3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:14

Ik meld me ook hier! :-) Sinds 3 weken begonnen en zit nu op -5. Van 83,5 naar 78,5.

Wat ik vandaag heb gegeten:

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas, 366.
Lunch: 1 cracker en een lunchsalade tonijn, 344.

Mag nu nog 954 calorieën. Mijn doel is 1691.

Verder wil ik 4 keer per week sporten en doe ik voornamelijk krachttraining.

Laibadji

Berichten: 1697
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:01

Welkom Myrte_x! 5 kg al op 3 weken! Wow! Heel knap. Let wel op dat je niet te snel gaat. ;)

@Maanlicht: als je de shakes drinkt eet je dan minder? Heb je dan geen honger/ zin in vast voedsel?

Ik ben nu al 2 maanden op de sukkel. In dit nu op 62kg voor 1m65. Ben er wel blij mee maar er kan zeker nog af. Echter wil dat de laatste maanden niet lukken.

Ik heb mijn op te nemen minimale calorieën herberekend en kom nu op 1470 ipv 1520. Ik probeer mij hier aan te houden maar ik vind dat moeilijk. Het voelt aan als weinig.

Vandaag al de hele dag honger en ik zit 100 calorieën boven mijn 1470 calorieën.

Mijn lijstje:

O: 6 wasa crackers met I love choco
L: 2 wraps met hummus, parmaham, sla, wortels, zongedroogde tomaten en honing mosterd
T: sultana Italiaanse kruiden
A: zelfgemaakte balletjes in tomatensaus met puree.

Totaal ongeveer 1600 kcal. Door de sport mag ik dit eten en verbruik ik meer calorieën dan dat ik ze op eet.

In de week rij ik 2 a 3x intensief te paard + 1x fitness (45 min cardio en 30 min krachttraining)

Ik hou alles bij in mijn app en de ene dag heb ik de sport nodig om de calorieën te compenseren en de andere dag kan ik mij aan mijn minimale doel houden. Oh ja wekelijks eet ik friet en gisteren ook chips gegeten. Dus ik ben niet zo heel streng maar het past meestal binnen mijn doelen.

Wat ik opmerk is dat ik vaak een honger gevoel heb. Nu ook. Deze avond al appel en yoghurt (light en free) er bij gegeten omdat mijn maag hongerig aanvoelt.

Wat zouden jullie doen? Tips?

Groetjes

Castilja

Berichten: 2517
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:13

Laibadji, ik zit rond de 1600/1700 en heb ook iedere avond een hongergevoel. Ik heb wel snacks in huis die qua snacken niet teveel schade aanrichten (komkommer met tzatziki bijvoorbeeld) maar dat word je op een gegeven moment ook zat. Ik vind 1400 wel erg weinig, dan begrijp ik dat je veel honger hebt 's avonds. Waar heb je het berekend? Hoe actief ben je overdag naast het sporten; doe je bureauwerk/studie of ben je vrij actief? Hoe laat sta je op? Denk echt dat je beter op kunt hogen en misschien is het ook interessant om uit te zoeken waar jouw lichaam beter op gaat. Ik moet wat meer vet en wat minder koolhydraten eten om mijn suikerspiegel goed te houden bijvoorbeeld, was voor mij echt een goede ontdekking. :)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:15

Ik zou wat meer echte en minder bewerkte producten eten die ook beter vullen.
Die crackers met Choco is leuk in de ochtend maar zit zoveel suiker in dat je snel weer trek hebt. Liever belegen met kaas of huttekase.
De sultana bevat relatief gezien veel kcal en weinig voedingswaarden. Zou eerder fruit nemen of iets van eiwitten. Handje noten met rauwkost of yoghurt tussendoor werkt ook goed. Nog beter: kwark of skyr. Desnoods een boterham.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 00:02

Ik ga mee met bovenstaande! Zijn goede tips!

De eiwitshakes neem ik zeker niet als maaltijdvervanger. Ze bevatten maar maximaal 200 calorieen per shake. Dus ik gebruik ze naast mijn voeding om extra eiwitten binnen te krijgen. Ze zorgen er ook zeker voor dat ik wat meer vol zit, maar daar zijn ze niet voor bedoeld en als ik niet zo intensief zou sporten zou ik het ook niet nodig hebben. Ik haal echter niet voldoende eiwitten uit de rest van mijn voeding als ik er niet met elke maaltijd op let.

Laibadji

Berichten: 1697
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:02

Ik beteken via Yazio app. Is te vergelijken met MFP. Door reeds 7 kg af te vallen is het aantal calorieën in rust ook gezakt.

Ik heb niet zo een actief beroep. Ik sta in het onderwijs maar mijn gemiddelde stappen per week zijn 14000 ongeveer. Ik tracht geregeld te wandelen en sport daarnaast ook.

Heb mijn macro's bekeken en die zijn redelijk ok.

's ochtends eet ik inderdaad de choco en heb daarnet de suikers gezien. Oeps ja die zijn vrij hoog. Echter heb ik 's ochtends geen honger maar het start rond 16u. En dan is mijn avond eten niet voldoende.

De tips neem ik zeker ter harte. Nu eens uitdokteren hoe ik dat kan doen. En 's ochtends de choco misschien toch vervangen. De nootjes is ook een goede tip. Op school hebben we die in pakjes gr.

3 oktober ook terug naar de voedingscoach.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:38

Maanlicht, wat weeg je en hoeveel gram eiwitten wil je binnen krijgen per dag?

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:10

Eulogy schreef:
Maanlicht, wat weeg je en hoeveel gram eiwitten wil je binnen krijgen per dag?


Ik weeg 64 kilo en probeer rond de 100 gram eiwitten per dag te zitten.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:31

Dat kun je ook wel uit gewone voeding halen toch? := Op zich maakt het niet uit natuurlijk maar ik snap de hype nooit zo. "Gewone" voeding vult vaak toch ook wel meer. Mijn vriend weegt 105kg en haalt zelfs genoeg eiwit uit gewone voeding haha.

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:04

Ligt er ook wel an wat je eet hoor. Als vegetariër kan het voor mij al moeilijk zijn (ik eet weinig zuivel ivm dat ik er last van krijg), als veganist is het nog moeilijker om het puur uit voeding te halen.

*kruipt weer onder meeleesrots*

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:26

Eulogy schreef:
Dat kun je ook wel uit gewone voeding halen toch? := Op zich maakt het niet uit natuurlijk maar ik snap de hype nooit zo. "Gewone" voeding vult vaak toch ook wel meer. Mijn vriend weegt 105kg en haalt zelfs genoeg eiwit uit gewone voeding haha.


Ja, dat kan zeker, maar ik vind dit een fijne aanvulling.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:10

Ik kom bijna nooit aan mijn eiwitten, ik zit bijna altijd tussen de 60-80 gram per dag ofzo. Maar ik hou mij niet heel erg bezig met mijn macro's, eerst mijn kcal inname maar op peil krijgen :')

Lijstje voor vandaag:
T: Gekookt ei
L: Groentesoep, 2 wasa vezelrijk crackers met hummus en 2 rijstwafels met kipfilet
T: Warme chocomel
T: Pakje Lu mini crackers
A: Zilvervliesrijst met Hak linzencurry

Ongeveer 1500 kcal :)

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:35

Als je niet heel intensief sport is dat volgens mij wel prima hoor Annikoe.

Ik ben echt bezig met spieropbouw, dus dan heb ik wat meer nodig.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:48

Ik dacht dat je juist probeerde af te vallen, dus juist niet spieropbouw? Zeker icm Crossfit?

60-80 gram is inderdaad voor de meeste mensen echt prima Annika, 1gr per kg lichaamsgewicht is prima :j

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:16

Eulogy schreef:
Ik dacht dat je juist probeerde af te vallen, dus juist niet spieropbouw? Zeker icm Crossfit?

60-80 gram is inderdaad voor de meeste mensen echt prima Annika, 1gr per kg lichaamsgewicht is prima :j


Oooh dus dan doe ik het eigenlijk best goed :D

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:16

Eulogy schreef:
Ik dacht dat je juist probeerde af te vallen, dus juist niet spieropbouw? Zeker icm Crossfit?

60-80 gram is inderdaad voor de meeste mensen echt prima Annika, 1gr per kg lichaamsgewicht is prima :j


Ik probeer wat strakker te worden en spieren op te bouwen dmv crossfit.

Castilja

Berichten: 2517
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:00

Ik vroeg het me af omdat ik me kan herinneren dat die eiwitshakes enorm goed zijn voor als je aan het cutten bent, maar dat als je ze laat staan er eigenlijk weinig producten zijn die zo goed zijn qua voedingswaarden. Als je niet continu gerookte kip wil eten :') Ik heb er ook wel eens naar gekeken maar durf het toch niet aan omdat het echt tijdelijk voor een goed resultaat zorgt maar op de lange termijn niet werkt. Voor mij. Gooi andere meningen op me. *\o/*

Ik merk vandaag echt aan mijn lichaam dat ik weer een paar dagen gezond heb gegeten; krijg extreem veel zin in wijn en broodjes groentekroket en snoep. Ga morgenavond met een vriend de stad in en zondagavond met mijn beste vriendinnetje uit eten dus ik probeer me vandaag nog maar even in te houden. ;(

Kimmie25501

Berichten: 7598
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:28

Welkom Myrthe!
Laibadji, ik begrijp dat hongergevoel wel, ik vind het toch wel erg weinig kcal. Is die 1400 je BMR? Ben het verder eens met Romeo.

Met mij gaat het niet fantastisch. Ik ben weer eens op de weegschaal gaan staan en ik schrok me dood, ik weeg meer dan ik ooit gewogen heb (bijna 68 kilo). In principe gaat het op school wel goed, ik eet wat ik mee kan nemen (en dan soms nog een warme chocolademelk of een soepje uit de kantine, ook niet het beste idee natuurlijk). Maar als ik thuis kom heb ik zo'n honger, ik tril als een gek en dan krijg ik vreetbuien. Heel vervelend. Daarna misselijk, schuldgevoel etc.
Een voorbeeldje van gisteren, hoewel deze nog erger is dan normaal. Ik weet niet wat ik had :') Maar ik kwam heel moe thuis van een week stage (eerste keer ooit, hopelijk wordt de vermoeidheid wel minder hahaha!), maar op een of andere manier was ik ook heel somber en had ik nergens zin in. Daardoor kwam ik in een negatieve spiraal en kreeg ik dus dit.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en nutella hazelnootpasta met cacao. (329)
T: een appel. (58)
L: drie boterhammen met halvarine, Philadelphia, nutella en hagelslag. (516)
T: een merci en krijtjes (in de lerarenkamer op school, ook geen slimme actie). (191)
T: een krentenbol. (130)
T: een boterham met een speculaasje. (139)
Daarna kreeg ik ruzie thuis, kan ik ergens wel inkomen want ik was gewoon irritant chagrijnig. Ik pakte nog een aantal ongekookte ravioli's. (77)
En daarna ging ik naar stal, terwijl ik onderweg was werd ik al heel misselijk en buikpijn (en nog steeds boos, helpt ook niet mee). Dus toen ik thuis kwam ging ik meteen douchen en in bed liggen. Niks gegeten daarna dus, maar wel de hele avond misselijk geweest en buikpijn gehad. Dus waar dat nu weer van kwam? Maar goed was het niet.
Uiteindelijk totaal kcal: 1440.
En B: 13.000 stappen en 70 minuten fietsen.

Ik moet even bij mezelf nagaan hoe ik dit ga oplossen. Vanmorgen ben ik dus ook weer fanatiek begonnen, maar ik spreek uit ervaring dat het naar het einde van de dag toe gewoon mis gaat en ik weet nog even niet hoe ik dat moet oplossen. Maar goed, negatieve modus uit, vanaf nu weer gezond aan de slag!

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:40

Balen dat het niet goed gaat Kimmie := Hoop dat je gauw uit je negatievespiraal komt.

Hier gaat het ook niet heel lekker. Laatste dagje kantoorwerk, gelukkig. Straks anderhalve week vrij en daarna in het magazijn meer beginnen. Meer beweging en minder stress dus, dat scheelt vast ook al veel op mijn gewicht en eetgedrag :+

Castilja

Berichten: 2517
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:46

He Kim wat vervelend.. :( Ik had een enorme lijst aan binge producten verwacht maar je hebt dus eigenlijk alleen ongekookte ravioli's gegeten als 'binge' en uiteindelijk maar 1440 kcal gegeten? Ik zie nergens een vreetbui, of vergis ik me nou enorm?
Anyhow, super naar dat je je zo voelt. Ben niet zo'n voorstander van het in hokjes plaatsen maar was voor mij een eye-opener; ik ben altijd somber als het weer slechter wordt. In de zomer voel ik me top, met de donkere dagen ben ik echt down. Misschien herkenbaar?
En ik zou overdag gewoon meer eten om die vreetbuien tegen te gaan.. Ik heb ze zelf altijd als ik overdag te streng ben geweest. Maar misschien doe je dat al. Ook een psychologisch tipje die goed werkt: als je zin hebt in iets ongezonds moet je tegen jezelf zeggen dat je het straks mag. Als je zin hebt in een Merci mag je over tien minuten een merci pakken. Omdat je jezelf niets meer verbiedt gaat de drang eraf maar tien minuten later hoef je hem niet per se meer. Helpt mij altijd wel :')

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:49

Ik heb dat ook met slechter weer hoor. En als ik te weinig bezig ben, fysiek gezien.

Als ik aan het paardrijden ben, vergeet ik rustig te eten. Ook uitmesten enzo houd mijn vreetbuien prima weg. Maar sinds ik op kantoor zit is mijn emo-eten zo verergerd :=
De donekrrdere dagen helpen daar ook niet aan mee

Kimmie25501

Berichten: 7598
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:15

Castilja, gelukkig viel het gisteren mee (idd die ongekookte ravioli's en de boterham met speculaas). Normaal is het een boterham, fruit en daarna meestal heel veel chocola en koekjes enzovoorts. Ik weet niet of het met het weer te maken had, normaal heb ik daar nooit last van. Misschien wel dat ik 5 keer in twee dagen helemaal natgeregend was :') Ik heb niet het idee dat ik overdag te streng was, eerder juist het tegenovergestelde, maar dat weet ik niet zo goed. Slimme tip, bedankt!

Laibadji

Berichten: 1697
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:40

Kimmie25501 schreef:
Welkom Myrthe!
Laibadji, ik begrijp dat hongergevoel wel, ik vind het toch wel erg weinig kcal. Is die 1400 je BMR? Ben het verder eens met Romeo.

Met mij gaat het niet fantastisch. Ik ben weer eens op de weegschaal gaan staan en ik schrok me dood, ik weeg meer dan ik ooit gewogen heb (bijna 68 kilo). In principe gaat het op school wel goed, ik eet wat ik mee kan nemen (en dan soms nog een warme chocolademelk of een soepje uit de kantine, ook niet het beste idee natuurlijk). Maar als ik thuis kom heb ik zo'n honger, ik tril als een gek en dan krijg ik vreetbuien. Heel vervelend. Daarna misselijk, schuldgevoel etc.
Een voorbeeldje van gisteren, hoewel deze nog erger is dan normaal. Ik weet niet wat ik had :') Maar ik kwam heel moe thuis van een week stage (eerste keer ooit, hopelijk wordt de vermoeidheid wel minder hahaha!), maar op een of andere manier was ik ook heel somber en had ik nergens zin in. Daardoor kwam ik in een negatieve spiraal en kreeg ik dus dit.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en nutella hazelnootpasta met cacao. (329)
T: een appel. (58)
L: drie boterhammen met halvarine, Philadelphia, nutella en hagelslag. (516)
T: een merci en krijtjes (in de lerarenkamer op school, ook geen slimme actie). (191)
T: een krentenbol. (130)
T: een boterham met een speculaasje. (139)
Daarna kreeg ik ruzie thuis, kan ik ergens wel inkomen want ik _-:( was gewoon irritant chagrijnig. Ik pakte nog een aantal ongekookte ravioli's. (77)
En daarna ging ik naar stal, terwijl ik onderweg was werd ik al heel misselijk en buikpijn (en nog steeds boos, helpt ook niet mee). Dus toen ik thuis kwam ging ik meteen douchen en in bed liggen. Niks gegeten daarna dus, maar wel de hele avond misselijk geweest en buikpijn gehad. Dus waar dat nu weer van kwam? Maar goed was het niet.
Uiteindelijk totaal kcal: 1440.
En B: 13.000 stappen en 70 minuten fietsen.

Ik moet even bij mezelf nagaan hoe ik dit ga oplossen. Vanmorgen ben ik dus ook weer fanatiek begonnen, maar ik spreek uit ervaring dat het naar het einde van de dag toe gewoon mis gaat en ik weet nog even niet hoe ik dat moet oplossen. Maar goed, negatieve modus uit, vanaf nu weer gezond aan de slag!

Kimmie: jammer dat het even moeilijk gaat. Weet dat stage veel vraagt. Ik zeg tegen mijn studenten altijd 'stage is verschrikkelijk vermoeiend de eerste maand! Draag zorg voor jezelf en weet dat het normaal is dat het lastig is.'
Dus wees gerust ook lief voor jezelf.
En je hebt misschien het gevoel dat je een uitschuiver gemaakt hebt maar jouw kcal zijn niet extreem hoog uitgevallen. Integendeel ze zijn zelfs laag. ;)
Succes bij het uitdokteren wat wel werkt. Ik zit in hetzelfde schuitje.

De 1470 is mijn nieuwe BMR. Ik ben 'maar' 1m65 en weeg gemiddeld 62kg.
Echter is mijn gewicht met mij aan het lachen. Over het algemeen is het 62 kg plots kan het dan 1 dag 63 zijn (zoals vandaag |o ) en de dag nadien terug 62 of 61,8 of 62,5 of....) Pffff om helemaal gek te worden. Maar zakken oh nee!

Ik zeg er ook bij dat ik 8 op 10 rond 1600 cal eet en dus niet de 1470. Heb nu al veel honger.

De reeds gegeven tips moet ik nog doen. Vandaag naar de winkel en dan gaan we er voor.

Volgende week ook terug naar de voedingscoach. Dan ben ik benieuwd. Wie weet is mijn vetgehalte wel gedeeld en is het spiermassa. Dat zou heerlijk zijn.... Dromen mag he :+

Castilja

Berichten: 2517
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:44

Sport je veel? Dan zou het zeker een verschuiving van vet naar spier kunnen zijn! Ik sport sinds half juli echt enorm veel; geen grammetje afgevallen. En pin je er niet op vast hè, als je verschil ziet in de spiegel is het goed toch?

Kimmie25501

Berichten: 7598
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:50

Laibadji, dit was een week oriënterende stage, om te kijken of het beroep docent echt iets voor je is. We moesten wel enorm veel opdrachten doen en ook een les geven. Vanaf november ga ik iedere week 1 of 2 dagen op stage. Ik vond deze week overigens wel enorm leuk!
Is het niet slim om alsnog iets meer te eten dan je BMR? Mijn BMR was geloof ik maar 1500 toen ik nog wel in een goede flow zat en mijn doel was daarbij 1800 en ik viel nog af ook! 1470 klinkt gewoon zo enorm weinig hahaha.

Gisteren helaas maar weer gestopt met bijhouden. Ontbijt was nog netjes. Maar bij de lunch echt veel te veel gegeten, een haring, volgens mij wel vijf boterhammen, een kampioentje en een eierkoekje. Echt veel te veel! Daarna 's avonds ravioli met zalm (en natuurlijk olijfolie en kaas >;) ) en 's avonds in het theater nog een kop thee met drie koekjes. Maar goed, wel iets minder erg dan de afgelopen dagen.