[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Henzz

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:47

Volgens mij wel... Gewoon een gaasje eroverheen, net zoals over de andere littekens.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:54

ik heb verder overal dus tape zitten, en dan pleisters op de wondjes. verder niets geen verbandjes of gaasjes.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:05

Tsja, dat is al het verschil tussen 2001 en nu! Lachen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:16

en per plastisch chirurg ook merk ik wel.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:17

Ja dat zal zeker ook wel!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 12:40

Karin schreef:
Ik ken niemand die 'een kleine week' in het ziekenhuis heeft gelegen voor zo'n ingreep. Hooguit drie dagen. Zodra de drains eruit zijn, kijken ze het heel even aan en dan mag je naar huis als alles goed gaat. Maar het is wel slim van ze om in het foldertje te zetten dat het een kleine week kan duren. Beter te ruime verwachtingen vormen dan te krappe.

Niet liegen. Tong uitsteken je kent mij, en ik heb er 4 dagen gelegen. Haha! Verschilt per ziekenhuis. Ja

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 12:44

tientjeh schreef:
wanneer zijn bij jullie de pleisters bij de drains eraf gegaan? want bij mij laten ze nu steeds iets meer los, vooral door het douchen, gaat steeds iets verder. het gewone tape ook al. wat onder de borsten door loopt.

Euh, de drains zelf zijn er na 1,5 dag uit gehaald. Daarna is er een klein pleistertje op geplakt, tegen het mogelijke bloeden, maar dat is er volgens mij heel snel weer af gegaan.

Falona, die wond is bij mij gaan ontsteken, dus het litteken is er niet echt mooi geworden. Maargoed, ik had dus op een gegeven moment gewoon een gat onder mijn borst waar allemaal troep uit kwam, dus als ik daar naar kijk is het nog heel goed gekomen allemaal. Lachen Over een plek van ongeveer 2cm is het dik en roze, maar het wordt wel minder en minder. Mijn pc wilde het destijds meteen herstellen, ik wilde dat toen niet. Moet zeggen dat ik het nu toch wel overweeg, niet voor het mooie plaatje, maar die dikke plek zit wel precies op de rand van mijn borst, waar beugels in de bh zitten. En ook al loop ik nu nog altijd met sportbh's, omdat ik dat gewoon echt heel prettig vind dragen, ik wil toch wel weer een keer gewone bh's aan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:33

MissJ schreef:
Karin schreef:
Ik ken niemand die 'een kleine week' in het ziekenhuis heeft gelegen voor zo'n ingreep. Hooguit drie dagen. Zodra de drains eruit zijn, kijken ze het heel even aan en dan mag je naar huis als alles goed gaat. Maar het is wel slim van ze om in het foldertje te zetten dat het een kleine week kan duren. Beter te ruime verwachtingen vormen dan te krappe.

Niet liegen. Tong uitsteken je kent mij, en ik heb er 4 dagen gelegen. Haha! Verschilt per ziekenhuis. Ja

Haha!

Op een enkele uitzondering na dan. Tong uitsteken

Maar ik vind 4 dagen nog steeds geen kleine week, dat vind ik 5 of 6 dagen. Het verschilt niet alleen per ziekenhuis, maar ook per persoon. Als alles goed gaat, heeft een ziekenhuis vaak geen reden om je te houden. Moet er iets in de gaten gehouden worden, dan kan het handig zijn als je blijft.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:35

Karin schreef:
Haha!

Op een enkele uitzondering na dan. Tong uitsteken

Maar ik vind 4 dagen nog steeds geen kleine week, dat vind ik 5 of 6 dagen. Het verschilt niet alleen per ziekenhuis, maar ook per persoon. Als alles goed gaat, heeft een ziekenhuis vaak geen reden om je te houden. Moet er iets in de gaten gehouden worden, dan kan het handig zijn als je blijft.

Dat is waar. Lachen In Leeuwarden is het standaard, ook al ben je goed, je mag pas na 4 dagen naar huis.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:26

Ik ga, denk ik, ook naar Leeuwarden. Volgende maand het eerste gesprek met de PC, dat is in Leeuwarden. Ik vind het wel een fijn idee, wat langer in het ziekenhuis (ookal zal ik mijn hond en paard verschrikkelijk missen! Maar goed, het zijn maar 4 daagjes, en voor een goed doel)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 09:50

Ik heb hele goede ervaringen met Leeuwarden. Ja Ben er nog nooit met een naar gevoel naar buiten gekomen. Lachen En die 4 dagen zijn zo voorbij. Ja

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:26

ik heb gister die grote pleisters van de drains eraf gehaald. maar je ziet al geeneens een wondje meer. het is al gewoon weer vel, je ziet wel dat de huid wat anders is,maar goed, had niet verwacht dat het nu al dicht zou zitten.

ik ben naar Deventer geweest, de plastisch chirurg voelde ik me heel erg op mijn gemak bij. was heel prettig.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:30

ik heb hier al 's ooit eerder gepost, over mijn moeder.. waarbij het zo mislukt is.. (vielen grote gaten in e.d. littekens zijn HUGE)
Nu heb ik zelf voortaan een cup F. níet grappig vind ik zelf.. ben 17 dus voorlopig laat ik er niks aan doen.. maar ik zit er wel mee.. in principe zou ik best een verkleining willen.. (ooit.. nu niet) maar dan zie ik weer voor me hoe het er bij ons mam uit ziet.. Pff.. had ik maar een mooi C'tje Clown

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:34

dat is mij dan even ontgaan. hoe is dat zo gekomen dan bij je moeder?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:44

is al lang geleden dat ik dat heb gepost hoor.. Dat weten ze eigenlijk nog steeds niet echt, maar er kwamen echt gaten in ten grootte van 2 euro muntstukken.. en de littekens zijn echt vreselijk.. alsof er een haai zn tanden in heeft gezet.. daarna nog litteken correctie gedaan, en dat was precies hetzelfde verhaal, gaten en enorme littekens..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:45

pff kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. hoe lang geleden heeft je moeder dat laten doen dan? want tegenwoordig hebben ze natuurlijk wel andere technieken.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:47

4, 5 jaar terug.. dus zoveel zal dat met technieken nog niet verandert zijn gok ik zo. Maar het is niet alleen het feit dat het er niet mooi uitziet... het hakt er mentaal ook zwaar in hoor...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:50

jaa dat is ook zeker zo. Tegenwoordig hechten ze alles binnenhuids en plakken ze de buitenkant. de kans dat het opengaat is dus minimaal.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:53

Mijn moeder had hechtingen die zich zelf op zouden lossen. ook aan de buitenkant beplakt. na een maand of 2, 3 zouden de hechtingen zichzelf op gaan lossen, nu haalt ze er eens in de zoveel tijd nog eentje uit, die dingen zouden moeten vergaan. Maar soms komt er gewoon weer eentje naar buiten gegroeid.. en dan vist ze er weer eentje uit..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 10:55

Bij mij komt er ook nog wel eens een stukje hechting uit. Ook niet zo vreemd als je bedenkt hoe veel er in gaan. Knipoog
Ik vind het echt heel erg rot voor je moeder. Ach gut Lijkt me afschuwelijk, idd ook mentaal. Het zijn wel je borsten. Ach gut Bedenk je alleen wel dat jij een stuk jonger bent, dat is sowieso in je voordeel qua complicaties. Het gaat bij zo veel meer mensen goed dan fout.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:55

brrr zeg, wat vreemd dat dat kan. je zou haast zeggen dat er iets goed verkeerd is gegaan dan. want er is maar zo'n kleine kans dat dat gebeurd. en dat dat dan net jou moeder moet zijn.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:59

Jaa inderdaad, en zeker ook omdat de zogenaamde 'correctie' zo verkeerd is gegaan..
Maar inderdaad het is niet zo vreemd al vis je er af en toe nog iets uit, maar het word een ander verhaal als de hechtingen zichzelf op zouden moeten lossen, en er nu 4 tot 5 jaar later nog steeds bijna iedere maand wel iets uit komt.. Knipoog

Misschien dat ik ooit nog eens de stap durf te zetten.. maar nu nog niet Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:01

en inderdaad.. het zijn wél je borsten.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 11:02

DresslOver schreef:
Jaa inderdaad, en zeker ook omdat de zogenaamde 'correctie' zo verkeerd is gegaan..
Maar inderdaad het is niet zo vreemd al vis je er af en toe nog iets uit, maar het word een ander verhaal als de hechtingen zichzelf op zouden moeten lossen, en er nu 4 tot 5 jaar later nog steeds bijna iedere maand wel iets uit komt.. Knipoog

Misschien dat ik ooit nog eens de stap durf te zetten.. maar nu nog niet Knipoog

Vind ik weinig vreemds aan. Knipoog Het is nou eenmaal iets onnatuurlijks wat in je lichaam geplaatst wordt. Het overgrote deel lost gewoon op, bepaalde kleine stukjes niet, die komen via je huid naar buiten. Probleem opgelost lijkt mij. Na mijn nieroperatie met oplosbare hechtingen kwam er ruim 8 jaar na dato nog wel eens wat naar buiten steken. Tong uitsteken
Maargoed, dat er iets heel erg mis is gegaan tijdens/na de ingreep bij je moeder is overduidelijk, en dat lijkt me ecth heel erg. Kunnen ze niet nog wat corrigeren?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:05

Kúnnen ze misschien wel, maar bij ons mam zit er de schrik nu wel in, en na de vorige correctie hebben ze het eerder slechter als beter gemaakt, dus ons mam heeft meer zoiets van laat maar voordat het straks weer erger wordt.. en dat vind ik heeeeel begrijpelijk. Het ziet er echt niet mooi uit ( en dat is nog heeeel zacht uitgedrukt.. )