Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:13

Ts hoe gaat het met je?
Lukt het al beter om ietsjes meer te eten en drinken of alleen nog een beetje cola?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:28

Nou, ik ben ook echt benieuwd hoe het gaat!
Leef echt enorm mee.

pien_2010

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:40

Sterkte morgen en meer nog succes!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:44

Fijn. Ik hoop dat het weer een fijn ondersteunend topic wordt zoals in het begin.
He gaat het nu TS?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:10

Hè TS, ik hoop dat je morgen wat verder komt!

Misschien overwegen ook om een vorm van ondersteuning vragen? Want verwijzing of niet (hopelijk wel, maar je zal daar waarschijnlijk niet meteen morgen zitten), het gegeven is dat je amper wat binnen krijgt en houdt, dus dan lijkt het me wijs om alvast te beginnen met ondersteuning (in de vorm van infuus thuis bijv.). Waarbij vocht me dan nog wat belangrijker lijkt dan voedsel, en aan sondes zitten ook weer allerlei nadelen/risico's die nu misschien nog niet opwegen tegen de voordelen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:22

Denk aan je TS! Dikke knuffel :(:)

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:37

Beste TS, naast dat je fysiek nu veel te lijden hebt, kan ik me ook voorstellen dat je mentaal er helemaal doorheen zit. Dit haakt natuurlijk vaak in elkaar en versterkt elkaar. Ik zou me dus ook goed voor kunnen stellen dat je in aanmerking kunt komen voor ondersteuning op dat vlak. Daarmee wil ik dus absoluut niet zeggen dat je probleem psychisch van aard is, maar wel dat dit er zo op inhakt, dat je psychische zorg kunt gebruiken.
Misschien dat de POH, poli medische psychiatrie daarom ook voor jou een ingang zou kunnen zijn.

Heel veel sterkte nogmaals!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:52

GDG schreef:

Misschien overwegen ook om een vorm van ondersteuning vragen? Want verwijzing of niet (hopelijk wel, maar je zal daar waarschijnlijk niet meteen morgen zitten), het gegeven is dat je amper wat binnen krijgt en houdt, dus dan lijkt het me wijs om alvast te beginnen met ondersteuning (in de vorm van infuus thuis bijv.). Waarbij vocht me dan nog wat belangrijker lijkt dan voedsel, en aan sondes zitten ook weer allerlei nadelen/risico's die nu misschien nog niet opwegen tegen de voordelen.

Dit gebeurt in Nederland eigenlijk nooit behalve als je terminaal bent. Infuus om aan te sterken geven ze niet thuis.
Hopelijk gaat de huisarts morgen actie ondernemen . En komt er hopelijk ook in diëtist in beeld als dit mogelijk is met de vergoeding.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:02

Hopelijk gaat het morgen wat duidelijker worden bij de huisarts, wat verder te doen kwa beter worden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:02

genja schreef:
GDG schreef:

Dit gebeurt in Nederland eigenlijk nooit behalve als je terminaal bent. Infuus om aan te sterken geven ze niet thuis.
Hopelijk gaat de huisarts morgen actie ondernemen . En komt er hopelijk ook in diëtist in beeld als dit mogelijk is met de vergoeding.

Er is al een diëtist bij betrokken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:12

Succes morgen bij de huisarts. Ik hoop zo dat je geholpen kan worden.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:49

Even iets heel anders. Een stuk terug gaf je aan dat je moeder niet onbeperkt vakantie dagen heeft. Heeft ze al het beschikbare zorgverlof al opgenomen? Misschien heeft ze dat al lang gedaan, maar mocht ze dat vergeten zijn in alle hectiek, dan kan ze dit ook nog inzetten ipv vakantie dagen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:08

scrabbel schreef:
Even iets heel anders. Een stuk terug gaf je aan dat je moeder niet onbeperkt vakantie dagen heeft. Heeft ze al het beschikbare zorgverlof al opgenomen? Misschien heeft ze dat al lang gedaan, maar mocht ze dat vergeten zijn in alle hectiek, dan kan ze dit ook nog inzetten ipv vakantie dagen.

Volgens mij kun je zelfs vakantiedagen om laten zetten naar zorgverlof.
De moeite waard dit even te controleren.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:23

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 23:47

Fijn dat het topic weer open is. Ik had me voorgenomen het topic even te laten, maar was nog wel van plan weer te reageren. Sommige berichten raakten me idd wel en ik wou er op ingaan, tot ik me besefte dat het geen verschil gaat maken.. Het blijft alleen mijn kant van het verhaal. Dan kan ik me de energie beter besparen.

Het gaat de ene dag wat beter dan de ander kwa eten, drinken en overgeven. 1 Blikje cola, halve appel, 1.5 blikje cola, 1 appel..
Pringles weer geprobeerd, maar dat viel niet goed. Appels en appelmoes gaan het beste.

Oeh, hoe dat zit met mijn moeder weet ik eigenlijk niet. Ze werkt voor zichzelf. Ik geloof dat de dagen die ze niet werkt gewoon onbetaald zijn.

Gomir: Als ik in mijn dossier kijk zie ik niks over dat er iets gevonden zou zijn aan m'n bijnieren. 2 CT scans met contrast en 1 zonder en bij beide zie ik er niks over staan.

Cortisol heb ik ook even naar gekeken, maar dat is nog niet geprikt.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 01:00

Ja dat is wel een groot nadeel van werken voor jezelf. Je mist dan veel rechten. Ik hoop dat het snel de betere kant op gaat. Misschien dat je nog banaan kunt toevoegen. Dit kan helpen met de kalium.

Ik kan mij niet voorstellen hoe het is om zo lang al in deze situatie te zitten. Veel sterkte!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 01:14

Ik weet niet of je inmiddels al medicatie binnen kunt houden, maar gember(pillen/capsules) kunnen ook werken tegen misselijkheid.

Edit: die zijn gewoon online te bestellen en bij Holland & Barrett en waarschijnlijk ook wel bij Kruidvat en Etos.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:04

Misschien eens appelgemberthee proberen?

Het is eigenlijk compleet absurd dat je al die tijd op appels en cola aan het teren bent. Er moet dringend verandering in komen, dit is niet gezond.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:10

Success vandaag ts! Hoop dat je wat verder komt!

En idd gemberthee (vers) zou misschien wel eens kunnen helpen

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:10

Ik zit even te denken hoe je meer kcal naar binnen kan krijgen.
En dan niet op basis van gezond, maar puur meer naar binnen als energiebron.
Heb je al aan snoep gedacht?
Zacht snoep dat je in je mond kan laten smelten?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:23

Je bent bij een diëtist toch? Er zijn een soort toetjes met veel calorien en eiwit en voeding stoffen misschien is dat nog wat?

Net zo iets als nutri drink maar geen idee of je dat gaat binnen houden

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:27

Succes vandaag en laat je niet wegsturen met niks, je kan het!

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:33

Vraag anders vandaag opnieuw voor nutridrink , dit heb je in heel veel varianten ook in Juice (sap) vorm.

Succes vandaag!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:02

Succes vandaag!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:09

Ja inderdaad, bijvoorbeeld Nutridrink Crème of Nutrini Creamy Fruit, dat heeft ongeveer de stuctuur van vla, ook het proberen waard.

Succes bij de HA vandaag! Hopelijk worden er eindelijk eens spijkers met koppen geslagen..