Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:52

Goof schreef:
Marchador schreef:
Ja dat staat inderdaad in het topic
Dat is iets wat ik zelf ook steeds aangeef.
Het vervelende is alleen dat wanneer ik een pauze moet inlassen en ik zie mijn vriend alweer kijken met zo'n bepaalde blik. Dan toch maar een diepe zucht en weer proberen verder te gaan. Mijn humeur keldert daar zo enorm van.
Je wilt niet weten hoe vaak ik het aangeef, maar op een bepaald moment denk ik, is dat nu mannen eigen of snapt hij het niet dat het me zoveel pijn doet.
Het doet me bijna meer zeer als hij niet snapt waarom ik een pauze houd. Hij is zelfs mee geweest naar de reumatoloog!

En jij gtrekt je iets aan van een "bepaalde" blik?? Dat snap ik dan niet, huis hoeft toch niet in enkele minuten te blinken en geuren, of zie ik dat verkeerd? Waarom zou je trouwens niet gaan zitten en hem de rest laten doen??

Mijn vriend wil alles spik en span hebben. Hij ziet het als: hij doet veel meer dan mij in huis. En dat is ook zo dat weet ik ook en dat waardeer ik.
Maar wat sarabande zegt kan misschien wel kloppen, ik denk eerder dat het een misverstand is.
Hij kan heel geirriteerd zijn over de manier waarop ik dweil bijvoorbeeld (niet goed kunnen uitwringen).
Ik ga het er toch eens rustig met hem over hebben.
Normaal laat ik het ook lekker langs me heen gaan, maar ik voel me er niet gemakkelijk onder. Laat ik het zo zeggen.
Het is ook echt alleen bij schoonmaken hoor.
Hij weet dat ik het moeilijk vind om naar de supermarkt te gaan, zeker in de zomer, dat ik met veel pijn weer buiten kom. En dan ga ik dus ook niet, dat respecteerd hij wel.

Marchador

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:55

Laat ik het zo zeggen, het is wat lastig uit te leggen, dat vind ik zowieso al wel moeilijk.
Het is echt geen boeman hoor, hij staat ook heel veel voor me klaar en hij weet dat ik bepaalde dingen niet kan. Het is alleen met schoonmaken thuis. Ik denk dat hij daar gewoon erg gevoelig voor is ofzo.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:59

Marchador schreef:
Hij kan heel geirriteerd zijn over de manier waarop ik dweil bijvoorbeeld (niet goed kunnen uitwringen).

Daar hebben ze de Hausfrau voor uitgevonden :)*

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:01

Ik heb ook zo'n soort dweil met pers van Leifheit, ideaal. Dingen die het je makkelijker kunnen maken moet je niet laten liggen! :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:09

Ik kende dat ding niet.
wij hebben zo'n uitschuifbare gehaald toen. Net zo'n dweil als op het plaatje, maar die steel schuif je naar beneden een paar keer om het water eruit te persen.
Maar ik ga er eens naar kijken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:13

Je trapt met je voet de wringer omlaag. Je hoeft dus niet te drukken en niet te bukken het is ideaal ik heb hem al jaren en met 4 honden, 3 katten en de paardenstallen inpandig is een dagelijkse dweilbeurt hier echt geen overbodige luxe.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:24

Dat is wel ideaal inderdaad. Bedankt voor de tip. Hier moet ik zeker eens voor gaan kijken.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:42

Oeh die ga ik ook in de gaten houden. Het is voor mij nog niet van toepassing (hopelijk binnen 2 jaar wel ;) ), maar de keren dat ik nu dweil is met zo'n klere leifheit die de spons dubbel vouwt. Pfff wat een rampending is dat, gaat voor mij echt veel te zwaar en heb allerlei trucjes om het toch voor elkaar te krijgen, maar handig is anders

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:46

Ja die bedoel ik volgens mij ook truf.
Truucjes heb ik niet kunnen vinden met dat ding. Ik leg hem op de rand van de railing (balkon) en dan tik ik hem er tegen aan in de hoop dat al het water er wat tussen uit gaat haha.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:54

Alou schreef:
Waarom is het dan niet goed om vegetarisch te zijn, en denken jullie dat ik het heb?

Alou schreef:
Heej jongens, word je soms ook slechtziend van fibromyalgie :P?

Niet dat ik weet, maar als jij klachten hebt die voort kunnen komen uit vitamine/mineralen tekorten, moet je eerst serieus naar je voeding gaan kijken. Dubbel ivm jouw vegetariër zijn.
Niet idereen kan bv genoeg vitamine B12 opnemen uit plantaardige of kunstmatige (pillen) bron. Veel fybro-achtige klachten en zeker in combi met neurologische verschijnselen als stemmingswisselingen, raar gevoel van je huid, gezichtsvermogen, etc. kunnen nl voortkomen uit langdurig vitamine B12 gebrek.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:36

Marchador schreef:
Dat is wel ideaal inderdaad. Bedankt voor de tip. Hier moet ik zeker eens voor gaan kijken.

Laat je dan niet afschrikken door de prijs, het is het zeker waard.
Ook super degelijk en het gaat lang mee zolang er niet een muis je dweil als nestmateriaal uitkiest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:22

tamary schreef:
Niet dat ik weet, maar als jij klachten hebt die voort kunnen komen uit vitamine/mineralen tekorten, moet je eerst serieus naar je voeding gaan kijken. Dubbel ivm jouw vegetariër zijn.
Niet idereen kan bv genoeg vitamine B12 opnemen uit plantaardige of kunstmatige (pillen) bron. Veel fybro-achtige klachten en zeker in combi met neurologische verschijnselen als stemmingswisselingen, raar gevoel van je huid, gezichtsvermogen, etc. kunnen nl voortkomen uit langdurig vitamine B12 gebrek.

Het is niet langdurig. hooguit 2 maanden dat ik er een licht gebrek aan zou hebben. en de symptomen heb ik al 4 jaar.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:31

KarinvdM schreef:
Marchador schreef:

Laat je dan niet afschrikken door de prijs, het is het zeker waard.
Ook super degelijk en het gaat lang mee zolang er niet een muis je dweil als nestmateriaal uitkiest....

Oh jeej, heb je last gehad van muizen die in de dweil zaten?
Gelukkig hebben wij er hier geen last van, maar wel een hond en kast die alles als mand gebruiken haha

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:40

hellow.. is ik weer.

ik moet toe geven. ik zei het wat ongenuanceerd.. sorry daar voor.

mijn vriend vraagt me wel eens door te zetten. en dan zit ik al over mijn grens.. soms doe ik het.. kan ik niets meer, soms doe ik het niet.. dan is ie teleurgesteld. jammer dan.

maar ja. ik maak het huis in etappes schoon en mijn vriend doet heeeeel veeel. moet vaker zeggen dat ik dat super van hem vind.
ik sport.. nou ja. ik rij paard. dat alleen maar. ik wilde gaan zwemmen, maar geen zin om alleen te gaan en met een "gezond" iemand is niet handig want die kan meer dan ik. ik wou nog uitzoeken of er fibriozwemmen in drachten is.. nooit aan toe gekomen.

vandaag doe ik het rustig aan. slaap wat, maak niet schoon, hoeft ook niet :P en ga vanavond even rustig rijden.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:25

heel herkenbaar paintless :j
ik heb het de afgelopen weken (voor mijn doen) ook heel druk gehad en stort nu een beetje in.... voel nu mijn spieren constant trillen, ik ben al naar minder uren op mijn werk gegaan (van 24 naar 18) moet vanmiddag van 12 tot 5 en morgen de ochtend en vrijdag helaas de hele dag, dat is de drukste dag van de week en ik heb al voorzichtig geinformeerd of het niet mogelijk was om mij dan iets korter in te plannen, want iedere vrijdag heb ik na mijn werk barstende koppijn en kan ik niks meer

mijn man werkt teveel om het huis te kunnen doen, dus dat ligt hier wel eens te lang :D en áls ik dan begin heb ik zo'n tik dat ik alles in één keer wil doen en dan ben ik daarna chago.... hahaha
ik kan heel moeilijk verdelen/inplannen wat dat betreft

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:05

CindyUniek schreef:

herkenning :o ! en van dat word ik dus wel een echt kwaad :( . Het schijnt me tot op heden dus niet te lukken om mijn leven zo in te delen dat ik over het algemeen dingen met mate kan doen waardoor ik minder last zou hebben. Ik heb al bewust een heel rustig leven en dan toch is het vaak hollen of stilstaan.
En dat vind ik soms zo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |(

Paintless: gezien huishouden herken ik ook :(:) . Heb nu voor mij de oplossing gevonden: ik poets wanneer vriendlief de deur uit is. Dan kan ik zo vaak mogelijk pauze nemen als ik wil *D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:31

Evelienepien schreef:
CindyUniek schreef:

herkenning :o ! en van dat word ik dus wel een echt kwaad :( . Het schijnt me tot op heden dus niet te lukken om mijn leven zo in te delen dat ik over het algemeen dingen met mate kan doen waardoor ik minder last zou hebben. Ik heb al bewust een heel rustig leven en dan toch is het vaak hollen of stilstaan.
En dat vind ik soms zo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |(

Paintless: gezien huishouden herken ik ook :(:) . Heb nu voor mij de oplossing gevonden: ik poets wanneer vriendlief de deur uit is. Dan kan ik zo vaak mogelijk pauze nemen als ik wil *D

Ik vind het heel lastig om mn dag zo in te vullen zodat ik het minste last heb.
Meestal doe ik ook echt teveel, en heb ik de dag erna veel last.
Stilzitten zit niet in me, en ik kan dus ook moeilijk of eigenlijk niet een dag niet niksen.
Wel moet ik ( nog) leren om dingen anders aan te pakken en het mezelf minder moeilijk te maken en meer te accepteren dat ik
dingen uithanden moet geven.
Schoonmaken doe ik ook in etappes.
Dat werkt het beste en de ene dag gaat het ook beter dan de andere.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:11

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:16

Jammer dat je zo ver weg woont, de bank zou super zijn voor mijn uitgedijde hondenbestand, die kan je tenminste schoonmaken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:24

Hm ik heb het sinds een paar dagen in mijn nek, bah. Vooral 's nachts kan ik mijn hoofd bijna niet draaien. Ik moet ook echt op mijn zij slapen.
Overdag gaat het ietsje beter maar leuk is dit niet... :(

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:28

Suzanne F. schreef:
Hm ik heb het sinds een paar dagen in mijn nek, bah. Vooral 's nachts kan ik mijn hoofd bijna niet draaien. Ik moet ook echt op mijn zij slapen.
Overdag gaat het ietsje beter maar leuk is dit niet... :(

Typische fibro klacht, meest fibro mensen hebben s nachts last van nek en schouders

Er zijn wel oefeningen ik heb 2 klosjes aan touwtjes met een katrol waarmee ik mijn armen ieder dag 5 minuten train, het helpt wel iets

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:29

sarabande schreef:
Jammer dat je zo ver weg woont, de bank zou super zijn voor mijn uitgedijde hondenbestand, die kan je tenminste schoonmaken

Oei zonde, tja het is wel een stukje rijden ja...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:30

Bah, het ging zo goed!! Ik dacht, misschien ben ik er wel vanaf.....
;(

Nou ja, gaat vast wel weer voorbij. Bij mij komt en gaat het in vlagen. Ene keer hier een week, andere keer daar een week. Echt vreemd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:31

Daarbij ga ik nu niet van huis, Uck is al 6 dagen over tijd en Saar heeft nog 14 dagen maar die kegelt al.

Dus ik zal maar helemaal niet gaan klagen over nachtrust :o

Dat is normaal Suzanne :(:)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:25

Vandaag genoten in het zonnetje, ik moet zeggen ik kon ook bar weinig. Te drukke week, een lompe pony die me omver duwde toen ik drollen oppakte en ik dus een rare draai moest maken om mijn hoofd van de muur weg te houden. En vandaag eerst vrijwilligers werk, toen 2 metalen stalkasten opgehaald, gelukkig heeft mijn lieve man de staldienst gedaan zodat ik kon zitten.

Grenzen pfff wat is dat? Ik heb mijn week aardig geplant, maar al dat onverwachte grrrr.
Waar ik ook helemaal een hekel aan heb gekregen is onverwachte visite. Vroeger nooit problemen mee gehad, van goeie buur/vrienden ook geen probleem. Maar als ik doodmoe mijn tijd uitzit om naar bed te mogen, ding dong bah. Helaas kan ik in de avond gewoon niet eerder naar bed anders zit ik rond 3.00 uur beneden. Ik kan dan de volgende dag gewoon iet door komen.

Blue *\o/* juicht het warme weer naar Nederland.