[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:12

Dat heb ik ook idd en nieteens bizar veel slag :=
Borstel t alleen voor en na t wassen. Ervoor om t klitvrij te maken en erna om mn olie te verdelen en laatste klitten te verwijderen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:35

Zijn hier meiden met een rond gezicht en een pixie? :roll:

Ik twijfel of ik voor de korte messy bob ga of voor een pixie. Ik heb een heel rond gezicht (zeker nu ik iets zwaarder ben, dat gaat altijd meteen naar mn gezicht bij mij) en ben bang dat het misschien een beetje gek staat of dat het me mannelijk maakt.. :o Ik zal sowieso de kapper om advies vragen, maar ben gewoon even benieuwd wie dat hier ook heeft..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:39

Hier weer wat warmer laten verven. Erg blij mee. Mooi de lagen er ook in laten knippen weer :D
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:53

Ik heb geen foto met mn pixie toen ik voller was maar kon t prima hebben met mn rondere gezicht :)
En weet zeker dat jij t kan hebben!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:07

Hallo, ik kom even binnen vallen :-) ik weet niet of het zich loont een eigen topic aan te maken, maar ik ben op zoek naar mensen die tips of ervaring hebben met stress gerelateerde haaruitval. Ik heb helaas flinke kale plekken gekregen. Sinds enkele weken gebruik ik caffeïne shampoo en ik heb de indruk dat de uitval iets geremd is. Echter ben ik ook op zoek naar iets dat de haargroei weer stimuleert. Vandaag heb ik eindelijk de stap naar de kapper durven zeggen om mijn haar in een bob te knippen. Op deze manier hoop ik dat het (sneller) gezonder terug groeit.

Ik voel me nogal in mijn vrouwelijkheid beroofd, dus shoot maar met tips en trics!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:46

Wat vervelend dat je daar last van hebt MG :(
Ik heb geen kale plekken, maar wel enorm dun en weinig haar. Wat naar mijn idee bij mij helpt (naast goede shampoo) is het af en toe masseren van mijn hoofdhuid met een olie, eten van goede vetten zoals avocado, nootjes en zalm en ik gebruik biergist tabletjes (gewoon van de Hema). Ik hoop dat het voor jou ook wat helpt! Ik heb mijn haar al een jaar of 7 kort, want als het langer dan sleutelbeen lengte wordt dan heb ik alleen een paar slierten haar hangen en lijkt het wel doorzichtig.. Ik laat het nu niet langer dan tussen kin en sleutelbeenlengte groeien en dat scheelt optisch ook al een hoop :)

Suus: ik wil het al een tijd, maar ik ben zo bang dat het me niet-vrouwelijk maakt. := Ik zit ook gewoon niet helemaal lekker in mn vel de laatste tijd en dan wil ik van alles aan mezelf veranderen omdat ik me niet goed voel bij hoe ik er uit zie. Ik weet dan alleen nooit of dat echt aan mijn uiterlijk ligt of dat het een periode is zeg maar..

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:52

Hoi! Ik kom ook even binnen vallen, ik zou mijn haar graag richting asblond willen verven ongeveer zoiets:

Afbeelding
Afbeelding

Mijn haar kleur is nu dit:

Afbeelding
Afbeelding

Zou ik dit zelf voor elkaar kunnen krijgen of iig een stuk lichter bijv met een toner? En zo ja met wat? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:55

ik zou het niet doen..lichter maken is moeilijker dan donker maken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:33

Ik zou er ook niet zelf aan beginnen. Dit krijg je nooit zelf mooi voor elkaar. Gewoon dus door de kapper laten doen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:54

Frum jij bent mega vrouwelijk geloof me dat welk kapsel dan ook jou niet mannelijk krijgt.. wat rot dat je niet lekker in je vel zit :(:)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:44

Frummels schreef:
Zijn hier meiden met een rond gezicht en een pixie? :roll:

Ik twijfel of ik voor de korte messy bob ga of voor een pixie. Ik heb een heel rond gezicht (zeker nu ik iets zwaarder ben, dat gaat altijd meteen naar mn gezicht bij mij) en ben bang dat het misschien een beetje gek staat of dat het me mannelijk maakt.. :o Ik zal sowieso de kapper om advies vragen, maar ben gewoon even benieuwd wie dat hier ook heeft..

Ik heb vrij rond (bolle wangen :+) gezicht en ben nu mijn korte coupe aan het uitgroeien (had een pixie). Je zou wat meer kunnen werken met make up of accessoires. Maar wat mij vooral toen en nu (het kortste id nu op kaaklengte) helpt is je haar zo stijlen dat de volume niet bij je wangen of jukbeenderen eindigt maar erboven. Dan breng jij je gezicht meer in balans en oogt het niet bol of rond.

Bijv. Boller omdat het volume bij mijn kaak eindigt.
Afbeelding

In balans omdat volume hoger is. Desondanks de andere hoek vd foto.

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:20

Ahhh Frum, maar jij hebt zooooo'n prachtig gezicht! <3 Jij lijkt nooit niet vrouwelijk :) Volgens mij staat een pixie jou prachtig. Net omdat je zo'n mooi en uitgesproken gezicht hebt. Volgens mij komt dat dan nóg beter tot uiting. Doen, hoor! Jij durft dat wel :D

Bralindy, wauw, dat hele korte staat je prachtig! Ik vind je op die foto met kort haar super mooi en volwassen en elegant ogen :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:02

L'Oreal is bij de Etos inde aanbieding. 2 voor de prijs van 1. Heb dus de roze Colorista gekocht. Is gaaf geworden!

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:12

Ik zit een beetje in een dilemma, onlangs heb ik een natuurlijke balayage laten verven. Super mooi en blij mee, alleen je zag nauwelijks verschil dus niemand merkte het toen ook op :').
Ik had mijn aanzet goed donker laten verven, want mijn haar slurpt dus echt die rood tinten op. En jawel.. na een tijdje lijk ik meer ginger dan dat het mooi bruin met een subtiele blonde balayage is :') :)) .

Nu zit ik dus te dubben.. Ik ben van oorsprong midden/donkerblond, mogelijk dat daarom die kleur helemaal opgeslurpt wordt. Maar zal ik naar blond gaan of niet? Wie o wie, zou het mogelijk zijn en mooi?

Even een impressie van de balayage net, en nu en toekomst.

Net geverfde balayage:
http://i64.tinypic.com/2v33dxg.jpg

Nu (naja een week of 2 terug in daglicht):
http://i63.tinypic.com/288qxz5.jpg

Wens:
http://i63.tinypic.com/2s1npl5.jpg

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:40

Heeft er iemand ervaring met Arctic fox haircolor?
Ikzelf wel :+ Ik heb Purple Rain (paars) gehad vorig jaar op geblondeerd haar. ( <3 )
Maar ik heb nu nog een fles Poison staan (rood) en wil dat op mijn eigen haarkleur doen.
Ben een beetje donkerblond/goud/rood-achtig :+
Ik kijk normaal altijd youtubefilmpjes maar kan niks vinden van de uitkomst van die kleur op mijn eigen haarkleur.

(Trouwens Bralindy, wat een superleuk kapsel die eerste foto!! Dat blonde met paars! Staat je echt heel leuk!)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:42

Iris82 schreef:
L'Oreal is bij de Etos inde aanbieding. 2 voor de prijs van 1. Heb dus de roze Colorista gekocht. Is gaaf geworden!

Heb je een foto van hoe het is geworden? Ik heb het vandaag ook geprobeerd op mijn lichtblonde haar maar je ziet alleen een roze gloed. Terwijl ik de hele tube heb gebruikt en het 30 minuten heb laten intrekken. :( Zo jammer!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:02

Hey! Sorry voor het random binnen vallen maar ik vroeg mij af of er bokkers zijn die mij haarspul kunnen aanraden om mijn zwart naar grijze ombre te onderhouden? Ik heb alleen zilvershampoo van de kruidvat en argan oil van de action. Maar pigmentspray enzo, welke merken raden jullie aan? :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 06:36

Jellybeans schreef:
Iris82 schreef:

Heb je een foto van hoe het is geworden? Ik heb het vandaag ook geprobeerd op mijn lichtblonde haar maar je ziet alleen een roze gloed. Terwijl ik de hele tube heb gebruikt en het 30 minuten heb laten intrekken. :( Zo jammer!

Alleen nog dat t halfnat is. Is jouw haar van nature blond of geverfd? Het zou beter pakken op geverfd haar. Ik heb een balayage normaal gesproken dus alleen t onderste deel geverfd.

Afbeelding

Zal vandaag een nieuwe foto maken.

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 08:32

MissHollandx schreef:
Ik zit een beetje in een dilemma, onlangs heb ik een natuurlijke balayage laten verven. Super mooi en blij mee, alleen je zag nauwelijks verschil dus niemand merkte het toen ook op :').
Ik had mijn aanzet goed donker laten verven, want mijn haar slurpt dus echt die rood tinten op. En jawel.. na een tijdje lijk ik meer ginger dan dat het mooi bruin met een subtiele blonde balayage is :') :)) .

Nu zit ik dus te dubben.. Ik ben van oorsprong midden/donkerblond, mogelijk dat daarom die kleur helemaal opgeslurpt wordt. Maar zal ik naar blond gaan of niet? Wie o wie, zou het mogelijk zijn en mooi?

Even een impressie van de balayage net, en nu en toekomst.

Net geverfde balayage:
http://i64.tinypic.com/2v33dxg.jpg

Nu (naja een week of 2 terug in daglicht):
http://i63.tinypic.com/288qxz5.jpg

Wens:
http://i63.tinypic.com/2s1npl5.jpg

Ik ga zo gewoon lekker naar de kapper het verven naar blond. Best wel spannend.
Ik hoop wel dat ze open zijn, want het is carnaval hier en waar ik werk zijn wij gewoon dicht haha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 08:59

Ik vind t wel heel bijzonder wat er met jouw haar gebeurd is. Hoe kan het haar wat eerst blond was nu rossig zijn uit t niets?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:14

Iris82 schreef:
Ik vind t wel heel bijzonder wat er met jouw haar gebeurd is. Hoe kan het haar wat eerst blond was nu rossig zijn uit t niets?

De aanzet is donkerder gekleurd en dit is rossig geworden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:30

Zo is t nu:
Afbeelding

Dit is hoe t was:
Afbeelding

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:12

Oh ja,bij jou is het wel meer roze dan bij mij!
Mijn haar is van nature blond maar een groot gedeelte is ook extra geblondeerd. Daar pakt het helaas ook minimaal op. :(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:44

Ik vind de peachgloed die eronder zit ook te gek. En toen kwam ik op cayenne spice haar uit. 'De trend van 2017'.

Vind ik ook heel gaaf.

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:15

Dat is mijn eigen haarkleur haha := maar ik ga vanmiddag verven en kijken wat eruit komt ^^