al in de pocket *D

Kosseh, heb je al uitslag van je MRI? Ik duim voor je dat het antwoorden geeft. En fijn dat je een ritme hebt gevonden waar je je goed bij voelt.

Aight, verbouwen en dieet gaat slecht samen is mijn ervaring. Toen wij nog de benedenverdieping aan verbouwen waren en daarmee ook zeer beperkt onze keuken kon gebruiken, ben ik behoorlijk aangekomen. En inderdaad ook de werklui voorzien van eten. Werd toch al snel 2/3 keer per week frituur of bestellen.

En veel andere berichten gelezen, maar als ik overal op reageer ben ik morgen nog niet klaar. We zijn in elk geval allemaal weer aanwezig, mooi steuntje in de rug voor elkaar *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:07

Ik kom ook weer even om het hoekje kijken, heb voor volgende week weer een schema gemaakt.. ben het echt zat, ik kom niet aan maar val ook niet af en ik vreet echt niet zoveel als ik voorheen deed maar ook niet heel gezond dus we gaan er weer voor!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:17

Wat goed lino! Niks aankomen tijdens vakantie is echt top!

Ja dat pak aantrekken is echt een work out an sich. Ik sta er nu weer in en dat is echt alleen doordat vriendje me kan helpen. Heb 3 jaar geleden ook wel eens overwogen zo een pak te kopen maar toen woonden we nog niet samen. Gelukkig wil ie me er in m'n lunch in hijsen.
De verkoper stuurt me vandaag de buikband toe. Dan kan ik ook eens sporten als het m'n vriend even niet lukt me erin te hijsen of als hij weg is.

Ik ga deze keer niet wegen of wat dan ook. Doel is lekkerder in m'n vel (letterlijk) komen te zitten.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:16

linoleum wat goed! Vakantie is helemaal uit je ritme, fijn dat het elkaar dan toch uitbalanceert!

Yonker herpakken en weer doorgaan :knuffel: maak je je schema niet te streng om terugval te voorkomen?

Roosch ik ben benieuwd wat de hypoxi voor je gaat doen, een sportschool in het dorp had er een en ik vond dat altijd een beetje een wassen neus verhaal, ik denk dat de grootste effecten komen van dat je bewust bezig bent met sporten/eten en daardoor minder kcal binnenkrijgt :o Maar hopelijk werkt het voor je! Zelfs al is het psychologisch/bijeffecten

hier gaat het verbouwen vooral gepaard met koekjes/snacks na het klussen :') De rest van de dag is gewoon kantoorwerk, maar die avondklusjes met snackjes voor de helpers zijn vooral het probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:43

Heel herkenbaar wat jullie schrijven over verbouwen = snacken.
Wij hebben sinds december in de verbouwing from hell gezeten (eindigend in een aannemer die failliet ging :\ ) en er is zo 15 kilo bij op.

Ik heb dus nu weer dubbel zoveel te gaan... -O-

Ik lees en praat dus graag met jullie mee.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:02

Tijdje niet gereageerd maar wel meegelezen.. gaat hier redelijk zonder de medicijnen. Bloeddruk is onwijs aan het schommelen, daar is dus toch wat mee aan de hand. Ik hen nu ondertussen 5 cortisol testen gedaan waarvan er maar 1 goed was de rest is allemaal te hoog. Nu vanmorgen bij de huisarts geweest en heb voor het eerst niet helemaal emo daar gezeten. Huisarts wilde geen verwijzing maken maar gaat nu eerst hormonen testen. Net zelf even gekeken wat hij nou ging testen en dat zijn dus hormonen om te kijken of ik niet al in de overgang zou zitten. Acht met 25 de kans vrij klein maar zou wel een hoop klachten verklaren.

Roosch mij collega heeft ooit ook met zo een pak gesport en die viel er echt onwijs mee af!! Ze gaf alleen ook al aan dat het erin komen echt een heel ding was.. ze kreeg het uiteindelijk wel steeds beter onder de knie. Hoop dat het bij jou ook zo gaat.

Kosseh, heb je de uitslag van de mri al? Laat het er niet zomaar bij zitten hoor! Met de pijnpoli is er veel te doen aan pijn bestrijding en de technologie word steeds beter. Hoop dat je toch nog je hobby kan volhouden

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:18

Dat zou wel heel vroeg zijn inderdaad maar je zou de eerste niet zijn. Ik ben erg benieuwd!

Pak aantrekken gaat steeds vlotter en soepeler. Ik moet zeggen dat me de kuur die ik in de salon indertijd gedaan heb heel goed beviel. Ook mn huid werd er fijn van.

Tot nu toe ben ik erg content, ik sta er nu voor de vierde keer op deze week en we hadden het pak binnen 5 minuten wel aan en werkend deze keer.

Klussen is zo te zien een aardige valkuil inderdaad. Vakantie is ook zoiets. Wij gaan binnenkort op vakantie maar de Hypoxi/Foxy blijft thuis. :')

Hoi Nel, leuk dat je er bent!

Aight, we zullen het beleven. :))
Mijn ervaring is dat ik onwijs veel moeite moet doen om af te vallen en centimeters te verliezen. Ik ging tot een poosje geleden 5 keer per week naar de sportschool en stond gemiddeld op max 1700kcal per dag en nog kroop het ervanaf. Mentaal reed dat ook best wat: zoveel moeite doen en voor heel weinig resultaat.
Als ik afval zal het uiteraard wel een combi van factoren zijn. Het zal vast niet zo zijn dat ik ongestraft elke dag een zak chips weg kan werken. :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:35

Aight schreef:
Yonker herpakken en weer doorgaan :knuffel: maak je je schema niet te streng om terugval te voorkomen?

Komt zeker goed hoor, ik zit gewoon op een schema van 2.100 wat voor nu zeker prima is want ik verbrand veel met veel overgewicht en 2 a 3x pw sporten.

Ben echt benieuwd hoe dat pak zich gaat uitwerken bij je Roosch!

Tirzasarah hopelijk sluit die test het 1 en ander uit :(:)

Het schema is weer compleet voor volgende week. Zondag alles in huis halen dan kunnen we er weer tegenaan volgende week :)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:19

@yonker

Ik zie dat je woonplaats Oss is. Daar woon ik ook en ben ook bezig met afvallen, wat ook niet altijd goed lukt. Mocht je ooit zin hebben om te babbelen of een steuntje in de rug nodig hebben. :D Het is niet veel, maar sinds december ben ik ongeveer 7 kilo kwijt.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 13:29

Hoi ,heeft iemand hier ervaring met "Bakje geluk" van Mariska Benders
.
Zo een top uitleg en heerlijke simpele recepten, ik volg haar via instagram,maar ze zit ook op Facebook.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:45

Momo94 schreef:
@yonker

Ik zie dat je woonplaats Oss is. Daar woon ik ook en ben ook bezig met afvallen, wat ook niet altijd goed lukt. Mocht je ooit zin hebben om te babbelen of een steuntje in de rug nodig hebben. :D Het is niet veel, maar sinds december ben ik ongeveer 7 kilo kwijt.

Dat is keurig! :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:13

Momo94 schreef:
@yonker

Ow wat lief en 7 kilo is al super knap :D

Heb me dit weekend nog iets teveel laten gaan := Maar boodschappen zijn gedaan en morgen vol goede moed starten!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:42

aisa schreef:
Hoi ,heeft iemand hier ervaring met "Bakje geluk" van Mariska Benders
.
Zo een top uitleg en heerlijke simpele recepten, ik volg haar via instagram,maar ze zit ook op Facebook.

Ik heb er geen ervaring mee. Maar als het je interessant lijkt, gewoon proberen?

Hier ging het met ups en downs de afgelopen weken. Soms heel goed, soms bar slecht :Y) Wel gewoon (veel, misschien te veel?) blijven sporten. Merkte de afgelopen dagen dat mijn lichaam moe was, heel moe. Mijn hoofd ook. En dan is het maken van verstandige keuzes toch een stuk lastiger.

Nu besloten om het iets rustiger aan te doen qua fysieke belasting. Mijn hardloopschema een beetje in te korten en mijn lichaam (en mijn hoofd daarmee ook) iets meer rust te gunnen. Hopelijk kan ik dan ook weer wat betere keuzes maken en verstandiger zijn :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:44

Hoe bevalt je Hypoxi @Roosch? Motiveert het je ook om nu eerder te gaan sporten?
En waar gaat de vakantie naartoe? Goed vooruitzicht :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 08:24

MuSLi schreef:
Hoe bevalt je Hypoxi @Roosch? Motiveert het je ook om nu eerder te gaan sporten?
En waar gaat de vakantie naartoe? Goed vooruitzicht :j

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen zeg 4 maanden (sinds mn enkelblessure) het sporten echt helemaal voor wat het is heb gelaten. :o
Dus alles wat ik nu doe is een plus. :))

Het bevalt me tot nu toe goed, alleen het enige nadeel is toch dat ik afhankelijk ben van vriendje om het pak dicht te hijsen. De buikband lukt me nog niet zelf omdat ik aan de achterkant kracht moet zetten, hij is nog wat aan de strakke kant. Wat dat betreft is het sowieso een win. :))

We gaan naar Cyprus. :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:38

Wel meegelezen afgelopen week, maar geen tijd gehad om te reageren.

Aight, zwemmen kan helaas ook niet pijnvrij. De weerstand van het water is niet fijn en als iemand per ongelijk tegen m’n voet aan komt staan de tranen in m’n ogen helaas. Wel naar gekeken omdat waterpolo mij wel een leuke sport leek. Voor avondeten kan een diëtist niet echt helpen denk ik, het probleem is dat ik warm eten in het algemeen niet lekker vind.
Leuk dat je voor het eerst samenwoont! 2 jaar in een verbouwing zitten lijkt mij lastig. Is het elke keer een deel?

MuSLi, Haha altijd balen als je naar iets lekkers uitkijkt en het dan niet echt lekker is. Knap dat je kan besluiten om de vlaai dan niet te nemen. Succes met je lichaam wat rust geven, goed dat je naar je lichaam luistert!

Moi22, Welkom terug :) . Lukt het oppakken na de vakantie een beetje? Met 10 uur in de auto snap ik dat je gaat snoepen, op vakantie staat bij mij de auto ook gelijk aan snacken.

Sharani, helaas lijkt het daar wel altijd op... Ken ook een aantal mensen die het de andere kant op hebben, waarbij aankomen moeilijk gaat en afvallen makkelijk. Zou toch mooi zijn als we het konden verdelen.

Mariekeoo, Lekker bezig! Al de 8 mogen verwelkomen?

Anna_Dani, het diner vervangen voor iets wat geen diner is gebeurd ook weleens. Alleen krijg ik dan voor m’n gevoel helemaal geen vitamine enzo binnen. Enige wat ik dan eet is een rauwe paprika, maar daar kan ik ook niet van leven.
Lukt het om genoeg eiwitten binnen te krijgen wanneer je plantaardig eet? Goed bezig!

MoniekJ, Sterkte! Eerst maar weer wat beter in je vel zitten. Goed bezig met de PT!

Roosch, klinkt grappig zo een pak. Ben benieuwd of je er snel resultaat van gaat merken. Vanzelf krijg je de buikband ook zelf aan, wel een mooie maat of het de goede kant op gaat.
Fijne vakantie!

Linoleum, fijne vakantie gehad? Netjes, om gelijk te blijven tijdens de vakantie. Vanaf deze week weer wat beter weer volgens mij.

Yonker, lukt het om aan een schema te houden? En niet aankomen is al een soort van overwinning toch?

Lente, welkom! Wat naar zo een verbouwing! Is het ondertussen gelukt om de verbouwing af te ronden?

Tirza, toch weer spannend zo een test neem ik aan. Al de uitslag gekregen?

Aisa, zegt mij niks. Wat voor recepten zijn het?

Hier gaat het redelijk, het had slechter gekund.
De uitslag van m’n mri is binnen. Helaas niet wat ik gehoopt had, maar wel verwacht. De arts kan niks meer voor mij doen |( , dat was wel even een klap maandag. Deze week mezelf daardoor ook wat meer laten gaan. Panenkoeken, chips, chinees, drop en appelflappen gegeten. Gelukkig was het niet op de weegschaal te zien, vandaag (weegdag) zelfs een kleine min (0,1kg). Met de fysio probeer ik de pijn nu nog iets te verminderen, maar of dat gaat lukken is nog de vraag. Voor nu afgesproken dat ik niet extra m’n enkel belast, dus geen sport voor mij de komende tijd :( . Wil binnen kort ook weer even langs de huisarts, voor eventueel een verwijzing naar de pijnpoli. Heb ik het al met de huisarts 2 jaar terug over gehad, voor als de route via de sportarts/orthopeed zou vastlopen.
Vanaf vandaag wil ik m’n eten weer goed gaan oppakken, weer genoeg zelf medelijden gehad afgelopen week. M’n bmi is vandaag net onder de 30 geschoten :D , dus ik ben weer terug bij overgewicht. M’n buikomvang is bijna op gezond gewicht, nog een halve cm daar ben ik wel blij mee. Wel verast hoe een groot verschil die twee methodes dus hebben bij mijn bouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:44

@Kosseh wat vervelend die pijn! Heb niet meegekregen wat er is gebeurd maar ik weet wel dat de pijnpoli soms echt goed kan helpen!

Ik ben net terug van een rondje hardlopen met de honden. Dat was fijn!

Vanaf vandaag ook weer wat strakker op mijn medicijnen en de snelle suikers eruit. Eigenlijk is dat laatste mijn voornaamste probleem. Ik ben zooooo verslaafd aan suikers. Niet zo handig als je diabetes hebt :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:23

Lente schreef:
@Kosseh wat vervelend die pijn! Heb niet meegekregen wat er is gebeurd maar ik weet wel dat de pijnpoli soms echt goed kan helpen!

Ik ben net terug van een rondje hardlopen met de honden. Dat was fijn!

Vanaf vandaag ook weer wat strakker op mijn medicijnen en de snelle suikers eruit. Eigenlijk is dat laatste mijn voornaamste probleem. Ik ben zooooo verslaafd aan suikers. Niet zo handig als je diabetes hebt :')

Het is even door de zure appel heen bijten, maar met een paar dagen is die zwaarste craving naar suiker vaak wel weer weg. Een gebalanceerd lichaam is vaak een stuk beter in toom te houden. Zet hem op! :(:)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:28

@kosseh oh vervelend nieuws zeg, de pijnpoli is een goede tip! Wat eet je als lunch? Want ik zou zeggen als je niet van warm avondeten houdt, eet dan lekker 2 keer lunch op een dag :) mijn tip over de diëtist zou dan ook juist zijn om samen te kijken of je je lunches dan voedzaam kan maken! Ik heb zelf het omgekeerde, hou niet van (te) koud eten :') Dus diëtiste heeft mij juist geholpen om soort van 2x mini avondeten op een dag te houden :D

@roosch lekker cyprus! Heerlijk! Is er eigenlijk een schatting wanneer je resultaten van de hypoxi zou merken? Is dat meteen of na een aantal weken/sessies? :)

@musli goed om dan even gas terug te nemen :j

Hier ging het de afgelopen week beter! Weekend is nog steeds teveel zonder ritme, dat vind ik het moeilijkste. Dan is het zoete inval in huis/buiten de deur eten en dan maak ik toch keuzes die ik eigenlijk niet wil maken :o

Spoiler:
daarnaast ben ik compleet tegen mijn principes in begonnen met ''sterrenstof fat burner'', :o een supplement waar zoals ik het lees gewoon een bak caffeïne in zit die je hongergevoel zou moeten onderdrukken. Dat is voor op thuiswerkdagen waar ik eigenlijk alleen maar aan snaaien denk

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:40

Kosseh wat rot zeg :(:) dat is niet het nieuws waar je op hoopt.

Aight, zo proberen we allemaal wel eens wat, ik heb zoiets ook wel staan. :))

Goed bezig Nel, hardlopen vind ik zo een crime!

Wanneer er resultaat zou moeten zijn van de Hypoxi dat is niet 100% gegeven. Een normale behandeling is tien tot twaalf behandelingen a 3 keer per week. In de salon waar ik heen ging werden ook mooie resultaten van omtrek buik etc gedeeld maandelijks. Hier meer info:
https://beaustyle.be/hypoxi-resultaten/

Ik heb echter besloten deze keer niet te gaan meten, wegen etc. Dat beheerst me teveel. Ik ga gewoon braaf door, afgelopen week heb ik 4 keer in het pak gestaan en een keer met de buikband. Eens kijken wat me dat oplevert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:44

Aight, jouw spoilerbalkjes heb ik ook wel gedaan. En werkte wel :j

Niet tegen het mentale stuk overigens...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:12

Wat een drukte weer hier ineens! Gezellig, maar lastig bijhouden :+

Roosch, mooie instelling, kijken naar hoe je je voelt en niet naar wat de cijfers zeggen. Die cijfers kunnen zo vertekenen ten opzichte van wat er verder mentaal gebeurt.
En goed dat aantrekken van pak steeds soepeler gaat! Wel heel benieuwd naar je resultaten over een tijdje.

Aight, kan je geen koekjes halen die je zelf niet lekker vindt :') misschien helpt dat het eraf blijven. Benieuwd wat die fatburners voor je gaan doen. Ik moet er niet aan denken, maar ik ga ook heel slecht op veel caffeïne :')

Lente, nooo wat een nachtmerrie. Inmiddels wel de verbouwing klaar?

Tirza, wat rot dat het niet lekker gaat met je hormonen en algemeen gedoe en niet geholpen worden. Ik hoop niet voor je dat het de overgang is, maar je hoort het wel eens vaker.

Momo94, wat goed bezig al! Beter langzaam en definitief dan heel snel en er zo weer aan :D

Aisa, zegt mij helemaal niks en veel van die methodes komen ook op zelfde neer naar mijn mening, namelijk kcal beperken in een leuk jasje en voor teveel geld verkopen :+ Maar als dat specifieke jasje jou wel heel goed past, dan is het misschien de investering wel waard.

Musli, goed dat je je beseft dat rust ook belangrijk is. Goed blijven luisteren naar wat je lichaam aangeeft en niet als een stoomwals doorgaan. Werkt misschien even, maar op lange termijn helaas niet.

Kosseh, ik snap dat je na zo'n uitslag even alles laat varen. Maar alsnog een hele mooie mijlpaal bereikt *\o/* Hopelijk gaat een doorverwijzing naar de pijnpoli je wel wat brengen.

Hier gaat het wel goed. Moet wel echt beweging weer wat beter oppakken. Blijft er beetje bij. Maar eten super, ik probeer nu elke keer als ik eten wil pakken eerst even een momentje te nemen om te voelen of ik echt behoefte heb aan eten of dat ik het uit gewoonte/verveling pak. Toch heel vaak dat tweede nog.
Nu zo even lunchpauze en rondje lopen en eten maken. Daarna nog weer paar uur aan werk en vanavond hopelijk ook nog klein rondje.