Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:11

Als je weet dat je een Tacx echt wel gaat gebruiken dat loont zich echt de investering .
Ik heb er toen jaren geleden ook spijt van gehad dat ik niet meteen een betere trainer had gekocht .Aan de andere kant wist ik toen ik ook niet of ik het ding wel zou gebruiken .
Deze viel qua prijs nog mee ( ja het is wel veel geld ) die was 799,00 euro bij de Decathlon Duitsland .
Ben er erg blij mee , want je hebt echt een realistischer fiets gevoel .
En deze is zeer stil ook .

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 12:01

Degene die ik nu heb staan die heb ik gekregen van een vriendin, zij had er twee %) . Inmiddels staat die al weer 3 jaar in huis. Twee jaar geleden heb ik er een aparte fiets voor gekocht aangezien ik het niet zag zitten om iedere keer een fiets 2 trappen op te slepen. En nu heb ik een heleboel mooie oefeningen gekregen om mijn lijf te stabiliseren om de load van mijn schouder af te halen op de fiets. En de opdracht van de fysio om iedere dag kort te fietsen om conditie terug op te bouwen. Dus nu mag ik ook een luxe Tacx O:) (en mijn huidige Tacx begint echt af te raken).

Ik ben blij dat ik nu een team om me heen heb verzameld dat snapt wie ik ben, wat voor mij belangrijk is en waar ik naartoe wil. Beter dan eerst met mensen die het idee hadden dat mijn schouder toebehoorde aan een 42 jarige vrouw die reeds uitgerangeerd is met als grootste hobby koekjes eten op de bank.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 12:56

Een luxere Tacx mag je jezelf gunnen ! *\o/*

Ja en zo herkenbaar over HA , arts , fysio .
De meeste hebben te weinig inzicht mbt klachten van sporters .
Dan is het al snel , ja maar je bent ouder geworden etc . Want met triatleten van 56 hebben ze geen ervaring. Idd met 55 moet je al achter de geraniums zitten -O-
Maar gelukkig heb ik nu een fysio gevonden die wel bij mij past . En voor bv hardloop gerelateerde klachten ga ik het liefst naar Hilversum.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 14:20

Ik ga waarschijnlijk ook met black friday voor een mooie Tacx voor mezelf kopen. Wilde het eigenlijk afgelopen jaar al doen maar toen had ik het gespaarde geld net ergens anders voor nodig dus toen is het er niet van gekomen...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 15:58

IMAY1990 schreef:
Ik ga waarschijnlijk ook met black friday voor een mooie Tacx voor mezelf kopen. Wilde het eigenlijk afgelopen jaar al doen maar toen had ik het gespaarde geld net ergens anders voor nodig dus toen is het er niet van gekomen...

Zo verging me dat ook een paar keer .
En nu gelukkig wel kunnen realiseren.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:32

Ik zag hier in de buurt een spinning bike staan ter overname. Wel getriggerd er door maar besloten het niet te doen.
Doordat ik nu op woensdag middag vrij ben, kan ik ook door de week fietsen. En slecht weer bestaat niet :P

Hoeveel fietsen jullie binnen?

Gisteren Mountainbike Mania gefietst in Hellendoorn. Op Facebook staan veel filmpjes via de organisatie SVDO de Tourbuffels.

Is dus een gekke tocht in het donker!Afbeelding
Afbeelding
Fotos voor de start. Onderweg zie je niets van :D

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:40

Haha wat gaaf met al die lichtjes! Dat zal wel vet zijn onderweg, ga je ook echt door de bossen zo in het donker?

Ik heb geen apparatuur om binnen te fietsen. Wel overwogen om mijn oude fiets te houden voor een indoor set-up maar ben bang het niet te gaan gebruiken en dan vind ik het zonde van de ruimte. Ik vind het zelf minder fijn om in het donker te fietsen, dus ben vanaf deze tijd door de weeks meer in de sportschool & zwembad, extra genieten op de fiets in het weekend. :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:24

@marlies, wat leuk al die lichtjes! Speciaal zo.

Ik heb op zolder een hele goedkope variant van mijn wegfiets staan. Ik ken mijzelf, zodra ik een fiets uit de schuur moet halen, naar boven moet slepen, op de Tacx moet zetten en dan nog moet gaan fietsen, dan doe ik het niet. Teveel werk en gedoe.

Ik fiets binnen maximaal een uur. Daarna ben ik een soort van hersendood. Mijn concentratiespanne gaat niet verder :Y) . Dat is precies 1 serie van het een of ander.

Buiten heb ik daar geen problemen mee over het algemeen, daar wordt tijd zelfs een soort fluïde geheel. Ik kan prima zeggen dat ik een uurtje ga fietsen en dan vervolgens 3 uur later eens thuiskomen. Zodra het kan fiets ik ook buiten rond. Alleen wanneer het regent of het heel vies is buiten dan pak ik de binnenfiets.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:13

Ik fiets in de winter ca 3 X per week binnen .
Easy uurtje , een intervaltraining en 1 x duur .
En dan in het zijn voor mijn duurloop ook nog eens 20 min , afhankelijk in welke fase van een voorbereiding ik zit .

Aan een spinning bike zou ik niet beginnen .
Die zijn maar beperkt instelbaar . En als je er niet lekker op zit ga je hem ook niet gebruiken .
Een goede Spinning bike ligt nieuw bij 1500,00 opwaarts .

Te gek @Marlies met al die lichtjes . Super leuk .

@Walkure ; Om te testen of je indoor fietsen leuk vind kun je altijd voor een tweedehands trainer gaan .
Genoeg te vinden op marktplaats. Ik zou dan wel altijd eerst kijken dan kopen .
Bij de trainers waar het achterwiel op de fiets blijft gaat het wisselen erop / eraf best snel . Kwestie van steek asje wisselen .

Mijn TT staat nu op de indoor trainer. Is het in het weekend mooi weer pak ik de racefiets voor een ritje buiten . Doordeweeks heb ik helaas geen andere keus dan binnen nu na het werk .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:21

Goed bezig allemaal met fietsen. Ik moet bekennen dat ik al een hele tijd niet op de fiets gezeten heb. Ergens in september voor het laatst. Als je de spinningbike op vakantie niet meetelt :')

Mooie tattoo @T2T, voor een hele mooie prestatie. Fijne herinnering zo!

Als je er goed gebruik van maakt @Maaike dan is het echt wel de moeite waard om te investeren in een luxe(re) fietstrainer :j

Zelf fiets ik eigenlijk niet op de trainer. Ik loop in de winter extra hard en ga wat vaker kickboksen. Ik hoop dit najaar/deze winter ook de mountainbike af en toe weer eens te pakken... Heb dat ding toch niet voor niks :x

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 23:18

Leuke foto’s Marlies, wat een gezellig boel met die lichtjes <3

Ik heb een Tacx voor leuk prijsje op MP gevonden! Morgen ophalen en komend weekend plek maken en alles installeren. Waarschijnlijk komt ie in de slaapkamer, zo groot is mijn appartementje niet. En het is de enige plek waar mijn katten niet mogen komen, dus dan voorkom ik ook meteen dat er kattenhaar in de Tacx en in/op mn drivetrain komt :')

Ik hoop 2-3x per week indoor te fietsen. Verder doe ik wat MusLi ook doet: meer hardlopen in de winter, heerlijk :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 23:26

Ik liep ooit hard, maar dat ging echt niet meer met mijn knieën. Iets met graad 3/4 artrose patella-femoraal :x . Laatst nog geprobeerd, maar dat leverde weer pijn op. Ik mag en kan gelukkig weer fietsen! *\o/*

Ik denk dat een triatlon er niet meer inzit voor mij. Rennen is een no go en met mijn arm zwemmen zie ik ook nog niet zo snel gebeuren. Al is het verwarmde zwembad wel heel fijn om rondjes in te spartelen, dat dan weer wel.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 06:31

Leuk leeslampje , hoop dat je veel plezier van je Tacx hebt *\o/*

Thanks MuSLi :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:45

Heel veel verschil dus in hoe vaak hij wordt gebruikt. Leuk om te lezen.
Ik ga idd in de winter ook vaker zwemmen en soms doe ik een rondje met de lampjes er op in het donker. Maar dan wel echt de fietspaden en niet het bos.

@Walkure, ja 2 routes ging echt het bos in, zelfs over de mtb route (deels in tegengestelde richting). En 2 routes wat meer stedelijk gebied en buitengebied (waar het af en toe ook echt pikdonker is).
Was echt super leuk, je rijdt door een bejaardentehuis, een kroeg, allerlei winkels, obstakels onderweg enz.
Wij hebben voor 1 'buitengebied' route gekozen en voor 1 'bosroute':
Afbeelding

Ik had hem vorig jaar ook gefiets (toen 3 routes) en wist wat te verwachten. Heb ook alles op kop gefietst. Ging echt super!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 13:44

Oef Liv heeft flinke kortingen op de racefietsen….

Hopelijk lukt het om voor de vakantie nog ergens een proefritje te maken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:27

Sakura789 schreef:
Oef Liv heeft flinke kortingen op de racefietsen….

Hopelijk lukt het om voor de vakantie nog ergens een proefritje te maken.

Is idd meestal rond deze tijd , omdat de nieuwe modellen komen .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 00:07

Okee, ik ben echt heel benieuwd wat er bezorgd gaat worden over een week of 2. De Tacx neo 2T is uit en schijnbaar heeft Futurum de oude nog ergens liggen. Ding is zo in de aanbieding dat het simpelere model (dat ik op het oog had) maar 50 euro goedkoper is.

Ik ben heel benieuwd of er iets supersonisch bezorgd wordt binnenkort (zo niet, dan krijg ik het geld weer teruggestort gok ik) :oo

Ik hou jullie op de hoogte van mijn zolderverdieping I guess…

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 07:30

@Maaike , ik heb dus voor 799,00 de Tacx NEO 2 gekocht.
Ook een ouder model , de voorloper van de N2T .
Niks mis mee , en vond dit nog wel een acceptabele prijs .
Ik ben er iig heel blij mee , vandaag komt de dongel binnen , want die heb
ik wel nodig om via de laptop te werken .
Bluetooth via de mobiel werkt , maar kijkt niet zo lekker .

De Tacx mat is ook binnen :

Afbeelding

En een foto van mijn tattoo ...blij mee *\o/*

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:25

Totaal niet van de tatoo's maar ik vind hem tof! Mooi met die kleurtjes.

Ben benieuwd Maaike, snap wel dat je dan die duurdere neemt, als het verschil zo klein is.

Hier gisteren de Hellendoornse Bossentocht gereden. Op de routes is het echt top hier in het bos maar daar buiten wel heel veel modder. Op sommige stukken was het echt glibberen en glijden maar alles fietsend gedaan en weer 52km op de mtb op de teller gereden.

Eigenlijk moet ik andere banden er op zetten in deze tijd, maar dat is het nadeel van tubeless, je moet ook alle smurrie vervangen en zo. En deze banden zijn straks als de modder weg is, wel weer super fijn. Dillema's haha.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:07

@Marlies , thanks <3

Kun je niet op marktplaats een setje extra wielen op de kop tikken ?
Dan heb je een zomer en winter setje .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:10

Ja dat zou kunnen, maar ik heb dure DTSwiss velgen in deze fiets laten zetten, als ik gelijkwaardige velgen wil (en dat wil ik haha) dan gaat me dat klauwen met geld kosten.
Dus de keuze is toch om deze banden op te rijden en het glijden te accepteren of toch al eerder om te steken en dat gesmeer voor lief te nemen. Beide gedoe maar goed, kan het zelf doen, dus dat maakt het wel makkelijker.

Voor nu maar glijden, dagen als dit zorgt er voor dat het hard opdroogt, en de routes zelf liggen er wel prima bij.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 07:43

Hoi :wave:

Zo , maandag is mijn ANT dongle binnen gekomen zodat ik mijn Tacx Neo met mijn laptop kan verbinden .
Gisteren getest , het verbinden ging vanzelf .
Fiets in de virtuele Zwift wereld , ineens voelt die trainer raar aan .
Denk wat is er aan de hand , is tie kapot -O- ?

Afbeelding

Rijd in de Zwift wereld over een houten brug , en dat gevoel gaf de trainer mijn ook _O- *\o/*
( dat ratelende gevoel ha ha )
Amazing dat dat allemaal kan .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 18:22

Yay! Sinds een weekje lukt autorijden weer, maar nu lukt het me ook op de fiets in de auto te krijgen.

Afbeelding

Toch nog even een lekker stukje door het bos gecrost. Stiekem hou ik wel van de herfst; wanneer het weer net zo onstuimig is als mijn gedachten. Nu hopen dat mijn arm steeds minder opstijft bij het fietsen en dat in de afstanden kan uitbreiden (nu is het met een uur wel klaar)

En je weet dat het lekker was wanneer je fiets en jezelf er zo uit zien.

Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 18:29

Wat een positief bericht Maaike, die fiets ziet eruit alsof het ritje heerlijk was :D Heb je na een uur fietsen ook pijn of valt dat mee?

@T2T: gaaf dat de Tacx Neo dat effect zelfs nabootst :wow:

Ik slaap heel beroerd en heb wat onder de leden, ben niet helemaal fit. Maar ik stap vanavond wel even op de Tacx voor een group ride van m'n clubje. Als het qua gezondheid niet gaat, stap ik af, doe ik 1 stap opzij en lig ik lekker in bed :') Ben ook benieuwd hoe zo'n group ride überhaupt werkt, normaal Zwift ik in m'n eentje.

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:00

Zo , dat word poetsen Maaike :j
Maar wat gaaf dat het weer gaat , ervan genieten is het belangrijkste .

@Leeslampje , nou ...niets mis met jou set-up +:)+
Je kunt iig ook nog lekker naar buiten kijken , als er daglicht is .
Zo,n groepsride is best leuk .Via de Zwift connect app kun je geloof ik
ook met elkaar kletsen .

Ik doe vanavond een training vanuit mijn coaching bij Zwift .
Begint pas om 19:45 , wel een beetje laat voor mijn doen .