Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:55

Hahaha!!

Oh sneu, maar toch: hahahaha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:23

oomens schreef:
sanso schreef:
Kinderen maken je flexibeler? Die begrijp ik nu echt niet. Staat bij de voordelen. Met een kind word je toch juist heel erg beperkt in je doen en laten waardoor je juist minder flexibeler word?

Flexibeler ja. Er blijken ineens dingen door gaten naar buiten te kunnen waarvan iedere kindloze in volle overtuiging zou zeggen: "Dat past nooit!"

_O-

Syberdepiep

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:43

Whahahaha die link van BrainFail! Wow die is echt erg! Ik vind dat er echt heel ver gezochte voordelen tussenstaan, en mocht dat je nog niet genoeg geholpen hebben dan heeft ze nog bepaalde tools beschikbaar om je toch nog over de streep te trekken staat onder het stukje. Ik krijg heel erg het gevoel dat een kind je dan hoe dan ook opgedrongen wordt... brrrr!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:47

Vind die site ook een beetje eng, meeste reviews die ik er over heb gelezen, gaat er over dat ze toch voor kinderen hebben gekozen. Heb het ebookje gedownload en merk toch dat ze meer neigt naar wel kinderen dan geen kinderen. Niet zo gek, want uiteindelijk heeft zij ze zelf ook genomen. Niet echt onpartijdig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:35

Tja, tussen wel of geen kinderen krijgen, is denk ik niemand onpartijdig. Of je wil ze, of je wil ze niet, of je kunt ze niet krijgen. Veel meer smaken zijn er denk ik niet?

Oja, misschien je hebt ze gekregen maar hebt ze kwijtgemaakt :+ Dan zou je wellicht in theorie onpartijdig kunnen zijn :P

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:30

Haha true heb je gelijk in, bedoelde meer dat ik vind dat vooral 1 kant enorm belicht wordt.

Dat is hier natuurlijk ook zo, maar hier staat dat het een topic is voor bewust kinderlozen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:02

En wij krijgen hier eens in de zoveel tijd ook binnenvallende moekes om ons eraan te herinneren wat we missen en hoe verrijkend het is om een kind uit te poepen :D Dus in die zin krijgen we beide kanten mee.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:09

Pff, ik was naar Beekse Bergen, het safaripark. We zijn op de boot geweest en naast mij zat iemand met een klein kind op schoot. Ik negeerde het kind, maar die ging mij aanstaren en ook aan mij zitten. Heb niets gedaan en er niets van gezegd, maar het is wel ongemakkelijk. Ik snap ook niet dat diegene dat toelaat, dat je kind aan een vreemde zit. Mijn opa ging heel subtiel zeggen "je houdt niet van kinderen he" :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:18

Prairy schreef:
Tja, tussen wel of geen kinderen krijgen, is denk ik niemand onpartijdig. Of je wil ze, of je wil ze niet, of je kunt ze niet krijgen. Veel meer smaken zijn er denk ik niet?

Oja, misschien je hebt ze gekregen maar hebt ze kwijtgemaakt :+ Dan zou je wellicht in theorie onpartijdig kunnen zijn :P

Mwah, ik denk dat er ook veel mensen zijn die juist heel erg twijfelen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:21

Ik vind dat mensen niet voor mij hoeven te bepalen wat ik wel of niet leuk vind.
Ik kan er ook niet tegen dat mensen zeggen dat ik iets zeker weten heel lekker ga vinden, terwijl ik al gezegd heb dat ik bijvoorbeeld vis niet lekker vind. “Maar dit is heel lekker”. Maar misschien vind ik dat wel niet.... “Je moet echt proberen”.
Ik moet helemaal nix, poepen moet...

“Ik vind dat lekker” is heel wat anders. Of “Omdat jij kibbeling lekker vind, denk ik dat je dit ook wel zou lusten”. Maar de redenatie omdat ik het lekker vind, MOET jij het ook lekker vinden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:30

Helemaal mee eens Sanet :)

Ik kreeg altijd te horen ´nee vis IS lekker, want het is gezond´. Bleghh..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:35

Sintara schreef:
Ik kreeg altijd te horen ´nee vis IS lekker, want het is gezond´. Bleghh..

Volgens deze redenatie zou alles wat ongezond is dan vies zijn. Nou dan had ik nu niet op dieet geweest _O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:04

Sanet schreef:
Ik vind dat mensen niet voor mij hoeven te bepalen wat ik wel of niet leuk vind.
Ik kan er ook niet tegen dat mensen zeggen dat ik iets zeker weten heel lekker ga vinden, terwijl ik al gezegd heb dat ik bijvoorbeeld vis niet lekker vind. “Maar dit is heel lekker”. Maar misschien vind ik dat wel niet.... “Je moet echt proberen”.
Ik moet helemaal nix, poepen moet...

“Ik vind dat lekker” is heel wat anders. Of “Omdat jij kibbeling lekker vind, denk ik dat je dit ook wel zou lusten”. Maar de redenatie omdat ik het lekker vind, MOET jij het ook lekker vinden.

Moet je bewust kinderloos én vegetariër zijn :') Dan heb je die argumenten van twee kanten. 'Ik eet geen vlees omdat ik het niet lekker vind.' 'Ooohh maar mijn kip/biefstuk/weetiknietwat is zó klaargemaakt, dat lust jij ook wel!' Nope :+ Vlees smaakt naar dood dus ik moet het niet. En kinderen dus ook niet.

Vanmiddag ook maar even 8 zwangerschapstesten bij de Action ingeslagen. Je kunt, als het misgaat, er maar beter op tijd achter komen immers :')

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:57

Berdien schreef:
Vanmiddag ook maar even 8 zwangerschapstesten bij de Action ingeslagen. Je kunt, als het misgaat, er maar beter op tijd achter komen immers :')

Bij de Action? Zit er een houdbaarheidsdatum op? Om eerlijk te zijn geloof ik niet dat ik dat van de Action zou vertrouwen %)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:05

Waarom zouden ze niet te vertrouwen zijn? Ik gebruik ze al een tijdje (meerdere jaren) en tot nu toe gaven ze altijd negatief aan en er loopt geen klein mormel hier rond :P Rondje internet levert ook geen gekke dingen op, ze zijn net zo betrouwbaar (of niet ;) ) als een dure Clear Blue.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:13

Ik hoorde ook wel eens van collega's dat ze bij hun eerste zwangerschap een sjieke Clearblue kochten maar bij de tweede (en later) gewoon eentje van de Kruidvat :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:15

Het blijft ook een vreemd idee, een duur ding kopen om op te plassen en daarna weg te gooien

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:23

Nou echt. twee-in-een-doosje voor nog geen € 2 of een tientje voor maar eentje. Misschien als je hem wil bewaren voor later (ieuw) dat je dan wel een mooie doet maar deze gaat ook zo weer de prullenbak in :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:24

Je koopt het niet met als hoofddoel om op te plassen, anders kon je dat ook wel op een worteltje doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:28

Wel zonde van de wortel -O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:29

Qimm schreef:
Je koopt het niet met als hoofddoel om op te plassen, anders kon je dat ook wel op een worteltje doen.

Goh :') , ik doe dat altijd op de wc. Maar ieder zo zn ding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:07

_O-

Beetje als territorium afbakenen , op de wortel plassen en bij de deur leggen zeker _O-

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:12

Eilish schreef:
Pff, ik was naar Beekse Bergen, het safaripark. We zijn op de boot geweest en naast mij zat iemand met een klein kind op schoot. Ik negeerde het kind, maar die ging mij aanstaren en ook aan mij zitten. Heb niets gedaan en er niets van gezegd, maar het is wel ongemakkelijk. Ik snap ook niet dat diegene dat toelaat, dat je kind aan een vreemde zit. Mijn opa ging heel subtiel zeggen "je houdt niet van kinderen he" :+

Brrrr dat aanstaren. Dat gebeurt mij zo vaak, echt overal en nergens. Ik word daar heel ongemakkelijk van altijd. Wat valt er nu te zien dat je tientallen minuten kan staren 8)7

Bij elk vreemd buikpijntje doe ik ook een test hoor (exclusief wortel dan hè). Just to be sure. Nog nooit positief getest maar toch altijd wel fijn die zekerheid. Je kunt er dan maar beter zo vroeg mogelijk bij zijn.

Zijn jullie trouwens niet bang dat áls je dan zwanger wordt je het (door de hormonen?) wilt houden?
Ik absoluut niet want ik wordt al misselijk aan de gedachte van een worm in mijn buik, dus durf wel te zeggen dat ik nooit van gedachte zou veranderen. Niet op die manier in ieder geval.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:20

Ik kan mij niet voorstellen dat ik door hormonen ineens anders zou denken. Bovendien zie ik zwanger zijn inderdaad een beetje zoals de alienschoot van een paar bladzijde geleden. Toen ik zelf nog een kind was ( en dus vrij van hormonen) zei ik al dat ik geen kinderen wilde.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:47

Ik weet nog dat ik een jaar of 8 was en dat er een keizersnede op tv was.

Ik heb me omgedraaid en tegen mijn moeder gezegd dat ik ging roken zodat ik nooit een kindje zou krijgen.

Nou, guess what :') het zat er al vroeg ingebakken