De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:46

Ookal is het aan de link te zien is het misschien wel even handig om er in vervolg duidelijker bij te zetten waneer het over België gaat denk ik? Is even wat overzichtelijker en duidelijker dan 'onze koning' :P

cursebreaker

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:48

Haha sorry, ik dacht dat het om NL ging :') Epic Fail. Maar alsnog denk ik dat WA en Maxima echt wel bezig zijn met van alles achter de schermen :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:51

DubbelDun schreef:
LadyMadonna schreef:
Tips voor mensen die nu last van droge handen hebben: neem een flinke scheut natuurlijke olie (bijv olijf of zonnebloem ). Gooi hier een flinke theelepel (grof) zout in. Masseer/scrub hier je handen mee.
Spoel het liefst pas na een paar minuten af

Olie OK , maar zout... dat trekt toch juist vocht uit je huid??

Nee, niet omdat je het icm olie doet. Het zout fungeert dan als scrub

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:51

Mijn dochter heeft net de bestelling voor komend weekend gedaan bij Jumbo. Geen enkel probleem, kon zelfs morgen al afgeleverd worden.
Supermarkt kom ik niet, ben net van mijn druipneus verlost en wil graag weer naar mijn paard over een paar dagen.
Wel heb ik even lekker in het losloopbos gewandeld met hond en kleinzoon, best druk maar doorgaans wel ruim voldoende afstand.
Alleen een gezin van 5 met 2 honden, geen cm aan de kant voor tegenliggers en achter elkaar lopen en rechts houden, wat is dat?

Dat vind ik dus zo dom...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:52

Ik heb Chiren al even niet gezien, ben benieuwd hoe het gaat?

Raket, hoe gaat het met jou?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:54

Wij hebben van school net te horen gekregen wat de bedoeling is.
Morgen kunnen er huiswerk pakketten opgehaald worden, met begeleidende brief waarin staat wat normaal de dag invulling is en wat dus een beetje de bedoeling is. Verder krijgen we nog de inlog gegevens van Squla en Gynzy. Dus daar kunnen we de komende weken mee vooruit zeggen ze, da's wel fijn :) Hebben ze nog snel weten 'op te lossen' allemaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:54

Iemand op fb “gezellige drukte bij de kinderboerderij en de grote speeltuin”. Met wat foto’s erbij...

Aub waarom mogen zulke mensen zich voortplanten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:56

MarlindeRooz schreef:
Iemand op fb “gezellige drukte bij de kinderboerderij en de grote speeltuin”. Met wat foto’s erbij...

Kunnen ze aub voorbehoedsmiddel in het wc papier gaan verwerken?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:58

Hier is de kinderboerderij gesloten.
Wat een dom volk zeg..

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:58

MizzMontana schreef:
MarlindeRooz schreef:

_/-\o_

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:59

MizzMontana schreef:
MarlindeRooz schreef:

_/-\o_ *D :)*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:00

Ik reed vanmorgen langs een speeltuin, ook hardstikke druk met opa's en oma's en de kleinkinderen....

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:02

Als ik het goed begrijp van minister Bruins willen ze Nederland niet op slot doen, omdat je dan een grotere golf besmettingen krijgt als het land weer open gaat. Ze willen dat het volk er wat immuun voor wordt. Dat kan alleen met best veel besmettingen. Nou fijn dan..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:02

Mijn schoonouders zijn serieus naar de Veluwe gegaan. Wel een berichtje delen in de familie app dat we moeten applaudiseren voor het zorgpersoneel. Moet echt op mijn handen zitten om niks terug te appen := als je echt respect hebt voor de zorg was je thuis gebleven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:04

imaudy schreef:
Als ik het goed begrijp van minister Bruins willen ze Nederland niet op slot doen, omdat je dan een grotere golf besmettingen krijgt als het land weer open gaat. Ze willen dat het volk er wat immuun voor wordt. Dat kan alleen met best veel besmettingen. Nou fijn dan..

China heeft nu ook last van 'backflow'...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:05

SusanH schreef:
Mijn schoonouders zijn serieus naar de Veluwe gegaan. Wel een berichtje delen in de familie app dat we moeten applaudiseren voor het zorgpersoneel. Moet echt op mijn handen zitten om niks terug te appen := als je echt respect hebt voor de zorg was je thuis gebleven.

Al die bungalowparken gaan dicht las ik vandaag. Of hebben ze een particulier huisje?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:06

Mijn boodschappen lijstje van vandaag:

Nettorama

Sla
Gekookte worst
Pizza
Brood
Wraps
Afbakbrood = op
Spaghetti saus = hadden niet de goede
Pannenkoeken mix

De pizza's waren allemaal op, vracht zou een uur later binnen komen, dus tijdens het wachten daarop naar het Kruidvat geweest voor noodels en bij de Lidl wat dingetjes meegenomen die lang houdbaar zijn.

Uiteindelijk dus in Bergen op zoom redelijk geslaagd.

Aldi Hoogerheide was de aanbieding gehakt op.

AH Hoogerheide was het wc papier op (ook op bij de Nettorama, Lidl en Aldi -:(- ) uiteindelijk nog wel roerbak groenten en zakjes jus uit de Bonus mee kunnen nemen.

Toen maar naar de Aldi in Ossendrecht en daar had ik de mazzel dat de vracht net binnen kwam, dus 1,5 kg gehakt mee genomen en iets wat op Afbakbrood lijkt, helaas niet helemaal wat ik zocht, maar a la.

Als laatste de Coop, waar ik nog wat aardappelpuree kon vinden en de juiste spaghetti saus.

Al met al ruim 5 uur van huis af geweest.. _-:( maar was wel 1/2 uur rijden naar Bergen op zoom en 1/2 terug en nog de hond laten spelen op het losloopveld. Dus ongeveer 3,5 uur bezig geweest om alle boodschappen binnen te krijgen.

Als alles er gewoon was geweest, was ik een stuk sneller klaar...

MightyMike

Ik lees al een paar keer SusanH dat je schoonouders naar de Veluwe zijn en je het daar niet mee eens bent. Maar wat is het probleem? Daar in een huisje zitten en social distancing aanhouden of thuis? Dat huisje is toch het probleem niet, maar meer waar ze naartoe gaan buiten het huisje toch?

gerpiegorp

Ik zie op Instagram allemaal berichten langskomen dat ze gewoon naar Duitsland gaan om het terras op te gaan omdat het hier nu niet kan, hoe dom ben je dan 8)7

Verder gaan alle kinderen massaal naar het voetbalveld om te voetballen, kinderen trekken de buurt rond te krijsen en te schreeuwen, de praxis etc is bomvol met mensen die gaan klussen... het heeft ook allemaal geen zin he :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:07

imaudy schreef:

Nu wordt het Darwinisme. De kwetsbare en/of verstandige mens moet zich nu gewoon blijven isoleren terwijl die hordes dagjesmensen corona oplopen en daardoor het groepsimmuunsysteem versterken.

immii_clarr

Bij ons in de supermarkt ook wederom weer erg druk. Opvallend gewoon dat er vooral enorm veel ouderen zijn.. ik snap dat echt niet juist die risico groep die het gewoon maar opzoekt. Gezellig praatjes houden met elkaar en allemaal lekker dicht op elkaar lopen. Wij zijn daar al aan het werk met toch wel gevaar voor ons gezondheid, en dan ook nog vele klanten moeten verzoeken afstand van ons te houden als deze wat wilde vragen en daarbij gewoon bijna tegen je aan gaan staan. Wat een verschrikking zeg.

PSvanLot

imaudy schreef:

waar heb je dat gelezen?

Mariska_28

imaudy schreef:

Is toch ook logisch? Je wilt de curve platter maken, niet drie weken uitstellen.. De oppervlakte van de curve blijft gelijk, maar omdat niet iedereen het tegelijk krijgt blijft het dan voor de ziekenhuizen te behappen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:08

In een huisje op de Veluwe zitten is in principe niet zo risicovol. Als ze maar niet de extra faciliteiten op zo'n park gebruiken. Ik geloof dat de bungalows hier in de buurt nog behoorlijk bezet zijn. Moeten die dicht?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:08

imaudy schreef:

Dit is toch niet heel gek? Heel stom gezegd we moeten er door heen of 1,5 jaar op slot tot een vaccin.