Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:06

Het was toch al lang bekend dat je nog steeds kunt verspreiden als je gevaccineerd bent? Volgens mij werd dat al in de speciale vaccinatie uitzending van de NOS verteld.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:18

Bahbah...kijk net WNL, verpleeghuizen die thuiswerkers en directie mee vaccineren, ze weten dat het niet mag, maar doen het gewoon toch...dank je wel hoor.
Kunnen de zorgmedewerkers (die wel met de handen aan bed staan/contact hebben met patient/client) die de vaccins harder nodig hebben nog langer wachten :x

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:36

Ik vind het ook echt niet ok. En dan de Jonge maar zeggen dat hij vertrouwt op de instellingen om het goed te regelen. Blijkt na de zorgbonus toch wel dat je dat niet zo aan ze over kan laten. Die is ook gegaan naar mensen die geen handen aan het bed waren, wat helemaal niet de bedoeling was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:41

Maar zijn zorginstellingen overheid of particulier?
Wat mij zo zou frusteren als je minister zou zijn, is dat je een aantal mensen zélf écht niet iets kan laten regelen.. bijna overal moet er een soort toezicht zijn omdat iemand zn werk niet goed doet. Dat is toch echt godsgeklaagd? Je moet bijna persoonlijk overal bovenop gaan staan om t in de gaten te houden. Maar ergens moet je er toch vanuit kunnen gaan dat die mensen ook zelf kunnen nadenken? Ik zou er echt doodsimpel van worden en waarschijnlijk publiekelijk namen gaan noemen ofzo... :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:42

Die directeur van dat huis in Schiedam vond het prima, hij zei we staan allemaal voor hetzelfde doel (of iets in die trant) dus we verdienen ook allemaal een prik. Hij heeft er zelf ook 1 genomen. Want ze hebben allemaal klantcontact volgens hem.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:45

Cer schreef:
Maar zijn zorginstellingen overheid of particulier?
Wat mij zo zou frusteren als je minister zou zijn, is dat je een aantal mensen zélf écht niet iets kan laten regelen.. bijna overal moet er een soort toezicht zijn omdat iemand zn werk niet goed doet. Dat is toch echt godsgeklaagd? Je moet bijna persoonlijk overal bovenop gaan staan om t in de gaten te houden. Maar ergens moet je er toch vanuit kunnen gaan dat die mensen ook zelf kunnen nadenken? Ik zou er echt doodsimpel van worden en waarschijnlijk publiekelijk namen gaan noemen ofzo... :+

Gelukkig doet de minister wel alles goed. :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:50

Ik zie niet helemaal de relevantie van jouw opmerking, Needje?

En SusanH, ligt dat dan aan die directeur of aan de DeJonge?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:54

Tja ,mensen kunnen prachtige wezens zijn waar je blij en warm van wordt en mensen kunnen nare zieke of egocentrische wezens zijn. Dat zal altijd wel blijven dit soort nare praktijken uitgevoerd door mensen die beter zouden moeten weten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:59

Cer schreef:

Allebei. Hugo laat het veel te los imo (of dan toch iig de instanties die onder de overheid vallen en over het vaccineren gaan) en zo'n directeur moet toch zelf ook snappen dat het alleen bestemd is voor zorgmedewerkers die echt dicht bij de bewoners komen? Blijkbaar is er toch nog een vorm van externe controle nodig. Je kan toch vrij makkelijk zien welke namen er op de roosters van de leef/woongroepen staan. Die mensen moet je hebben voor de prik, en niemand anders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:01

Zo'n omhoog gevallen directeur moeten ze meteen een boete geven va 20.000 voor fraude.
Kijken hoe snel dat verkeerd inenten voorbij is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:02

Ergens ben ik blij dat bij ons de prikken via de kantons lopen en dus niemand precies weet wie wanneer aan de beurt is. Er valt dan gewoon niet veel mee te argumenteren of over op te winden, het komt gewoon een keer. Ik weet wel dat ze de voorkeur hebben om gewoon per instelling te prikken omdat dit logistiek gewoon het snelste is, ik vind het allemaal best.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:08

996981 schreef:
Als dat het effect van het vaccin is, wordt het nog belangrijker dat we de risicogroepen (bijvoorbeeld de mensen met morbide obesitas) gaan vaccineren. De meeste mensen worden immers sowieso niet heel ziek, laat staan dat ze op de IC belanden of dood gaan

De meeste mensen die niet heel ziek worden, de zogenaamde milde variant, zijn toch heel ziek en kunnen nog lang de gevolgen ondervinden van covid. Lees [CV] Corona patiënten op bokt?

Mijn kleinzoon, 24 jaar heeft covid gehad, hij vertelde dat hij erg ziek is geweest. Hij heeft geen arts gezien, maar waarschuwde zijn opa om vooral niet ziek te zijn. Mijn kleinzoon heeft geen restverschijnselen. Zijn vader is ziek geweest en zijn vrouw. Vrouw was angstig en zeer ziek, maar zonder extra huisarts er door heen gekomen en lijkt goed te gaan. Hij was stevig ziek , en waarschuwde het is neit niets, maar gaat redelijk goed is wel nog heel erg moe en hoopt dat hij niet bij de mensen hoort met de restverschijnselen.
Dus de opmerking die ik vet gedrukt hebt, ligt wel wat genuanceerder.
Ik vind veel mensen nog steeds te ziek. Zelf verwacht ik dat we een nieuwe groep gaan krijgen nl van mensen die covid hebben gehad en daar nog heel lang zoniet altijd de gevolgen van zullen voelen en opgevolgd moeten gaan worden. We praten dan over die mensen die we in de volksmond de mensen noemen met de milde klachten (die dus niet bij de huisarts cq ziekenhuis aangeklopt hebben.
Ik zie dat dus echt anders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:13

Er is ook een grote groep die na 2x de neus snuiten weer beter is of zelfs volledig symptoomloos blijft. Het kan gewoon alle kanten op.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:17

Cer schreef:

Dat je als minister die zo'n beetje elke week een andere ent volgorde wil een beetje voor banketstaaf staat als je bedrijven met naam gaat noemen die extra mensen enten. Zorg eerst maar eens gewoon voor een duidelijk plan ipv met je vinger te wijzen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:20

Volgens mij heeft de oppositie de laatste keer om een wijziging van de ent-volgorde gevraagd (en dat doen ze wel vaker).. Aan wie ligt dat dan? Aan de minister of aan ons systeem?
Plus dat het te maken heeft in welke volgorde welke vaccins geleverd worden... daar heb je op zich als minister niet heel veel invloed op..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:24

En vaccins die bij bepaalde groepen niet blijken te werken dus je de strategie weer moet omgooien.
Alle mensen die roepen dat zij eerst moeten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:24

En als je als bedrijf zoveel entingen krijgt zie ik niet zo veel problemen om met de rest de andere medewerkers ook te enten. Jij weet niet waardoor ze over hebben toch? Vaak zat dat er niet geent kan worden bij de doelgroep ivm besmettingen/quarantaine.
Op het moment is het alleen nog maar vingertjes wijzen naar alles en iedereen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:31

Needje schreef:
En als je als bedrijf zoveel entingen krijgt zie ik niet zo veel problemen om met de rest de andere medewerkers ook te enten. Jij weet niet waardoor ze over hebben toch? Vaak zat dat er niet geent kan worden bij de doelgroep ivm besmettingen/quarantaine.

Maar dat is niet wat gebeurd is. Ze hebben extra besteld, geen restvaccins opgemaakt.
En ja, dat is een instelling aan te rekenen. Je mag toch verdorie een stukje verantwoordelijkheid verwachten? Het zijn geen kleuters zeg...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:33

secricible schreef:
Needje schreef:

Maar dat is niet wat gebeurd is. Ze hebben extra besteld, geen restvaccins opgemaakt.
En ja, dat is een instelling aan te rekenen. Je mag toch verdorie een stukje verantwoordelijkheid verwachten? Het zijn geen kleuters zeg...

Dit. Ik snap echt wel dat iedereen die prik zo snel als mogelijk wil. Maar je moet ook even denken dat de rangorde aan personen die eerst mogen een stuk anders is dan de gebruikelijke rangorde als van directeur naar de onderste lagen. Die rangorde gaat momenteel gewoon niet op.

En als bedrijf weet je prima dat je 300 mensen aan een bed hebt staan en 100 als ondersteunend die ver bij het bed vandaan blijven. Bij wijze van. Daar kun je gewoon normaal op bestellen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:34

Blijkbaar gewoon een afspiegeling van de samenleving dus Secricible. :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:37

Sizzle schreef:
Er is ook een grote groep die na 2x de neus snuiten weer beter is of zelfs volledig symptoomloos blijft. Het kan gewoon alle kanten op.

Precies dat :j
Degenen die een goede griep te pakken krijgen, vallen voor mij ook niet onder mild. Ik ken twee gevallen met Corona, beide hebben enkel spierpijn. Voor mij vallen zij onder milde symptomen. Ze hebben zelfs geen snotneus.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:43

secricible schreef:
Needje schreef:

Precies dat!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:52

Wat een stemmingmakerij weer...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:55

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:00

Citaat:
Dat ze daarmee ingaan tegen het bestaande beleid, vindt een woordvoerder geen probleem. "Het zal me een zorg zijn."

Bestuurder Ben de Koning van de Frankelandgroep laat desgevraagd weten dat hij het terecht vindt dat ook de raad van bestuur en directeuren zijn gevaccineerd. "We hebben gedaan wat we hebben gedaan en staan daar voor 100 procent achter. We zijn er met z’n allen, doen het met z’n allen."

Echt, ik sla hier stijl van achterover.