Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:56

Foxy80, natte schoenen heb ik geen last van. Vorig jaar 45km getraild met natte schoenen vanaf de eerste kilometer. Koude voeten heb ik dan ook gelukkig niet.
Jij gaat die afstand rocken!

Ik loop gemiddeld 60km per week hard. Deze week was het 70km.

Mijn stiekeme doel dit jaar is om elke week een keer de minimale halve marathonafstand te hebben gelopen. En als er niks tegenzit qua blessures of ziekte, dan gaat me dat lukken. Ik zit nu op 41 keer.
Ik heb dit tot nu toe helemaal voor mezelf gehouden voor het geval het niet lukt. Maar ja, nu heb ik het hier gedropt :') .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:21

Zal wel goedkomen SV! Maar verstap je je niet snel zo in die plassen?
Ik durf/kan daar niet in rennen haha. En natte voeten vind ik ook echt een ding. Ik ga er dan omheen slalommen. Mss moet ik er ook gewoon door haha.

Foxy: volgens mij kom jij zo’n beetje op het punt nu dat het steeds makkelijker zal zijn om te verbeteren. Eens je 6km kunt lopen is verder lopen helemaal niet meer zo moeilijk.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:29

Ik heb hele mooie waterdichte schoenen gezien :o Volgende maand misschien.

Net een heel lekkere training can de hardloop club achter de rug. Techniek focus op de armen, en heuvel training. Dat is hier waar alles plat is een paar rondjes over de hele hoge fietsbrug over de provinciale weg :D Ging wel echt lekker.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 23:35

Ik moet ook bruggen en viaducten zoeken voor heuveltraining :D waterdicht is bij kletsnatte Pasen ook niets hoorde ik omdat al het water er ook echt in blijft staan?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 07:33

Liep gister nog door een moeras heen. Fijn, het bos door in de zweedse herfst :') Zolang je voeten 1x nat zijn geworden vind ik het zelf ook geen probleem meer, gewoon door blijven lopen en je voeten worden vanzelf weer warm & droog :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 08:06

Waterdichte schoenen krijg je gewoon natte voeten in helaas. Ik heb waterdichte trailschoenen en die gebruik ik alleen om door een laag sneeuw te lopen. Want je krijgt er ook enorme zweetvoeten in.
Vorig jaar veel mee door de sneeuw gelopen, je voeten blijven iets langer droog en warm, maar na een paar km zijn ze net zo nat.

Verstappen in plassen valt mee, niet op topsnelheid er doorheen gaan.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 11:24

O, ik haak hier even op in. Ik wil van de week voor trailschoenen gaan kijken, maar jullie raden dus geen Gore-Tex etc. aan? Zal van de winter best door de modder en plassen gaan stampen, dus dat leek me eigenlijk wel handig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 14:37

Nee raad ik zeker niet aan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:27

Ik heb nooit waterdichte schoenen gehad.
Voor obstacle running had ik schoenen waar het water juist ook makkelijk afgevoerd werd :)

Vind wel dat teensokken fijner om aan te hebben als ik natte voeten krijg. Moet weer eens een aantal ervan bestellen.

Net een intervaltraining gehad. Was best pittig. Toch wat kou gevat afgelopen zondag denk ik, dus veel spierpijn.
Maar het resultaat viel niet tegen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:18

Die teensokken moet ik ook eens proberen. Ze zeggen dat ze ook heel goed helpen tegen blaren. Niet dat ik daar veel last van heb, maar het lijkt me zo raar zitten tussen je tenen of ben je daar zo aan gewend?

Hier ook even gelopen, 7km met 4 tempoblokken van 1km. Lekker! Alleen wéér in de regen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:19

Ik vond het eerst vreselijk, maar na 1 loopje ermee was ik gewend.
Heb ze idd genomen tegen blaren, omdat ik die dus wel vrij snel krijg als mijn voeten nat worden.

Ik heb het nog net droog gehouden vanmiddag. Werd wel ineens heel donker. :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 23:11

Had jij vroeger niet veel last van blaren SV? Fijn dat je daar vanaf bent!

Ik heb een loopje van 5km gedaan vandaag. Ben momenteel bezig met verbeteren op mijn tijd op die afstand. Mss zet ik het programma om naar 10km ik zie nog wel. Is ook wel eens lekker om 5 keer per week kort te lopen ipv 3 keer per week lang. In het voorjaar wil ik weer Gent halve marathon lopen, liefst wat beter voorbereid haha.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:54

SV dat is een hele uitdaging zeg!

Goed om weten qua teensokken en waterdichte schoenen.
Hier gelukkig geen blaren maar ik moet echt opletten dat ik mijn nagels goed knip/vijl, of ik heb dankzij kromme tenen open wondes als er een randje schuurt.

Ik heb gisteren 7 km gelopen in net geen uur. Compleet fiasco! Ik begon namelijk veel te snel, eerste km in 7 minuten afgewerkt. Dat betaalde ik gelijk cash en heb dus 2 keer stukje gewandeld. Voelde me zo rot.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 12:59

Poes ik had inderdaad veel last van blaren. Nu eigenlijk nooit meer. Sinds ik er achter ben gekomen dat het door teveel eelt komt, hou ik dat goed bij.

Ja foxy een flinke uitdaging! Vanmorgen weer een halve gelopen, de hele weg in de stromende regen. Gelukkig maakte de omgeving veel goed. Ik kwam de schaapskudde nog tegen, dat is altijd leuk.
Het ging zwaar vandaag, zware benen.

Mijn zusje is gisteren weer onderzocht in het zkh omdat ze nog steeds vreselijke hoofdpijn heeft. Ze dachten dat het hersenvocht niet goed werd afgevoerd. Gelukkig was dat niet het geval en denken ze dat het naweeën zijn van de hersenvliesontsteking, of het heeft migraine getriggerd. Daar zijn we allebei al bekend mee, maar dan met oogmigraine. Ze hebben weer vloeistof uit het ruggemerg gehaald. Gelukkig is ze thuis met flinke pijnstillers. Die veel te kort helpen helaas.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 15:01

Pff sterkte voor je zus :(:)
Hoop dat het idd 'maar' naweeën zijn en verder alles in orde is

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:06

foxy80 schreef:
Piriformis, nooit van gehoord, is dat dan chronisch Goof of kan het genezen?

Geen idee. Het is nu al jarenlang een terugkerende klacht, ben er wel klaar mee, want het beperkt me iedere keer opnieuw in mijn doen en laten. En het is verdomde pijnlijk.
Ga er morgen eens verder op in met de fysio, het is leuk dat ze het ieder jaar weer verhelpt, maar het zou gewoon voorkomen moeten worden.

SV, dank voor je antwoord op mijn vraag. Tof dat je zo lang onafgebroken kan lopen. En toffe foto's weer.

poes schreef:
Ik moet ook bruggen en viaducten zoeken voor heuveltraining :D

Pff, ik woon vlak naast de rivier en dat betekent dus ook vlak naast de dijk. Ik vind dat echt nog een hel, maar heb hem gisteren bewust mee gepakt en kwam moeiteloos en zonder tempoverlies boven!

Natte voeten lijken me trouwens echt heel vervelend.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:43

Dat valt echt mee goof, als je rent heb je daar geen last van. Het meest vervelende vind ik het als ik dan weer bij mijn auto ben om die natte zooi uit te doen. Vooral als het nog regent zoals vanmorgen.. dan sta je met je droge sokken te hannesen. Ik wil mijn auto namelijk wel een beetje schoon en droog houden.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:37

Zoooo ik zal ook nog eens iets posten!

Eerst: jullie zijn weer allemaal zo goed bezig!!!
Ben ook wel benieuwd naar die teensokken trouwens, ook al veel goeds over gelezen in het kader van blarenpreventie.

Ik zit intussen op week 7 (met onderbreking wegens dikke enkel) van mijn herstart-to-run-toestand. Vandaag bv 2 minuten lopen - 1 minuut wandelen - 3 minuten lopen - 2 wandelen - 6 lopen - 2 wandelen - 6 lopen - 2 wandelen - 7 lopen - 2 wandelen. Ik vind het oersaai maar het is wat het is zeker.

Volgens het plan zou ik op 26 november terug 5 kilometer moeten lopen zonder wandelen. Laat ons allemaal hopen en bidden, dan begint het weer eens ergens op te lijken in mijn hoofd.

Gelukkig heb ik nu een vriendin die ook terug wou starten (en dan nog eentje die in vogelvlucht 200 meter van mijn deur woont en die veelal thuis werkt) dus da's wel fijn. Onze Hummer gaat tegenwoordig ook mee.

Afbeelding

Donna niet, die vindt aan lopen niks aan en is al lang blij dat ze blokje rond kan wandelen :+ Stiekem denk ik dat ze soms ook wel blij is dat ik dat kleine drukke geval eens meeneem en ze dus even kan relaxen.

Morgen ga ik naar de Runner's Lab. De Hoka's hebben intussen bijna 800 km, en m'n ene paar NB zit ook alweer op 480. Ik heb zelf het gevoel nu anders te lopen als voor de operatie, benieuwd of dat ook zichtbaar gaat zijn in de resultaten daar. Momenteel grijp ik wel spontaan makkelijker naar de Hoka's omdat die breder zijn bovenaan en ik daar dus beter in kan komen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:38

Oh en nog over oortjes.
Ik loop met AirPods, zijn de enige die bij mij goed blijven zitten.
Ik heb ook nog Aftershokz, zo van die bone conducted dingen die op je oor zitten en niet in je oor, met zo'n dingetje achter je hoofd, die gebruik ik voor het zwemmen maar vind ik niet zo fijn zitten. En 't is zo'n gedoe om daar altijd muziek of een podcast op te moeten zetten, pfffff.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:14

Goed bezig, Memuska! Je hebt er goed gezelschap bij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:59

Leuk Memuska, ik zou ook graag de hond meenemen, maar de labrador's tempo is te laag en de chihuahua loopt juist voor je voeten.
Dus ik ga alleen :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:27

Aftershokz vind ik echt ruk geluid, ik heb er hier ook eentje liggen.
Heb al zoveel geprobeerd qua oordoppen.. mijn jaybirds zaten het beste en kwam mooi geluid uit, maar nu het 2e paar gesneuveld door de regen.
Senheisser ook gesneuveld door de regen.
De claim water en zweetproof neem ik met een korrel zout tegenwoordig.

De jbl dopjes die ik nu heb gekocht, daarvan wilde gisteren links constant uit mijn oor, maar het geluid is top. Hopelijk blijft ie met een ander opzetstukje beter zitten links. Volgende keer proberen. Ik was doodsbang dat hij er boven een wildrooster uit zou vallen :+ .

Memuska, ik hoop voor je dat de opbouw tot 5km nu vlekkeloos verloopt. Ben benieuwd wat voor schoenen je gaat aanschaffen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:46

Memuska, fijn dat je samen kunt lopen :j
Hond mee is ook geweldig :D

Ik loop normaal ook voornamelijk alleen. Maar vandaag ga ik voor het eerst in mn leven met een hardloopgroep lopen.
Doodnerveus, want ik ben bang dat ik het tempo niet aan kan :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 18:26

Ik zou daar ook enorm over stressen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 18:30

Bij mijn hardloop clubje worden regelmatig niveaus samengevoegd, dan loop ik samen met mensen die een marathon binnen 4 uur lopen en dat wordt echt prima gefaciliteerd. Die doen bijvoorbeeld het rondje fietsbrug 6 keer in 45 minuten, terwijl ik dat 4 keer doe in die tijd en er ook mensen drie keer doen. En er is evenveel waardering voor ieders prestatie.