Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Castilja schreef:Sport je veel? Dan zou het zeker een verschuiving van vet naar spier kunnen zijn! Ik sport sinds half juli echt enorm veel; geen grammetje afgevallen. En pin je er niet op vast hè, als je verschil ziet in de spiegel is het goed toch?

Met mijn gewicht is an sich niks mis, maar ben wel redelijk bewust bezig met voeding en sport (kaas en wijn uitgezonderd). Bovendien maken een paar kilootjes minder me wat sneller met hardlopen.
(Eet wel echt minder koolhydraten dus daarom kan het lol). Welkom!
Maar er gaat geen dag voorbij zonder kaas!
Die stond al weken in de planning dus daar ga ik lekker van genieten
Zit sinds gisteren de hele dag op mijn kamer met wat griepverschijnselen. Begon vanmorgen ook weer misselijk maar dat trekt langzaamaan weg, net 4 crackers met vegetarische filet americain genomen. Ik eet deze dagen dus echt te weinig maar scharrel ook alleen maar wat rond op mijn kamer. Er komen drukke dagen aan dus hoop echt dat ik snel beter word.
Ik zal eens kijken hoe ik dit in mijn planning in kan voeren.
Als je je eiwitten omhoog gooit ga je ook gezondere keuzes voor het afvallen maken is wat ik heb gemerkt.
Is een oprechte vraag hoor, no judgement.
Cutten is als je bewust bezig bent met je vetpercentage omlaag krijgen dmv je voeding en sporten. Je kunt ook op onderhoud eten of zelfs bulken, waarbij je meer eet dan je nodig hebt om de spierontwikkeling te stimuleren. Ik vind jouw lijstje echt iets wat ik zou eten als ik zou cutten, inderdaad wat lager in de kcal. Je hebt vandaag dus ingepland om morgen en overmorgen te compenseren? Prima!
Castilja schreef:Oh sorry! Ja god het woord is in mijn leven dusdanig ingeburgerd dat ik er niet bij stil sta dat andere mensen het misschien niet kennenCutten is als je bewust bezig bent met je vetpercentage omlaag krijgen dmv je voeding en sporten. Je kunt ook op onderhoud eten of zelfs bulken, waarbij je meer eet dan je nodig hebt om de spierontwikkeling te stimuleren. Ik vind jouw lijstje echt iets wat ik zou eten als ik zou cutten, inderdaad wat lager in de kcal. Je hebt vandaag dus ingepland om morgen en overmorgen te compenseren? Prima!
Sowieso is de rest van de dag zittend, geen actief beroep. En ik sport misschien 5x in de week o.i.d., maar vaak ook maar een half uurtje hardlopen dus voor iemand die lange gym sessies heeft is dat dan ineens maar 2-3 x in de week.
Je hebt verschillende vegetarische producten waar heel erg veel eiwit in zit, ik haal het meestal daar uit. In gewoon vlees zit natuurlijk ook veel eiwit maar dan heb je wel ook al die vetten erbij (en dode diertjes
).
Nu alleen de vraag of jullie een bepaald soort FitBit aan kunnen raden? Ik vind de Alta HR goed, daar niet van, maar het is niet de mooiste die er is en ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van de andere versies.