Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:44

Poeltje schreef:
Phoe, oke... Dan kan ik nog wel even. :=

Gewoon veel wax of eventueel kauwgum gebruiken.
Na een tijdje went je mond aan de beugel en kun je het afbouwen.

Poeltje

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:46

Ik heb nu ook die wax erop zitten, maar heb gewoon al blaren. Is ook oliebol, want mijn twee hoektanden staan naar voren. En met die blokjes erop.. lijk nu net iemand met opgespoten lippen. :')

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:02

Ken het..
Heb 4 maanden lang een veertje gehad tussen 3 blokjes om de tanden uit elkaar te duwen, dat stond zo op spanning dat het helemaal bol stond en mijn onderlip naar voren duwde en iedere keer kapot maakte.. En dan zwol die nog erger op.. :+

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:35

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:37

Het ziet er erg mooi uit!
Ook fijn om te horen dat je nergens last van hebt en ook al je gevoel terug hebt.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:44

Het kan dus wel idd... Hartstikke fijn! :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:51

Wauw, ziet er netjes uit zeg!
Ik mag met kerst éindelijk onder het mes :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:20

Zooww, stil hier! Iedereen op vakantie? :P

Ik ben dinsdag bij de kaakchirurg geweest en hoef def niet geopereerd te worden :D Het enige wat ik nog zou kunnen laten doen is een plakje uit mijn kin omdat ik mijn kin span als ik mijn lippen op elkaar houd.. Nou, voor ziets ga ik niet onder het mes, heb er niks geen last van :n

Kaakchirurg was positief verbaasd dat die beugel 0,9 mm overbeet heeft goedgemaakt :D Hij raadde wel aan om heel goed op het afbouwen te letten en vond het een goed idee om die losse beugel gewoon 's nachts nog een paar jaar in te doen :j

Nu volgende keer de ortho maar eens vragen wanneer het prikkeldraad eruit mag :P

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:28

Dat is heel goed nieuws. Geleficiteerd, hopelijk mag je "prikkeldraad" er snel af. ;) Kan zelf ook niet wachten, maar zal nog wel even duren..

Mijn operatie is afgewezen door de verzekering! :(
Terwijl de ortho en kaakchirurg zeggen dat het medisch noodzakelijk is. Pffffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:30

Welke verzekeraar heb je? En hoeveel overbeet?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:33

VGZ

Eigenlijk geen idee.. :o
Heb vroeger al jaren een beugel gehad, en de overbeet is toen al met de helft terug gebracht. Maar nog niet voldoende..

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:01

Dat is heel relaxed! ( :D ) Goed nieuws dus :)

Wat balen, Paashaas :(:) Ik snap er ook niets van, als het medisch noodzakelijk is :?

Ik heb heel lang niet naar de ortho gekund en afgelopen maandag was het echt tijd voor een afspraak. De onderbeugel moest opnieuw vastgezet worden en ik geloof dat ik een beginnende assistente had. Directief & non-communicatief ("Open, verder open." Ehm, ik ben geopereerd, verder lukt niet :+ ).

De ring rond de ene kies paste niet en onder het motto 'als ik wil dat het past...' heeft ze een kwartier lang geprobeerd de onderbeugel passend te krijgen ^) Tevergeefs, uiteraard. Beetje jammer ook dat ze de tang om de ringen vast te zetten telkens afzette op m`n oog en bij het inklikken een paar keer m`n ooglid ertussen had #) Toen ik klaar was zat m`n kin helemaal onder de lijmsporen & m`n mascara op m`n wangen :+ Wimpers zijn jammerlijk gesneuveld :\

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:11

Uums schreef:
Dat is heel relaxed! ( :D ) Goed nieuws dus :)

Wat balen, Paashaas :(:) Ik snap er ook niets van, als het medisch noodzakelijk is :?

Ik heb heel lang niet naar de ortho gekund en afgelopen maandag was het echt tijd voor een afspraak. De onderbeugel moest opnieuw vastgezet worden en ik geloof dat ik een beginnende assistente had. Directief & non-communicatief ("Open, verder open." Ehm, ik ben geopereerd, verder lukt niet :+ ).

De ring rond de ene kies paste niet en onder het motto 'als ik wil dat het past...' heeft ze een kwartier lang geprobeerd de onderbeugel passend te krijgen ^) Tevergeefs, uiteraard. Beetje jammer ook dat ze de tang om de ringen vast te zetten telkens afzette op m`n oog en bij het inklikken een paar keer m`n ooglid ertussen had #) Toen ik klaar was zat m`n kin helemaal onder de lijmsporen & m`n mascara op m`n wangen :+ Wimpers zijn jammerlijk gesneuveld :\

Dat klinkt niet fijn, ik had haar al lang _-:(
En gevraagd om iemand anders, zoiets kan ik nu al niet hebben, heel knap dat je het hebt volgehouden met die :o?
Zeker na je operatie.
Wie weet waar ze open/verder open vandaan heeft en je martelen met de tang..
Misschien heeft ze leuk vriendje.. ~~}> :D :D

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:30

Haha, nou ja, het was geen pretje, maar ik ben blij dat ik pas nu naar de ortho ben gegaan en niet meteen na de operatie - zoals eigenlijk moest :o En ik snap ook wel dat zij het moet leren, maar als patiënten hun ogen gaan afdekken met hun handen, dan zou er best een lampje mogen gaan branden.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:43

Dat is niet zo mooi, Paashaas. Stom, want het is om medische redenen. Hoop dat ze bij mij niet zo moeilijk gaan doen.

Relaxed, mooi dat je geen operatie hoeft. Helaas is mijn overbite veel te groot om het op te lossen met een beugel.

Ik heb nu ongeveer 6 weken een beugel en ik merk al bergen verschil. Ik had eerst 'vampierentandjes' en die staan er nu al tussen. Wel zit er nu nog een spleetje tussen één van mijn hoektanden, maar ik ben al zeer blij met dit. Kan ik eindelijk met mond open lachen. :D

wonanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:48

Als jullie het goed vinden kom ik mij ook in dit topic mengen.
Na een aantal keer klagen bij de tandarts dat ik pijn in mijn voortanden heb en het idee heb dat 1 van die tanden steeds verder naar achter gaat staan, stuurde zij mij door naar de ortho.

Daarheen gegaan met het idee dat ik helaas op mn 29e nog aan de beugel zou moeten, kwam ik thuis met de wijsheid dat alleen een beugel in combinatie met een onderkaakoperatie afdoende zou zijn |( . Dit was wel even een slikmomentje!
Ondertussen een combiconsult gehad met ortho en chirurg en het is toch echt nodig. Vorige week foto's en gipsafdrukken gemaakt en de afspraak voor de beugel staat al op 7 september :7

Ik moet ongeveer een jaar beugelen en dan de operatie.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:23

Paashaas schreef:
Dat is heel goed nieuws. Geleficiteerd, hopelijk mag je "prikkeldraad" er snel af. ;) Kan zelf ook niet wachten, maar zal nog wel even duren..

Mijn operatie is afgewezen door de verzekering! :(
Terwijl de ortho en kaakchirurg zeggen dat het medisch noodzakelijk is. Pffffff

Heb ik ook eerst gehad.
Toen zat mijn beugel er al een half jaar in.
Heb toen een jaar voor niks met een beugel gelopen.
Uiteindelijk van verzekeraar veranderd en die heeft het wel vergoed. Toen 1.5 jaar verder en al die tijd voor ...... met slotjes gelopen.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:33

Ben ook van plan om straks in januari van verzekering te veranderen. Heb mijn buik vol van vgz!
Mocht ik in januari nog met mijn beugel rondlopen, dan ga ik dan bekijken of ik opnieuw een machtiging ga aanvragen, anders blijft het maar zo..

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:02

Paashaas schreef:
Ben ook van plan om straks in januari van verzekering te veranderen. Heb mijn buik vol van vgz!
Mocht ik in januari nog met mijn beugel rondlopen, dan ga ik dan bekijken of ik opnieuw een machtiging ga aanvragen, anders blijft het maar zo..

Nou dat is toevallig. Ik had dus ook al dat gezeur met vgz.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:47

Ik heb gebeld, brieven gestuurd, 3x de machtiging aangevraagd.
Vind het erg raar, ortho en kaakchirurg zeggen medisch, en hun wijzen de machtiging af. Als ze bezuinigen waar betaal ik dan iedere maand €135 voor! Op internet staat dat het bedrijfspolicy is van veel verzekeraars om moeilijk te doen om zo dure klanten weg te jagen!
Zou echt niet mogen, maar wat doe ik er aan, helemaal niks! :(
Ben er echt kwaad over.
Normaal zou ook debeugel worden vergoed, nu het is afgewezen heb ik al €1500 zelf kunnen betalen..

Jij hebt een soort gelijk verhaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:16

135 per maand aan premie? Dan vind ik het helemaal belachelijk.. Ik betaal 107 bij CZ en hun hebben geen moment moeilijk gedaan, ook nu ik niet meer geopereerd hoef te worden :n

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:20

Ik ben ook naar CZ gegaan en gelijk geen gezeur meer gehad.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:43

Mmm het valt hier een beetje stil... Ik word vrijdag geopereerd en morgen heb ik nog een controle afspraak. Ik heb de laatste tijd nogal lopen klooien met mijn mond: wortel-kanaal gone wrong, dikke wang/ontsteking, AB, tandvlees open laten snijden, opnieuw open laten snijden en de ontsteking weg laten snijden. Nu hopen dat alles goed is, anders kan het feest niet door gaan helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:44

He bah dat klinkt niet fijn mayniac :n

Mijn beugel mag er voor mijn verjaardag uit zei de ortho gister (op een manier alsof ie dacht dat ik 12 werd :+ ) Das dus voor 1 nov, dus nog 2 maanden! :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:49

Nee, was het ook niet. Ik ben zenuwachtiger voor morgen dan voor vrijdag, ben zo bang dat alles wordt afgeblazen :') Zit me nu mateloos te ergeren aan mijn onderkaak (het zit niet lekker, gewrichten zijn een beetje pijnlijk), wil er heeeel graag van af.

Yaaay! Wat fijn dat je beugel er uit mag! Naar dat moment kijk ik ook wel erg uit :j