Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:56

Little_Gift schreef:
Dus anderen mogen niet veroordelen maar wij mogen anderen wel veroordelen?

Ja. :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:57

Little_Gift schreef:
Juist, want deze post is totaal geen voorbeeld van één en al veroordeling pur sang _/-\o_

Geen veroordeel. Gewoon een oordeel. Míjn persoonlijke oordeel bovendien. Over hoe jij communiceert. Je zou daar eens over kunnen nadenken. Of niet, mag je helemaal zelf bedenken.
Gratis advies van iemand die 20 jaar met chronisch zieken heeft gewerkt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:58

Ik vroeg me net af welke reddingsboei little gift nodig heeft...in zowat elk topic gaat het zo...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:59

Ibbel schreef:
Little_Gift schreef:
Juist, want deze post is totaal geen voorbeeld van één en al veroordeling pur sang _/-\o_

Geen veroordeel. Gewoon een oordeel. Míjn persoonlijke oordeel bovendien. Over hoe jij communiceert. Je zou daar eens over kunnen nadenken. Of niet, mag je helemaal zelf bedenken.
Gratis advies van iemand die 20 jaar met chronisch zieken heeft gewerkt.

Dat heeft niks te maken met de post over dat die collega misschien gewoon zelf in de knoop zit en een helpende hand nodig heeft...

Er was in die post helemaal niks mis met hoe en wat ik communiceerde, integendeel, het kan juist helpen als het van die collega dus helemaal niet persoonlijk bedoeld was maar juist eigen innerlijke struggles zijn van die collega zelf.

Jouw post is enkel een aanval op mij persoonlijk en volgens mij dus ook niet toegestaan.
Het is namelijk ook niet toegestaan een persoonlijk oordeel te vormen over een mede forumlid, laat staan deze openbaar te delen.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 18-08-24 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:39

Persoonlijke aanval? Ik zou niet weten hoe je de post van Ibbel zo kan opvatten.

En de collega verdedig je alsof je zelf in haar schoenen hebt gestaan. Het soort nare opmerkingen zou je niet hoeven verwachten van iemand die hetzelfde ervaart maar aangezien die persoon wel kan werken zal ze er beter aan toe zijn. Je wordt niet afgekeurd om een likdoorn.

En even iets anders :)
Het was super gezellig vrijdagavond. Ik heb geen mensen op de foto gezet maar dit is een kleine impressie van een Vlaamse pop up bar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:48

Ahw, dat ziet er erg leuk uit. Fijn dat het zo goed ging!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:59

Ik kan je volgen Little Gift! Wat je zegt heeft absoluut overeenkomsten, die ex-collega heeft ook pijnklachten in de handen en loopt ook tegen problemen aan.

Als het een eenmalige opmerking van haar zou zijn geweest dan zou ik er ook begrip voor hebben, iedereen floept er wel eens wat uit (tot vandaag dacht ik ook echt dat dat het geval was). Maar dat was dus niet een eenmalige brainfart, het is blijkbaar hoe zij erover denkt, en ik merk dat mij dat toch dwars zit.

Percy wat een leuke foto's, dat ziet er gezellig uit! Zijn die stoelen nou boomstronken met een rugleuning? Hoe tof is dat! <3 heb je het naar je zin gehad?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:04

Het is ook jouw volste recht hé dat dat je dwars zit!
Niet meer dan normaal!
Maar leg het naast je, je hebt je eigen issues en het is zo al moeilijk genoeg...

Die opmerkingen van haar, dat is haar pakkie an... Hopelijk komt zij ook ooit tot een punt dat ze zich beter kan voelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:04

Ik negeer even de discussie hierboven en sluit me verder volledig aan bij Ibbel :j

Percy, wat leuk gedaan zeg! <3 Die boomstronken zijn gaaf!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:06

Die derde foto? Ja boomstronken met rugleuning uitgehakt :D

Het was super gezellig alleen wat te veel Leffe dubbel op dus de volgende dag was ik stuk :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:07

En een oude kabelspoel als tafel, leuk gedaan!

En Leffe, tja :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:28

Die kabelspoelen als tafel zie ik tegenwoordig vaker.
Ook alleen "het blad" maar dan op een oude metalen ton en dan is het een statafel.

Ziet er allemaal gezellig uit.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 21:32

Wat een leuk plekje zeg, ziet er gezellig uit <3

Ik ben nog steeds verschrikkelijk down, het is echt keihard afzien. wel nog leuke dingen gedaan dit weekend, maar die waren heel intens. Het is ook maar goed dat ik het heb gedaan, want anders had ik helemaal down geweest. De sociale activiteiten hebben me nog wel wat goed gedaan. Maar verder is echt echt poedersuiker. Vandaag bijv nog naar een voetbalwedstrijd geweest en ik voelde me al niet goed dus noisecanceling koptelefoon meegenomen en boy wat was ik blij dat ik die mee had. Ik werd echt zwaar overprikkeld en paniekerig. Gelukkig kon ik dat laatste nog net een beetje opvangen door mn koptelefoon. Want ik had het wel naar m'n zin ondanks alles. Maar thuis was ik wel meteen klaar dus meteen weer in bed gestapt :=
Ik probeer m'n afleiding een beetje te vinden in series kijken en lezen, dat lukt een beetje maar ik hoop dat het snel weer wat beter wordt want je zo voelen is echt zwaar ellendig...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:36

Het is ook heel leuk en er is zelfs een website waar je ze allemaal kan vinden maar wij gaan altijd naar deze omdat die voor ons vrij centraal is.

Ik was een keer in een bar in Hoek van Holland en daar vroeg ik een Leffe met. Die keken me aan alsof ik gek was geworden. Hier in België is dat heel normaal en in het Brabantse waar ik kom ook.

Rot dat je je zo voelt Earth :(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 00:02

In het jaar 2024 na Christus...
Heeft heel Europa Leffe in het assortiment…
Heel Europa? Nee!
Een klein dorp, bewoond door onverzettelijke Hoekenezen, blijft dapper weerstand bieden.

Spoiler:
Ik woon er dus ik vind dat ik flauwe grappen mag maken om mijn dorpsgenoten :))
Maar wat gek dat ze het in de bar niet kenden, zelfs ik ken het en ik drink helemaal geen alcohol!

Earth :knuffel: dat klinkt ook echt niet lekker zo.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 07:51

Whaha, ik bestelde een keer een Leffe 0.0 (zonder alcohol dus) en de Belgen aan het tafeltje naast ons hadden daar dus echt nooit van gehoord. Leffe zonder alcohol? Wordt kennelijk alleen voor de buitenlandse markt gebrouwen, niet voor België.

Terwijl er best ondertussen veel Belgische bieren zonder alcohol zijn, en de meeste beter te drinken dan Heineken (wat sowieso niet te drinken is, ook niet mét alcohol)

Overigens, niet iedere kroeg in NL heeft Leffe in het assortiment. Sommige hebben Jupiler of Afflighem als Belgisch 'huisbier'. Net zoals ze niet allemaal én Heineken én Amstel op de tap hebben.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:43

Ja dat klinkt ook logisch! Een beetje zoals dat men meestal ook kiest om of Coca Cola te verkopen, of Pepsi, maar niet per se beide.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:07

Het zijn vaak complete horeca-pakketten. Als je een contract afsluit waar Pepsi in zit, heb je automatisch ook 7-Up en geen Sprite. Want 7-Up is van PepsiCo. En contractueel wordt verkoop van de concurrent (Coca Cola dus) dan ook verboden.

En hoewel Heineken en Amstel tegenwoordig beide van Heineken zijn, worden ze eigenlijk nooit in 1 pakket gezet. Beide merken worden apart in de markt gezet, alsof het nog steeds concurrenten zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:34

Eigenlijk bevestig jij nu dat je Leffe dubbel met niet kent :D

Wat Leffe is, dat wisten ze wel maar Leffe dubbel met, dat kenden ze niet.
Het is een scheutje grenadine, altijd rode limonadesiroop in het glas om het hele bittere er af te halen.
In het ene café krijg je dat in het glas met een roerdingetje, in het andere krijg je het in een glaasje erbij zodat je zelf kan doseren.

Het klopt dat cafés hele pakketten krijgen. Dat ligt aan met welke brouwerij ze een contract hebben. Inbev bijv. is Jupiler, coca cola etc.
Als een café overgenomen wordt, dan wordt het contract mee overgenomen. De brouwerij bepaald, daar kom je als cafébaas niet zomaar vanaf.

Tegenwoordig zijn de 0,0 bieren hier ook vrij populair en zullen ze daar niet meer gek van opkijken. Afgelopen feestdagen is er een record aantal 0,0 verkocht.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:56

Eigenlijk moet ik ook gewoon niet over bier willen meepraten want dan val ik toch meteen door de mand dat ik geen kenner ben :))

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:04

Percy schreef:
Eigenlijk bevestig jij nu dat je Leffe dubbel met niet kent :D

Wat Leffe is, dat wisten ze wel maar Leffe dubbel met, dat kenden ze niet.
Het is een scheutje grenadine, altijd rode limonadesiroop in het glas om het hele bittere er af te halen.
In het ene café krijg je dat in het glas met een roerdingetje, in het andere krijg je het in een glaasje erbij zodat je zelf kan doseren.

Inderdaad, nooit van gehoord.
Dan maak je er een soort Shandy van, dus. Brrrr :+

(Shandy is/was dan eigenlijk weer de voorganger van Radler, nl gewoon een mengsel van bier en limonade. In het geval van het oorspronkelijke Shandy is dat een 50/50 mengsel van lager of bitter met 7-up
Het originele Radler is een 50/50 mengsel van pils met citroensap, speciaal voor onderweg-met-de-fiets bedacht - vandaar 'Radler' = fietser)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:04

Ik vind bier vies, behalve Grolsch radler 0,0 vind dat gewoon naar citroen achtige fris smaken. Proef daar niet eens de bier nasmaak in.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:38

Het is maar een heel klein scheutje, geen half glas, meer een mini bodempje. De smaak van het bier blijft maar net iets minder bitter.

Waar de naam van radler vandaan kwam heb ik nooit geweten :)
Juist omdat die naar limonade smaakt vind ik die niet lekker.

Kennen jullie wel Schrobbeler?
Dat is het likeurtje van de menners tijdens de pauze.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:39

Ik ga mennen :j

heerlijk!!!!
Maar dat is Brabants toch> Tilburg?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:41