Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:52

Waarom zou je een hele nieuwe set zetten? Je kan toch gewoon nabehandelen?
Of zijn dit design tips?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:51

ja design tips :j

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:29

Mondy schreef:
Door jullie mooie creaties begint het wel voorzichtig wat te kriebelen om een starterkit aan te schaffen (Misschien..twijfel twijfel)
Maar er zijn zoveel opties dat ik niet weet waar te zoeken.

Wat heb ik nodig:

En waar kan ik dat voor een leuk prijsje vinden (nog niet meteen een duur pakket ivm niet weten of het iets is wat ik vol ga houden :') )

Ik heb geen idee maar er zijn er die je vast kunnen helpen dus ik quote je even ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:22

Ligt er helemaal aan wat je wilt gaan doen Mondy :j
Gellak, Acryl, gel of iets anders... en daar heb je dan best wel wat keuze uit startpakketjes

Vraag, ik heb van die zilveren streepjes gemaakt, met van die plakstrips... en daar twee lagen gewone blanke topcoat over gedaan. Maar ik voel aan mn water dat dit nooooit gaat blijven zitten :')
Je ziet het al, dat de hoekjes loszitten...

Hoe moet je die streepjes goed vast zetten? Moet dat in een gellak ofzo?
Afbeelding

#Edit: Jeeeses wat is die foto groot :oo
nou ja niks aan te doen :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:57

zijn dat folies? Ik heb daar geen ervaring mee

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:58

nee joh, gewoon van die dunne sierstreepjes... stickers zeg maar...
Ik weet ook eigenlijk niet waar het voor is := volgens mij kan je er dus zoiets mee doen, maar misschien ook wel helemaal niet :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:00

pantuf schreef:
Mondy schreef:
Door jullie mooie creaties begint het wel voorzichtig wat te kriebelen om een starterkit aan te schaffen (Misschien..twijfel twijfel)
Maar er zijn zoveel opties dat ik niet weet waar te zoeken.

Wat heb ik nodig:

En waar kan ik dat voor een leuk prijsje vinden (nog niet meteen een duur pakket ivm niet weten of het iets is wat ik vol ga houden :') )

Ik heb geen idee maar er zijn er die je vast kunnen helpen dus ik quote je even ;)

Dankjewel !!

Ondertussen wel advies voor een lamp gehad (gaat om gellak)
Top en basecoat
Gellak
Alcohol
Dat staat tot nu toe op het lijstje.

Welke vijlen raden jullie aan ?
En er wordt regelmatig iets over een plaklaag geschreven... maar waar komt die vandaan of waar is die voor nodig ?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:14

Quida en PNS vind ik hele fijne gellakken en ook betaalbaar. Plaklaag is er om de ;agen in elkaar te kleven zeg maar. De laatste, na je topcoat, haal je weg met een gelcleanser.
Qua lamp zweer ik bij de magnetic twinlight, maar dat is een professionele lamp en fors aan de prijs, voor eigen gebruik dus niet nodig.

Bij je lijstje nog ff nagelcleanser en eventueel gelcleanser 9 voor plaklaag ) toevoegen. ook een bokkepootje om je nagelriemen terug te duwen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:38

Cer schreef:
nee joh, gewoon van die dunne sierstreepjes... stickers zeg maar...
Ik weet ook eigenlijk niet waar het voor is := volgens mij kan je er dus zoiets mee doen, maar misschien ook wel helemaal niet :D

Werkwijze stripingtape:

Haal het rolletje uit de verpakking, kijk er even goed naar, en gooi het in de prullenbak....

Met gellak top komt het ook los

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:04

:') _O-

Ja dat denk ik dus ook... misschien dat ik een rode en groene bewaar voor de kerst, maar verder lijkt het me vrij nutteloos

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:51

Ik heb 1x stripingtape een tijdje op mijn nagels kunnen houden door het in geltopcoat te leggen voordat dat onder lamp was geweest. Goed duwen en snel onder de lamp. Toen zat het er aardig in vast.

Maar ook qua gebruik ga ik mee met het advies van LM :')

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:55

Frummels, ik vond dat donkerbruin en al die glitters van jou zo mooi! Welke waren dat?
Ik zie er weer toonbaar uit :D
Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:46

Ik heb hier ook rolletjes stripingtape liggen, maar moet het nog proberen. Ga het gelijk vanavond doen!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:10

mooi whizz

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:32

Netjes Whizz!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:17

Net met tape geprobeerd en totaal geen problemen gehad. Ik had ook met één laagje topcoat af gekund, maar heb voor de zekerheid twee laagjes gedaan. Na beide laagjes kon ik aan de zijkant pulken wat ik wilde, maar het zat goed vast. Dit heb ik gedaan:
Born Pretty kleurtje gekozen (in dit geval vaal groen), uitharden in de lamp, met alcohol het residu verwijderd (anders plakt de tape niet), tape erop geplakt (zat meteen shocking klem), Born Pretty no-wipe topcoat, uitharden in de lamp (eigenlijk al klaar), nog een laagje topcoat en weer uitharden. Dit is het resultaat.

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:20

Vorige week was ik trouwens aan de freubel geweest met folie en daarop druppels gemaakt. Krijg je dit effect van (vind het zelf wel erg grappig en wil het van het weekend op mijn eigen nagels gaan doen). Uiteraard is een foto niet duidelijk: in het echt is het heel gaaf om te zien, vooral als je de nagel beweegt.

Afbeelding

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:43

wat gaaf shena!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:50

Shenavallie schreef:
Net met tape geprobeerd en totaal geen problemen gehad. Ik had ook met één laagje topcoat af gekund, maar heb voor de zekerheid twee laagjes gedaan. Na beide laagjes kon ik aan de zijkant pulken wat ik wilde, maar het zat goed vast. Dit heb ik gedaan:
Born Pretty kleurtje gekozen (in dit geval vaal groen), uitharden in de lamp, met alcohol het residu verwijderd (anders plakt de tape niet), tape erop geplakt (zat meteen shocking klem), Born Pretty no-wipe topcoat, uitharden in de lamp (eigenlijk al klaar), nog een laagje topcoat en weer uitharden. Dit is het resultaat.

[ [url=m/CSrQkn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik heel erg mooi :j.

Ik heb weer nagelproblemen. Mijn nagelbed lijkt uit te drogen, er komen scheurtjes in en ik weet niet hoe het komt. Ik olie regelmatig met amandelolie, mijn nagelriemen zijn beter dan ze ooit geweest zijn. Maar mijn nagelbed ;(.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:59

Gaaf Shena! Hoe doe je dat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 08:28

Nou, die sprietjes met je linkerhand op de nagel van je rechterhand prutsen, is nog een vak apart ook zeg maar :') #ikbendaarniezogoedin

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:40

Shenavallie schreef:

Ja, op een tip is leuk.... ga het nu eens dragen op je nagels :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:44

Ik denk dat je het op een tip misschien ook beter af kan knippen/snijden omdat er geen nagelriem naast zit?

Hebben ze daar hele kleine heeeele scherpe mesjes voor oid? (en dan hopen dat je vingertopje blijft zitten :') )

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:54

denk dat dat best moet lukken met een stanley mesje... niet te hard drukken want dan gaat het door je nagel heen :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:24

LadyMadonna schreef:
Shenavallie schreef:

Ja, op een tip is leuk.... ga het nu eens dragen op je nagels :)

Ga ik van het weekend op m'n andere hand proberen. ;)