Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:sanso schreef:Kinderen maken je flexibeler? Die begrijp ik nu echt niet. Staat bij de voordelen. Met een kind word je toch juist heel erg beperkt in je doen en laten waardoor je juist minder flexibeler word?
Flexibeler ja. Er blijken ineens dingen door gaten naar buiten te kunnen waarvan iedere kindloze in volle overtuiging zou zeggen: "Dat past nooit!"
Prairy schreef:Tja, tussen wel of geen kinderen krijgen, is denk ik niemand onpartijdig. Of je wil ze, of je wil ze niet, of je kunt ze niet krijgen. Veel meer smaken zijn er denk ik niet?
Oja, misschien je hebt ze gekregen maar hebt ze kwijtgemaaktDan zou je wellicht in theorie onpartijdig kunnen zijn
Sanet schreef:Ik vind dat mensen niet voor mij hoeven te bepalen wat ik wel of niet leuk vind.
Ik kan er ook niet tegen dat mensen zeggen dat ik iets zeker weten heel lekker ga vinden, terwijl ik al gezegd heb dat ik bijvoorbeeld vis niet lekker vind. “Maar dit is heel lekker”. Maar misschien vind ik dat wel niet.... “Je moet echt proberen”.
Ik moet helemaal nix, poepen moet...
“Ik vind dat lekker” is heel wat anders. Of “Omdat jij kibbeling lekker vind, denk ik dat je dit ook wel zou lusten”. Maar de redenatie omdat ik het lekker vind, MOET jij het ook lekker vinden.
Eilish schreef:Pff, ik was naar Beekse Bergen, het safaripark. We zijn op de boot geweest en naast mij zat iemand met een klein kind op schoot. Ik negeerde het kind, maar die ging mij aanstaren en ook aan mij zitten. Heb niets gedaan en er niets van gezegd, maar het is wel ongemakkelijk. Ik snap ook niet dat diegene dat toelaat, dat je kind aan een vreemde zit. Mijn opa ging heel subtiel zeggen "je houdt niet van kinderen he"