Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 19:53

Hier ook. :j
Ik heb daar totaal geen stress van. Er zijn altijd verschillen in tempo. Als je rondjes interval loopt, dan zijn er inderdaad mensen die dat vaker lopen dan iemand die wat langzamer gaat. Prima toch?
En bij wat grotere afstanden, moeten de snelleren soms bezemen. Zo komt iedereen tegelijk aan.

Hoe is het gegaan, Dilan?

Sherivey

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 22:07

Was echt heel leuk :D

Zenuwen waren (uiteraard) weer eens voor niks :+

Totale groep werd in 2en gesplitst. Een die wat korter liep en ik ging met de groep mee die langer liep.
Daarbinnen had je verschillende tempogroepen.

Deden een piramideloop van 2-4-6-8-7-5-3-1 minuten hardlopen op tempo's 5:15 - 5:33 - 5:52 - 6:15 - 6:15 - 5:52 - 5:33 - 5:15 min/km

Wel eerst warming up + 1 km inlopen en achteraf 2 km uitlopen (toen werd het pittig voor me :') ) en daarna wat rek en strek oefeningen.

In totaal ruim 11 km gelopen, maar ging heerlijk :D

Denk dat ik wel wil blijven meetrainen om zo mijn looptechniek wat te verbeteren.

Nog besproken hoe mijn duurlopen gaan en wat mijn hartslag is. Die zit op 170 of soms net eronder. Moet lager, rond de 160. Dus moet rustiger lopen :=
En ik ga al niet zo snel...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:44

Leuk dat het meegevallen is, klinkt echt wel tof!!
Hier in de buurt zit ook een volgens mij erg leuke club, maar die trainen op dinsdag- en donderdagavond en ik geef dan helaas nog les. Snif.

Ik ging vanochtend weer een klein rondje!
2 lopen - 2 wandelen - 4 lopen - 2 wandelen - 5 lopen - 2 wandelen - 6 lopen - 2 wandelen - 7 lopen - 2 wandelen. Ging prima maar wat was het koud! Ik leg m'n handschoenen terug klaar hoor.

Normaal moet ik van m'n schema pas maandag weer, maar ik ga zondag dit nog eens terug doen met 2 vriendinnen denk ik. Had morgen ook graag gegaan, maar dan zit ik met 4 dagen op rij en vorige week ontdekte ik dat 3 dagen na elkaar nog niet zo goed gaat, dus ik zal maar een keertje overslaan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:59

Lekker bezig, Memuska!

Klinkt als een geslaagde training, Dilan. :j

Gistermiddag met de collega’s gelopen. Deze keer een duurloopje van een kleine 7 km, ging lekker.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:49

Dilan, hoezo jij traag?

SV, zie ik daar een logo met een luiaard?

Memuska, rust moet je echt pakken of je betaalt het achteraf hoor.

Puera, leuk dat dat met collega' s kan. Hier op kantoor werd deelname aan de 10Miles betaald, ik ben de enige die deelneemt... -O-

Anyway, na rottraining dinsdag gewoon weer gelopen vandaag (omdat het zo kriebelde): verstandig 4 km gedaan op 30'31" dus dat is gewoon netjes. Ik wil heel graag onder de 30' blijven maar dat komt nog wel. Voor de 6,8 km zondag mik ik op 50 minuten maar neem mijn foon niet mee dus het zal een verrassing zijn. Ik heb er megaveel zin in!!! *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:55

Leuk Foxy80 :j

Het was eind van de middag nog zulk lekker weer dat ik nog een mooi rondje heb gelopen. Van het weekend komt het er niet van, morgen 20 kilometer wandelen en zondag wil ik met pony op pad.

Ben aan het twijfelen om 14 november aan een trail op de Utrechtse heuvelrug mee te doen, 10 kilometer zou ik moeten kunnen maar er zitten echt veel hoogtemeters in.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:33

Gewoon doen en desnoods stukjes wandelen :j

Hier kort loopje vandaag maar mega zware benen. Nog even te gaan voor we weer op oude tempo en afstanden zitten haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:58

Gaucho, gewoon meedoen :j
Je kunt idd altijd een stukje wandelen als het zwaar wordt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:50

Netjes foxy.
Het was inderdaad heerlijk gaucho, ik ben na mijn werk ook meteen een rondje gegaan in het zonnetje.
Heb 4,4 km in 34 minuten gelopen, maar dat is nog met wandelen erbij. Heb 2x 10 minuten hard gelopen vandaag.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:43

Goed bezig Goof! Ik heb het hardlopen vandaag even overgeslagen, want ik heb morgen wielertraining op de baan (4 weekse cursus). Zondag dan een lange duurloop om toch lekker m'n kilometertjes te maken :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 23:09

Foxy heel veel succes zondag!
Ja het is een luiaard in mijn logo.. sloth running team: we get there when we get there.

Wij hebben met een groepje van vier vanavond een nighttrail in het bos gelopen, georganiseerd door mudsweattrails. Echt heel tof. In het pikkedonker 16km door het bos met 300HM. Er waren ongeveer 100 deelnemers.
Ik kan alleen niet goed tegen in de avond lopen, heb nu flinke buikpijn.
Maar echt genoten, zo leuk om eens te doen!!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 23:18

Ik kom meedoen met het sloth team :+ Sinds school weer begonnen is, heb ik enorm last van zware benen. In de zomer deed ik namelijk niet zoveel, enkel hardlopen. Nu ga ik doordeweeks weer gewoon naar school en dus loop ik veel meer rond + minder slaap. Blijkbaar zijn m'n spieren daar met hardlooptrainingen erbij toch niet zo heel blij mee. Ik ben nog steeds aan het opbouwen (nu 24min hardlopen opgedeeld in stukjes van 6-8 minuten) en dat gaat nu heel zwaar. Maar ik wil ook het liefst niet een pauze nemen en dan weer opnieuw moeten beginnen want ik ben echt al heel lang bezig om überhaupt 24min te kunnen lopen..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:33

@ Puera: goed bezig! Leuk met je collega's!

@ foxy: veel succes morgen! Ik ging normaal de 16 lopen maar ja, hé, je kent de omstandigheden. Netjes terugbetaald geweest wel. Snif.

@ gaucho: gewoon doen joh!

@ MuSLi: zooooo wielertraining, poeh! Rijdt je vaak met de fiets?

@ SV: ik zag de foto's al, zag er echt tof uit! Maar niks voor mij want ik zou echt m'n voeten omslaan :+

Ik blijk trouwens nu op de buitenkant van m'n linkervoet te lopen. Ik kocht dus de opvolger van mijn New Balancen mee, de Vongo 5. Die corrigeerde het beste. Ik probeerde ook de Hoka Arahi 5 (ik heb de 3 tot op de draad versleten) maar die geeft (momenteel) niet genoeg correctie helaas. En dan probeerde ik ook nog Ons maar dat was helemaal niks.
Meneer van de winkel denkt wel dat het nog gaat beteren en dat ik door deze schoen terug "rechter" ga lopen. Verder is het nog steeds duidelijk dat ik meer kracht rechts dan links zet. Ben dus nog maar eens gaan zwemmen en afdrukken links gaan oefenen. Bleuh.
Stomme enkel.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:33

Wel goed bezig @Memuska dat je weer even iemand hebt laten mee kijken. Hopelijk leveren de nieuwe schoenen verbeteringen op :)

Op de fiets, tsja. Te weinig. In het seizoen (buiten) fiets ik 1 a 2 keer per week. Vaak één. Nu een aantal weken niet gefietst en dan nu een paar weken baantraining (1x per week). Daarna maar weer kijken hoe ik het in ga plannen :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 14:09

SV, die foto's van de nighttrail zagen er idd super goed uit :D

Memuska, goed dat je iemand hebt laten meekijken :j

Geen hardlopen voor mij vandaag. Morgen in BoZ mag ik 10 km mijn gang gaan :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:07

Leuk MuSLi, ik hoopte deze winter terug te gaan MTB'en maar dat gaat nog niet lukken met de enkel + de verbouwingen. Volgend jaar dan maar weer de fiets op hé...

Succes vandaag Dilan!

Ik deed vanochtend 3 x 8 minuten lopen met 2 minuten pauze. Ging goed maar kkkkkoud joh!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:39

Je was er vroeg bij :D
Was idd fris buiten

Ik zit te wachten tot het tijd is om naar BoZ te vertrekken.
Wie heeft er ook bedacht dat de 10 km pas in de middag start en de 5 km in de ochtend? :')

Ben van obstacle running en endurance juist gewend dat hoe langer je loopt/ rijdt, hoe eerder de start is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:45

Ja dat is inderdaad het handigst.

Volgend weekend start mijn vriend om 11 uur op de 30km bij de ISU en ik pas om 11.45 voor de 50km. Wat is dat voor onhandige tijd?!
Waarom niet gewoon om 10 uur ofzo.
Echt raar.

Even een update nog over mijn zusje, ik moet het even van me af schrijven..die is gisteren weer opgenomen in het zkh. Zoveel hoofdpijn en ook overgeven. Ze heeft een ct scan gehad en maandag een mri. Ik maak me echt zorgen, maar ben blij dat ze nu wel goed onderzoek doen of het door de hersenvliesontsteking komt of dat het iets anders is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:48

Ook al zo'n rare planning idd.

Ah nee, dat is best nieuws over je zusje :(:)
Maar idd wel 'fijn' dat ze nu meer onderzoek gaan doen. Hopelijk komen er geen gekke dingen uit. Sterkte voor jullie

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:55

Veel sterkte SV, ik snap goed dat je je zorgen maakt. Gelukkig is ze in goede handen. Ik hoop dat ze er vlot achter zijn waardoor de klachten veroorzaakt worden en hoe te verhelpen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:02

Ik heb vanmorgen 10 km gelopen, te snel van start gegaan en vergeten Strava op start te drukken, zo jammer. Ik had dit rondje al zeker een jaar niet gelopen. Had hem graag vastgelegd.

Rondje Groenekan, A27 overgestoken en via het bos weer terug naar de manege. Onderweg 2x gestopt. 1x om mijn veter strakker te doen en 1x vanwege dit kunstwerk onder het viaduct.

Fijne zondag.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:18

Lekker bezig mama3!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:29

Dilan, ook succes vandaag!

Mama3, ik denk dat dat mijn volgende doel wordt, 10 km.

SV ik hoop zo dat er wat uit komt bij je zus zodat ze geholpen kan worden!

Ik ben net thuis van de short run. Eerste kms natuurlijk weer als een haas gelopen en na 3 km op een ongelooflijke 21'35" afgesloten.
6.8 km uitgelopen zonder wandelen met 50'53" eindtijd. Dat is gewoonweg mooi!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:59

Mooi resultaat foxy!

Ik heb vanmorgen nog een korte trail gelopen van 14km met mijn vriend, maar had zware benen, dus laag tempo. Ben erg moe de laatste paar dagen.

:+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:08

Mama3 en foxy80, goed bezig! :D

SV, ook lekker bezig :j

Hier een PR gelopen op de 10 km :D
Of naja, een 10 km sinds ik na mn crash van een paard weer kan hardlopen :+

Eerste paar km gingen vrij soepel, maar kreeg het al gauw benauwd :=
Gelukkig door kunnen lopen zonder wandelen (op een paar meter bij de drinkpost na, want hardlopen en drinken uit een beker lukt me niet :') ) en dus geen slechte tijd neer gezet :D

Afbeelding