De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:14

LadyMadonna schreef:
Tips voor mensen die nu last van droge handen hebben: neem een flinke scheut natuurlijke olie (bijv olijf of zonnebloem ). Gooi hier een flinke theelepel (grof) zout in. Masseer/scrub hier je handen mee.
Spoel het liefst pas na een paar minuten af

Wat doet dit dan? Mijn knokkels zijn ook rauw. Ik heb sowieso droge handen want ik was altijd mijn handen met zeep dus tig keer per dag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:15

moonsparkle schreef:
En hoe doen alleen staande moeders zonder hulp dat?

Niemand heeft meer buren, vrienden, familie etc die boodschappen willen doen en dat voor hun deur kunnen droppen?

Ik heb mijn oudere buren ook geappt dat ze aan mij mogen vragen als ze niet meer naar de winkel durven/kunnen dat ik wat voor hen meeneem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:15

LadyMadonna schreef:
Tips voor mensen die nu last van droge handen hebben: neem een flinke scheut natuurlijke olie (bijv olijf of zonnebloem ). Gooi hier een flinke theelepel (grof) zout in. Masseer/scrub hier je handen mee.

Olie OK , maar zout... dat trekt toch juist vocht uit je huid??

Echwel

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:16

Je kunt ook scrubben met koffieprut brengt heel veel vocht en olie in je huid

Sybelle

MoniqueT schreef:
Ik ben echt geschokt als ik nog hoor hoe men er in Nederland mee omgaat. Hier (Spanje) krijg je gewoon een vette boete als je niet kan aantonen waarom je op straat bent, waarom je met meerdere personen in een auto zit en je komt echt geen supermarkt meer in met kinderen.

Ik vind het wel goed dat er nog mensen kunnen winkelen. Er moeten wel mensen ziek worden en immuniteit krijgen. Anders gaat het wel heel lang duren voor het grootste deel aan de beurt is geweest of daarna krijgen we alsnog een piek. Stoppen kan je het niet. Als we dat zo in groepen kunnen doen lijkt me dat wel prima.

Ik ben helemaal #goteamNederland en vind dat ze het prima aanpakken. Zou bijna oranje pompommetjes gaan haken. En ik had echt weinig met ons bestuur.

Dat gezegd hebbende blijf ik thuis en heb minimaal contacten in de hoop dat ik als laatste aan de beurt ben. Hopelijk is het dan alleen nog de infectie van de bovenste luchtwegen variant. :+
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 16-03-20 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Ik moest eigenlijk langs de bouwmarkt, spoedreparatie. Maar ik bestel het online, ik ga niet naar binnen, veel te druk.

Qua budget en a merken bij het boodschappen doen. Ik kon inderdaad met mijn budget geen boodschappen doen voor deze week. Of het was helemaal op of alleen de duurdere merken. Van de week maar opnieuw kijken. En anders moeder vragen of ze wat aan de deur kan hangen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:17

Shadow0 schreef:
Mij lijkt winkelsluiting ook wel te komen, zeker nu duidelijk is dat men niet echt verstandig omgaat - zolang iedereen het voor zich moet weten werkt het niet erg blijkt. Is er een gezamelijke maatregel dan is het tenminste duidelijk. (En kunnen winkeleigenaren ook niet meer hun personeel onder druk zetten.)

Ik wacht zelf mooi even met weer boodschappen doen totdat de boel ofwel strakker gereguleerd wordt, ofwel totdat mensen uit zichzelf stoppen met dit 'met zijn allen de winkel in' gedrag...

1 van die twee dingen gaat ongetwijfeld gebeuren, en tot die tijd red ik me prima met wat ik in huis heb.

Oké, vers brood mis ik even, maar rijstwafels en crackers voldoen ook.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:17

LadyMadonna schreef:

Dank voor de tip!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:19

Echwel schreef:
Je kunt ook scrubben met koffieprut brengt heel veel vocht en olie in je huid

Wauw deze heb ik echt nog nooit gehoord. Wij hebben dagelijks nog wel wat koffieprut nu we alle twee thuis zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:20

Voordeel het ruikt ook zalig

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:21

AH thuisbezorgen zit voor mijn adres vol t/m 30 maart. Verder gaat hij nu niet..

Echt te bizar voor woorden!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:23

Hier bezorgd de plus van dorp verder nog
Kost wel 6 euro

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:23

Relaxed schreef:
Wat vreselijk zeg dat partners elkaar niet kunnen zien hierdoor, op die leeftijd vooral ;(

Ik werk ook op een PG afdeling en mijn bewoners weten dat natuurlijk niet. De andere helft wel...

Ons wordt ook verzocht geen nieuws of radio aan te zetten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:26

Echwel schreef:
Hier bezorgd de plus van dorp verder nog
Kost wel 6 euro

Ik betaal nu 2 weken bezorg kosten via m'n AH bezorg abbo en kan niks meer bestellen. M'n gereserveerde dag/tijd als abbo houder gaat pas vanaf 3 april in. Gelukkig wel nog kunnen bestellen bij een lokale plus voor a.s. vrijdag en dan idd €6 bezorgkosten. Nu is het maar niet anders, maar wel jammer dat ik 2 weken bezorg kosten betaal nu bij AH en ik kan niks laten bezorgen. :') Maar goed; er zijn natuurlijk wel vele ergere dingen aan de hand momenteel. Al vind ik naar de supermarkt gaan nu echt eng aan't worden met die massa's mensen wat er naartoe gaan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:30

Zat net even buiten op het balkon lekker in de zon(blijf braaf thuis van werk want sinds gister last van een opgezwollen keel).. maar het voelt dan zo normaal, als een normale vroege lente dag. Fietsen ook gewoon mensen voorbij, kinderen met meerdere, buitenspelende kinderen(wel uit hetzelfde gezin lijkt het).

Terwijl ik denk dat de komende tijd flink poedersuiker gaat worden.. niet zozeer de thuisisolatie, vind ik prima en kan me prima vermaken. Maar nouja verwacht wel dat we Italië achterna gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:36

DubbelDun schreef:
Is een beetje afhankelijk van de stijging van het aantal besmettingen en overlijdens.
Ik denk niet dat het nu al meteen (vanavond?) gezegd gaat worden, maar eind van de week zou het me niet verbazen.

Voor zover ik begrijp is dat tijdens het crisisberaad vanmiddag inderdaad oa besproken. De komende dagen nog niet, en is een beetje afhankelijk van hoe het zich ontwikkelt met zo veel mensen in sociale isolatie en thuiswerken. Maar grote kans dat ze voor het einde van de week aankondigen dat ook alles muv levensmiddelen en brandstof dicht gaat. Zou wel heftig zijn want dan krijg je nog een hamstergolf (mensen die bang zijn dat de supermarkten ook dicht gaan en dus weer gaan hamsteren)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:38

Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 16-03-20 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:39

Pandora2 schreef:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/nu ... ~acf435c9/

10 miljoen mondmaskers onderweg naar ons land ! Mede dankzij de hulp van onze koning.
En ook nog eens een lading testkits geschonken door de oprichter van de internetwinkel Alibaba.

Wat fijn! dat iemand nog maar klaagt over WA dan nu. Held _/-\o_
En wat fijn ook van de extra test kits.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:41

Iedereen die klaagt over ons Koningshuis heeft sowieso geen idee wat ze nu eigenlijk allemaal doen..
Super dit! +:)+

elnienjo

cursebreaker schreef:
Pandora2 schreef:

10 miljoen mondmaskers onderweg naar ons land ! Mede dankzij de hulp van onze koning.
En ook nog eens een lading testkits geschonken door de oprichter van de internetwinkel Alibaba.

Het gaat om de Belgische koning. De onze heeft volgens mij nog helemaal niets geregeld voor Nederland.

MizzMontana

cursebreaker schreef:
Pandora2 schreef:

De Belgische koning hè :)F

Pandora2

cursebreaker schreef:
Pandora2 schreef:

Sorry, het is voor België :o
Ik dacht al WA ? :?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:43

Achja wij hebben tenminste een regering. :))

(Geintje he.)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:44

MarlindeRooz schreef:
Achja wij hebben tenminste een regering. :))

(Geintje he.)

:')

Wij ook in het verleden. Het verre verleden... :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:46

Ach zonder regering lijkt de boel ook gewoon te blijven bestaan...