Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:03

ik heb gister overleg gehad met mijn arts, moet nu dubbele dosis van movicolon. helpt dit nog niet dan moet ik waarschijnlijk aan de anti-deppressivia, iemand dit ook meegemaakt? stond er wel raar van te kijken, maar ze zei dat dat misschien een oplossing is

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:41

joyce2 schreef:
Hoe kom je erachter of je lactose intolerantie of candida infectie hebt? Ik ben er namelijk nog nooit op getest. Ik weet wel dat ik candida heb gehad (al 2x, dat uitte zich namelijk in witte zooi op mn tong en heb toen medicijnen gekregen), maar ik vraag me af of dat nog aanwezig is in mn lichaam. Alleen mn huisarts gelooft er niet echt in, die wimpelt alles af en stuurt me weer naar huis, dus bij hem kan ik daar niet om vragen.

Simpel uitproberen. Heb je vaak een opgeblazen buik na het eten/drinken? Als ik geen melkproducten gebruik dan is mijn buik gewoon (redelijk :+ ) plat.
Ik zou het eerst een week helemaal weglaten en als je meer zekerheid wil, dan laat je het langer weg. Bij mij duurde het ook nog 3 maanden voor mijn astma over ging. Als ik nu 2 dagen iets van melk neem komt mijn astma direct terug (en gaat gelukkig weer weg als ik het niet meer eet).

Er zijn ook poeders/pillen bij de apotheek die je in kunt nemen bij melkproducten en als het dan overgaat dan weet je het ook.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:53

Ik heb ook antidrepressiva gehad n tijdje. Ik had dr een heel naar gevoel bij en t hielp ook niet. Mijn arts had mij hier n beetje mee 'gefopt' .
Hij heeft later gezegd dat hij dat wilde uitproberen, om te zien of het niet allemaal psychisch was. Als je anti drepressiva neemt en het helpt bij je spastische darm, dan kun je ervan uit gaan, dat het bij jou ligt aan stress en psychische klachten zoals angst voor buikpijn, enz enz.
Dat was het dus niet bij mij...

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:00

Dat gevoel krijg ik er ook bij, Def.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:09

Maar sommige mensen zijn er wel bij geholpen...
Spastische darm komt bij sommigen vooral voort uit angsten,stress, gespannenheid. Als dat de hoofdfactor is, kan antidepressiva helpen..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:36

Def schreef:
whahaha jah ik wist ook wel dat ik die magnum niet kon hebben, maar ja ... hij zag er zo lekker uit.
Waterijs gaat bij mij ook goed :D

Oh oke, dan was het ingecalculeerd risico :D :D . Ik zondig ook wel eens als ik weet dat ik de rest van de avond lekker thuis kan blijven. Het gaat dan net als met jou. Bij de eerste hap voel ik m al verkeerd vallen, kan er dan wel nog even van genieten en offer de rest van mijn avond daar dan maar voor op...... }>

Over de angsten/spanningen icm PDS heeft de prof ook een hoofdstuk geschreven, dat ben ik nu aan het doorlezen. Hij rept met geen woord over het innemen van antidepressiva. Ik zou dat ook weigeren. Typisch een gevalletje van een huisarts die denkt dat het sec tussen de oren zit. Ik zal zeker niet zeggen dat stress geen relatie heeft met PDS, zie mijn vorige berichten over de aanvallen van afgelopen week (typisch neurotisch, dat ben ik wel), maar het lijkt me beter als je leert die angsten/stress onder controle te krijgen dan nog maar een pil erbij te gaan slikken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:14

Def schreef:
Maar sommige mensen zijn er wel bij geholpen...
Spastische darm komt bij sommigen vooral voort uit angsten,stress, gespannenheid. Als dat de hoofdfactor is, kan antidepressiva helpen..

Bij mij was dit in het begin ook zo. Ik was zo bang om de deur uit te gaan dat ik buikpijn kreeg en iedere keer het idee had dat ik naar de wc moest. Bij mij is dit nu over, de buikpijn en het denken naar de wc te moeten ook, maar de rest van de klachten niet (helaas).
Ik zit door al die klachten wel vaak tegen het depressieve aan, maar dat is dus net omgekeerd.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:38

Madeira_; dank je! Hoe is het met je knie?
Vervelend van de buikpijn :(:)

Diane; hard aan het boek bezig, super!! Vervelend dat je weer zo'n last hebt! :(:)

e_horse; herkenbaar :o ik vind dat heerlijk van die indische pittige gerechten, maar dat is altijd rennen.
Satesaus trouwens ook áltijd.. en vind dat zoooo lekker :o
Olijfolie scheelt idd hier ook een boel ipv van die vette boter..

Def; :(:) heerlijk zo'n magnum, helaas wat minder van de consequenties!
Ik zondig meestal op zondag :P maar dan alleen als ik thuis ben, en gelijk naar de wc kan rennen als het nodig is :+

joyce; had je een Pm gestuurd over de candida om te testen.
Overigens heb ik via de huisarts een tijdje terug een lactose ademtest gehad, dan kunnen ze meten in hoeverre je intolerant bent. Kwam bij mij overigens niks uit.

Ik heb een boek over PDS, en daarin stond idd ook dat er weleens AD voorgeschreven wordt.
Op die manier onderdruk je natuurlijk wel spanning-gerelateerde PDS. Maar ik zou persoonlijk ook niet zo snel aan de AD gaan :\

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:56

Vanmorgen heb ik mijn echo gehad en er was niks bijzonders op te zien volgens dat mens... Heb nu ook vrijwel geen last meer, ik hou het denk ik maar op een zware aanval. Verder hoop ik dat het met iedereen weer goed komt.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:06

Ik ga proberen om het hier wat te volgen en wat door te lezen.
Ik heb zelf ook heel veel last van mijn darmen. Iedereen zegt dat het tussen mijn oren zit. Als ik ergens heen ga dan word ik al panish en ben ik al bang dat ik naar het toilet moet, daardoor moet ik dus ook gaan. Als ik van te voren weet dat ik ergens naar toe ga ben ik de dag ervoor al bezig met wat ik wel of niet kan eten zodat ik maar geen last zal hebben die dag.
Ik heb hier heel veel hinder van, en val ook heel veel af, waarschijnlijk door de stress die het met zich meebrengt.
Heb gisteren bloed moeten prikken om te kijken of er iets te vinden is waarom ik zo afval.
Hoop dat ik hier wat tips vind die het allemaal een beetje gemakkelijker maken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:42

Ik moet wel vaker naar de wc als ik zenuwachtig ben, dan raak ik aan de dunne, dus het zal deels psychisch zijn, maar ik werk liever zelf (of met hulp) aan een oplossing, dan dat ik gelijk pillen ga slikken. Maar dat hangt natuurlijk ook maar weer net van de situatie af, als het al zo ver is, dat je jezelf wat dat betreft absoluut niet meer onder controle hebt, kan ik wel begrijpen dat het helpt om tijdelijk pillen te slikken die het allemaal net wat makkelijker maken om met angst/stress om te gaan.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:58

Kytha, mijn knie is niet zo best... binnenkort operatie met 9 maanden revalidatie, pff.

Ik heb ook antideprisivia gehad. 'T werkte wel een tijdje tegen mijn negatieve gevoelens, maar het werkte niet tegen mijn buikpijn. Ben inmiddels er ook mee gestopt.

Purny, gelukkig is er niets te zien (of nouja, als 't iets was en ze zeiden hier een pilletje over 2 weken is het over zou beter zijn natuurlijk) maar heel veel sterkte gelukkig is het al wat minder geworden :(:)

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:43

Heeft er hier iemand ervaring met de ademtest voor lactose intolerantie?

Ik heb deze test gister moeten doen. Op internet kon ik een hele hoop informatie vinden over de test en dat als de waardes verhoogden op het apparaat, je zeker lactose intolerant was. Nu was het bij mij juist zo dat de waardes extreem verlaagden. In het begin blies ik 2 keer een 18, na het nemen van dat drankje blies ik uiteindelijk nog maar een 2. Het verbaasde degene die de test afnam duidelijk, heb meerdere malen opnieuw moeten blazen maar de waardes bleven laag.

Nu staan overal ervaringen voor als de waardes extreem hoog zijn, maar nergens wat er is als ze laag zijn. Vrijdag krijg ik de uitslag maar ik dacht, wie weet.... Iemand? :)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:45

Dat is raar..? Ik heb er geen ervaring mee. Heb je voor de test wel gewoon lactose genomen of heb je het al een tijd niet genomen?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:11

Heb gewoon gegeten zoals ik normaal deed. Vanaf 22.00 uur de avond voor de test moest ik volledig nuchter blijven.

De eerste 2x blazen blaas je voor je die drank neemt. Toen blies ik dus 18. Na het nemen van die drank daalde het niveau echter. Moest wel naar de wc rennen na een klein half uurtje :+ maar toch die lage waardes....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:27

Ik heb vorig jaar de lactose ademtest gedaan, ik weet mijn waardes niet p;recies meer :o alleen dat ik laag begon en het na het innemen van het drankje ook laag bleef, dus er kwam uit dat ik prima tegen lactose kan...

vreemd dat je wel een aanval kreeg, Ididit, dan zou je toch denken dat het er iets mee te maken heeft...
Ik kreeg overigens ook geen aanval of enorme last tijdens of na de test :n

Madeira_; dat klinkt minder van je knie... 9 maanden, jeetje :\ dat is lang!!
Sterkte ermee!

joyce; dat heb ik ook; zenuwen/stress = aan de dunne..
Probleem is dat het op mijn werk altijd stressen is, en ik kan er de klok op gelijk zetten dat ik gewoon enorm veel last heb tijdens m'n werk.. en idd op momenten dat ik bang ben om last te krijgen.

Hier alles z'n gangetje, veel werken en dus best wel dat last..
heb onderzoek gedaan naar schimmels/gisten (candida) en krijg hopelijk eind volgende week de uitslag... :)
Morgen weer NAET, m'n eerste behandeling.. waarschijnlijk vit. C en moet dat dan ook 25u vermijden.. ben benieuwd :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:34

Kytha, dankjewel. Wat jij en Joyce hebben komt me heel bekend voor. Ben ook benieuwd naar je uitslag en hoe je behandeling gaat!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:39

Ik heb lang niet alles gelezen, en ik heb geen spastische darm, maar wel heel veel buikpijn.. Herken de openingspost precies.. en baal ook ontzettend dat ik veel dingen niet kan omdat ik dan buikpijn krijg.. Bij mij is een jaar of 2 geleden een luie maag geconstateerd en vlak voor de zomervakantie ook nog een te lange darm. 1 september moet ik weer naar de MDL-arts in eht ziekenhuis, en tot die tijd moet ik 3 zakjes movicolon per dag gebruiken.. Echter heb ik niet echt het idee dat dit helpt :(

Ik ga nu even de laatste paar pagina's doorlezen :)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:55

Ik volg dit topic al wat langer, maar heb ook niet alles gelezen.

Toch heb ik even een vraagje aangezien ik denk dat jullie hier wel weten waar ik het over heb ;)

Ik slik al langere tijd het medicijn Duspatalin, dit vanwege lucht in mijn maag/darmen wat voor hevige buikpijn zorgt als ik het medicijn niet slik.
Nu heb ik deze vakantie bijna elke dag het medicijn ingenomen en bijna geen problemen gehad met mijn buik.

Helaas kan ik nu blijkbaar niet meer zonder één capsule per dag.
Als ik een dag oversla (vergeet) dan heb ik de volgende dag last van diarree...

Kan iemand mij uitleggen wat ik nu moet doen (meteen naar de dokter stappen vind ik ook zo wat)?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:11

Ik heb inmiddels ook medicijnen

stress heb ik gauw, ben ook een adhd'er. maar wil eigenlijk geen medicijnen omdat ik hier heel heftig op reageer.

Maar de medicijnen werken niet geweldig en heb nog veel last

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:33

Ididit, bij mij veranderden de waardes helemaal niets.
Dat vond die man in het laboratorium ook vreemd, maar de internist vond van niet.
Ik kreeg overigens ook behoorlijke pijn na de test.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:19

@Manon_V: Ik heb zelf geen ervaring met (reguliere) medicijnen bij spastische darm. Wel af en toe homeopatische dingen geprobeerd, maar daar heb je niets aan ;) Er zijn vast wel mensen hier op het forum die er wel meer van weten!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:02

joyce2 schreef:
@Manon_V: Ik heb zelf geen ervaring met (reguliere) medicijnen bij spastische darm. Wel af en toe homeopatische dingen geprobeerd, maar daar heb je niets aan ;) Er zijn vast wel mensen hier op het forum die er wel meer van weten!

Jammer, maar toch bedankt voor je reactie ;)

Morgen ga ik toch maar naar de dokter, vanmiddag was het nog niet helemaal over en dat vond ik toch wat vreemd.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:39

het kan zijn dat je lichaam zo is gewend aan het medicijn, dat het eigenlijk niet zonder kan. wel raar dat j aan de diarree gaat dan. ik merk het ook wel, als ik mijn medicijnen (movicolon) vergeet, maar dan verstopt juist bij mij alles weer :(
ik zou inderdaad even bij de dokter langsgaan, heb je in ieder zekerheid ;)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:46

Verstandig om toch langs de dokter te gaan, Manon.
vervelend dat je nu niet meer zonder kan :(:)

Vandaag weer een NAET behandeling gehad,
De BBF behandeling (standaard NAET behandeling) van vorige week is geslaagd !
Ik ben vandaag behandeld op Vitamine C, de blokkades kunnen op 3 levels zitten; zowel van buitenaf, of door eten (wat dus naar binnen gaat), of van binnenuit (emotioneel). Bij mij ging het om een emotionele blokkade, welke waarschijnlijk ontstaan is vanaf een jaar of 13. Wat best kan kloppen i.v.m. pestverleden. Hierna was ik er al wat sterker op tijdens de spiertesten, ik moet alleen nog een keertje behandeld worden op base en DNA in combinatie met vit. C.

Volgende week wordt ik behandeld op suiker, iets waar ik ook erg zwak op reageerde. Wat ook niet zo vreemd is; want dit kan verband houden met een mogelijke candida-infectie. Hiervan krijg ik overigens eind volgende week gelijk de uitslag; dan is het onderzocht in het lab. Ben erg benieuwd!

Nu moet ik 25 uur vitamine C vermijden (niet eten of aanraken); en blijft er dus weinig over. Vooral ongezonde voedingsmiddelen zijn toegestaan; pasta/ rijst zonder saus, koffie (maar dat lust ik niet zonder melk..), eieren, en alles wat gefrituurd is… :+ vanmiddag dus een groot bord friet op! :Y)

Overigens daarstraks even in de wei bij de paarden gezeten, alleen weet ik niet of gras ook onder vit. C valt... hoop dus dat de behandeling wel geslaagd is .... }:0