Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vvincent

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:23

MelOdYs_Star schreef:
En waar precies zijn we 'off-topic' aan het gaan dan Leentj? Het gaat toch allemaal over automutilatie? Vvincent is/was alleen van mening dat wij het zelfde doen als junkies, maar dan nog gaat het over automutilatie.

Of doelde je op iets anders?

Haha jij bent echt te goed voor deze wereld, laat lekker hangen Knipoog

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:53

anne_fury schreef:
ik ben hier ook al lang niet geweest.
met mij gaat het niet zo geweldig helaas.mijn moeder is erachter gekomen,en is al 2 weken overstuur omdat ze zo ongerust is,dat snap ik natuurlijk wel.maar toch,het kan wel iets minder,ik snap ook niet waarom ze zo veel om me geeft,ik bedoel maar,ik ben het toch maar Clown
hoe gaat het met de rest?

jij bent t toch maar? denk niet dat je omgeving dr hetzelfde over denkt.. of de mensen in dit topic Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:08

anne_fury schreef:
Ik ben het toch maar Clown

Jij bent het niet maar. Jij bent hét! Dit is altijd wat mijn vader tegen mij zegt als ik hem bel en zeg ''ohhh ik ben het maar hoor'', mijn vader zegt dan ''jij bent hét''. Hij bedoeld hier mee, dat ik mezelf niet moet kleineren of wegcijferen, ik ben niets meer óf minder waard dan een ander.

Anne, jij bent ook niets meer maar zeker niets minder dan een ander. Kusje

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:04

mel, niemand die dat beter had kunne verwoorden Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:18

Kimmikky schreef:
mel, niemand die dat beter had kunne verwoorden Lachen

Dank je wel. Wat een mooi compliment.

Maar het is toch echt de waarheid. Het is soms alleen zo moeilijk om dat in de praktijk mee te nemen, want ik weet dat het veel sneller gebeurt dat je je minderwaardig voelt dan je gelijk te voelen óf beter te voelen, wat ook weer niet de bedoeling is.

Gevoelens komen en gaan, en je kan weinig doen aan gevoelens, het enige wat je kan doen is om ze te leren begrijpen en onder controle -proberen- te houden.

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:03

MelOdYs_Star schreef:
En waar precies zijn we 'off-topic' aan het gaan dan Leentj? Het gaat toch allemaal over automutilatie? Vvincent is/was alleen van mening dat wij het zelfde doen als junkies, maar dan nog gaat het over automutilatie.

Of doelde je op iets anders?

Off-topic mss niet, maar we zijn "ruzie" aan het maken om iemand zijn reactie..
Jaah never mind:)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:06

OMFG !! Boos! Ik voel me zo k.ut Boos! we moeten met godsdienst een probleem onderwerp een werkstuk maken en dan met bijbelse figuren vergelijken. ik wist niks. zei die lerares ja dan doe je het toch over automilitatie, Dus daar moet ik eht nu over doen, ik was 3 weken ong gestopt en ik begin nu weer.. Boos!

En ik meot met iemand een interview doen, hoe meot ik dan inhemelsnaam doen, ik ga dat zelf echt niet in vullen, maar als iemand zich vrijwillig meld om vragen te beantwoorden ? Het is nu nog niet aan de oorde, maar over 2 weken ofzo pas..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:10

Jodie ik wil eventueel wel jou vragen beantwoorden Lachen

Hier gaat het opzich wel oké, ik doe het niet meer elke dag maar alleen op momenten dat ik mezelf gewoon niet meer in kan houden..

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:10

Bedankt robin Lovers , ik stuur ze dan wel via PB.

met gaat het op zich ook wel goed, doe het neit vaak meer, en school gaat steeds beter. concentratie dan niet. maar een presentatie wel ofzo.. tentames neit echt.maar op school vinden ze mnijn rapport nog goed, ( ze weten een klein deel van mij Boos! )

Sorry dat ik niet vaak meer reageer.

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:42

B_rOwny schreef:
OMFG !! Boos! Ik voel me zo k.ut Boos! we moeten met godsdienst een probleem onderwerp een werkstuk maken en dan met bijbelse figuren vergelijken. ik wist niks. zei die lerares ja dan doe je het toch over automilitatie, Dus daar moet ik eht nu over doen, ik was 3 weken ong gestopt en ik begin nu weer.. Boos!

En ik meot met iemand een interview doen, hoe meot ik dan inhemelsnaam doen, ik ga dat zelf echt niet in vullen, maar als iemand zich vrijwillig meld om vragen te beantwoorden ? Het is nu nog niet aan de oorde, maar over 2 weken ofzo pas..

Kan je niet aan je lerares vragen of je het over iets anders kan doen omdat je hiermee nogal problemen hebt?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:31

Ik heb op de middelbare school een keer een werkstuk gemaakt over Automutilatie, dit was omdat ik i.v.m sociale angst geen spreekbeurt kon houden en toen moest ik een werkstuk maken.

Gelukkig hoefde ik dit niet aan de klas te laten lezen/zien. Maar sommige hadden het wel zien liggen en ik schaamde me dood en voelde me zo k.t dat ik toen naar huis gegaan ben. Bloos

Ik zou inderdaad wat Leentj ook zegt ; vragen of je het ergens anders over mag doen of gewoon zelf toch naar een ander onderwerp zoeken en het daar gewoon over maken.

Het moet een problematisch onderwerp zijn, dan doe je het over tienerzwangerschappen? Vind ik wel iets voor bij godsdienst en het is een probleem over de hele wereld.

Ach, laat me maar, weet zelf ook even niet waar ik het precies over heb. Bloos In ieder geval, wens ik je sterkte en succes! Jullie allemaal trouwens.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:57

zo het valt een beetje stil hier.. Clown

B_rOwny ; ik zou idd ook gewoon vragen of je het over iets anders mag doen.
de leraren moeten dat wel begrijpen
of misschien lucht het juist op als je het wel over automutilatie doet. als je dan een goed cijfer krijgt kan je daar trots op zijn.
en waarschijnlijk herken je veel dingen in het intervieuw.
veel succes iig!
maar als het echt veel problemen geeft zou ik gewoon een ander onderwerp kiezen.
ze kunnen je toch niet dwingen om het over automutilatie te doen...

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 16:46

Misschien een beetje raar dat ik hier binnen kom vallen Bloos
Aangezien ik het zelf niet doe/nodig heb.. Iemand die ik ken echter wel...
En ik voel me zo hulpeloos.. Ik wil zo graag helpen.. Maar ik weet niet hoe..
En ik dacht dat jullie misschien wel zouden weten hoe ik dat het beste kan doen.. Of hoe jij het het fijnst zou vinden Bloos Lachen

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 10:24

automutilatie is echt heel slecht als je het doet zoek meteen hulp Ja

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 10:40

ik had even een vraagje. een vriendin van mij had laatst pleisters op haar pols en ze was heel dromerig naar buiten aan het staren en toen vielen die pleisters mij op. dus ik vraag 'hey, wat is er?', toen schudde ze 'nee' en droomde weer verder zegmaar. een vriend van mij zei ook dat er wat met d'r was maar niet mocht zeggen wat. ik vond het allemaal zo verdacht en ben bang dat ook zij is begonnen met automutileren. maar als ik het vraag dan vind ik dat ook zo banketstaaf voor haar... en ook om het achter haar rug om uit te vissen. wat kan ik doen? ik zou niet willen dat zij ook begon.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:36

Misschien iets meer informatie vinden, misschien (als ze jou goed vertrouwt) dat ze er zelf mee komt.

Nee ergens anders mocht het niet over, ik ben nu gelukkig al ver, maar voel me telkens k.ut als ik weer bezig ben geweest

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:13

@drunksheep: ik zou het gewoon vragen,dan heb je tenminste duidelijkheid en hoef je niet de hele tijd in die onzekerheid te zitten..natuurlijk is dat wel k.u.t voor je vriendin,maar je wilt haar toch helpen ? en jullie vertrouwen elkaar toch ? maar misschien dat ze er op een gegeven moment zelf wel mee aan komt zetten.verder zou ik haar gewoon goed in de gaten houden..spijbelt ze met gym ? dat is dan wel een beetje raar ..draagt ze altijd lange mouwen ?? enzz..op die manier ben ik namenlijk ook betrapt.

mijn vriendin zegt de hele tijd dat ze zich zorgen maakt om mij,..eerlijk gezegd kan ik me daar niet veel bij voorstellen,ik vind natuurlijk wel k.u.t voor haar dat ze zich zorgen maakt enzo,maar toch snap ik het niet..heel raar...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:43

Ik weet niet waarom, maar heb even het gevoel dat ik hier moet posten.
Ik had eerder het meest last van mijn am als het Kerst was. Al die gezelligheid enz., ik kon er gewoon niet tegen.
Dus ik wil iedereen even sterkte wensen, maar ook zeker veel gezelligheid!, voor de feestdagen!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:01

MiloFriendly schreef:
automutilatie is echt heel slecht als je het doet zoek meteen hulp Ja

hulp zoeken is niet altijd even makkelijk, ik had het geluk (of de pech, hoe je t ook wil zien) dat ik al in behandeling was dus dat er bij mij redelijk snel iemand bovenop zat.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:40

Inderdaad wat Kimmikky zegt ; hulp zoeken is niet altijd even makkelijk en ook ik had het geluk dat ik van kleins af aan al met psychiaters bezig ben, en toen ik later een één-jarige opnamen gedaan heb, wisten ze me goed te helpen. Doordat ik al gewend was om met psych te praten vanaf jonge leeftijd, was de stap voor mij heel klein.

Maar voor andere vind ik het heel logisch dat het een heel grote stap is. Want dat is het tenslotten ook! En soms ben je gewoon nog niet toe aan hulp.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:56

ben ik bezig met een schaar(kon geen mes vinden), komt me moeder net binnen Scheve mond

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:12

ups, hoe reageerde ze of kon je t op tijd verstoppe?

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 21:21

Ja ik had de schaar gelukkig op tijd weg gelegt, maar ze keek me wel heel raar aan.
Ik hoop niet dat ze iets door had Scheve mond

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:50

hey,
eigenlijk mag ik hier niet posten.. maar toch wil ik even wat dingen zeggen.
ik heb een blad over stoppen met zelfbeschadigen etc.
daar staat op dat je inplaats van snijden, krassen of wat dan ook.
dit kunt proberen:

in ijs knijpen tot het ontdooit (doet pijn aan je handen)
stiekje om je pols en daar mee schieten
met platte hand op tafel slaan
en nog veel meer..
dit is minder erg! omdat je er niks aan overhoud.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:54

Het is inderdaad wel minder erg, maar alsnog heeft het allemaal hetzelfde doel ; jezelf pijn doen. Alleen dan zonder beschadiging. Daarnaast kun je van het schieten tegen je huid, met een elastiekje wel littekens overhouden. Niet groot, of dik. Maar wel lelijk. Ik heb het zelf ook altijd gedaan, naast het snijden deed ik het. Maar ik heb er toch echt een lelijk litteken aan over gehouden.

Mag ik vragen waarom je hier eigenlijk niet mag posten? Als je het al verteld hebt, heb ik daar overheen gelezen denk ik. Sorry als dat het geval is!

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je mensen om je heen hebt waar je steun bij kan ontvangen! Wat ik trouwens voor iedereen wens.