Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
brudoe schreef:Ik hoop dat jullie mij kunnen werken
Ik werk met 2 autistische kinderen( pdd-nos en add) en de oudste (11 jaar) begint nou te puberen.
Hoe kunnen we haar het beste het gevoel uitleggen wat ze bij het puberen krijgt? ( verliefd worden,onzekerheden enz.)
moonfish13 schreef:takkie_muis schreef:mijn moeder wil niet dat ik iets slik dat roept ze sinds mn 10de.
na een flip bui 2 dagen wat gehad echt een wereld van verschil.
Sja, als ik niets doe waar ik niet druk mee bezig ben voel ik mij doodongelukkig op een een of andere manier.
Niet alleen ik vind dat klóte, maar de rest van het gezin heeft hier ook onder te lijden.
Ik heb het écht constant, als ik vrij ben is het bingo.
Nu zit ik zolang ik geen andere medicijnen heb aan de oxazepam en dan gaat het wel goed..
Ik werk met 2 autistische kinderen( pdd-nos en add) en de oudste (11 jaar) begint nou te puberen.
Hoe kunnen we haar het beste het gevoel uitleggen wat ze bij het puberen krijgt? ( verliefd worden,onzekerheden enz.)
xdniesje schreef:brudoe schreef:Ik hoop dat jullie mij kunnen werken
Koop het boek survivalgids voor meiden van Caja Cazemier.
Dat vind ik echt een goed boek
Robynn schreef:Ik heb een stiefzoontje van nu 11 jaar die ADD heeft, moeilijkheden op school (leren), zijn concentratie is soms zo slecht dat ik bv, 10 keer op een dag een "huisregel" moet zeggen. Nu hebben we overal ezelsbruggetjes voor verzonnen en we zeggen het ezelbruggetje ook altijd op dezelfde manier, zodat het een soort gewoonte wordt
enkele voorbeelden:
Binnen; schoenen uit en in de rek
Plassen; daarna handen wassen
Naar bed; gezicht wassen, tandenpoetsen, plassen en handenwassen
en we hebben zo wel 10 meer dingen, die hij nu hardop uitspreekt als ze aan de orde zijn
Hier bij ons doet hij alles dan ook heel erg netjes, als hij weer naar zijn moeder moet (die die regeltjes niet echt heeft) vergeet hij de helft van wat hij moet doen en gaat liever met de leuke dingen aan de slag![]()
Wij vinden het gewoon erg belangrijk dat er een ritme inkomt en gelukkig pakt hij alles super op
Ben echt gek op dat jochie
moonfish13 schreef:Gefeliciteert Sem!![]()
ja gelukkig is caaf er nog!
Bij de laatste bezoeken dierenarts was het telkens einde verhaal...![]()
Takkie_Muis, nou dat valt hier mee gelukkig.
De gebeurtenissen van het laatste half jaar spelen ook erg mee.
Ik heb ook momenteel geen idee wat leven voor zin heeft eigenlijk.
- Geen zelfmoord neigingen hoor, dat voel ik.-
moonfish13 schreef:In hoeverre gaan ze daar rekening mee houden dan?
Als je dit niks vind is het ook zowat.