Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Het gaat helaas niet om 1 verpleeghuis.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus
Bron: rtlnieuws
Winged schreef:En als bedrijf weet je prima dat je 300 mensen aan een bed hebt staan en 100 als ondersteunend die ver bij het bed vandaan blijven. Bij wijze van. Daar kun je gewoon normaal op bestellen.
Ann schreef:Dat restvaccins voor huishoudelijke medewerkers of technische mensen worden gebruikt heb ik geen enkel probleem mee. Maar dat is hier niet aan de orde. Ik heb er echt geen enkel begrip voor hoe sommige instanties zo doelbewust de richtlijnen aan hun laars lappen.
Achterom schreef:Ann schreef:Het gaat helaas niet om 1 verpleeghuis.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus
Bron: rtlnieuws
Wat ik hierbij niet snap is dat de GGD hierbij blijkbaar aan geen enkele vorm van triage doet. Terwijl ze in het verleden, toen de tests nog schaars waren, iedereen weer weg stuurden die volgens hen niet essentieel genoeg waren.
Nu is het ineens: oh je hebt een brief, prima we gaan je inplannen.Winged schreef:En als bedrijf weet je prima dat je 300 mensen aan een bed hebt staan en 100 als ondersteunend die ver bij het bed vandaan blijven. Bij wijze van. Daar kun je gewoon normaal op bestellen.
Uhm, nee dus. Het moest allemaal snel (want het duurde nogal voordat je mocht gaan uitnodigen, want de GGD moest blijkbaar ook kerstvakantie ofzo) en zo helder is het allemaal niet. Definities ontbraken. Die discussies zijn hier in het topic ook voorbij gekomen... Wat doe je met huishoudelijk medewerkers, of technische mensen die dingen moeten repareren op de kamer van een cliënt die je niet kunt uitleggen dat hij afstand moet houden?
Management en kantoorpersoneel is helder, maar de rest echt niet.
Onze lokale krant heeft in dat kader ook een zorgaanbieder te kakken gezet die restvaccin heeft ingezet voor medewerkers die nog niet aan de beurt zijn bij de GGD. Zonder het verhaal ook maar enigszins te snappen. Ik vind dat echt schandalig.
secricible schreef:Citaat:Dat ze daarmee ingaan tegen het bestaande beleid, vindt een woordvoerder geen probleem. "Het zal me een zorg zijn."
Bestuurder Ben de Koning van de Frankelandgroep laat desgevraagd weten dat hij het terecht vindt dat ook de raad van bestuur en directeuren zijn gevaccineerd. "We hebben gedaan wat we hebben gedaan en staan daar voor 100 procent achter. We zijn er met z’n allen, doen het met z’n allen."
Echt, ik sla hier stijl van achterover.
bigone schreef:Volgens mij kunnen bepaalde instanties prima de cijfers opduikelen hoeveel bewoners en verplegend personeel een bepaalde instantie heeft. Dat het allemaal snel snel moest betekend dat sommige organisaties hun asociale kans hebben gegrepen en voor echt iedereen besteld hebben. De raad van bestuur gaart zeker ook aan het bed staan bij tekort aan personeel. Bah.
Cer schreef:Als het wettelijk niet kan, kan het wettelijk niet...
maar hoe het dan werkt in het geval van een dijkdoorbraak snap ik niet helemaal...![]()
Heeft viruswaarheid toch nog iets bereikt![]()
En het draagvlak voor van alles en nog wat heeft een flinke deuk opgelopen als het dus inderdaad per direct opgeheven moet worden
Cer schreef:Nou ja als er een dijk doorgebroken is, en je huis loopt over, zie ik het nut van een avondklok niet zo..Zo bedoelde ik m eigenlijk
![]()
Dan zou je juist moeten evacueren... maar ik heb gelukkig geen verstand van dijkdoorbraken..