Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:14

Ik maak vaak een salade met verschillende soorten sla,paprika,tomaat, avocado, ei, iets van nootjes of pijnboompitjes en soms nog iets zoetigs als appel of mandarijn ofzo! Geen zeespul dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:16

Haha , ik durf niet op te dreunen wat ik niet fijn vind/ of lekker. Ik ben nogal van de structuur die moet goed zijn en de smaak ook

Maar ik weet dat er ook warme salades zijn , even koken of roerbakken met een eitje. Als het maar niet te rauw is , kaas haal ik niet want dat is erger dan chocolade ik ben echt gek op kaas :oo

Zal even brainstormen , kan altijd zakje roerbak groenten halen even koken afgieten en in de wok doen met wat lekkere kruiden

Sla-paprika-tomaat-advocado ik lust het echt niet , mandarijn gaan handen van stinken. Zo jammer die zijn vaak goddelijk

Amyyy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:18

Handschoentjes aan bij het pellen? En je lust de structuur niet? Want sla, paprika, tomaat, avocado hebben allemaal een hele andere structuur. Dan wordt het wel erg moeilijk om iets gezonds te gaan eten inderdaad.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:19

Ik dacht dat ik een moeilijke eter was haha! Ik lustte ook nooit salades maar inmiddels ben ik er gek op! Wel zijn er nog steeds veel dingen die ik niet lust haha

Handen wassen na mandarijnen? Ik zie het probleem niet haha.
Van winegums gaan je handen ook stinken :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:20

Mijn lijstje voor vandaag:
O:-
T: 345 gr magere franse kwark (228 kcal)
L: 2 volkoren knackebrod met jonge kaas en komkommer (283 kcal)
T: kopje chocolademelk (86 kcal)
A: 2 havermoutpannenkoeken (kwark, ei, havermout,melk) met aardbeienjam :9 (alle losse ingedrienten totaal 573, maar heb niet alles gehad)
B: 2x 15 minuten lopen, helaas geen tijd om te sporten ivm hele lange schooldag

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:22

Vaak is het de structuur ja , wortel is gewoon helemaal hard. Sla begin ik te leren , de ijsberg sla is hard dan zacht en vochtig. Tomaat en druif is hard van buiten en zacht van binnen , paprika leer ik ook maar wel de rode vind het niet extreem lekker maar ik probeer het. Advocado 1x geprobeerd ik vind het geen lekker iets :+

Ja ik was 20 a 30x per dag mijn handen , en ik ruik er vaak aan krijg de lucht er niet af. Met winegumes zo gepiept , maar sinaasappels en mandarijnen :')

Klopt ik heb nooit dingen geleerd te eten dat geef ik toe

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:24

Avocado snap ik nog, dat is wel iets dat je moet weten te combineren met andere dingen, anders eet ik het ook niet!

Bij veel dingen geldt dat wel: de goede combinatie vinden, smaken kunnen fantastisch goed samenpassen!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:26

Dan is het een mooie tijd om het te gaan leren :D. Je gaat er gelukkig niet dood van haha. Advocado vind ik ook niet lekker om zo op te eten, maar wel op een wrap bijvoorbeeld. Probeer eens gele paprika, die is iets zoeter.

20 tot 30 keer handen wassen is wel veel hoor!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:30

Ik eet avocado altijd met een beetje zout en dan lust ik het altijd. Het lekkerst vind ik het op een volkoren cracker van bolletje! Haha

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:33

Ik eet mn appel meestal met kaneel, heerlijk en vaak vult het me wel.

Qua salade vind ik het ook wel lastig wat er bij door te doen. Paprika eet ik echt niet, maar ik stop er wel vaak mais in. Al lijkt me dat misschien best 'slecht' wb suikers? Tomaat en komkommer vaak, doperwtjes doe ik er nog wel eens door, of bruine bonen. Vult namelijk wel maar zit relatief weinig in. Of denk ik heel verkeerd? Dan heb ik t over salade als lunch.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:35

Goh, dan lust ik eigenlijk wel heel veel :+ Tomaat in salade ben ik niet zo gek op trouwens, eerder wel altijd maar nu ik vaker salade eet op uitgegeten.

Alleen kwark of yoghurt naturel vind ik niet te kanen, tegenwoordig doe ik een eetlepel rauwe honing erdoor, en gezond en lekker.

Heb deze week pas avocado ontdekt :') en vind het ook lekker.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:36

Ik lust ook echt weinig, normale dingen als paprika, tomaat, varkensvlees, kaas (behalve gesmolten), champignons, gerookte zalm lust ik al niet :') Maar je word er wel creatief van.
Het nadeel is wel, dat wanneer ik niet op mijn eten let, regelmatig dezelfde (veel te ongezonde) recepten maak, omdat ik die dan zo lekker vind (en dat komt niet vaak voor), dus dan gaat het extra snel :=
Bij mij is het ook een structuurprobleem in combinatie met de smaak.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:38

Ik krijg ook altijd honger van Appels.

Ik ben heel erg van de salads.. vindt ze heerlijk!!

En avocado yumyum.. lekker met tomaatjes en peper er op <3 smullen maar..

nu ben ik sinds ik op mij zelf woon ( nu 3 jaar) veel meer verschillende dingen gaan eten. Thuis moest ik altijd gekookte aardappels eten en dat is iets wat ik nu al 3 jaar niet meer eet. ik eet zowiezo heel weinig aardappels.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:40

Rebecca schreef:
Zal even brainstormen , kan altijd zakje roerbak groenten halen even koken afgieten en in de wok doen met wat lekkere kruiden

Roerbakgroenten kun je gelijk in de wok doen, je hoeft ze niet te koken!
Ik houd ook niet zo van avocado, vind de structuur naar en de smaak heel melig/muf.
Behalve bij quacamole, dat vind ik wel heel lekker.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:53

Ik ben wel benieuwd wat voor dingen je wel eet?
Ik denk dat afvallen wel samen gaat met nieuwe producten proberen en leren eten. Anderd val je veel eerder terug in oude gewoonte.

De structuur van groente is dus gek maar chips en chocola en snoepjes dan? Dat os eigenlijk veel gekker qua structuur dus zit dat niet gewoon deels tussen je oren?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:01

Die structuurdingen zit wel vaak tussen de oren inderdaad, had er zelf ook iets last van, eigenlijk best overheen gegroeid :P Heb nog wel dat ik snel misselijk kan worden van tevaak hetzelfde eten, maar sinds ik gezonder eet heb ik echt veel minder last van bovenstaande.

Oja ik heb echt iets super raars, kan geen brood eten op het strand. Moet ik geheid kokhalzen, het idee dat er zand tussen zit, vreselijk. Chips, patat of Tuctuc gaat prima :') hebben mijn ouders echt strijd om gehad vroeger, uiteindelijk hebben ze zich erbij neergelegd.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:21

Lijstje van vandaag:

O: 2 rijstewafels met pindakaas
T: Fruit flakes
L: Broodje van de lidl met twee gekookte eitjes
T: 2 barbecue rijstewafels
A: Boerenkoolstampot en een gehaktbal.

Gewoon goed gegeten dus vandaag. :)
Weeg nu 65,9. :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:41

honger van appels heb ik ook altijd..
Qua fruit eet ik meestal banaan, mandarijntje, kiwi ( vooral gouden kiwi's die vind ik heerlijk), ananas <3

Mijn lijstje van vandaag is wel oké vind ik :)
O- yoghurt met beetje granola
t- /
L- 3 glutenvrije krekkers met kalkoenborst filet
t- /
A- We gaan kip eten ( hele kip uit de oven ) dus ik neem een stukje kipfilet ( zonder vel enz) met ik gok wokgroenten ( broccoli, champignons, paprika enz) en kleine aardappeltjes uit de oven ( eerst gekookt dan in de oven) .

Ik ga weer proberen om wat minder aardappeltjes te eten, ze zijn zoo lekker maar ik moet ze echt vaker laten staan..

Vanavond moet ik nog total body workout gaan doen van dag 6 van de blogilates kalender, heb nogsteeds spierpijn van maandag, denk toch wat teveel gewicht gepakt ook al had ik het rustig opgebouwd.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:57

Aardappels zijn toch niet zo slecht?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:00

Ik vind dat je erg weinig eet.. Als je elke dag zo weinig eet dan denk ik zelfs dat die spierpijn daar een beetje mee in verband ligt, want hieruit heeft je lichaam nooit genoeg energie om je spieren voldoende te kunnen herstellen..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:10

En zo zijn we weer 7 pagina's verder :D
Ik ga even niet reageren op alles want dat kan ik niet bijbenen hoor :P ik zie wel mooie lijstjes voorbij komen maar ook erg karige lijstjes. Het valt me ook wel op dat er vaak lijstjes voorbij komen met een heel laag kcal (ik zie bvb vaak <1300 voorbijkomen). Dat is natuurlijk een keertje niet zo erg, net als die veel besproken cheatday ;) , maar op lange termijn kan dat natuurlijk wel hinderen omdat het redelijk rond het BMR ligt..

Naja iig mijn lijstje vandaag:
O whey shake met melk
T /
L boterhammen met appelstroop
T appel
A zoete aardappel puree met rodekool, appel en gebakken kip
T bak kwark

B twee uur spinning en stallen mesten

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:14

Ik heb een tijd meegelezen, maar ga toch weer beginnen met lijstjes posten. Merk toch dat ik dan bewuster bezig ben met wat ik binnen krijg op een dag.

O: 250 ml magere yoghurt, 20 gram havermout en een appel
T: 2 crackers met kipfilet
L: 2 vk boterhammen met 100 gram tonijn, een half appeltje, halve ui, bosui, tomaat en nog wat rauwkost
T: een sinaasappel
A: 150 gram kipfilet (van een kip uit de oven zonder velletje), 100 gram aardappeltjes en 200 gram sperziebonen
T: 250 gram magere kwark of 2 crackers met kip/ smeerkaas 15+

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:16

ik eet normaal wel meer hoor haha, heb al een tijdje totaal geen honger en ben de hele dag al druk bezig met leren ( dan vergeet ik eigenlijk te eten.) bij het avondeten eet ik altijd heel veel schep meestal 2/3 keer een vol bord op alleen dat waren altijd heel veel aardappels, ga dus proberen minder aardappels te eten en nog meer groenten.

Dat m'n spieren niet herstellen uit alleen dit eten snap ik wel maar als ik geen honger heb wil ik mezelf ook niet dwingen om te eten.

Ik eet bijna ( niet 100% want ik ben eigenwijs) helemaal glutenvrij sinds kort ( heb een gluten intolerantie :( ) en een vriendin van mij heeft dit ook en die zij dat ik daardoor ook minder trek kan hebben, in iedergeval dat had zij toen ze begon met glutenvrij eten.

maar als jullie mijn gemiddelde bord zien van wat ik bij het avond eten eet zullen jullie niet zeggen dat het weinig is :D
Heb m'n tussendoortje nog in de tas liggen aangezien ik ijsvrij had gekregen van school dus heb 2 tussendoortjes minder gehad dan ik had gepland. :o

Naja ga morgen weer proberen wat beter te eten *\o/* , snap dat mensen vinden dat ik weinig eet maar als ik echt geen trek heb word ik er gewoon misselijk van als ik iets in m'n mond stop.. :(

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:17

Mijn lijstje vandaag
O: appel
L: restje spaghetti, komkommer bootjes met roomkaas en kipfilet
T: 2 eierkoeken
T: 500 g kwark, 5 aardbeichocolade dingen :o
A: Boekweit met mozzarella, rucola, zilveruitjes en tomaat